heb een zoontje van 15 weken die al die weken erg onrustig is, heeft erg veel darmkrampjes, hij trekt contstant met z’n beentjes omhoog, ligt nooit relax stil, en spuugt ook. ze zeggen dat het rond de 4 maanden over zal gaan ongeveer, maar hij begint nu ook de hele nacht door onrustig te slapen… hij ligt nog bij ons op de kamer omdat we de hele nacht toch wel met hem in de weer zijn… en we hebben nog een dochtertje van 2 die we niet wakker willen hebben…
hij ligt al ingebakerd, maar begint nu dus ook de hele nacht onrustig te schoppen en te bewegen… wie heeft er ervaring met ABC dolpius?? dit heb ik nu besteld en ben benieuwd… hij zit al aan de Infacol. dit doet niet echt wonderen voor ons…
De huisarts zegt trouwens dat het allemaal lucht is waar ie last van heeft. maar ja krijg dat er maar eens uit he?? hij boert goed na fles en spuugt dan dus ook. wie heeft er ervaring met ABC dolphius???
Erg onrustige baby 15 weken, darmkrampjes?
Dat-ie nu onrustig 's nachts slaapt kan komen door de sprong waar hij in zit. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan dus volledig los staan van de darmkrampjes en het spugen wat-ie altijd al doet.
Mijn zus heeft ervaring met ABC-dophilus en die was erg enthousiast.
Groetekes, Sje
Ik gebruik al vanaf het begin Infacol en bij ons werkt het prima.
Ben ook de dr Browns flessen gaan gebruiken en ook dat gaat ook super.
Hier ook een kindje die onrustig slaapt 's nachts terwijl we hem normaal alleen horen voor de fles… Hij is 9 weken dus ik hou het maar op sprongetjestijd…
Wij hebben de eerste vier maanden ABC Dophilus gebruikt. Duur, maar met een theelepeltje door elke voeding konden we er maanden mee doen. Het was z’n geld meer dan waard. Erik poepte makkelijker en had minder krampjes. Tuurlijk voorkom je ze nooit helemaal, want de darmen moeten zich nu eenmaal ontwikkelen, maar het was een stuk beter. Toen hij 3 maanden was stopten we er even mee om te kijken hoe het zou gaan. Nou, dat ging dus meteen weer heel rap minder. Weer een maandlang gebruikt en toen ging het weer beter. Aanrader vind ik!
Groetjes,
M
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 31 Oct 2010 12:46:00
hoi M
Zeer blij dit te horen! weet inderdaad wel dat er krampjes bij horen, maar hij slaapt soms echt maar 1 uur per dag omdat ie zo’n last heeft!
dus dan ga je wat proberen… hij heeft aantal dagen gehad dat ie totaal geen last had van krampjes en sliep dan echt 3 uur achtereen. en zo lekker relaxed is ie dan… dus ik weet dat het kan! zit al op de post te wachten want ik heb het vrijdag besteld, wil zo snel mogelijk ermee beginnen. bedankt voor jullie reactie
Hier ook gebruikt bij ons eerste kindje dit op aanraden van de osteopaat. Maar nu bij ons 2e kindje (3maand oud) hoefde ik het niet te doen. Want hij had geen groene ontlasting. Als ze echt van die donker groene ontlasting hebben zijn het krampjes anders niet. Levi heeft nu heel soms groene ontlasting maar meer geel. Dan heeft dus ook die poeder geen nut …
Verder hier heel positief over de dr brown fles (te koop bij prenatal evt online en bij drogisterijen zoals Henk van der Doelen)… Met deze flesjes zuigen ze geen lucht binnen …
En misschien helpt het wel als hij toch op een eigen kamer kan slapen. Je staat er versteld van dat je andere kindje hier niet wakker van wordt. Hier nl ook eentje van 2 jaar (lijkt dus veel op jullie gezinnetje ) … en die hoorde het snachts echt niet…
Hoi… wat ontzettend rot voor jullie allemaal
Ik heb geen ervaring met dit spul. Ik gaf Alex echter Sab Simplex een homeopatisch “wondermiddeltje” uit Duitsland (Ik woon bij de Duitse grens). Dit onttrekt de luchtbellen uit de fles en uit de maag, waardoor krampjes verminderd worden.
Ik hoor dat mensen uit ons hele land naar Duitsland gaan voor dit middeltje… Ik heb tot nu toe alleen positieve reacties vernomen.
Kijk maar of je er iets mee doet. Tis natuurlijk niet echt een wondermiddel, maar het helpt bij veel babies (en grote mensen). Verkrijgbaar bij de Duitse apotheek.
Lauren & Alex (05-05-2010)
Wij gebruikten ook de dr. Brown’s-fles overigens. Deed ook goed werk. Laat je ons weten of de poeder gaat helpen?
@Lauren85, Sab Simplex is wat volgens mij in Nl onder de naam Infacol wordt verkocht. Is hier gewoon bij de drogist te koop. Scheelt weer een ritje naar Dld
Groetjes,
M
mijn zoontje heeft inderdaad bijna altijd donker groene ontlasting… donkere gras kleur zeg maar… heel soms geel. moet nu weer naar hem toe want hij is alweer wakker… brullen!!! tot snel!laat zeker weten of het helpt ja of de nee.
Ja duidelijk krampjes dus… arm ventje…
Tips:
*VSM cinababy (na week resultaat)…
*Iets meer water bij 2 voedingen op een dag doen … hier wordt de ontlasting dunner van. evt als hij het lekker vind gewoon 5 a 10 cc water alleen geven, beetje lauw water…
*Fiets bewegingen maken met de beentjes…
*net na de voeding met je hand rondom de navel rondjes met de klok meewrijven…
Hoe maak je de voeding klaar en wat drinkt hij?
Hier veel resultaat bij het mengen van de voeding van Friso. Daar heb je speciale voeding voor krampjes voor (ook bij nutrilon etc is die er). Hier krijgt meneer 180cc water met 6 schepjes voeding (dat mengen is dus 3 standaard en 3 forte)… Ook krijgt Levi water uit de kraan (warm) maar is het voor krampjes beter om het water te koken (is dan zachter)…
maak zijn flesje gewoon met kraanwater dan ik magnetron en dan poeder erbij , hij krijgt nutrilon hypo allergeen. wou eigenlijk geen andere voeding proberen want daar moeten ze dan ook weer zo aan wennen… kreeg mail dat het tijdelijk niet meer leverbaar was… heb ik weer… heb het nu ergens anders besteld, dus hopen dat het nu morgen binnen komt…
Heb je geen winkel van tuinen in je omgeving? Ik ben toen uur onderweg geweest om het te gaan halen … maar moest het gelijk hebben in mijn beleving!
Hypo alergeen is licht verteerbaarder dus … raadsel dat hij nu na 3 maanden nog zulke krampen heeft. Misschien een bezoekje aan de osteopaat? Tja daar ben ik fan van
Andere voeding moeten ze wel beetje aan wennen maar als het resultaat heeft zal ik liever vandaag nog overstappen dan gister. Dat is ook zo met die poeder die jij nu ga gebruiken … moeten ze ook even aan wennen…
@fryskemem… Ik begrijp precies wat je bedoeld!Hier hetzelfde bij mijn dochtertje (bijna 16weken)
Ik was al druk wezen speuren op internet e.d. wat het kon zijn. Ze was altijd zo rustig tijdens het drinken, en krampjes had ze al vrijwel nooit meer… Maar nu sinds 1 1/2 week is ze heel erg onrustig tijdens de fles. Ze trekt haar armen en beentjes omhoog, en ze draait haar hoofd steeds weg!
Iemand enig idee, hoelang kan het ongeveer duren, voordat ze dit sprongetje weer voorbij is?
Ook zag ik staan, (bij mini-boy) dat een baby dan donkere ontlasting moet hebben, indien dit niet het geval is, dat het dan ook geen krampjes kunnen zijn. Nou is het zo, dat mijn dochtertje tot ongeveer 1 1/2 week geleden, maar 1x per dag een volle luier had. Nu is dat zo’n 2 á 3x per dag. Ze heeft echter geen donkere ontlasting. (eerder geel/groen) Komt dit ook door het sprongetje?
Gewijzigd door - Kendras Mommy op 05 Nov 2010 01:38:05
ben nu sinds gistermiddag begonnen rond 1 uur in de middag met solarpoeding in de voeding, vanacht drama nacht gehad en hij heeft weer erg last!! HELP!! zou dit nou gewoon zijn omdat zijn darmpjes moeten wennen aan het spul?? heb alweer de neiging om te stoppen… maar weet ook dat dit normaal kan zijn… wie heeft dit ook gehad met ABC Dolphius Solar?? is het normaal dat de klachten eerst weer even heel erg worden, hij zit nu in de wipstoel en doet dan net of ie de marathon aan het rennen is en ook met de handen zwaaien en super grote ogen, (pijn)…
Help mij!!!
Geef z’n darmen even de tijd om te wennen, niet meteen stoppen. Het is heel naar om je kindje zo te zien, maar geef het even de tijd. Ik kan me niet meer herinneren of Erik ook zo reageerde in het begin (te lang geleden), maar blijf het gewoon even proberen. Hoeveel geef je? Wij gaven per fles 1 theelepeltje erdoor.
Groetjes,
M
ik verdeel twee theelepels over 6 flessen… er staat op de verpakking dat je minimaal 1 theelepeltje moet gebruiken. misschien moet ik iets meer gaan gebruiken…
Is hij alleen na de voeding zo onrustig en grote ogen? Dan ligt het zeker aan de voeding. Maar … is hij 2 uur na de voeding nog zo onrustig / pijn dan kan het ook een andere oorzaak hebben. Net wat Mriek zeg niet gelijk stoppen hoor (dat gevoel heb je dan wel maar het moet zijn tijd hebben … net als de voeding ongeveer week de tijd geven)…
Vind je osteopaat niks? Die kunnen ook echt heel goed helpen met krampjes etc.
cina baby hielp goed hier altijd
trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder
osteopaat ben ik al geweest, deed niet wonderen vond ik dus na 3 x mee gestopt. homeopaat geweest, ook geen wondermiddel. de krampjes beginnen meteen na de fles en uur tot anderhalf uur later zijn ze op hun heftigst. dus ws echt krampjes zegt de huisarts, moet tijd hebben zei ie, duurt alleen wel erg lang, al moet ik zeggen dat er laatst al een nacht was dat ie al wel wat rustiger was. misschien een beginnetje??? hou hem eerst maar even aan de abc dolphius, ff kijken wat het doet, klachten worden ook niet echt erger dus…