Erik 1 jaar, 8 juni 2009

Morgen is het dan zover: Erik wordt één jaar! Ben de hele dag al sentimenteel, deze dag rond etenstijd begon de bevalling namelijk met het verliezen van m’n slijmprop. Na een heftige en toch wel traumatische bijna 24-uur durende bevalling begon ons ‘nieuwe’ leven. Nooit gedacht dat ons leven zo zou veranderen door de komst van kleine Erik. Na in eerste instantie flink moeten wennen kunnen we ons al een hele tijd niet meer indenken hoe het was zónder onze kleine grote man.

Eén jaar voorbij…het cliché ‘wat vliegt de tijd’ is helemaal waar. Inmiddels is er alweer zoveel gebeurd; de overgang van borst naar fles, de eerste voorzichtige hapjes groente en fruit, het wennen aan pap en brood, ontelbare sprongetjes, luiers, verkoudheden, griepjes en ook alweer 6 tandjes. Inmiddels eet meneer met de pot mee en slaapt 'ie door (wie had dat ooit gedacht, haha).

Op naar nog heel veel mooie jaren en dat het cliché ‘het wordt alleen maar leuker’ ook voor de komende jaren op mag blijven gaan!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mooie woorden!!
Ja ja morgen is het dan zover. Moet ook de hele tijd aan jullie denken…stom he, maar het lijkt me zo bijzonder om die eerste verjaardag mee te maken.

Ik weet dat mijn moeder me altijd belde rond het tijdstip dat ik geboren ben (is gelukkig rond 11.00 's ochtends en niet 's nachts ). Nu ik zelf moeder ben snap ik dat je een bevalling nooit meer zal vergeten. Zeker niet als het een behoorlijk heftige bevalling is geweest (kan daar over meepraten).
En wat gebeurt er veel in zo’n eertse jaar. Je wereld staat volledig op zijn kop en zeker in het begin (zal niet voor iedereen zo zijn, maar bij mij zeker) is het behoorlijk heftig allemaal. Al die onzekerheid en twijfels. Ook ik merk nu dat het allemaal iets makkelijker…of in ieder geval leuker wordt.
Moet je nagaan. Erik bijna een jaar geleden een klein hummeltje wat og niets kan behalve huilen, slapen, drinken, plassen en poepen en nu zo’n knappe knul die al zoveel kan en helemaal bij jullie gezin hoort. Wat kan het toch prachtig zijn!!!

Hoera, hartelijk gefeliciteerd! Hou je vast, die emoties worden morgen alleen nog maar erger!

Groetekes, Sje

ohjeej!! je verhaal ontroerd mij zelfs! wat een spannende dag morgen! wat doen jullie voor dingen morgen? en wat geven jullie aan hem?
ik wil het allemaal weten ben echt benieuwd!
ik zat daar laatst ook aan te denken hoe snel het voorbij gaat, en heb ook traantjes gelaten bij het inpakken van zijn te kleine kleertjes.
bizar is het he meid! je mannetje wordt een dreumes! baby af… weer een nieuw begin. beetje gemengde gevoelens misschien? ergens het idee dat ie toch weer een stukje meer van je wegglipt maar anderzijds weer super trots?
heeeeeeeeeel veel plezier morgen en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie knappe zoon! doe erik een kus en knuffel van mij en rico!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan me goed voorstellen dat je sentimenteel bent hoor, ik weet dat er bij jou geen tweede meer komt dus nu is het al echt babytijd over en het gaat zo vreselijk snel
En wat sje al zegt die emoties zijn morgen nog veel erger

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

@Saro: bjek, die onzekerheden inderdaad! Ze zijn al stukken minder (dat merk ik ook bij jou trouwens, in wat je hier allemaal schrijft), maar ze zijn er af en toe nog steeds. Alhoewel ik wel denk dat die twijfels altijd zullen blijven: doe ik het wel goed, etc… En mijn moeder zegt ook altijd bij elke verjaardag van mij: “… jaar geleden werd je geboren om zo en zo laat.” En ik dacht altijd: “Gaan we weer, zucht.” Maar nu kan ik het me helemaal voorstellen, morgen om 17.11 uur zal ik ook wel eventjes extra moeten slikken denk 'k…

@Sje: dat denk ik ook. Barstte vanmiddag ineens al in brullen uit. M’n vriend vroeg waarom ik huilde en eerst zei ik nog dat ik het niet wist en later dacht ik: “Hallo, natuurlijk komt dat doordat morgen dé dag is.” Muts die ik ben.

@Inge: wij zijn morgen met z’n drietjes, allebei vrij van het werk en lekker thuis. Mijn moeder komt eventjes een taartje halen, maar verder niets. De moeder van m’n vriend moet gewoon werken en mijn vader ook. Maar we vieren het groots volgende week zondag, de 14e, dus dat komt helemaal goed. Wij hebben een duwfietsje voor hem gekocht, daar kan 'ie vanaf z’n tweede zelf op fietsen en tot die tijd mag 'ie zich laten rondduwen…de koning… Ik noem Erik soms nog wel “baby-Erik” (mijn nichtje begon daarmee vlak na de bevalling), maar dat ‘mag’ vanaf morgen idd niet meer…dan moet het “dreumes-Erik” zijn…en dat bekt toch niet zo lekker… Een dikke knuffel van Erik voor Rico terug!

@Michelle: tja, idd is het idee dat er geen tweede komt dus daarom maak ik het des te bewuster mee. Daar dwing ik mezelf ook echt toe, maar daarmee zal het ook wel wat meer lading krijgen dan anders…ik weet het niet…we zullen zien.

Groetjes!

ooooohhhh ook ik wordt al helemaal sentimenteel van je berichtje, wat spannend en raar maar ook leuk en zo snel en…en…en…
pfoe ik hoop voor je dat je vannacht een beetje lekker kan slapen, zonder huilbuien in ieder geval hihi.

nou heeeeeel veel plezier iig morgen en geniet ervan!! maar dat zal vast wel goedkomen.

liefs,
Rinske

Hoi Mriek,

Wat een mooi geschreven stukje! Ik had precies hetzelfde gevoel als jij toen Jack 1 werd. En nog steeds soms. De tijd gaat ( lekker cliche) zo hard dat je echt bewust moet genieten want voor je het weet is het voorbij!
Ik heb Jack van de week voor de peuterspeelzaal opgegeven en dan krijg ik ook al een misselijk gevoel in mijn maag van spanning!

Geniet van morgen, het wordt een superfeest!
Van harte!!!

Groetjes van Christa

Wat ontzettend mooi omschreven Mriek. Ik begrijp zo goed hoe je je voelt.
Het is heel logisch dat je terugdenkt aan de tijd 1 jaar geleden.

Ik heb een hele goede zwangerschap gehad, maar de laatste maand heel veel in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies. Uiteindelijk spoedkeizersnede, omdat de placenta aan het loslaten was. Ik lag 29 mei voor de 1e keer in het ziekenhuis, en daar dacht ik dus laatst weer aan.

Het is toch veel ingrijpender dan we soms allemaal denken.

Alvast gefeliciteerd en geniet ontzettend van de dag morgen en ook volgende week zondag als jullie het daadwerkelijk gaan vieren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

jajaja … 2 topics voor de kleine/grote boef

Heel mooi beschreven Mriek… krijg beetje kippevel… die vrouwen ook
Hier duurt het nog ruim een maand voor het zover is… maar voel nu wel met jullie mee! Ben benieuwd hoe de kleine erop reageerd! Wat leuk eigenlijk zo’n dag gezellig met elkaar…

mmm misschien voor hier ook een idee?! Papa is nl die week erna jarig en heeft dan vakantie dus kan hij helpen met de bende/drukte/visite! De gouden tip meis… BEDANKT!

Haha, en zo geef je een tip terwijl je het je niet eens bewust bent!

Tot nu toe is het een aparte, vreemde dag. Aan de ene kant blijdschap en aan de andere kant tranen. Van blijdschap ook, maar ook van…tja…van wat eigenlijk? Kan er niet echt woorden aan geven, maar het voelt gemengd. Spijt me dat ik het niet duidelijker kan zeggen, maar het voelt gewoon raar. Ben benieuwd hoe dat voor jullie zal zijn straks. Bovenal voelt het echter super, heel mooi om mee te maken!

Lief dat er zo aan ons gedacht wordt!

Groetjes!

Van harte gefeliciteerd met de kleine grote kerel! Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad en nog verder zullen hebben!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

[quote]
Kan me goed voorstellen dat je sentimenteel bent hoor, ik weet dat er bij jou geen tweede meer komt dus nu is het al echt babytijd over en het gaat zo vreselijk snel

@ Mriek: Is het bij jullie een bewuste keuze dat er geen 2de komt? Ik ben hier nl zelf de laatste tijd heel erg over na aan het denken. Is het absoluut nog veel te vroeg voor, want als we voor een 2de zouden gaan dan wil ik toch wachten tot Dani minimaal 3 jaar is ofzo. Maar toch houdt het me heel erg bezig. Mijn vriend heeft al een paar keer geroepen dat hij 1 gezond kindje goed vindt. Daarnaast hebben we aan Dani onze handen al vol genoeg, haha…ons kleine druktemakertje

Maar ik heb altijd gezegd ik wil zeker 2 kindjes. Dit is leuk voor Dani…voor nu en later, vond het zwanger zijn zo speciaal en wil dit graag nog eens meemaken…
Maar aan de andere kant ben ik ook heel erg gaan twijfelen en heb zoiets van misschien is 1 kindje wel genoeg.
Maar goed ik hoef hier nog helemaal geen beslissing in te maken, maar het houd me wel bezig. En toen ik die tekst bij Michelle zag staan was ik even benieuwd…maar als je er niets over kwijt wil ook goed hoor.
Liefs

Nee hoor, wil er best op ingaan! Prima dat je het vraagt. Het is een combi van factoren (in willekeurige volgorde, haha):

Ik ben er niet van overtuigd dat het per se leuker is voor Erik om een broertje of zusje erbij te hebben. Ben zelf nl. enig kind en heb hierin niets gemist. Mijn vriend heeft wél een zus, maar die twee liggen qua karakter zoveel uit elkaar dat zij nooit een klik hebben gehad en die ook wel nooit meer zullen krijgen. Tuurlijk, ze houden van elkaar maar meer ook niet. Dus dat het voor Erik leuker is, daar ben ik niet van overtuigd.

Ook speelt een grote rol dat m’n bevalling van Erik traumatisch was. Tuurlijk, je kan een bevallingsplan maken bij een tweede zwangerschap en zorgen dat je allemaal toezeggingen krijgt, zodat het écht anders zal gaan. Maar dan nog voelt het voor mij niet als iets wat ik nog een keer wil doormaken. De enige manier waarop ik ooit nog een kind zou willen, is via een keizersnee. Ik heb nu nl. nog steeds elke dag pijn door de bevalling en vrees dat als daar ooit wéér een kind doorheen moet, ik echt de rest van m’n leven ‘kapot’ zal zijn. En daar zit ik niet op te wachten.

En ook niet onbelangrijk, de wens voor een tweede is er bij ons beide niet. Wat jouw vriend ook een beetje zegt. Ik denk dat als je de wens hebt, dat je dan bereid bent om ver te gaan om die te verwezenlijken. Dus natuurlijk ga je niet al die drempels over voor een wens die niet heel groot is.

Zo een beetje duidelijk?

Ik zou in jullie geval gewoon lekker zien waar de tijd je brengt. Je hoeft ook niet nu al te beslissen toch? Zeker als je het er niet over eens bent zou ik rustig de tijd nemen. Zelfs wij calculeren in dat we beide of één van ons er ooit anders over gaat denken en dan zal er goed gepraat moeten worden denk ik.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Oh ja: iedereen die een keizersnee heeft gehad niet direct reageren met dat dat óók geen pretje is…dat geloof ik meteen. Maar als ik moet kiezen wil ik de andere manier in ieder geval sowieso niet meer, dus dat is dan nog de enige optie…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

haha…nou ik heb uiteindelijk (na heel veel moeite en hulpmiddelen om het zelf te doen) ook een spoedkeizersnee gehad…maar snap wel wat jij bedoelt, zeker als je er zoveel last van hebt gehad en nog steeds hebt. Heel heftig!

Ja ik heb zeker ook nog wel te tijd, maar het maalt steeds door mijn hoofd. Stom eigenlijk. Verder geen big issue hoor…

Dus jij bent enig kind. Ik ken eigenlijk geen mensen om me heen die enig kind zijn, dus kan ook nooit vragen hoe dat is. Wat jou vriend heeft herken ik wel. Heb zelf een oudere broer en een broertje. Hou inderdaad van ze, maar is gewoon familie. Terwijl mijn vriend echt heel goed kan opschieten met zijn broers. Zijn echt soort vrienden en ik kan ook erg goed met mijn schoonzus opschieten, dus dat is erg leuk.

Nou ja komt tijd komt raad, toch?

Zeker, de tijd gaat het leren. Doe rustig aan!

Enne, enig kind zijn is voor ieder anders. Ik heb er geen problemen mee gehad, maar er zullen ook mensen zijn die het drama vonden en dat hun eigen kind ‘nooit willen aandoen’.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat je het snapt Wil. Heb je maar twee dagen pijn gehad en was het toen over? Heerlijk. Ik heb nog weken zo krom gelopen van de pijn, leek wel een oud vrouwtje…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

hier ook absoluut niet de wens voor een tweede. tenminste het ligt hier net iets anders denk ik. uhm laat ik t zo zeggen dat die wens er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg misschien wel ergens is maar ook hier een behoorlijk traumatische bevalling gehad. daardoor heb ik hetzelfde hoor ALS (en dat is echt een hele grote ALS) er een tweede komt dan is dat met een keizersnede anders echt zeker weten niet!

Maare hoe heb je het vandaag gehad Mriek? ben erg benieuwd hoor!

liefs,
Rinske

@Wil: bedankt voor de tip. Bij een keizersnee goed bewegen voor het herstel. Thanks!

@Rinske: goh, wist niet dat er hier op het forum nog iemand zat met net zo’n gevoel en ervaring. Hoe denkt je vriend/man erover, over een tweede? Was leuk vandaag! Supermooi weer, lekker buiten in een versierde tuin gezeten, leuke cadeautjes voor Erik en lekker taart eten met de handen (Erik dan, wij gebruikten vorkjes…haha). Kijk er met een heel positief gevoel op terug, had niet beter gekund!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker