op langer termijn kunnen ze idd nog niet weten, maar dat wisten ze ook niet met de dktp, hib, pneu, Men.C, BMR en noem maar op.
ook dat moest nog blijken.
tja meid, ik wordt ook moe van mezelf twijfel dan wel dan niet.
maar ik blijf erbij we doen het ook al twijfel ik. wordt anders echt gek zo
idd de kans dat ze het krijgen als al de helft is ingeent klinkt aannemelijk
maar ja, je weet nooit.
en wat michele altijd zegt: better save than sorry"
zo denk ik in dit geval over de mexgriep inenten.
ik denk dat het over 10 jaar weinig effect zal hebben aangezien het een kortdurend werkend middel is, volgens de volksgezondheid, is het middel ontzettend snel uit je lichaam, en de “foute” stoffen zoiezo al binnen een aanzienlijk korte tijd.
nee…ik maak me niet druk over het feit dat rico over 10 jaar in een rolstoel zit haha… echt niet, (klop klop klop)
want stel volgend jaar zou de mex.griep er weer zijn zouden er weer vaccinaties worden ingezet, omdat het middel net als bij de gewone seizoensgriep vaccins heel snel uit je lichaam is, en maar “tijdelijk” werkt
Enten mexicaanse griep, wat gaan jullie evt doen?
quote:
Als je met 2 kindjes van verschillende geboortedatums moet, dan moet je gewoon met beide kindjes komen op het tijdstip van het oudste kind. Zie brief!Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2009 22:55:27
Ik heb 2 of 3 berichtjes eronder gereageerd dat ik het verkeerd gezien heb, dus ik heb de brief gelezen. En wij mogen zelf de tijd uitzoeken die ons het beste uitkomt.
Gr patries
[img]http://by.lilypie.com/34omp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />
[img]http://by.lilypie.com/uqttp1.png" alt=“Lilypie 6 - 18 Ticker” border=“0” />
Het gaat mij ook nu niet om een pijnlijke rode plek, maar juist om het effect wat het wellicht over een aantal jaren zou kunnen blijken te hebben. We zijn erg bang gemaakt, misschien terecht, misschien ook niet. Maar ik heb wel de indruk dat deze enting erg haastig ineens besloten is en dat vind ik eng, dat we ons allemaal uit een soort angst laten enten door een tot nu toe onbekend vaccin. Ik moet er trouwens niet aan denken dat ik als medewerker in de zorg, dadelijk verplicht moet enten. Ik weet welk risico`s de mensen zouden kunnen lopen waarbij ik werk, maar ik ben toch zeker wel nog baas over mijn eigen lichaam.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
@ Asje, dat heb ik ook hetzelfde met mijn zoontje. Veel mensen laten hun kindje inenten (en dat is natuurlijk prima,ieder maakt zijn eigen beslissing). Daardoor dacht ik zelf…nou als iedereen het doet, waarom zou ik het dan niet bij Dani doen. Maar dat is natuurlijk verkeerd gedacht. Dani is mijn zoon…IK bepaal wat er met hem gebeurd en ik moet het niet doen omdat de massa het doet.
Feit blijft dat ik blijf twijfelen
quote:
ik denk dat het over 10 jaar weinig effect zal hebben aangezien het een kortdurend werkend middel is, volgens de volksgezondheid, is het middel ontzettend snel uit je lichaam, en de “foute” stoffen zoiezo al binnen een aanzienlijk korte tijd.
nee…ik maak me niet druk over het feit dat rico over 10 jaar in een rolstoel zit haha… echt niet, (klop klop klop)
want stel volgend jaar zou de mex.griep er weer zijn zouden er weer vaccinaties worden ingezet, omdat het middel net als bij de gewone seizoensgriep vaccins heel snel uit je lichaam is, en maar “tijdelijk” werkt
Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Nov 2009 21:31:06
Ik had dit stukje wel van je gelezen, maar als ik logisch nadenk, vraag ik me af hoe men zo zeker kan weten dat alles snel uit je lijf is en verder geen rare gevolgen zal hebben, als het pas sinds juni getest word. Ik blijf er moeite mee houd, hoe dan ook. Maar dat geld voor iedereen denk ik, of je hem nu wel gegeven hebt of niet. Hier blijven we bij ons besluit om hem niet te laten enten. Wij wonen in een dorpje, hij zit zowat op de grens van het enten omdat hij 4,5 jaar is en hij is een sterk manneke.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
ooh oke haha sorry asje,ik dacht dat je dat stukje net gemist had
hoe ze dat zeker weten, omdat het gebruikt is van een modelvaccin, er zitten ook ingredienten"(om het zo maar even te noemen, klinkt alsof ik het over een recept heb hihi) in die in de gewone seizoensgriep vaccin zitten.
volgens mij is dat wel het minste waar de volksgezondheid zich druk om maakt, wat het over 10 jaar doet.
omdat zij er vrij zeker van zijn dat het zo snel uit je lichaam is, anders stellen ze ook niet voor, dat mocht het volgend jaar nog “heersen” dat je dan weer ingeent kunt worden.
anders zou dat niet nodig zijn lijkt me.
Ik begrijp jou keuze ook heel goed, zeker omdat je mannetje al bijna 5 is in feite…
dat is het enigste positieve nog van mijn constante twijfel,
ik begrijp het wel inenten net zo goed als het niet inenten.
alleen sta ik achter wel inenten.
ik denk dat het allemaal best goed komt.
mochten ze ook maar enigszins twijfelen aan de veiligheid op dat gebied, zouden ze het niet eens op de markt mogen brengen.
de regels kwa dat betreft zijn hier wel erg streng in Nederland.
Zijn er mensen die morgen ochtend/middag al moeten?
Ik moet morgen middag tussen 16 uur en 16.30uur.
Kunnen diegene die hun kindje laten enten, hier even neerzetten hoe het was?
Ik twijfel nog steeds heel erg!!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ik heb zojuist ingelogd op deze topic speciaal omdat ik benieuwd was hoe andere moeders denken over de aankomende vaccinatierondes.
Blij te lezen dat er veel moeders net als ik lang twijfelen en het bijna onmogelijk is de juiste keuze te maken, voor je gevoel.
Zelf kies ik er voor mezelf (werk in de zorg) en mijn zoontje niet in te laten enten. Ik ben vrij zeker dat mijn partner de mexicaanse griep 2 weken geleden heeft gehad (hij had in ieder geval alle symptomen) en wij zijn niet aangestoken. Verder was het gewoon een griep, dus ik zie geen reden waarom mijn kerngezonde kindje, al zou hij het nog krijgen, niet aan zou kunnen.
Ik ben van mening dat het inderdaad allemaal veel te veel wordt opgeblazen en ik schrik er van dat er zo massaal gaat worden ingent met een vaccin waarvan echt niet alles bekent is.
Wanneer je goed leest wat er in je oproep staat voor de prik, dan lees je dat ook.
Natuurlijk zal het hoogstwaarschijnlijk niet veel kwaad kunnen, maar hoogstwaarschijnlijk kan een griep dat ook niet.
Daarbij heb ik ook verhalen gehoord dat de vaccins voor de griepprik met miljoenen tegelijk zijn ingekocht door een farmaceut, die er dus ook belangen bij heeft wanneer deze vaccins worden afgenomen. Broodje Aap of niet, naar mijn idee spelen er meer belangen mee dan wij denken.
Gewijzigd door - Lynda op 22 Nov 2009 13:12:23
Gewijzigd door - Lynda op 24 Nov 2009 11:02:06
@Lynda: welkom op ikkeben ik ben inge, 23 jaar, mijn vriend is 27. en kennen elkaar zo’n 7 jaar nu.
Wij hebben een zoontje Rico die is 24-9-2008 geboren.
Daarom is het dus voor ieders gevoel kiezen tussen 2 kwade.
ik neig meer naar het idee dat de mex.griep “kwader” is dan inenten.
maar ik denk gewoon zo: voor dat de kinder vaccins er waren (dktp-hib etc…etc…) stierven er een hoop kinderen of werden doodziek.
ik ben blij dat er een middel is (ook WIJ waren ooit proefkonijn! vergeet dat niet!) die dat nu tegen gaat.
hetzelfde is met het H1N1 vaccin. Nu staan wij voor die ontzettend moeilijke keuze over wel of niet inenten.
onze ouders stonden TOEN ook voor die keus! en hebben het dus wel gedaan (de meeste althans) terwijl toen ook nog niet zeker was hoe en wat.
en toen waren ze nog helemaal niet ver met onderzoeken. want bepaalde dingen konden niet eens onderzocht worden. nu is de wetenschap een stuk verder en kunnen die dingen veel beter onderzocht worden, wat voor mij maakt dat de tegenwoordige vaccins veiliger zijn, dan die waar wij als kind waren mee ingeent.
op dit moment is er een chat op www.grieppandemie.nl
wat gaat over de inentingen van volgende week.
je kunt een vraag stellen als je wil. de chat is om 15:00 begonnen
even wat is blijven hangen:
de veiligheid is wel bewezen, dit vaccin bestaat namelijk al jaren. Er is alleen een virus toegevoegd (dood virus) wat absoluut niet gevaarlijk is, omdat dat dood is.
ze hadden namelijk in 2006 al een griep pandemie verwacht, en aangezien die al eerder is geweest (spaanse griep in de jaren 50/60) hadden ze al een modelvaccin. na al die jaren is niks geks gebleken maar ze kunnen nooit voor 100% zekerheid zeggen dat toevallig iemand er wel iets aan over houdt, want wat er over 40 jaar is kunnen zij ook niet weten maar dat verwachten ze absoluut niet. dit wisten ze ook niet met de DKTP maar daar is ook niks geks mee bleek.
ze waren een half jaar bezig met het COMPLETE nieuwe vaccin. Dit lijkt snel, maar het “broeit” op kippen ei, en na 6 mnd waren de resultaten van de veiligheid bekent, en toen moest het nogmaals gecontrolleerd worden voordat het echt op de markt kwam. het lijkt dus snel, maar als je weet dat er al een modelvaccin was, die dus ook gebruikt wordt als mex.griep inenting, is dat niet zo.
de werking is nog niet bewezen, wel dat het zoiezo 70 procent is na de 2e prik.
na 10 dagen is je kind “beschermd”.
als je kind in de medische risicogroep hoort, maar geen oproep heeft gehad van de huisarts, daarvan moeten de ouders er zelf achteraan gaan omdat die kinderen de focetria (door de huisarts) zouden krijgen ipv de Pandemrix (door de ggd)
er kwam een vraag over een kind dat was ingeent en nu 39 koorts had en tamiflu kreeg. of dat aan het vaccin kon liggen.
nee dat kan niet, want de stoffen die in het vaccin zijn zijn zo mild en zacht dat ze nooit echt ECHT koorts krijgen door alleen het vaccin.
het kind blijkt dus de mexgriep te hebben alleen het vaccin net te laat kreeg
zwitserland is tevreden met Pandemrix. zowel resultaten als de weinige al dan niet milde bijwerkingen.
nou ik stop er mee ik ga Rico eten geven
Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Nov 2009 18:56:24
Eliza is vanmorgen ingeent en het ging hartstikke goed! Ze gaf geen kik alleen even moeilijk kijken en piepen toen de vloeistif erin kwam. Verer was ze hartstikke stoer
. Ze heeft net een uur geslapen en heeft (nog) nergens last van.
Nog meer kindjes al ingeent van ikkeben?
Liefs Shirley
quote:
hoizojuist op het nieuws dat je maar 1 kans krijgt om je kindje in te enten er word dus geen uitstel gegeven
ze spelen erg op de angsten van mensen die nog twijfelen , mijn mening hoor,
de mensen die nog twijfelen krijgen dus geen bedenktijd meer en gaan veel mensen
onder druk van de regering inenten want straks mag je niet meer
daarbij willen ze het verplicht stellen aan mensen die in de zorg werken vind ik geen prettige gedachtesmaar goed mijn mening staat vast maar wilde het gewoon even mededelen
groetjes
Belachelijk… vind ik dit. Dacht dat het om de gezondheid van de kindjes zou gaan… maar met andere woorden nu staan we voor jullie klaar. Straks niet meer. Lekkere regering! Verplicht kunnen ze het NOOIT stellen. Deze dame werkt in de zorg … enne heeft niet meegedaan aan de inenting. Ze proberen mensen op deze manier over te halen … maar op deze manier bereiken ze bij mij juist het verkeerde. Door er nog meer walging van te hebben dan dat ik al had…
Zo dat moest ik even kwijt
Niet normaal he Inge die ziektekosten. Wij kregen ook de nieuwe polissen weer binnen. Ik 129 eur en mijn man 132 eur. En dat terwijl ik op een jaar alleen mijn tandarts maar declareer. En dan heb je ook nog eens een eigen risico wat dit jaar 165 eur is !!!
Wat super Shirley dat ze geen kik gaf. Wij moeten morgen, maar dat zal wel brullen worden. Is ook altijd zo met de prikken bij het CB. Gelukkig is het na de prik altijd meteen weer stil.
Groetjes,
Sandra
Kom even al de kindjes veel succes wensen voor de prik
Hoop dat ze er weinig last van hebben
Justin is vanmiddag tussen 17.00 en 17.30 aan de beurt
shirley wat goed nieuws! hou ons op de hoogte!
ik wil ook iedereen succes wensen die vandaag moet. en ook alvast degene die morgen moeten.
wij gaan woensdag om 11 uur, ben toch echt wel nerveus
Zo, ik heb besloten om Noah niet te laten inenten!
Het druist geheel tegen mn gevoel in, en denk dat ik deze keer maar naar mn gevoel moet luisteren!!
Maar in ieder geval veel succes voor diegene die vandaag, morgen en de rest van de week wel gaan!!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Rens is vanochtend om 11.30 ingeent. Hij piepte even toen de naald erin ging maar tracteerde daarna de verpleegkundige alweer op een dikke vette gulle lach. En nu ligt hij lekker te slapen.
Was trouwens prima georganiseerd hier(gemeente lingewaal) stonden binnen 10 minuten weer buiten terwijl het toch vrij druk was. Succes voor alle moeders en kindjes die nog moeten.
Groetjes Ramona
Groetjes Ramona
dat het een 'dood’virus is was mij idd ook al bekend. was dus voor ons ook de reden dat wij Lindsey wel in wilde laten enten. alleen nu moeten we dus toch nog langer wachten omdat ze telkens koorts heeft. het is wel heel schommelend enzo (momenteel weer koortsvrij) maar vanmorgen dus contact gehad met ggd en ha en zij hebben het toch afgeraden en te wachten op de inhaalronde. ben wel erg benieuwd hoe de kindjes erop reageren.
voor degene die al geweest zijn of nog moeten…succes!!!
liefs,
Rinske