Erg slechte ontlasting en dus pijn in d'r buik

@Rinske
De kinderarts zei dat ze zelf uit zichzelf weer gaan poepen en dat er heel weinig aan te doen is. Maar jou dochter is wel ouder dan Dion dus ze zal ook eerder zindelijk zijn. Maar Lindsey haar ontlasting wordt hard en dan is het natuurlijk ook geen pretje om te poepen en misschien wel logisch dat ze het ophoudt. De KA zei wel dat het ook goed is om probiotica te gebruiken dus misschien dat dat ook nog kan helpen en het kan geen kwaad.
Ben benieuwd wat voor tips je dinsdag krijgt. Volgens mij hebben ze dat bij ons in de buurt niet zal het even gaan uitzoeken.

@Pranger: maar kan het niet zo zijn dat het hard wordt juist omdat ze het ophoudt? dat het “oud” wordt en dus hard?

@MamavanRico
Nee dat bedoel ik niet hoor. Je moet die twee dingen die ik heb opgeschreven los van elkaar zien. Ik bedoel omdat ze harde ontlasting heeft ze het gaat ophouden omdat het zeer doet als ze moet poepen. Als je het gaat ophouden gaat het vocht eruit en dan wordt ontlasting hard als gevolg en dus pijnlijk en zo is het cirkeltje rond.
Maar het rare is dat ze het nooit had dus ja nu er achter komen waar het vandaan komt. Echt zielig om je kindje zo te zien.

@mamavanrico: ik ben ook erg blij dat ik gebeld heb, dus megathanx voor de tip, was er zelf niet eens opgekomen. stom he?! ben er ook zo onzeker over af en toe. ik ben ook te goedgelovig naar de ha toe ik ga er dan vanuit dat ze weten wat ze doen (zou ook moeten lijkt mij) maar het is gewoon niet goed zoals het nu gaat, ze poept gewoon niet zonder een klysma. en dat dat dan maar afgedaan wordt als ‘het is normaal, gaat vanzelf weer over’ kan misschien best voor een hoop kinderen kloppen maar voor Lindsey gewoon niet.

@pranger: tja of het al hard is dat weet ik dus niet want dan poept ze niet maar het lijkt mij juist dat het hard wordt doordat ze het ophoud. ach ik weet het ook niet meer hoor, het enige wat ik nu heb is dat dit gewoon snel over moet zijn en dat er echt een oplossing gevonden moet worden.

liefs,
Rinske

@Rinske
Ik weet wat je bedoeld en voor Lindsey is het nog erger zij heeft er echt pijn van en Dion niet. Vanavond zat hij ook wel 5 keer echt rood aan te lopen voor 2x een eetlepel vol. En het is echt niet dat hij zijn best niet doet dus ja …pff weet het ook niet meer tussen die twee schelpjes of echt een probleem. Heb niet het idee dat meneer niet wil. Misschien pers hij wel verkeerd maar hoe moet je een kindje van 20 maand vertellen hoe hij dat moet doen. Hij gaat altijd zitten (vanmiddag midden in de winkel haha) en dan zeg ik tegen hem ga maar staan maar hij snapt het nog niet dus ja wat moet je dan…erg vervelend.

nou wat dat betreft is het wel hetzelfde hoor, je wil ze proberen iets uit te leggen maarja
en daar komt voor lindsey dan wel bij dat het een behoorlijk koppig meisje kan zijn, ze moet eerst zelf ondervinden waarom iets van nut kan zijn voor d’r anders doet ze het gewoon niet (tenzij ze simpelweg heeft te luisteren natuurlijk want dan gaat het onder dwang als het moet) dus hierbij krijg ik ze idd ook echt niet aan d’r verstand dat ze beter wel kan poepen want dan gaat de pijn in d’r buik over. maar nee hoor, ook dan is het antwoord ‘ik hoef niet poepen’.
maar misschien dat je ook is kan kijken of er iets van een poeppoli in de buurt is of ook even cb bellen.

liefs,
Rinske

Hier ook een erg koppig mannetje pff als hij iets niet wil kan ik hoog of laag springen hij doet het niet dus ja dan ook maar onder dwang (zo was ik vroeger ook )
Ik ga zeker uitzoeken of hier een poeppoli in de buurt is.

@Rinske: geen dank meid, als het drama is kun je niet altijd meer op simpele dingen komen en ga je te ingewikkeld denken. heb ik ook altijd

@Pranger: ja inderdaad dat klinkt ook wel heel logisch. maar de meest voor de hand liggende reden lijkt mij toch het zindelijk maken: angst voor poep. Rico is er ook heel bang voor (geweest) en kreeg daar juist diarree van. dus het kan alle kanten op gaan met zindelijk maken. hier noemen ze dat “angstpoep” dat kan dus zowel verharde ontlasting worden als diarree.
Rico had dat ook op zn eerste schooldag. terwijl hij niet huilde toen ik ging en het allemaal wel best leek te gaan. maar onbewust…gebeurd er veel in die kleine koppies zeker met deze leeftijd…ik bedoel…de fantasie gaat alle kanten op nu

@MamavanRico
Ja het klopt zeker dat ze ook diaree van spanning kunnen krijgen. Hebben wij als volwassenen ook nog weleens last van als er iets staat te gebeuren of is gebeurd. Maar naar mijn eigen ervaring is dat tijdelijk dus vaak op het moment zelf of even later.
Dion is 20 maand en is nog niet bezig met zindelijk worden. Hij ziet wel veel van Marijn of ons maar hij heeft nog geen idee wat het inhoud. Als hij op de wc wil is het imitatie gedrag omdat wij op dat moment ook op de wc zitten. Bij Lindsey kan dit natuurlijk wel het geval zijn zij is een stuk ouder en zit in fase om zindelijk te worden.

@Pranger: volgens mij was lindsey toch juist al overdag zindelijk qua plasjes doen? of heb ik me nou vergist ik meende namelijk van wel. en idd wat je zegt op het moment zelf of iets erna. maar ze zit dus al in het zindelijk proces… dus kan het nu spelen. en daarbij… diarree is van korte duur omdat het er in ieder geval uit kan. en in het geval van ophouden raakt het verstopt. telkens keer op keer.
het is alleen zo rot dat ze dan ook niet eventueel in een pamper poept. maar ik weet ook niet of Rinske haar die nog aangeeft.

Lindsey is nog niet zindelijk overdag hoor, we zijn idd wel een tijdje bezig geweest en dat ging vrij aardig. maar op een gegeven moment moest ze er toch niks meer van hebben en hebben we het dus even op pauze gezet.

Maar het blijkt hier toch echt met zindelijkheid te maken. Zowel zaterdag als zondagavond gaf ze zelf aan naar de wc te willen om te poepen. Beide keren is het gelukt, wel met een hoop gehuil maar toch!
Tja ik weet dat de normale gang is dat ze eerst een tijd op de wc/potje plassen maar bij Lindsey is het weer is andersom haha, ach gebeurt wel vaker.

Dinsdag ga ik uiteraard wel gewoon naar het cb voor die verwijsbrief voor de poeppoli want het doet nog steeds pijn of ze is er heel bang voor. Dus wellicht dat ik daar toch wat tips vandaan kan halen, over het hoe hier het beste mee om te gaan.

maar het gaat dus wel de goede kant op. vanaf volgende week heeft ze vakantie dus dan gaan we toch weer opnieuw beginnen met het zindelijkheidsgebeuren.

liefs,
Rinske

wel super dcat ze het weer aangaf Rinske! ja ik dacht al ik heb je door elkaar gehaald met Suzsje ook hier gaan wij het na volgende week weer aanpakken, rico gaat volgende week ook voor het laatst naar school en dan zomervakantie dus dan is het weer onderbroeken zonder pamper tijd. en omdat het weer dan ook meezit kunnen we ook meer he. want om nou een lange broek erover te doen en het gaat mis heeft ie dadelijk geen schone normale broeken meer en loopt ie constant in zn pyjama…is ook niks

mijn idee helemaal
wordt dan toch een stuk makkelijker

liefs,
Rinske

jep dat is waar! ik ben benieuwd of mijn kleine “ik doe toch waar ik zin in heb” draakje dan wel weer voor de volle 100 mee wil werken. want de PP is er niet voor niets

Super dat ze twee keer op de wc op gepoept. Het zal straks voor haar een stuk makkelijker worden als ze regelmatig naar de wc gaat.
Go Lindsey go Lindsey

@mamavanrico: tja hier nog eentje hoor. probeer ze er maar is op te krijgen wanneer ze zelf besloten heeft ‘nee hoor ik hoef nie wc’. ach we doen wat we kunnen, lijkt mij dat ze uiteindelijk toch wel door moeten krijgen dat het toch een stuk prettiger is op de wc dan in de luier.
succes alvast meid!

@pranger: thanx, gister helaas weer niet. ze wilde echt totaal niet. maar het gaat wel een stuk beter, merk trouwens wel dat ze voldoende aandacht heeft gehad met die pijn in d’r buik want als iets haar even niet uitkomt heeft ze spontaan weer pijn in d’r buik haha de boef. maargoed je ziet het snel genoeg aan d’r gezicht hoor dus daar tuinen we niet in natuurlijk.

liefs,
Rinske

Het is al weer een tijdje geleden maar hoe gaat het nu met je dochter. Kan ze haar ontlasting nu wel goed kwijt of nog steeds een probleem?

Mijn moeder had laatst Dion een paar glazen appelsap gegeven en taadaa hij poepte. Dus we gaven hem iedere dag 1 pf 2 bekers appelsap en langzamerhand kon hij zijn ontlasting steeds beter kwijt. Op de vakantie zijn we het een paar dagen vergeten en ja hoor het was weer mis. Dus nu elke dag 1 of 2 bekers appelsap en het gaat tot nu toe super. Er zijn nog weleens dagen dat het minder gaat maar dat nemen we voor lief. Het is appelsap van de Lidl dit is biologische. Misschien dat andere appelsap ook wel helpt maar durf dan niet te proberen en we laten het bij deze.