Elke dag naar buiten?

Gaan jullie elke dag met je kindje naar buiten? Eva en ik namelijk niet…Als het goed weer is, gaan we altijd even naar buiten, boodschappen doen, wandelen, buiten spelen…maar nu is het wat minder. Ze vindt sneeuw leuk, maar niet te lang. Ze krijgt snel een rood gezichtje en gaat dan heel langzaam lopen. Ze is dan ook sneller moe en wil naar huis. Als het regent, geeft ze er helemaal al niks om om naar buiten te gaan. Als ik zeg: ‘Kom, even naar buiten’, zegt ze: ‘Nee mama, koud buiten’. Ze heeft het niet van een vreemde, ook ik heb een hekel aan regen en kou! Ze speelt dan vooral binnen en dat vindt ze prima. Vandaag zijn we ook niet buiten geweest, gisteren is ze met opa en oma alleen even naar het winkelcentrum geweest (half gelopen, half gedragen door opa) en vrijdag ook. Ik heb er niet zo’n problemen mee als ze met minder weer niet zo veel buiten is, omdat ze normaal genoeg buiten komt. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Zelfde als jullie hoor. Gisteren even naar de appie in de kar en vandaag niet naar buiten. Morgan haat sneeuw en ik had ook niks buiten ze zoeken vandaag. Komt overigens wel meer voor op zondag hoor maar de rest van de week komt ze op zich al genoeg buiten.

Groetjes,

Michèle

ik kom bijna iedere dag veel buiten omdat wij 2 honden hebben en die moeten uit. Maar als mijn vriend thuis is en het is zo’n weer als nu dan ook weleens een dag niet. Merk wel dat hij dan lastiger is, dus denk dat we zometeen nog maar even gaan sleeen voor de frisse lucht.Ik hou er ook niet zo van om de hele dag binnen te zitten, heb wel altijd behoefte aan buitenlucht zeker met de verwarming de hele dag aan.

22-12-2009 colin geboren

bij ons wisselt het, mestal ga ik wel zeker 1 keer per dag met Bo even naar buiten, al is het maar even naar de winkel, maar bij een dag als vandaag, dan zijn wij ook niet naar buiten geweest, meneer heeft zich binnen goed vermaakt, en dan is het ook prima toch!!
Ik let er eerlijk gezegd ook niet zoveel op, maar meestal wel elke dag en af en toe niet. Maar ik moet zeggen dat wij alleen als het lekker weer is echt buiten gaan spelen. Zoals nu met dit weer is het ook maar even spelen, maar ook snel weer naar binnen ivm de kou!! Vaak is hettoch even snel naar de winkel met de auto of wandelwagen met dit weer, ipv spelen!!
Bo zegt namelijk ook, buiten koud!! BRrrrr… hahahahahahaha

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, Eef is ook zo’n koukleum! Mama, koud buiten! Ze speelt nu lekker binnen en daarstraks hebben we voor het raam gekeken hoe papa een sneeuwpop maakte. Ook leuk en lekker warm!

Wij gaan eigenlijk alle dagen wel even naar buiten. Meestal elke dag wel even naar de winkel!
Sneeuw is hier favoriet, en gelukkig heb ik engelen geduld, want het lopen schiet dan inderdaad niet op. Maar het breekt de dag zo lekker om even naar buiten. Met nat weer niet hoor, dan blijven we lekker binnen.

Groetjes Manderijn

Ik moet zeggen dat Lisa het geweldig vindt in de sneeuw! We komen sowieso minimaal (!) 2 a 3 keer per dag buiten. Nikki naar school brengen en weer ophalen, boodschappen doen (soms wel 3 keer per dag omdat mama zo’n zeef is ), even naar mijn moeder… Lisa heeft een skibroek, muts, sjaal, wanten (als ze loopt houdt ze die dus wel aan…), dikke winterjas en van die snowboots en daarmee stapt ze vrolijk en snel door de sneeuw en roept dan ook heel de weg: Neeuw, neeeeeeeeeuwww!!! Geweldig om te zien!!!

Bo vind de sneeuw ook helemaal geweldig hoor, maar na een minuut of 10 heeft hij het wel koud, maar zegt het niet, behalve als ik zeg, kom we gaan naar binnen, ja, buiten koud zegt bo dan, brrr…hahahahahhaha,
Bo heeft geen ski pak, maar wel een muts, sjaal, wanten en sneeuw boots, en dan gaat het lopen ook goed, maar ik ga bijna nooit lopend naar de winkel (als bo loopt dan he) maar eigenlijk altijd met bo in de wandelwagen. HEt is best een drukke weg waar wij aan wonen, en op de 1 of andere manier vind ik het toch nog te eng om bo dan te hebben lopen, hij gaat alle kanten op denk ik!! Daarnaast heft bo toch vaak na een stukje gelopen te hebben, dat hij het niet meer leuk vind en dan mag mama hem tillen!!! Dacht het niet dus, maar om dan nog helemaal naar de winkel te gaan, en weer terug, ik met een zware tas en een zeurende bo dat hij niet meer wil lopen, nee dat zie ik niet echt zitten. Maar misschien dat ik gewoon de kinderwagen mee moet nemen en hem wel laat lopen, als hij niet meer wil, dan kan hij gewoon weer in de wagen.
Jullie brengen mij nog eens op ideeen!!

liefs woezel

oh ik kan wel zeggen wij gaan elke dag naar buiten maar dat is gewoon niet zo.
zeker niet als het regent of rot weer is, dan heb ik er zelf gewoon geen zin in terwijl rico dat soms wel wil. ja sorry ik wil best meegaan ook al heb ik niet altijd zin maar in de regen of als het sneeuwt of ik heb gewoon mn dag niet hoeft hij niet altijd zijn zin te hebben toch?

Hoi,
wij gaan ook elke dag wel even naar buiten, gewoon een rondje met de slee, even met de hond naar de hei, ofnaar de appie.
Ik heb het ook niet zo op kou en nat, maar de hele dag binnen daar kan ik nog minder goed tegen. Emma vind het prima binnen de hele dag, ze vermaakt zich heel goed.
Emma zit nu al een week binnen met koorts en de waterpokken, maar zodra het even kan, gaan we weer lekker naar buiten!

groetjes Gidget

Oh nee hoor, wij gaan echt niet elke dag naar buiten!
'szomers wel hoor, dan leven we zo’n beetje buiten
Maar nu? Brr! Zeker de oudste is een enorme koukleum, nog erger dan ik. Vorig jaar is hij bijna helemaal niet buiten geweest in de winter (behalve de verplichte meters naar de auto en terug ) en dan huide hij al van de kou…

Maar gisteren en vanmiddag wilde hij ineens wél in de sneeuw spelen! Ik ben helemaal trots op hem, hij heeft gister 2x een uur buiten gespeeld, en vanmiddag ook een half uurtje!
Kwam daarna wel als een ijsklompje binnen, dus lekker even warm badje en warme chocomel, en dan was het alweer goed

Maar verder… zijn we in de winter dus eigenlijk heel weinig buiten

Ik ga ook niet met dit weer elke dag naar buiten met de kleintjes
Esmeralda gaat op schooltje al vaak naar buiten om ergens heen te gaan dus dat komt al goed
Ik hou ook niet zo van sneeuw esmeralda wel zelfs van regen gaat ze gewoon uitgebreid in staan en lachen
Maar zomers dan gebeurd dat wel elkedag naar buiten.

Groetjes

Zelfs wij komen niet elke dag buiten met Hylke.
En buitenspelen op het KDV is het al helemaal niet meer bij.
(Zelfs als het na 2 dagen regen weer lekker droog is niet,
zoals een paar week geleden. )

@Rainbow: Dat rode gezichtje: Je zou het in kunnen smeren met
vaseline. Het vettige laagje houdt de kou goed buiten.

M.

Die vaseline werkt echt geweldig! Doen wij hier ook.
Wij gaan ook niet iedere dag naar buiten, maar wel regelmatig. Kimo speelt namelijk ontzettend graag buiten, zelfs alleen. Hij gaat dan gewoon in de tuin spelen. Onze tuin kun je van binnenuit helemaal overzien door de grote glazen pui in de woonkamer, dus dat is ideaal. Kan ik zelf gewoon binnen blijven.
Op ons KDV gaan ze wel nog steeds naar buiten (zelfs met sneeuw). Kimo heeft zo’n skipak en snowboots en dat gaat geweldig!
Ilja is helemaal fan van de slee, dus ook die gaat graag mee naar buiten. Ook voor hem hebben we een skipak, zodat hij lekker warm blijft. Hij kan alleen nog niet lopen, dus dat is wat onhandig in de sneeuw.

Kortom, het is niet nodig om iedere dag naar buiten te gaan, vind ik. Als ze maar genoeg beweging krijgen.

Kimo (27-03-2008)
Ilja (02-10-2009)

Ik smeer Eva’s gezichtje in met gezichtjescreme, maar misschien is vaseline beter? Ik heb nog een pot staan, dus dat komt mooi uit! Papa en Eva glibberden vanochtend met de auto door de sneeuw, ze stonden een straat verder al vast! En er reed bijna een auto tegen papa aan, zo glad was het. Het ziet er allemaal mooi uit, maar als je erdoor moet is het niet alles! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet altijd naar buiten gaat, al had ik dat ook niet verwacht. Ik vind het zelf niet fijn en Eva dus ook niet. Volgens mij gaan ze met het kdv nu wel heel even naar buiten, maar maar 10 minuten ofzo. Even een frisse neus halen. Straks ga ik met Max met de wagen door de slee ploegen! We moeten echt boodschappen doen, maar gelukkig is de winkel 5 minuten lopen!

vaseline niet smeren nu! Omdat hier water inzit kan het bevriezen. Dit heb ik van een goede vriendin van ons die huisarts is… ( anders zou ik het hier niet zo betweterig verkondigen hoor hihi) Dus beter een weer en wind creme oid ( bv Weleda). Ik ga elke dag naar buiten, behalve als het echt hard regent dat vinden ze allebei maar niets. Gisteren heb ik Neeltje in een speciale rugdrager gedaan, goed ingepakt en Minke op de slee. Ik ga wel kort hoor, want Neel koelt toch wel snel af omdat ze stil zit. Maar ik vind dagelijks frisse lucht wel belangrijk, dus als het even kan, naar buiten. Overigens krijgen kindjes er heus niets van hoor als je ze binnen houdt is mijn mening, gewoon even lekker hun kamertjes luchten als ze uit bed zijn en dan is er volgens mij niets mis mee. Dus koukleumen vooral lekker warm binnen blijven

Lilypie Second Birthday tickers

Ik vind het net als Linnette wel belangrijk als ze lekker even buiten een frisse neus kunnen halen. Ik ga dus iedere dag wel even met Tim naar buiten. De ene keer gewoon een stuk samen lopen, dan weer lekker naar de speeltuin of een rondje fietsen. En natuurlijk komt het wel eens voor dat hij een dagje niet buiten is en dat is natuurlijk ook prima. Hij vind een dagje binnen spelen prima en buiten vind hij ook heerlijk. Ook de sneeuw vind hij helemaal leuk, dus ook nu kunnen we nog lekker naar buiten. Hihi ik geef toe dat ik het bij dit weer iedere keer weer fijn vind als we weer binnen zijn. Maar Tim vermaakt zich prima op de slee en gisteren had hij geen zin in de slee. Maar heeft hij lekker door de sneeuw gelopen, met sneeuw gegooid en de auto van papa en mama schoongemaakt. Hihi hij vond het helemaal niet leuk toen de auto’s schoon waren. Hij wilde al aan de auto van de buurman beginnen, maar heb hem toch maar uitgelegd dat de buurman dat zelf gaat doen.

Als Eef dus geen zin heeft om naar buiten te gaan, prima toch. Zou daar geen drama van maken en perse met haar naar buiten gaan terwijl ze dit niet wil.

Groetjes,
Sandra

ik smeer op het wangetje van zwitsal
en s’avonds voor het slapen gaan cetamagorol creme ofzoiets.
daar zit dus ook vaseline in.
kan best hoor maar je moet dat niet smeren en daarna meteen naar buiten gaan (zeker niet met een dikke laag)
wat Linette zegt klopt, mijn huisarts gaf het vorig jaar ook aan.

Wij gaan elke dag wel eventjes naar buiten. Ik trek het zelf niet om de hele dag binnen te zitten en Erik ook niet (beide drukke types…). Hij vindt de sneeuw tof, want sleeën! En regen idem dito: stampen in de plassen met een parapluutje vast. Prima hoor, ik ga wel mee. Dik ingepakt, bij regen een eigen paraplu op en gaan. Wil niet zeggen dat we uren weg zijn, maar zoals vanmorgen zijn we toch 45 minuten aan het sleeën geweest. Heerlijk!

Groetjes,
M

nmorge zijn bo en ik ook zeker wel een uur tot anderhalf uur buiten geweest, bo druk bezig met sneeuw schuiven (tja vind hij leuk) en mama kletsen met de buurvrouw!! hahahahaha En af en toe wat sneeuw gooien, hoort er ook bij!! Bo vond het geweldig, ik ben weer op de hoogte van de laatste buurt roddels, en allebei een frisse neus!!

liefs woezel