Ervaringen duo-wagen naast of achter elkaar?

Omdat ik momenteel 6 maanden zwanger ben van mijn tweede kindje en Joep pas 29 juni 1 jaar is ben ik me druk aan het orienteren op een duowagen.
Ik twijfel tussen een wagen waarin de kindjes naast elkaar zitten of eentje waar ze achter elkaar zitten.
Er zijn ook hele mooie en vooral dure wagens waarin de kindjes boven elkaar zitten of tegenover elkaar maar voor zo’n wagen heb ik niet heel veel geld.
Ik hoef niet echt een superdeluxe kar!

Mijn vraag aan jullie is wat jullie ervaringen zijn met een duowagen. Wat raden jullie mij aan?

Achter elkaar!
Als je langs elkaar neemt kun je bijna nergens langs de kassa bv.
ik had een xadventure, achterin lag milan en demi zat voorin.

Groetjes Nathalie & Co

Ik had een tandem(achter elkaar) van Topmark zijn niet duur.
Nikki voorin en Kris achterin.Maar Nikki wilde er uit eindelijk niet in.Maar Nikki is ook wat ouder.Hij rijd wel erg lekker en is niet zwaar.Ik weet dat die naast elkaar heel erg mooi zijn maar ook erg duur.

Gewijzigd door - anous-en-kids op 08 Jun 2008 07:40:07

ik heb laatst een wagen gezien waarin een kleintje onderin lag te slapen en een groter kindje boven in zat. Een soort stapelbuggy. Het voordeel hiervan is dat buggy niet zo lang was en dat die vrouw ook goed bochten kon maken. Ik had nog nooit eerder zo iets gezien. Ik wist niet eens dat dat bestond. groetjes chantal

Chantal

Ik ken ze maar die vond ik niet zo veilig.De jongste ligt wel heel erg laag aan de grond.De tandem die ik had paste makkelijk in mijn kofferbak en dan paste er nog 2 tassen met boodschappen erin.Ik heb een renault scenic en die hebben een middelmatige kattenbak

Zie ook hier voor extra informatie:
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=7571

Groetekes, Sje

Met een gewone kinderwagen kom je sommige winkels al bijna niet door, dus ik zou altijd kiezen voor een wagen achter elkaar. Zo’n wagen naast elkaar is veel te breed.

Wij hadden er eentje achter elkaar. Zie topic wat ik net linkte.
Ideale wagen! Echt een aanrader!

Wij hebben hem net verkocht anders had je voor 125 euro een bijna nieuwe (want altijd erg zuinig op geweest) van een luxe merk gehad.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jun 2008 14:22:24

Bedankt voor jullie reacties. Ik zat zelf idd ook te denken aan een wagen achter elkaar. Ben nu overtuigd. Heb net een bod gedaan op een leuke wagen via Marktplaats. Toevallig van een van jullie? Hahaha.

Hoera! Er staat hier een super mooie duowagen in de kamer te pronken!
Manlief heeft hem net opgehaald. Hij is nog echt helemaal goed en schoon en fris.
Hij loopt lekker soepeltjes en we zullen er veel plezier aan beleven…
Heerlijk een wagen met voor zwenkwielen, dat heb ik nu niet.

Zwenkwielen, heel belangrijk inderdaad! Welke wagen heb je?

Groetekes, Sje

Euhm even spieken hoor;
Eentje van Top Mark. Donkerblauw & lichtblauw. Er staat een kroontje op die ik niet zo mooi vind maar ja…

Das een lekkere wagen.Had ik ook

Ach, dat kroontje zorgt er mogelijk voor dat je kindjes er prinsheerlijk in zitten!

Groetekes, Sje