Ik had vandaag bezoek van iemand van het cb en die zei ook dat het ook vaak zo is dat kinderen die weinig praten op deze leeftijd, wel woorden dus taal opslaan in hun geheugen en dat op den duur vaak tussen 2 en 3 jaar ineens eruit komt zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Dus ik dacht zo: er is wel hoop voor dat mijn kinderen wel degelijk veel weten maar het gewoon nog niet zeggen. danielle
Er is hoop!
Ons manneke is qua praten ook niet zo snel ook al is ie pas 16 maanden. Maaaaar ik merk wel degelijk dat hij alles begrijpt en veel in zich opneemt en vermoed dat hij strakkies ineens met sprongen vooruit zal gaan. Het interesseert m nu gewoon niet zo veel want zelfs onder luid applaus en aanmoedigen , kijkt hij me aan van ja ja zal wel, heb ik mooi effe geen tijd voor want ik moet echt op die stoel klimmen nu mama.
hoi,
Die van ons praten ook nog niet zoveel. wij hebben namelijk een tweeling en die zijn over het algemeen veel later met praten. Dus laat je vooral niets wijsmaken
groetjes
mijn kids waren ook laat met praten mijn oudste heeft een achterstand en mij jongste heeft een taal ontwikkelings achterstand
jullie denken er zo makkelijk over praten komt vanzelf jullie denken er zo makkelijk over,mijn neefje was ook laat maatr die blijkt nu ook een 1 jaar hij is bijna 3,achtrstand te hebben ook al slaan ze veel op.
denk daar maar eens over na
Robin praten wel wat maar echt het goede praten deed hij toen hij bijna twee was
Is natuurlijk ook wel vroeg
Maar het komt vast wel goed met je kindjes danielle
quote:
jullie denken er zo makkelijk over praten komt vanzelf jullie denken er zo makkelijk over,mijn neefje was ook laat maatr die blijkt nu ook een 1 jaar hij is bijna 3,achtrstand te hebben ook al slaan ze veel op. denk daar maar eens over na
waarover moeten we nadenken dat we te makkelijk denken,of dat onze kinderen een achterstand op kunnen lopen omdat ze gewoon ff geen zin hebben om te praten,of dat de 1 nu eenmaal sneller is met praten als een ander
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Bianca je haalt me de woorden uit mijn mond
wist alleen even niet hoe ik hier goed op moest reageren op Lieke33
nou het floepte eruit heleen,gebeurt ook nooit heb ik een beetje een achterstand in denk ik
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
quote:
Bianca je haalt me de woorden uit mijn mond wist alleen even niet hoe ik hier goed op moest reageren op Lieke33
idem dito. Ik wil er alleen nog wel even aan toevoegen. Dat ik die testjes om te kijken hoe groot een ontwikkelingsachterstand ook niet echt vertrouw hoor. Het is zo’n momentopname. Als je kind zich niet goed voelt dat presteert die gelijk al minder. En dan wordt er gelijk een kaartje aangehangen van: oooooh 1 jaar achterstand ofzo. En als je dan zegt: nou dat lijkt me wel erg overdreven dan zeggen ze: dan zal hij of zij wel een gedragsprobleem hebben die kinderen zijn moeilijk te testen. Ga maar met je kind naar de psychiater.
Mijn dochter heeft op papier ook een ontwikkelingsachterstand van enkele jaren. Maar dat komt achteraf door die lever die niet goed is, dan kan een kind gewoon helemaal niets. Maar het wordt wel opgeslagen, zodra die lever weer beter gaat functioneren gaat de rest ook beter en het zit wel in haar hoofd. Zij heeft sommige dingen overigens wel gedaan/geweten hoor toen de lever nog iets beter functioneerde. Dus daarom hecht ik al helemaal geen waarde aan die testen. Maar nu die lever helemaal fout zit, ging het gewoon niet meer en toen kwam er dus dit uit die iq test. Een iq test mag niet zakken, dat is onmogelijk en zeker geen verschil van ruim een jaar ofzo.
Waarom zou je niet gewoon even af mogen wachten. Bij mij in de familie praten ze ook allemaal laat hoor en hoe later ze gingen praten hoe intelligenter ze werden.
Hey Bianca geloof dat ik die achterstand ook maar te voorschijn laat komen zo af en toe haha
laten we er nu geen ophef over maken, het enige wat ik mij afvraag was/is hoe het kan dat mijn kinderen nog weinig zeggen. Natuurlijk kan er wat aan de hand zijn, maar daar ga je niet gelijk van uit, wellicht is het te vroeg om er nu al wat over te zeggen, niet elk kind is gelijk en daar moet je je denk ik maar aan vasthouden.
Lieke, ze zijn in september 2 jaar geworden. Wanneer was er bij jouw kinderen sprake van een (taal) achterstand? groetjes danielle
bij danny de oudste met 2 jaar en met kevin ook zoiets die is nu drie en danny heeft waarschijnlijk adhd en pdd nos
Ze praatten allebei weinig maar vaak 1 woord zinnetjes,en dat was niet genoeg
quote:Tuurlijk is het erg als het je overkomt Maar waar ik over viel en Bianca volgens mij ook was dat je dit zei
en heleen het zal je maar over komen dan denk je wel anders
quote:Verder wil ik jou kindjes of andere helemaal niet beledigen
jullie denken er zo makkelijk over praten komt vanzelf jullie denken er zo makkelijk over,mijn neefje was ook laat maar die blijkt nu ook een 1 jaar hij is bijna 3,achtrstand te hebben ook al slaan ze veel op. denk daar maar eens over na
quote:
adhd en pdd nos
En dit is iets waar ik over val. Het is adhd OF pdd nos. Allebei kan niet, uitgesloten. Ik weet dat kinderen tegenwoordig meerdere diagnose krijgen. Maar ik zou me in dat geval toch echt achter de oren krabben wat de deskundigheid van die desbetreffende psychiater. In het alternatieve circuit zeggen ze dus dat 1 diagnose mogelijk is maar beslist geen 2 of meer.