Erg slechte ontlasting en dus pijn in d'r buik

He lieve meiden
HEt is alweer even geleden, ik lees wel vaak mee maar ben behoorlijk druk op het moment en dus niet echt de tijd meer om te reageren. Binnenkort hoop ik een hoop dingen weer op de rit te hebben en dus ook weer meer tijd voor ikkeben

Maargoed ik zit nu eigenlijk met het volgende
Lindsey heeft al een aantal weken een behoorlijk slechte ontlasting. Er zat telkens een dag of 2 a 3 tussen. Op een gegeven moment begon dan ook de pijn in d’r buik. Nu heb ik zelf ook niet echt een regelmatige stoelgang en kan me dus goed voorstellen dat t pijn doet. Het eten word er uiteraard ook niet beter op en dat houd dan weer een wisselwerking in stand natuurlijk.
Nu zijn we gister naar de ha geweest en die had het over een ‘normale’ verstopping. Dus lactulose-siroop meegekregen met het advies dat als het echt heel erg pijn deed een pijnstiller geven. De lactulose zou dan met een dag wel moeten werken. Maar afgelopen zondag heeft ze voor het laatst gepoept en sinds gisterochtend heeft ze nu 3 keer die lactulose gekregen (dit zou volgens de ha binnen een dag moeten werken) maar nog steeds helemaal niks alleen een kind met veel en erge kramp in d’r buik.

De ha had gezegd dat ik het een week aan moest kijken, zelf heb ik wel zoiets van als ze maandag nog niet gepoept heeft dan bel ik maandag gelijk.

Heeft iemand van jullie (kids) hier ook wel is last van gehad en zo ja wat hebben jullie dan gedaan.

Vind het echt zo ontzettend sneu om ze met zoveel pijn te zien.

liefs,
Rinske

Wat sneu voor je dochter hopen dat de lactulose snel zijn werk doet.
Jammer genoeg zitten wij het hetzelfde probleem alleen heeft Dion geen krampjes maar wel vaak zijn billetjes stuk omdat zijn ontlasting lang in zijn darmen zit wordt het erg zuur waardoor zijn billen snel stuk zijn en gevolg Drama met Billen verschonen.
Ik heb van de HA zakjes Movicol gekregen maar die hielpen niet en ben op een gegeven moment maar gestopt. 2 week geleden heb ik lactulose gehaald en dit hielp ook niet dus na een dikke week ben ik gestopt.
Donderdag moet ik weer naar de kinderarts en wil toch met hem overleggen wat te doen want hij heeft nu al zo’n 2 week geen normale ontlasting gehad alleen 5 keer per dag hele kleine beetje eetlepeltje ongeveer ene keer minder andere keer iets meer.
Volgens de Ha zou het best tussen z’n oren kunnen omdat het probleem is begonnen nadat hij een keer op het potje heeft gepoept en hij daarvoor normaal poepte.
Ik heb zelf zitten te denken om Dion 1 keer in de 2 week een klisma te geven is hij tenminste zijn ontlasting kwijt lijkt me een stuk prettiger.

Wat je nog zou kunnen proberen is een warm bad, massage voor de rest zou ik het ook niet meer weten.

Mijn verhaal is niet echt geruststellend voor je maar hoop dat het probleem snel verholpen is.

Toen mijn zoon jonger was, heeft hij ook Lactulose gehad. Wij zijn begonnen met 5 ml, maar daar kreeg hij zulke krampen van (nog meer dan van het niet poepen) dat we het langzaam hebben opgebouwd (en dus ook langzaam afgebouwd na verloop van tijd). Dat ging toen wel goed, maar toen was hij nog maar een half jaar en niet zo oud als jullie kindjes!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Hier een bekend probleem, jack heeft het al vanaf baby zijnde last van.
Eerst geporbeerd met vezels in zijn voeding dat hielp niet, later lactulose ook dat werkte niet en omdat hij zo lang verstopt zat en er veel last van had kreeg hij een paar een microlax daar had hij resultaat op maar dat mag je niet te vaak gebruiken en uit eindelijk heeft hij forlax gekregen en deze krijgt hij nu nog steeds elke dag en dat werkt erg goed bij jack, zouden we dit een paar dagen niet doen dat is het weer feest en gaat het erg moeilijk.

Ik zou als ik jou was, niet te lang mee wachten hoor om verdere actie te ondernemen want ze hebben hier zoveel last van en ga zelf maar naar als je een keer niet kan of moeilijk!!

pranger7@ ik snap dat je dion een klisma wilt geven zodat het voor hem een opgelucht gevoel geeft en dat is uiteraard ook zo maar hou in de gaten als je dit te vaak doet dat zijn darmen lui gaan worden en dan lukt het hem zelf straks helemaal slecht tot niet omdat zijn darmen dat niet meer gewend zijn! ook al is het maar 1x per 2 weken!!

Gr Andrea

@Anna82
Ik wil het ook geen jaren volhouden hoor de klysma’s maar een tijdje proberen. Had hier al een keer een topic over geopend maar verder weinig reactie op gehad. Ik weet dat je er mee uit moet kijken en ik wil zeker geen kind met luie darmen. Ik kan vragen of dat forflax iets voor hem is. Maar aan de andere kant denk ik ook echt dat het tussen de oren zit omdat het na het potje poepen begonnen is. Donderdag toch maar goed overleggen met de kinderarts

Pranger7@
Je kan het natuurlijk altijd overleggen met de arts, ben benieuwd!
Dus het is begonnen naar dat hij op het potje heeft gepoept en heb je het al geprobeerd om hem op de wc te zetten dan of ben je daar niet mee bezig?
Want dat lukt meestal beter dan op een potje!

nou we zitten inmiddels op dag 6 en nog steeds niet gepoept.
@Pranger: wat vervelend zeg dat het bij jou ook zo’n drama is, hoop voor je dat je bij ka wat verder komt. ik weet nog niet echt wat ik ermee moet. al het huis-tuin-en-keuken-spul heb ik inmiddels wel geprobeerd. roosvicee laxo, pruimen, geen stoppend voedsel geven, ook de buikmassage hebben we gehad maar helaas nog steeds zonder resultaat. maar dus ook de lactulose lijkt hier totaal niet aan te slaan.

@Anna82: is wel wat om te onthouden die forlax. Lindsey heeft dit dan niet van kleins afaan maar t word nu toch wel heel erg vervelend. En ik wil er idd zeker niet te lang mee wachten (zelf heb ik ook geen goede stoelgang, meestal om de 3 dagen en dan heb ik er idd ook behoorlijk last van) maar ik wil die lactulose ook wel de kans geven. de ha had trouwens aangegeven het een week aan te kijken. maar als ik dat zou doen zoals het nu gaat betekend dat dat ze dan al bijna 2 weken niet gepoept zou hebben. dus tot zover ga ik zeker niet wachten.

Klysma’s ben ik niet echt een fan van, pas wanneer een arts zegt dat dit kan zou ik het doen. maargoed dat is mijn mening.

liefs,
Rinske

@Rinske
Hier ook alle huis tuin en keuken ideetjes geprobeerd maar geen resultaat. Dion zegt heel vaak dat hij moet plassen of poepen (ziet hij van Marijn of mij) en wil dan ook op de wc oke mag jij op de wc en dan maakt hij van die eheheh geluiden en zegt klaar haha terwijl er niets gebeurd. Hij weet ws wel wat we op de wc doen maar niet hoe de vork nu echt in de steel zit. Maar het is wel echt een mannetje die alles wil (erg vermoeiend maar wel leuk) dus ik verwacht (hoop) dat hij redelijk optijd zindelijk is.
Vandaag ook weer zie je hem weer weg kruipen en zijn best doen voor zo´n klein beetje.

's Ochtends op de nuchtere maag een glaasje lauw water al geprobeerd?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

hoi
wat vervelend. Je hebt van roosvisee ook een laxo variant, misschien goed om die standaard te gebruiken.
een theelepeltje olijfolie (liefst op de nuchtere maag).
wat hier ook aardig werkt (maar hier is t lang niet zo erg als bij jullie) is van dat gedroogde fruit en dan vooral de puimen. tutti frutti.
.
verder hoop ik voor jullie dat het snel over is.

groetjes gidget

Lilypie Maternity tickers

@Pranger: leuk he dat Dion alles zo nadoet, best kans idd dat hij t daardoor juist nog sneller doorheeft.

@Mriek: uhm nee die heb ik dan nog niet geprobeert, gaan we morgenochtend gelijk is proberen. aangezien we nu dus op dag 7 zitten en nog steeds niet hebben gepoept zie ik het de rest van de dag ook niet meer gebeuren. dus morgenochtend eerst een glas lauw water. moet je dit dan van gekookt water doen of kan dit ook gewoon lauw water uit de kraan zijn?

@gidget: roosvicee laxo krijgt ze ook standaard inmiddels maar dat helpt niks. gedroogd fruit moet ze echt niks van hebben dus dat is helaas geen optie (die krijg je gewoon echt voor geen mogelijkheid binnen
) maar gewoon pruimen wel maar dat werkt ook niks

morgen in ieder geval de ha weer bellen

liefs,
Rinske

@Rinske, gewoon lauw water uit de kraan. Elke ochtend voor het ontbijten gewoon doen. Het helpt bij mij heel goed.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

ja ik wil niet heel raar overkomen maar als zelfs lactulose niet werkt is er toch iets goed mis lijkt me? raar dat die huisarts na 3 dagen niet al zei goh we proberen is wat anders. een week aankijken?! doet hij dat soms ook als hij al een week niet kan poepen en helemaal verstopt zit en stuk gaat van de pijn…tjonge zeg… meid beterschap. ik heb zoiets van: als zelfs doktersmiddeltjes niet werken helpen die huismiddeltjes (die veel milder zijn!) toch ook niet?

@Mriek: oke thanx, ben benieuwd of het gaat werken

@MamavanRico: tja aan de ene kant ben ik het met je eens wat betreft het niet zo lang als een week wachten (ze heeft dus inmiddels nog steeds niet gepoept en heeft idd behoorlijk veel last, niet de hele tijd gelukkig maar het zijn heftige krampaanvallen zeg maar) dus morgen ga ik zeker weer bellen. andere kant is dat lactulose niet bij iedereen (goed) werkt dus ik moest het sowieso even aankijken.
tja een week ga ik zeker niet wachten. dat zou betekenen dat ik tot donderdag moet wachten, nou dat doe ik m’n meisje niet aan natuurlijk. Eerlijk gezegd ging ik er in eerste instantie ook van uit dat die lactulose zou werken, tja dan vind het een week aankijken of het ook echt beter gaat geen probleem maar omdat ze nog steeds niet poept vind ik het een heel ander verhaal. En soms kunnen de huismiddeltjes net een werking hebben die wel aanslaat dus wil ik het wel proberen, als het aanslaat is het natuurlijk altijd beter dan medicijnen.
Een ding is zeker er moet echt snel iets gebeuren want dit is echt geen doen zeg. ze eet nu dus ook ontzettend slecht maarja dat vind ik niet zo vreemd als alles in je darmen blijft steken.

Nou kreeg ik overigens ook nog de tip van iemand om wonderolie te gebruiken, iemand hier ervaring mee? ik heb het wel bij de apotheek zien staan maar doe dat dan toch niet zomaar. misschien omdat het een rare naam is voor iets wat wellicht medisch wel goed kan zijn haha

liefs,
Rinske

Goh Inge wat is er toch allemaal aan de hand met jullie kleine ventje?? Dit is toch niet normaal? Ok, je kan denken aan peuterpuberen vooral dat knuffelen na afloop (spraak diegene die er nog geen verstand van heeft ) maar jeetje zo in combinatie met die hoge koorts en vlekken schrik ik er toch van. Het wordt echt tijd dat ze Rico eens goed nakijken hoor. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Dikke knuffel!
liefs,
Wendy

@mamavanRico
Het is of bij Dion medisch of het zit tussen zijn oren want tot afgelopen maart heeft hij altijd “normaal” gepoept en sinds hij op het potje is geweest niet meer dus of dat verband met elkaar heeft ik weet het niet klinkt wel logisch.
Donderdag dus toch overleggen met de kinderarts.

@gidget en Mriek
Ik heb al vanalles geprobeerd alle huis tuin en keuken middeltjes en niets helpt jammer genoeg. Zelfs Laxo en movicol helpt niet.

@Rinske
Dion zei dat hij moest plassen vanavond toen we gingen douchen (marijn had daarvoor geplast) dus ik zet hem op de wc en denk hij doet toch niets maar ja hoor een plasje haha het leukste was natuurlijk het doorspoelen.

inmiddels is het dag 8 en nog steeds heeft ze niet gepoept.

vanmorgen gelijk de ha gebeld en kreeg de assistente aan de tel. die gaf aan dat het misschien nog wel een paar dag aangekeken kon worden want soms duurt het even. ik zeg: sorry??? ze heeft al 8 dagen niet gepoept lijkt mij niet handig om nog langer te wachten of wel???
zover had ze dus nog niet gelezen en toen gaf ze aan dat het verstandiger was om dan vanmiddag met het telefonisch spreekuur te bellen zodat de ha kan beslissen wat te doen.

dus ik vanmiddag weer gebeld, zit de vervanger er weer! kon dus weer opnieuw beginnen want ook hij las snel alles door en begreep alleen maar dat Lindsey ‘wat’ last heeft van d’r buik.
dus ik weer: ZE HEEFT AL 8 DAGEN NIET GEPOEPT!!! tuurlijk heeft dat kind pijn in d’r buik DUH!!

ik kan daar dus zo slecht tegen, maargoed ik kan zometeen een klysma halen. en dan maar hopen dat er geen echte oorzaak is. maar dat zullen we dan snel genoeg merken.

iemand hier overigens ervaring mee, bij het geven van een klysma bij een klein kind?
ik heb het zelf wel een paar keer gehad (voor operaties) maar bij m’n kleine mup is het toch wat anders.

liefs,
Rinske

Ik heb zelf geen ervaring met klysma’s bij mijn dochter, maar heb ze als verpleegkundige wel veel gegeven. Wat wil je weten? Gewoon goed een aantal luiers bij de hand houden en omkledspule, en verschoningsdoekjes! (ik neem aan dat ze nog een luier heeft? Verder kun je natuurlijk altijd met de klok mee, twee vingers rond de navel masseren (dat deden wij altijd) Klysma spreek voor zich, gewoon aanwijzigen volgen.

nou wat ik me afvroeg is of een kleind kind hier nog meer last van heeft.
idd het gebruik zelf zal wel goedkomen, is vrij makkelijk maar of ik het uberhaupt naar binnen krijg??? ben erg benieuwd.

maar moet dit perse staand of kan het ook liggend?
dan kan ik ze denk ik beter op een handdoek oid neerleggen met een luier onder d’r bips ofzo.

ik weet ook totaal niet wat ik er van moet verwachten, ze heeft natuurlijk al 8 dagen niet gepoept dus ben benieuwd wat voor troep er allemaal uitkomt.

liefs,
Rinske

@ Rinske; Ik zou het niet staand doen. Gewoon neerleggen alsof je een zetpil inbrengt, op de zij, knieen opgetrokken. Met zo’n microlax (ik neem aan dat ze je dat geven) gaat het niet meteen werken hoor, niet dat alles binnen 2 seconden onder zit! dan heb je echt nog wel tijd om een luier aan te doen. Maar dat ligt dus een beetje aan wat voor klysma ze krijgt, arm meisje, want lekker zal het niet zijn al 8 dagen niet poepen, wat zal ze zich ongemakkelijk voelen. Overigens vond ik het met kids altijd makkelijker als iemand de kleine een beetje tegenhoud, want iets tussen je billen ingeduwd krijgen is niet fijn en ze gaan dan snel bewegen, dus even je man vragen om d’r vast te houden met opgetrokken knieen! Succes