Gisteravond om 23.00 uur werd Erik voor het eerst huilend wakker en daarna om de anderhalf uur. Hij kreeg steeds hogere koorts en wilde absoluut niet liggen, alleen slapen tegen onze borst aan. Ik ben vanmorgen naar het werk gegaan (1e dag na de vakantie, wilde eigenlijk helemaal niet weg) en m’n vriend bleef thuis bij Erik. Hij is deze week nog vrij gelukkig. In de loop van de ochtend belde m’n vriend dat 'ie niet goed wist wat te doen. Erik was alleen maar aan het huilen en zo kennen we hem helemaal niet, ook niet als 'ie eerder wel eens ziek was.
Dus ik ben aan het begin van de middag maar thuis gekomen en schrok wel. Zo kende ik Erik helemaal niet. Heel rode onderoogleden, alleen maar huilen, spiersamentrekkingen. Doodmoe, maar na een uurtje slapen krijsend wakker worden. De huisarts gebeld en we konden direct komen, vooral vanwege die spiersamentrekkingen. Dat bleek achteraf door de koorts te komen, maar wilde ze even zelf checken. Beide oren blijken ontstoken, dus we hebben antibiotica gekregen en dat slaat hopelijk snel aan. Ik heb het hoofdeind van het bedje maar verhoogd en we hebben net ook neusspray gekocht, hopelijk werkt het allemaal een beetje mee aan een snel herstel. Het is zo sneu, m’n anders zo vrolijke kereltje helemaal verdrietig…
Groetjes,
M