Eten bij weigering... dwingen?

Slaan doet ons neefje niet, althans niet meer. Hij heeft wel geslagen. Zo heeft ie morgan op der hoofd geslagen toen ze 3 maanden was. Maar mijn schoonmoeder heeft dat er gelukkig uitgekregen. Zij voedt hem dan ook meer op dan zijn eigen ouders alleen is zij er maar 1 tot 2 keer week helaas.

Er komt alleen denk ik een dag dat ik me smoel opentrek en dan heb ik het gedaan en voor dat jochie zal er denk ik niks veranderen.

Groetjes,

Michèle

ik vindt dat toch een vorm van kindermishandeling hoor Wil kun je het niet anoniem aangeven ofzo dat ze is gaan kijken,
Arm kindje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wil heeft gelijk Michelle. Het is zo moeilijk aan te tonen en zelfs als mijn schoonmoeder zou getuigen dan krijgen ze een opvoedcursus, en blijft het jochie bij hun want dat willen ze eerst proberen, maar vergeet het maar dat mijn schoonmoeder er dan nog in komt en dan is er niemand meer die op hem let.

Groetjes,

Michèle

quote:
Zijn echt zielige lui hoor Ranbow!! En het is idd zo zielig voor dat kereltje!!! En hij accepteerd het omdat moeders hem altijd heeft laten huilen, dus hij weet dat het geen zin heeft om te huilen, ze komt toch niet!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/11/3bbD.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/cRhSp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://daisypath.com/">[img]http://dvcf.daisypath.com/489yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Daisypath Vacation tickers” /></a>

Moet ineens denken aan jouw vraag over hechting Wil, dit kind krijgt dus hechtingsproblemen omdat hij niet eens meer huilt om z’n moeder. En op die leeftijd is het inderdaad moeilijk aan te tonen, omdat er nog weinig bronnen zijn waarbij je kan verifiëren hoe het gaat (behalve CB en evt. huisarts). Tja, en als zij zien dat het kind goed groeit e.d., dan is het inderdaad lastig. Als 'ie ouder wordt en naar school gaat, kan er al heel snel méér duidelijk worden hoor. (Ik werk bij de kinderbescherming hè, dus vandaar mijn reactie op deze manier…)

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Mriek, wij zijn ook benieuwd wat er gaat gebeuren als hij gaat praten want kinderen vertellen de waarheid he. Aan de andere kant vrees ik er ook voor dat hij het dan nog moeilijk kan krijgen. Overigens zegt hij geen mamma meer maar blert hij haar voornaam op een toon van drammen en puur ongeduld.
Laat ik het zo zeggen als Morgan dat doet zal ik dat haar heel snel afleren. Ik ben Mamma en geen MICHELLEEEELLEEEEEEEE

@ Wil, ik zie echt mijn neefje alleen heeft hij dan nog de hoop dat als zijn moeder binnen komt hij nog wel opgetilt wordt dus hij steekt dan wanhopig zijn armen in de lucht. Hij wordt ook opgetilt, om in de box gezet te worden want anders moet ze naar hem omkijken.

Echt twee stakkertjes zijn het en oh wat wil je ze graag wat liefde geven. Overigens mogen wij nooit zo maar langs komen want ze heeft nooit tijd.

Groetjes,

Michèle

Oke wist ik niet dat er niets aa ngedaan kan worden maar kan er wel om janken, weer 2 zieltjes die verpest worden door der ouders

Liefs Michelle

@ Michelle, er kan wel wat aan gedaan worden, maar heel moeilijk. Kijk als een kind bont en blauw is dan is het zichtbaar en aantoonbaar. Geestelijke mishandeling is zo’n ruim begrip. Iemand kan vinden dat geen alternatief bieden bij weigeren van eten mishandeling is, de ander kan dwingen zo zien. Het is een breed begrip en zeker bij die hele kleintjes heel moeilijk aantoonbaar. Alleen helaas als ze gaan praten dan kan er ook lichamelijke mishandeling volgen omdat het kind dingen zegt die liever niet gezegd worden en daarmee wel eens balletjes kan laten rollen. Daarom worden deze kinderen ook vaak bedreigd dan en praten ze er niet over. Ze zijn dan echt afhankelijk van de oplettende buur, leraar of familielid.

Groetjes,

Michèle

Triest

Liefs Michelle

Is het ook, daarom hoop ik dat mijn schoonmoeder het niet alleen bij woorden houd als die kleine echt iets gedaan wordt. Ze zegt nu wel dat ze ingrijpt een aangifte doet, maar het is wel haar zoon en ze is als de dood dat ze dat jochie niet meer mag zien. Nu zegt ze dingen ook niet omdat ze dan bang is dat ze niet meer op mag komen passen. Dat is overigens ook de enige keer dat ze hem ziet want ze komen eigenlijk nooit zo maar spontaan bij haar langs en logeren bij haar mag hij al helemaal niet. Morgan is op 1 mand na een maand jonger dan hij maar ze is al vaker bij oma geweest dan hij.

Groetjes,

Michèle

pff, wat een ellende allemaal. En lastig dat er zo moeilijk iets aan te doen is. Van de ene kant is dat wel te begrijpen, want je wilt ook niet ouders onterecht beschuldigen. Het blijft echter wel heel zielig voor zo’n kind.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

even late reactie maar wilde toch reageren.
Hier gaat dat ook zo, hetzelfde met tandjespoetsen trouewns.
wil rico niet eten papa blijft doorgaan en ik zeg elke keer: als ie niet wil niet geven. "ja maar hij moet gewoon eten"
ik zeg weer: hij moet niks als hij niet wil dan niet hij komt vanzelf wel als ie honger heeft.
tandjes poetsen idem dito;
ik doe het rustig en probeer m zo veel mogelijk af te lijden omdat ie anders echt een hekel krijgt eraan…nog meer dan ie al heeft.
maar papa niet die poetst gewoon en rico krijst de hele boel bij elkaar. en dan stopt papa even maar dat gaat weer iets TE dwingerig. ergens tja het MOET gebeuren even lastig maar pech dan dat geef ik mn vriend gelijk maar anderzijds dadelijk krijgt hij er nog meer een hekel aan.

ik heb dus ook alleen als tip, niet willen eten dan niet.
je hebt zelf ook niet altijd honger en dan eet je ook niet of weinig.
Ik geef rico nog steeds een laatste fles en die hou ik er voorlopig ook op. hij vind dat lekker om even te keuvelen met flesje en mama op het grote mensen bed dus als hij dat wil blijven doen heb ik daar geen probleem mee. die neemt hij altijd wel die fles dus nouja. ieder voor zich natuurlijk maar ik vind het echt niet erg, ken zelf enek indje van bijna 4 die drinkt ook nog steeds brinta voordat ze gaat slapen UIT een flesje.
dat gezeur over slecht voor de tanden zal wel, maar ik heb nooit geduimt of fles gekregen en kreeg ook een beugel. snoepte nooit veel en kreeg toch gaatjes.
en mn broer dronk wel uit een fles en die heeft nog geen 1 gaatje en ook nog nooit een beugel gehad

Morgan krijgt der pap ook gewoon uit der fles hoor Inge. Dus als Rico dat lekker vind gewoon doen. Ben wel blij dat pappa en ik hier op 1 lijn zitten van het niet dwingen. Overigens zaten we datgister niet over het eten. We aten spruitjes en ik wilde nog een potje geven en pappa wilde der spruitjes laten proberen dus ik zeg oke is goed. Dan proberen we het, heeft er 1 zitten smullen van de spruitjes. Ze was klaar en toen kreeg ze 3 kleintjes extra nog nou die waren zo op. Duws spruitjes is hier een succes

Lof overigens niet zo.

Groetjes,

Michèle