Tim is bijna nooit zonder ons bij mijn schoonouders, omdat ze hier op ruim 1 uur rijden hiervandaan wonen Maar nu hadden de buren een uitje georganiseerd wat de hele middag en avond zou duren. En mijn ouders passen altijd op de maandag op, maar die zijn met vakantie. Hij is dus zaterdagochtend naar mijn schoonouders gegaan en gisterenmiddag heeft mijn schoonmoeder hem teruggebracht.
Omdat Tim altijd zijn eten goed eet hadden we geen afspraken gemaakt over wat er zou gebeuren als hij niet goed of niets zou eten. Natuurlijk eet hij wel eens een keer wat minder, maar hij eet altijd wel. Nu dus alleen zaterdag bij mijn schoonouders goed gegeten en zondagavond niks. En maandagavond bij ons thuis ook niks. Ze ging er al automatisch vanuit dat we hem toen Bambix hadden gegeven. Want ze zei en at hij zijn Bambix wel. Nou toen zei ik dus dat we hem dat niet geven, want dat is zijn ontbijt. En als hij niet eet dan krijgt hij niets anders etc. Nou dat vond ze maar stom want hij was veel te jong etc.
Ik heb er dus wat van gezegd dat ik niet wil dat hij iets vervangends krijgt. Niet eten is gewoon niet eten hoe jong hij ook is. Mijn schoonmoeder is heel lief, maar als ze haar mening geeft is ze ook zo fel. Dan denkt ze ook echt dat haar mening de juiste is. Dan denk ik waarom niet op een normale manier je mening geven.
Ik blijf gewoon bij mijn standpunt. En toen zei ze op het laatst gelukkig is hij nu weer bij jullie en kunnen jullie het volgens jullie eigen manier doen!
Ik vind het helemaal niet erg als het op sommige punten anders is dan bij ons thuis. Daar zijn opa’s en oma’s voor. Bijv. een keer iets extra’s eten ofzo. Maar dit soort dingen wil ik gewoon niet, of ze nu thuis zijn of daar.
Het is zo stom om te zeggen, maar met mijn ouders heb ik dit soort discussies nooit. Die doen gewoon zoals wij het willen en respecteren dat. Wij willen bijv. ook niet dat hij speelgoed krijgt tijdens het eten. Misschien heel streng, maar eten is eten. Mijn ouders geven hem dus geen speelgoed, maar mijn schoonouders wel. Terwijl ze weet dat wij dat niet willen. Als wij daar zijn en ze geeft hem speelgoed tijdens het eten, dan pak ik het ook gewoon af. Oh zegt ze dan heel stom tegen Tim ik geloof niet dat dat mag van je moeder. AHHH dan kan ik zo boos worden, maar houd me in. Wil dan dat soort discussies niet houden waar Tim bij is.
Haha heel verhaal he, pfff heb geloof ik even mijn hart gelucht ![]()
En nogmaals ze kan ook echt wel heel aardig en lief zijn, maar op sommige punten is ze echt heel moeilijk.
Groetjes,
Sandra