Reeds eerder plaatste ik een bericht over reflux en een eventueel antireflux bedje. Dank voor de reacties daarop. Het is zo goed als zeker dat mijn kleintje verborgen reflux heeft (hij spuugt niet veel, maar slikt enorm). We hebben nu Zantac (zit op dag 4), nutriton, bedje schuin, bakerzakje, chiropractor, RRR etc. Alles wat je maar kan bedenken, MAAR overdag is het slapen echt een probleem! Hij slaapt alleen op het aankleedkussen (?) naast mij of in de maxi cosi of wandelwagen. In zijn bed is het gelijk huilen. Heel enkel keertje lukt het. Ik kan natuurlijk niet altijd de hort op, zeker niet als mijn eerste ook thuis is en haar middag dutje doet. Is dit herkenbaar en gaat dit beter als de reflux wat meer onder controle komt? Ik heb nu zoiets ik doe wat ik kan doen om hem te laten slapen omdat ik het gehuil niet meer wil horen…maar verwen ik hem dan niet (hij is bijna 6 wk) en komt hij dan ooit gewoon heerlijk in zijn eigen bed te slapen? Na de laatste voeding (23.00 uur) slaapt hij overigens gelijk in zijn eigen bed en het slaapje daarna ook (meestal rond 04.00 u)…dat is toch raar he!
Hij kan het wel. Vroeg me gewoon af of iemand dit kent / herkent?
Alvast dank.
Ervaring met reflux en niet willen slapen?
hoi,
heel herkenbaar verhaal, dat was bij mijn zoontje ook zo. Bij hem verbeterde het slapen overdag eenmaal de reflux beter onder controle was. Ook mochten we bij hem van de kinderarts, werd echt geadviseerd op 3 (!) maanden beginnen met groenten. Vanaf de dag dat we hiermee gestart zijn, is het echt een ander kindje, reflux een stuk beter, 's nachts slapen beter (hoewel hij voorheen 's nachts ook altijd beter sliep dan overdag) en overdag ook.Nu slaapt hij overdag zo’n 2 uur tussen elke voeding (zit op 4 voedingen) en is nu 5,5 maand. En verwennen, ach, hij is nog zo klein…
Hopelijk heb je hier iets aan, groetjes en succes ermee, laat je even weten hoe t gaat?
Hoe ben jij de tijd doorgekomen voor de drie maanden en de controle over de reflux? Ik vind het zo moeilijk om een draai te vinden met hem.
Soms denk ik hij moet zich maar aan mij aanpassen en mijn dochtertje…maar dat is ook niet altijd fair en handig natuurlijk.
Ik vind het zo bizar dat het overdag een ramp is maar de nachten gewoon in alle redelijkheid zijn. Bedankt voor je reactie in ieder geval…ik hoop zo dat de Zantac wat doet.
ik vond die tijd voor de 3 maanden ook zoeken hoor. En hier gingen inderdaad de nachten ook in alle redelijkheid, en overdag niet. Volgens de kinderarts een typisch verschijnsel bij verborgen reflux. Ik moet wel zeggen dat, toen de omeprazole begon te werken, dit ook al verandering met zich meebracht hoor. Maar wat ik ook wel eens deed was mijn zoontje in de draagzak hangen, dan zit ie rechtop waardoor hij geen last heeft van reflux en je hebt toch je handen vrij. Maar ook dat kan natuurlijk niet zo vaak. En inderdaad zo’n kleintje kan zich natuurlijk nog niet aanpassen aan jou en je dochtertje, maar altijd andersom hoeft natuurlijk ook niet.
Je hebt er natuurlijk op dit moment niks aan maar het betert echt hoor, hopelijk voor jou snel natuurlijk.
Hé meid, nu de reflux redelijk onder controle is moet je vanaf het begin, beginnen.
Het niet op bedje willen slapen overdag en wel 's avonds heeft niks met de reflux te maken (omdat hij niet meer of minder last krijgt van reflux… hij slaapt toch 's nachts ook in zijn bedje?) Ik wil je graag goede raad geven en dat is dat hij moet leren om te gaan slapen in zijn eigen bedje.
Verwennen kan niet voor een kindje van 3 maanden maar wel gewenning… dus lekker naast mama slapen, of lekker in slaap gewiegt worden in de maxi cosi of kinderwagen.
Je kan onderhand zijn gehuil niet meer goed aan, dus ik zou zeggen geniet even van het moment dat hij wil slapen in de maxicosi maar ga wel zo snel mogelijk beginnen met slapen in het bedje (wanneer je er aan toe bent)
Het zal huilpartijen opleveren, ging hier net zo maar je plukt er op een gegeven moment de vruchten van.
Blijf je vast houden aan de 3 r’s (maar bij jou iets soepeler omdat je nog een kindje hebt)
Leg een shirtje van jou bij hem in het ledikantje, donker in het kamertje wil ook helpen en loop de kamer uit. Wanneer hij begint te huilen loop je even naar hem toe en doet er bijv, een speentje in. Niet praten alleen maar een aai over de bol. Misschien duurt het wel een hele tijd heen en weer lopen maar je zult zien dat het op een gegeven moment niet meer hoeft.
het heeft hier een week geduurt maar daarna ging het meer dan uitstekend.
Je moet nog leren om pijn huilen uit moeheids huilen te herkennen. En soms is het nodig hem even te laten huilen (ik deed altijd 5/10 min. behalve als het erger werd)
Geef het een kans meid, maar begin er niet aan als je er helemaal door heen zit maar wanneer je fris en helder bent want anders ga je, je moedeloos voelen en wil het helemaal niet lukken.
Ik hoop dat hij minder pijn heeft en dat het goed komt! Kop omhoog meid!
Wij hebben ook weken met een huil baby gezeten en ik heb een waardeloze tijd gehad de eerste maanden en hier was het constant 's nachts huilen. Alles is langs mee heen gegaan, de kraamtijd was knudde, ik kreeg ernstige migraine en ik zat met een huilbaby.
Genieten??? whaha ik had die maanden wel willen overslaan gedeeltelijk dan!
X
Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm
je verhaal over snachts beter slapen klopt wel. heb ooit ergens gelezen dat ze dan het meeste rust hebben in hun maag. ik weet niet meer op welke site en ook niet hoe ik het precies moet verwoorden maar dit is ongeveer wat ik onthouden heb. het is dus logisch dat hij overdag weinig slaapt. wij hebben hetzelfde meegemaakt. 5 maanden lang. uiteindelijk koemelkallergie ontdekt en omeprazol gegeven tegen reflux. door koemelkallergie ontstaat er ook reflux maar goed ik wil niet zeggen dat de jouwe dat heeft. maar hier was dat wel zo. Zantac heb ik heel lang gegeven, meestal werken die dingen pas na een week maar bij ons heeft het nooit gewerkt eerlijk gezegd. omeprazol was wel echt de oplossing. er zijn meerdere moeders die hiermee verholpen zijn. andere naam van dit middel is ook nexcium en losec. ik zou gewoon als het over een week niet over is gelijk de ka bellen. heb ik toen niet gedaan heel stom! had allang een ander middel kunnen krijgen en zoals nu genieten van mijn kleine hummel. bedje schuin zetten zal weinig helpen, het moet minimaal op 40graden hoog staan en dat lukt jou nooit mij ook niet hoor maar dat is ook niet echt van belang ik zou gewoon over een weekje kijken hoe het gaat, als ik jou was. en dan ingrijpen hoor! anders ben je helemaal kapot net als ik
nutriton gewoon blijven geven hoor. en 6 weken is nog te jong om te verwennen. dus maak je daar maar geen zorgen om. het gaat er nu om dat jullie allebei de rust kunnen vinden. en tja jammer dan als hij in het kinderwagen moet slapen…anders ligt ie toch ook zielig te huilen in zijn bedje omdat hij zo een pijn heeft aan zijn slokdarm. dus nogmaals wacht niet te lang ermee! anders ben je echt gesloopt.
succes ermee
Hier een kindje met verborgen reflux,
en het slapen overdag was (is) hier ook knudde.
Het voordeel nu is echter dat m’n zoontje het redelijk goed vol kan houden, en met 2 korte hazeslaapjes verder de dag door vrolijk is. Dus dat maakt het al een stuk makkelijker. Dit in tegenstelling tot het eerste half jaar, waarbij prematuur geboren zijn, de verborgen reflux, maar achteraf ook koemelkallergie zeker een rol hebben gespeeld. Altijd overdag maar onrustig, huilen, huilen, ontzettend veel slikken, krampen etc. Het is er nog wel, maar met dieetvoeding en de vastere voeding zoals brood gaat het veel beter.
Bij het overdag gaan slapen is een kindje lang niet zo ontspannen als s’avonds na een lange dag, dan zijn ze toch vermoeider en komen ze eerder in ontspanning. Dat is ook de reden dat ze s’avonds/snachts vaak minder last van de verborgen reflux hebben. Dus dat kan wel degelijk verschil maken met overdag.
Ik heb alle regeltjes voor het overdag slapen gehanteerd, maar het lukte gewoonweg niet. Hij kon niet ontspannen en zich niet overgeven aan een slaapje. Door het huilen nam de reflux alleen maar toe. Dus ja, ik heb veel met hem gewandeld, en hij heeft veel in de kinderwagenbak geslapen (daar voelde hij zich meer geborgen, minder bewegingsruimte e.d. dus dat ging veel beter dan in dat grote ledikant) en ik heb veel met hem op de arm heen en weer gelopen. Allemaal dingen die eigenlijk ‘niet mogen’ maar ook allemaal dingen die het mijn mannetje wel veel aangenamer maakten en waardoor hij zich juist een beetje kon ontspannen.
Sterkte!
Groetjes Carolien.
Ik heb de rust en regelmaat 10 dagen lang geprobeerd met het inbaker zakje.
Troostritueel ook…ik heb mezelf letterlijk opgesloten en mijn dochter zoveel mogelijk uitbesteed. Ik weet namelijk dat dit bij mijn dochter erg veel geholpen heeft en er duidelijk een ritme en rustigere tijd ontstond. Helaas, bij mijn zoontje werkt dit dus echt niet op het moment! Vandaar dat ook naar de huisarts ben gegaan met het idee dat hij niet voor niets huilt (dus niet uit onrust door het niet kunnen slapen) en gelukkig nam ze me gelijk serieus en naar de kinderarts. Heb het idee dat de Zantac niet veel doet en dat het eigenlijk allemaal erger wordt. Het slaapje overdag en het slaapje na de 1e voeding (zo rond 04.00 uur) zijn geloof ik ook passe…
Ik heb hem vandaag en vannacht uitbesteed aan oma. Ik moet even bijkomen en zijn grote zus ook.
Wat een gedoe zeg…dacht eens een leuke kraamtijd te hebben…bedankt voor de reacties.
Mijn kleine man ligt al een week in het ziekenhuis! Hij is opgenomen en er is een slikfoto gemaakt waarop te zien is dat hij een behoorlijke reflux heeft! Zantac en Motilium werkt niet en gaan nu over op Losec en Motilium. Het weekend moet hij blijven. Tevens is er gestart met Nutrilon Omneo. Iemand ervaringen met een zh opname en thuiskomst? Het slapen gaat in het ZH wel beter en hij wordt wel wat rustiger. Maar ben huiverig voor thuiskomst en verdere voortgang.
Iemand nog tips/trucs/weetjes etc?
He meid,
Das schrikken zeg!
Je gevoel klopte dus…
Vervelend hoor, een kindje in het ziekenhuis, maar hopelijk wordt hij nu wel goed behandeld waardoor het straks thuis veel beter gaat.
Ik heb mijn zoontje voor een periode van 5 weken in het ziekenhuis gehad, ik probeerde me niet al te druk te maken over zijn thuiskomst (probeerde…dat lukte natuurlijk lang niet altijd), je kan van te voren toch niet voorspellen hoe het gaat en ik heb er altijd maar op vertrouwd dat het ziekenhuis hem niet eerder zou laten gaan als dat het ook echt verantwoord was. En dan thuis per dag maar bekijken hoe het gaat, niet te veel op de zaken vooruit piekeren. Ik neem aan dat ie na ontslag ook nog wel even regelmatig onder controle blijft, dat is ook een geruststelling.
Heel veel sterkte, en beterschap voor jullie kleine mannetje,
hou ons een beetje op de hoogte!
Groetjes Carolien.
och jee toch, je kleine man in het ziekenhuis! Wat erg.
Ik heb zelf geen ervaring met thuiskomst na ziekenhuis maar wil alleen even zeggen dat ik met je meeleef, je wil natuurlijk niks liever dan een gezond kindje lekker bij je thuis en dat alles goed gaat. En dan heb je nog een ander ukje om voor te zorgen.
Veel sterkte en hou je ons op de hoogte?
de mijne werd ook opgenomen vanwege huilbuien. bleek idd reflux te zijn. maar bij ons hadden ze geen ph-meting gedaan. dus ze bleven Zantac geven wat nooit niet heeft geholpen. volgens hun sliep hij daar wel. maar bij thuiskomst hadden we hele andere verwachtingen. toen hij eenmaal thuis was kregen we een enorme terugval. tot hij 5 maanden oud werd bleef ik zeuren om een ander medicijn. eindelijk hebben we omeprazol gekregen toen was het ineens over! ik denk dat het al voldoende is als je het bedje van je kleine schuin zet. het is maar goed ook dat ze gelijk fotos hebben gemaakt en goede medicijnen hebben gegeven. ik hoop echt voor je dat als hij weer thuis komt dat alles weer goed gaat. denk niet dat jullie een terugval zouden krijgen. hij moet dan natuurlijk wel weer wennen aan een nieuwe omgeving thuis maar verder zal het denk ik wel erg goed gaan hoor! ik weet verder wel hoe zwaar het is om je kleine in het ziekenhuis te zien liggen maar alles is beter dan een huilend kind waarvan je de oorzaak niet weet. goed van je dat je deze stap hebt genomen. hopelijk gaat het vanaf nu beter! laat even weten hoe het is gegaan meid! sterkte en succes!
Ik had ook de indruk dat m’n zoontje heel erg aan de stilte thuis moest wennen. In het ziekenhuis is er vrijwel altijd geluid, ook s’nachts. Piepjes, bellen, heen en weer lopend personeel, andere kindjes die huilen etc etc. En je kindje is meestal ook niet alleen, maar heeft een kindje naast zich, of papa/mama slaapt bij het kindje.
We hebben er zelf voor gekozen om hem toen hij eindelijk thuis kwam een tijdje bij ons op de slaapkamer te laten slapen (kon toen nog in de kinderwagen)
Hoop dat het inmiddels wat beter gaat en dat jullie kleine mannetje snel weer mee naar huis mag!
Groetjes Carolien.
Wat vervelend allemaal en neu voor de kleine.
Ik herken het ook helemaal. Ons zoontje heeft ook heel erg last gehad van verborgen reflux. Wat kun je je dan sommige momenten ellendig en hulpeloos voelen he? Ik herinner me nog zo goed dat ik nachten lang met hem rechtop heb gezeten om hem een beetje slaap te gunnen en overdag de hele dag in de draagdoek moest houden. Neerleggen was binnen 10 minuten krijsen. Gelukkig herkende de huisarts het direct en heb meteen in overleg met ka Losec gekregen. En ben ipv bv friso comfort met 2 schepjes jbpm gaan geven. heb alleen de ochtendvoeding als borstvoeding aangehouden, omdat ik liever niet helemaal wilde stoppen.
Het duurde bij ons een week voordat we vooruitgang zagen met de losec. Hij had daarna nog wel last, maar minder pijn.
Maar de werkelijke oplossing was de osteopaat. Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd? Na 2 behandelingen zagen wij al heel veel resultaat. hij heeft in totaal 5 behandelingen gehad en de reflux is zo goed als verdwenen. (is nu 15 weken) Heerlijk na al die weken, hij kan nu eindelijk slapen en ligt nu heel graag in zijn bedje.
Hou vol meid want het komt goed!!!
Hij is thuis! Ik ben zeer benieuwd. Met Zantac, Motillium en Omneo moeten we het gaan doen. Ik ben zeer huiverig. Zeker door de verhalen die je leest. Het weekend hadden we in het ZH ook een hoop onrust. Maar we zullen er mee moeten leren leven. Meer kunnen we niet doen denk ik. Hopelijk groeit hij er gauw over heen. Ik overweeg toch nog het antireflux bedje www.antirefluxbed.nl.
Wie weet!
Een vergoeding zit er niet bij in maargoed als het helpt dan is het je alles waard.
O wat fijn dat ie weer thuis is zeg!
Is de eerste nacht een beetje goed gegaan?
Hopen dat de medicatie een hoop verbetering geeft.
Heb je het nog met de kinderarts gehad over zo’n anti-refluxbedje? Ik vraag me namelijk wel af wat zij ervan vinden. Je kindje ligt dan wel heel schuin he, bijna rechtop. Maar als je kindje hele ernstige reflux heeft is het misschien wel het enige dat echt helpt.
Belangrijkste is dat ie weer lekker thuis is!
Beterschap verder,
Groetjes Carolien.
goed dat de kleine weer thuis is! hopelijk gaat het je nu wel goed af en kunnen jullie genieten van mekaar!
ik denk dat je de medicijnen even de tijd moet geven hoor…hier heeft het 2 weken geduurd voordat we resultaat zagen. en het is daarna niet meer mis gegaan! wat dat betreft zou ik even wachten met de antirefluxbed hoor. ik had het ook in gedachte. omeprazol was echt de laatste wat ik nog wou proberen als dat niet goed zou gaan zou ik ook een antirefluxbed nemen. en ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan! dat zou mij handen vol geld kosten terwijl de medicijnen al heel erg goed helpen. de mijne heeft er geen last meer van. ik weet wel dat wij echt 5 maanden in een sleur hebben gezeten tot we omeprazol kregen. daarvoor moesten we het met Zantac doen. wat dat betreft ben ik nog steeds zo boos op onze ka dat deze het niet serieus nam en ons heeft laten lijden. dus wees blij dat jij er snel bij bent want 5 maanden lang dat gehuil aanhoren is niet niks. de meeste mamas hier weten wel wat ik bedoel en dat ik vaak genoeg hier mijn verhaal kwam vertellen met tranen in de ogen.
ik wens je vanaf nu heel veel sterkte meid en hopelijk kan je kleine voortaan heerlijk slapen zonder pijn in de slokdarm!
liefs Selma
Het valt me tot nu toe niet heel tegen! Hij slaapt wel…erg onrustig wel! Heb een paar keer moeten troosten maar nog geen “paniek”! Hij zit nu al wel 2 weken aan de zantac en mottilium (is dat hetzelfde?)…nog steeds veel onrust in zijn lijf.
Hij ligt ook ingebakerd dus ben nu echt eerst aan het nagaan of het ingebakerd kan (refluxbed) en ik wil het zeker weten eerst met de kinderarts bespreken. Dus dat komt nog. Hopelijk kan ie het op eigen krachten gaan doen.
Gaat het huilen en de onrust echt een keer over?
Ik ben ook heel blij dat we er vroeg bij zijn hoor…maar het is best zwaar allemaal!
Zijn jullie vroeg begonnen met vaste voeding?
wij zijn op advies van de ka op 3 maanden begonnen met groenten. Pas een maand later met fruit. En ik moet zeggen dat dat bij ons het kantelpunt is geweest. Sindsdien is hij veel rustiger, slaapt beter, eet beter. Dus als je het advies ook krijgt, hoop ik dat je hetzelfde resultaat krijgt.
Groetjes en veel sterkte, het valt niet mee maar het gaat echt een keer over!
Rot hè, die reflux en zo zielig voor je kleintje! Door al dat inslikken is de slokdarm geïrriteerd geraakt… zo sneu!
Wij gebruikten Motilium in combinatie met Omeprazol en merkten na 3 weken pas echt resultaat, dus geef het nog even de tijd zou ik zeggen. Bij ons werkte het zo goed, dat we na 6 weken volledig mochten stoppen met Motilium (dit was 4x per dag!) en als dat 2 weken goed zou gaan, moesten we ook stoppen met Omeprazol (dit was 1x per dag, maagzuurremmend). Gelukkig ging het goed en waren we dus na 8 weken medicijnvrij! De ka. zei destijds ook dat het best mogelijk is dat hij zijn hele eerste levensjaar medicijnen zou moeten slikken…gelukkig bleek dit anders te zijn!
Omdat het maagklepje in het begin nog niet voldoende sluit, kan het helpen om eerder met vast voedsel te beginnen, dit is natuurlijk dikker en komt wellicht minder makkelijk omhoog.
Julian sliep ook erg slecht, het leek gewoon alsof hij door de reflux pijn had en bleef daardoor onrustig. Ik probeerde hem een keer op zn buik te laten slapen en ja hoor… hij bleek een buikslaper te zijn, dus gelukkig werd het beter. Overdag nog steeds erg korte slaapjes! 's Nachts wel goed. Hij slaapt nu van 20u tot 6.30u ongeveer, soms wat eerder, soms wat later!
Als je nog vragen hebt over het buikslapen e.d., mail je maar!
Sterkte!
Mirjam