Ervaring slaapzak

Nou dan mijn laatste vraag. Sinds enkele weken (warme weer en beweeglijk zijn)gebruiken we een slaapzak voor onze dochter. Met dat warme weer ging dit prima, maar nu lijkt het net of ze niet meer op temperatuur is te krijgen. Heb haar al een wat dikkere slaapzak aangedaan en pyama, maar dat is het niet. Er is al een topic over geweest, maar gebruiken jullie die slaapzakjes ook met lakentjes en dekens. Dus wat doen jullie nu aan. Onze dochter heeft een katoenen slaapzak (soort fleece) een romper met lange mouw en een pyama aan het is nu 23 graden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een lakentje met deken zonder slaapzakje, maar dan slaap ik ook niet rustig omdat ze zo beweeglijk is.

Mijn gevoel laat me de laatste tijd wat in de steek.

Groetjes Jeuly

Heey Jeuly,

hier hetzelfde probleem. Vannacht had de mijne een slaapzak, pyama en romper korte mouw (wordt vanavond lange mouw, brrrr) en ook ik vind dat hij een beetje koud aanvoelt, koude wangetjes enzo. Maar vaker wakker door kou enzo wordt hij niet dus??? Mijn kleine ook erg beweeglijk dus ben huiverig voor dekentjes en wil ze liever niet gebruiken. Maar een winterslaapzak wil ik ook nog niet gebruiken want wat moet hij dan straks aan als het echt winter is?! Dus doe hem maar een extra shirtje aan en dan lukt het volgens mij ook wel.

Groetjes,

Léony

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hier een slaapzak aan, met daaronder een romper met korte mouw, en pyjama-shirtje, geen broek. Dekentje erover heen, zonder lakentje. Vaak leg ik 's avonds nog iets extra’s over hem heen ivm kou.
's Ochtends tref ik hem helaas vaak zonder dekens aan… geen idee hoe lang ie dan al zo zonder dekens ligt. Misschien dat hij daarom altijd om 6u wakker is…?

Tips zijn idd welkom!

hier sinds gisteren een winterslaapzak met lange mouw romper en pyamas. hier is het stuk kouder en simpelzat in de winter zal hij hetzelfde aan moeten doen en verwarming gaat dan aan dus het zal hetzelfde aanvoelen voor hem. alles is beter dan een deken. en desnoods krijgt hij een dikkere pyama aan met de winter. met zomerslaapzak haalt hij de ochtend echt niet ik kruip ook onder mijn dekens nu hoor…

Onze zoon heeft 's nachts een pyjama (lange mouw) met broekje en een romper korte mouw aan. Hij ligt in een slaapzak van katoen onder een dekentje met een lakentje. Ik moet zeggen dat hij in het slaapzakje nog niet echt heel beweeglijk is (niet omdraaien enz) dus nu kan het waarschijnlijk nog. Over een paar maanden zal ik ook wel anders praten

Baby geboren

Hoi Jeuly,

Hier hetzelfde probleem.
Sarah slaapt zonder dekentjes omdat ze hier onder draait.
Ik heb haar nu al in een winterzak liggen met pyamaatje want ze had het koud in de zomerzak.
Dus ik weet niet wat ik ga doen als het echt winter wordt :S

Gr Maaike

Ik had hem met rompertje, truitje lange mouwen en sokken altijd in de zomerslaapzak liggen soms ook nog pyamabroek aan en dan laken en dekens over hoewel die smorgens ergens onderaan het ledikant liggen…

nu ligt de slaapzak in de was, smeerpoets, en nu ligt hij gewoon in romper, truitje, pyamabroek en sokjes onder een laken en dekentje die dubbel is en vorige week had ik ook nog een tweede deken er dubbel over heen gelegd.

Ik heb ook al een winterslaapzak aangeschaft mouwloos, maar die was echt nog te warm, had hem even aangedaan en zweten dat hij deed en hij kon er niet van slapen, dus daar wacht ik nog even mee, tot het echt echt koud is

Ik heb hem net hier een romper lange mouw, pyama met een wat dikker broekje en een slaapzak(zomer, maar wel iets dikker stof). Hoop dat dit genoeg is. Sokjes had ik hem net ook aangedaan, toch maar weer uitgedaan…met sokken slapen vind ik zelf niet fijn tjaaaa… Winterslaapzak zal ik snel eens gaan aanschaffen!! Het wordt nu toch wel echt koud!

De sokken doe ik hier omdat ze vooral warmte door de voeten verliezen en aangezien ze zich redelijk bloottrappelen en dan alleen dat dunne slaapzakje over de voetjes hebben, wordt hij smorgens wakker metkoude voetjes, handjes…

Ik vind dat ook zo moeilijk.
Heb mijn dochter nu een wat dikkere slaapzak aangedaan, ze heeft een mouwloze romper aan en een pyamatruitje, geen broekje.
Ik denk ook van als het straks nog kouder wordt kan ik nog een romper met korte mouwen aandoen of lange mouwen met een pyamatruitje.
Wil ook graag nog een slaapzak aanschaffen met afritsbare mouwen.
Iemand nog suggesties waar ik een goede, warme winterslaapzak kan kopen?

Lilypie First Birthday tickers

ik heb nu ook een romper lange mauw, zomerslaapzak en deken en laken gebruikt. Ik doe de deken voornamelijk zodat hij wat minder snel gaat staan en vanavond heb ik hem ook maar 1x terug hoeven leggen dus misschein helpt het.

Sokken doe ik juist uit omdat ze via de voeten warmte kwijtraken. Dan kan hij het iig niet te warm krijgen.

22-12-2009 colin geboren

Bij de hema zag ik laatst winterslaapzakken met afritsbare mouwen hangen, nadeel was dat het grootste deel nog in roze was en er nog maar eentje in jongenskleuren hing en ik de maat niet bij me had… hoewel met die kleintjes is de maat natuurlijk niet zo lastig, maar hij heeft een zomerslaapzak van maat 90 en die zit hem al aardig krap toen heb ik laatst een winterslaapzak gekocht ook maar maat 90 op de gok had ik even voor me gehouden en die is gewoon 20 cm langer :S dus als ik weer een ga kopen dan neem ik een rollmaat mee,

moet rennen dim stopt blokken in mijn printer :S

haha, en doet de printer het nog?? Leuk he die boefjes streken. Hier ook al aardig bezig! Vooral de (nep) open haard met kooltjes zeeeer interessant!

Goetjes!

Ik vind het ook zo lastig. Ook het verschil met overdag en s nachts. Overdag slaapt ze in een romper zonder mouw of romper korte mouw en een t shirt lange mouw en een slaapzakje. S’ nachts slaapt ze in een romper zonder mouw of een romper met korte mouw en een pyama truitje en een pyama broekje. En in de slaapzak. Maar vannacht is ze voor het eerst wakker geworden om half 5 en voelde ze wel een beetje koud aan. Na een klein flesje en een schone luier weer terug gelegd en toen sliep ze uit eindelijk wel weer verder en toen mijn vriend haar wakker maakte s’ morgens om haar naar de gastouder te brengen toen was ze gewoon weer lekker warm. Wat ik nu ga proberen is als ik zo op bed ga dat ik even een deken over haar heen leg. Wat ik ook wel weer lastig vind want ze ligt meestal helemaal aan het voeten eind over dwars op haar buik te slapen. Winter slaapzakjes heb ik al wel maar dat vind ik ook weer zoiets wat moet je dan straks als het echt winter word. Normaal hebben we haar raam ook altijd op een kier staan maar nu met die regen en harde wind al een paar dagen dicht maar het liefst zet ik die straks wel weer gewoon open.

Dat vindt ik ook zo’n probleem, mijn dochter gaat het hele bed door, dus een laken en deken is geen optie.
Ligt ook het liefst aan het voeteneind…

ik kijk altijd een beetje naar onszelf, de afgelopen week slaap ik ook met een pyama,want anders heb ik het kei koud, dus heeft pippy lange mouw en broekkie aan in haar slaapzakkie… (ik ben niet van de dekentjes of lakens,want daar is ze met 3 maanden een keer ondergeschoven en dat vond ik heel eng…) dus alleen slaapzak…
zodra ik weer 2 dekens op me bed heb liggen, gaat zij van zomerslaapzak naar haar winterslaapzak…met een pyama lange mouw eronder

ja, het blijft idd erg moeilijk!
Naar jezelf kijken en zo ook je kleintje kleden heb ik geleerd en de handjes en de voetjes zeggen niet zoveel over of je kindje het koud of warm heeft. Altijd in het nekje voelen, als dat aangenaam voelt heeft je kindje het goed qua temperatuur. Bedenk je ook dat het lichaampje van je kindje veel kleiner is dan jouw grote lichaam en dus sneller warm is dan jijzelf. Ik heb hier laatst ook eens een topic over geplaatst omdat ik dacht dat mij dochter het koud had en heb het daarna aan de huisarts gevraagd toen ik daar was. Die gaf me het bovenstaande antwoord.
Hier is de slaapkamer nu 21 graden. Mijn meisje ligt in een romper korte mouw, pyjama lange mouw ( met broekje) en zomerslaapzak. Handjes en wangetjes zijn idd wel eens koud, maar nekje voelt lekker warm. Ik heb eens bij mezelf aan mijn neus gevoeld toen ik in bed lag en het lekker warm had en die voelde idd ook steenkoud, dus het klopt dat dat niks wil zeggen!! hahaha
Als het nog kouder wordt krijgt ze hier winterslaapzak zonder mouw met daaronder alleen romper lange mouw. Wanneer het echt gaat vriezen gaan de mouwen eraan en de pyjama er weer onder.

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 31 Aug 2010 21:20:17

Ja het blijft moeilijk. Ik durf die dekentjes ook gewoonweg nog niet aan omdat zij ook vaak helemaal aan het voeteneind ligt of overdwars. Die winterslaapzak lijkt me wel lekker, neig hiernaar, maar inderdaad wat dan in de winter. Ik probeer ook van mijzelf te werk te gaan, maar als ik het koud heb, heeft mijn vriend het vaak nog warm, ja wat is dan een goed vergelijking
Ik heb haar nu maar even sokjes aan gedaan en zal dadelijk nog eens controleren hoe ze aanvoelt. Ben blij als ze dadelijk zelf kan aangeven of ze het koud heeft…

ik heb nu een gevoerde slaapzak van de hema binnengekregen en die heb ik hem nu zonder mouwen aangedaan. Romper lange mouw en lakentje. Ik wilde de mouwen eraan laten, maar hij is nog wat groot dus was erg zielig Hij kon niet echt goed ermee gaan staan dus dat is wel een voordeel

22-12-2009 colin geboren

Dus even kort samengevat…jullie leggen jullie baby in bed, te slaap, zónder deken en laken??? Dus zo “los” in bed?
Want dat pikt die van mij dus echt niet. Heb het een week of twee geprobeerd, maar mevrouw gaat dan gewoon zitten, hoe moe ze ook is. En dat de hele tijd.
Dus ik heb op een gegeven moment weer de deken en laken terug gehaald. Mét slaapzak in bed gelegd, strak ingestopt en zodra ze in slaap is gevallen (hooguit 5 minuten) haal ik zachtjes de deken en laken weg.
Dit doe ik nu al weken/maanden zo, en dat werkt goed. Want als ze eenmaal slaapt, slaapt ze ook door. Ook zonder deken en laken.

Iemand een tip?