Ervaring met inleiden of strippen?

Ik ben op dit moment ruim 40 weken zwanger van de tweede en heb het gevoel dat hij/zij het voorlopig nog wel prima vindt in m’n buik.
We hebben aanstaande dinsdag een afspraak met de gynaecoloog, mocht dat nog nodig zijn en dan zou het kunnen zijn dat ik word ingeleid. Ook zou ik me volgende week nog kunnen laten strippen door de verloskundige.

De verloskundige vertelde dat strippen in 50% van de gevallen werkt. Maar wanneer het niet werkt je grote kans hebt je ontzettend last krijgt van voorweeen/ een valse start, waardoor je dus nachtenlang kan wakker liggen.
Aangezien mijn vorige bevalling begon met een valse start en ik echt doodop was op het moment dat ik moest bevallen, spreekt het inleiden mij nog niet echt aan.

Over inleiden hoor ik ook wel eens negatieve verhalen. Zo hoor ik vaak over een niet te stoppen weeenstorm.

Wie heeft ervaring met inleiden en/of strippen?

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Oh spannend…!!

Ik heb heel veel voorweën gehad die eind juni (2008) zorgde voor 4 cm ontsluiting. Daarna een maand wel heel veel harde buiken maar 0% vooruitgang. Zo zelfs dat ik een week na de uitgerekende datum bij de verloskundige zat om te worden gestript. Tja moet ik eerlijk zijn? Ik vond het vreselijk! Het deed mega zeer… en je ben net een koe die daar met de benen wijd ligt. Mijn man vond het heel erg naar om te zien, het ging dan ook niet met beleid. Dus daar kan iedereen een andere ervaring mee hebben.

Na het strippen, snel naar huis. (kon niet meer normaal lopen grr). met de mededeling de volgende ochtend te worden ingeleid. Thuis was het gelijk weer flink aan het ‘rommelen’, maar toen de huisarts (doen hier bevallingen) kwam was er nog helemaal niks verandert. Zij heeft toen in overleg met ons de vliezen gebroken waarna het heel snel gegaan is… 23.00 vliezen gebroken en om 2.05 lag Jurian op mijn buik…

Dus inleiden niet nodig geweest… en of het strippen nu geholpen heeft… ik denk het niet…

Meldplicht he vanaf nu

Lilypie In verwachting Ticker

ik ben ingeleid en gestript en heel eerlijk ik vond het een hel. ik wil je niet bang maken maar ik vond het verschrikkelijk, maar ik ben ook een uitzondering in dat ziekenhuis. Ik deed er namelijk 4 dagen over om te bevallen. Het strippen deed ook bij mij heel veel pijn. Ik huil niet snel maar nu biggelde de trannen over mijn wangen. De verloskundige wilde niet op mijn vriend wachten want de tr*t had haast en ik lag daar dus alleen. Ik lag toen al 4 dagen in het ziekenhuis. En ik heb inderdaad 5 weeenstormen gehad. Het eindigde bij mij uiteindelijk allemaal als nog in een spoedkeizersnee. Wat k zeg ik ben best een uitzondering, maar raak ik in de toekomst nog een keer zwanger ga ik meteen voor de keizersnee als natuurlijk weer niet kan. Overigens ben ik ingeleid terwijl ik niet rijp was. Er is echt een koevoet tussen de deur gezet maar Morgan moest geboren worden.

Groetjes,

Michèle

Spannend! Ik ben rond de 40 weken ook gestript en echt lekker voelde dat niet nee. Of het echt hielp? Uiteindelijk is Eva geboren op 40+5 en ik had binnen no time 10 cm. Uiteindelijk wel bevallen in het ziekenhuis, want ik had geen persweeën. Ik geloof niet zo in strippen eigenlijk. Inleiden heb ik geen ervaring mee, maar dat schijnt ook niet prettig te zijn. Omdat ik geen persweeën had, kreeg ik wel een infuus met hormonen, volgens mij is dat eenzelfde infuus trouwens als met inleiden. Toen kreeg ik beenweeën en die waren flink pijnlijk en erg lastig omdat je niet weet hoe je moet gaan liggen. Hopelijk komt jouw kindje binnen een paar daagjes vanzelf meid. Hou ons op de hoogte!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wil je het echt allemaal weten? Want iedere bevalling is anders en iedereen ervaart het anders. Vwb het inleiden. Ik ben het met de andere dames eens; inleiden is echt niet leuk. Maar je kunt ook vragen om een ruggeprik. Bij ons ziekenhuis deden ze daar niet zo heel moeilijk over. Ik ben begonnen zonder ruggeprik, maar heb er op een gegeven moment toch omgevraagd omdat het niet meer ging. Toen ik beviel was er ook een vrouwtje die gelijk een ruggeprik kreeg.

Mijn ervaring met inleiden is wel dat het supersnel ging. Toen ik werd ingeleid om 08:30 uur had ik 1 (of2) cm ontsluiting, rond een uur of 10 5 cm en toen ik de ruggeprik kreeg rond 10:30 uur 8 cm. Uiteindelijk is Merel om 15:09 uur geboren nadat ik om rond 15:00 uur mocht persen en er waren 4 persweeën nodig. Dit duurde nog relatief lang omdat de ruggeprik te goed werkte waardoor ik geen persweeën meer voelde. Als ik die ruggeprik niet had gehad, had ik rond 12:00 uur al mogen beginnen. En dan had ik ook nog een stuitbevalling…

Groetjes Natasja

Ik ben van Robin ingeleid
En ik vond het een hel
Weeen die niet meer te meten waren op het aparaat
Ik had heel veel pijn
Uiteindelijk kreeg ik een ruggenprik
En nog voelde ik de weeen niet zo heftig meer hoor
Uiteindelijk is Robin om 22.43 geboren met de keizersnee
Ik ging om 10 uur aan het aparaat met weeen opwekspul
Justin is met de keizersnee geboren
Moet wel zeggen dat ik het nooit zal vergeten maar ik denk zo
Ik heb er iets super moois voor terug gekregen

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

met de oudste ben ik ingeleid hij vond het ook wel prima in mijn buik en hij twee weken te laat mijn vliezen waren wel gebroken maar de weeen zette niet op.
Na een hele discussie in het ziekenhuis( ik weigerde door een mannelijke arts geholpen te worden en stond op het punt naar duitsland te rijden)is er een arts vanuit hilversum gekomen die me gelijk inleide iig het was zoals hier ook gezegd in ee keer hele zware weeen die achter elkaar kwamen terwijl er nog maar weinig onsluiting was uiteindelijk heb ik moeten smeken om een verdovingsmiddel (niet de ruggeprik ben vergeten hoe je dat nou noemt) 12 uur later was die er eindelijk.

bij de tweede werd ik gestript nog pijnlijker maar met een paar minuten was die er

de derde kreeg ik thuis terwijl ik tijdens de bevalling zei dat ik toch naar het ziekenhuis wou omdat de angst toesloeg die ik bij mijn oudste had meegemaakt (hij ademde niet na de bevalling)maar er werd niet naar me geluisterd (heb na afloop ook een klacht ingediend maar nooit meer iets van gehoord
nadeel is hier in het dorp dat er maar 1 verloskundige is dus mocht er ooit een vierde komen zit ik weer aan dr vast

maar idd alle bevallingen zijn anders laat het op je afkomen en het oerinstinct komt wel bij je naar boven en je krijgt er zoiets moois voor terug

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik ben een week voor de uitgerekende datum gestript omdat ik 2 cm ontsluiting had en de baarmoedermond rijp was en ik (denk ik) een goede band had met de gyn en ik wel op 8 oktober wilden bevallen omdat dat de datum was dat mijn man en ik bij elkaar zijn gekomen en Marijn anderhalf jaar later geboren is en dan was Dion ook precies anderhalf jaar later en dat zij dacht ach laten we het gewoon proberen en kijken of het werkt. Strippen heb ik echt niets van gevoeld maar toucheren heb ik ook geen last van gehad. Een week later ben ik bevallen dus bij mij heeft het niet geholpen maar heb het zeker niet als negatief ervaren.

Ik werd gestript ( tot 2x toe ) bij ons jongste manneke die het domweg te lekker vond daarbinnen. Even geen prettig gevoel, maar verder gebeurde er weinig. Voorweeen had ik toen zelf al, telkens als ik dacht nog 10 min en dan ga ik de VK bellen, hielden de weeen op. Toen het eenmaal zo ver was heb ik eerst ruim de tijd genomen en mijn man en dochter nog onder de douche gestuurd zodat de kleine dame al lekker in dr pyama`tje klaar zat om naar de buren te mogen. Hij werd geboren 13 dagen na de uitgerekende datum. Onze oudste vielen de weeen ineens van weg, dus dat was ook aan de weeenopwekkers, ai niet fijn. Maar ik ben ook weer zo, wat moet dat moet. En ik had me bij de eerste voorgenomen om maar alles te laten komen zoals het kwam omdat ik toch op voorhand niet wist hoe het zou gaan en dat de kleine er hoe dan ook uit moest.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wat een reacties alweer!

Idd eigenlijk wil ik het misschien wel allemaal niet weten.

De kleine is er nog steeds niet. Hoop toch dat ze dinsdag willen gaan inleiden als het dan nog niet is gebeurd.

Volgens mij leiden ze de bevalling in met hetzelfde infuus als ze weeen opwekken. Heb bij de bevalling van m’n dochter ook weeenopwekkers gekregen. Vond dat toen echt een uitkomst. Toen werden de weeen eindelijk regelmatiger en ging het ook sneller en dat vond ik toen minder slopend dan de lange aanloop. Moet wel zeggen dat ik toen ook een infuus had met remifentalin (pijnstilling via infuus die je zelf kunt reguleren, de pijn is niet helemaal weg, maar de scherpe kanten zijn eraf) en dat heeft toen ook erg geholpen. Dus ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.

Tja, er zit weinig anders op dan nog ff afwachten en het over me heel laten komen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes, Kirsten

Gewijzigd door - Kammi102 op 18 May 2010 10:01:27

Even hoor inleiden met een infuus?? Ik heb een gel ngebracht gekregen om de boel week te maken en op gang te krijgen. Hoe zijn jullie dan allemaal ingeleid???

Groetjes,

Michèle

Met een infuus. Die kunnen ze openzetten (van 1 tot 10 volgens mij). Ze beginnen dacht ik bij een laag getal en dan voeren ze het op. Ik vond het behoorlijk heftig.

Groetjes Natasja

Hmm vaag, ik heb eerst gel gehad en daarna pas een infuus, maar dat was om de weeen op te wekken.

Groetjes,

Michèle

Bij mij was het al week. Ik had al wat ontsluiting, dus dat hoefde niet meer. Vandaar meteen het infuus, denk ik.

Groetjes Natasja

Ik ben ook ingeleid met een gel. In de ochtend een lage dosis. Toen er rond 13.00 nog geen activiteit was hebben ze me een dubbele dosis gegeven. Ik heb het geweten. Nog geen paar minuten later heb ik alleen maar weeenstormen gehad. En dat tot ongeveer 20.00u. Daarna kreeg ik uiteindelijk toch nog een keizersnede.
De hartslag van Nick daalde iedere keer naar bijna 0 dus vandaar. Uiteindelijk was het niet nodig geweest want door de wee greep Nick de navelstreng vast waardoor het leek alsof hij in problemen was. Toen al een eigenwijze!! (mama heeft hetzelfde gedaan bij haar geboorte!)
Maar ik was blij dat ik een ruggenprik kreeg. Voelde even niets meer. Toen Nick geboren was, heb ik hem even kunnen zien want de verdoving trok helemaal naar boven waardoor ik ook nog eens op de intensive care kwam. Daarna nog uren liggen rillen en shaken van de pijn (naweeen) Heb Nick pas vast kunnen houden om 02.00u snachts…
Al met al een groot drama hier.

Groetjes Bianca

Zoals ik het begrepen heb van de info avond over bevallen. Is het dat als je nog 0 % ontsluiting heb ze eerst gel inbrengen. Pas bij 2 of 3 cm ontsluiting doen ze infuus. Dit omdat het anders geen of te heftig resultaat geeft…

Succes meis… denk er maar aan dat je na die tijd een heerlijk lief klein wurmpje in je handen mag houden … hoop dat alles goed gaat. Denk aan je…

@ Kammi102 wil je je tickers onder elkaar zetten ipv naast elkaar, het topic is niet meer te lezen zo

Ja ik had niks, geen ontsluiting of wat dan ook dus ik moest echt week gemaakt worden nog.

Groetjes,

Michèle

Ik ben ook gestript met 40+3 dagen. Heb er zelf om gevraagd. Volgens de gyn die het deed hielp het bij maar 7% van de vrouwen, zij had er niet veel vertrouwen in. Het was niet prettig, maar vond het zeker geen hel. Voor mij was het even tanden op elkaar en in gedachten had ik: Ik moet zo nog een bevalling, dus hier noge ven groothouden. Niets slechts over de dames die het wel heel erg vonden hoor, maar het hoeft dus niet perse heel erg te zijn. Thuis verloor ik redelijk snel daarna mn slijmprop. Ben pas een week later bevallen, maar naar mijn idee hielp het wel een beetje.

Bij een volgende zou ik het wel weer laten doen.

Inleiden is me nog net bespaard gebleven. Ik lag de ochtend van de geplande opname wel in het ziekenhuis, maar dan met een kersverse dochter in mn armen!

Succes met de beslissing en natuurlijk met de bevalling!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn buurvrouw is gestript omdat ze een week overtijd was en zij vond het heel erg meevallen. Eenmaal thuis begonnen al na een paar uur de weeen en aan het begin van de avond was hun zoontje er.

Groetjes,
Sandra

Spannend… zou ze nu ingeleid zijn??