Nou, ik ben het helemaal met Sandra eens! Ik vind het echt niet nodig dat kinderen van 4 al Engels leren? Ok, Eva kent wat woorden van Dora (wan, toe, srie) maar meer hoeft wat mij betreft niet. Ik wil graag dat ze eerst een goede NL woordenschat krijgt, leert lezen en schrijven en de rest komt dan wel. Volgens mij krijgt ze geen Engels? Wel moeilijke NL woorden. Laatst zei ze: ‘Bibliothecaresse, dat is een moeilijk woord he mama?’ Zeg dat wel! ![]()
Ze leren bij ons op school wel al heel veel vind ik. Zo leerde ze wat die bibliothecaresse doet, hoe je boek leent etc. Dat associëren van woorden en begrippen, spelenderwijs tellen, letters leren…vind ik prima. Ze spelen ook veel natuurlijk, maar bij ons op school altijd met een leerdoel! En dat Engels, pfff, lekker laten. Ik leerde het pas in de brugklas en al zeg ik het zelf, ik spreek heel goed Engels en versta 97%. Dat zou niet anders zijn als wanneer ik het met 4 al had geleerd…
Computerles krijgen ze wel en dat vind ik wel verstandig. Ook hebben ze een digibord waar ze PomPom of zoiets op zien. Dat is allemaal ook om dingen te leren. De seizoenen enzo. En Eva (en zelfs Max) kunnen zo onze tablet aan- en uitzetten en op YouTube Dora ofzo opzoeken. De tijden zijn wel anders dan vroeger!
Groetjes Rainbow