Einde raad

Hallo,

Mijn zoon, van 20 maanden, heeft 2 wk geleden een luchtweginfectie gehad, kreeg hiervoor Amoxcilline, en leek beter met hem te gaan, tot afgelopen woensdag, toen kreeg hij weer koorts, en donderdag heeft hij alles uitgespuugd en ben ik met hem naar de huisartsenpost geweest. Daar zei de arts, die alleen zijn longen had geluisterd dat ze dacht dat ie waarschijnlijk een buikgriep had opgelopen. Nu is het zo dat hij gisteren heel veel pijn had bij het poepen en dat hij het daarom tot 's avonds heeft opgehouden, waarna et toen het er uit moest echt heel veel pijn deed, en ook wanneer je aan zijn buik zit doet het pijn.
Nu heeft hij vanaf vanmorgen diarree en nog steeds ( al 4 dagen ) hoge koorts… Ik zelf denk persoonlijk dat het geen buikgriep is, maar iets in de darmen oid…
Maar… omdat ik elke keer met hem naar huis word gestuurd terwijl hij al zovaak ziek is, met het het komt wel goed verhaal, durf ik bijna niet meer te bellen naar de huisarts oid… maar ik vertrouw de gezondheid van mijn zoon ook niet!
Wat moet ik nu doen? Ik wil gewoon natuurlijk dat hij beter word, maar als je gewoon bijna niet serieus genomen word door een huisarts en die je elke keer weer naar huis stuurt zonder echt alles nagekeken te hebben, ben ik er een beetje klaar mee… Ook heeft hij de aanleg voor Hypotrofische Cardiomiopathie, een hartafwijking door een verdikte hartspier… Dus daarmee ben ik ook erg allert omdat ik vaak zijn hart veelste snel vind gaan, dan dat het voor mijn gevoel hoort…
Ik kijk het sowieso gewoon nog eventjes aan, hij ligt nu voor de 2x te slapen vandaag, omdat hij dus gewoon echt ziek is, maar ik denk dat ik er gewoon wel mee heen moet gaan anders ben ik straks de boosdoener, terwijl ik het beste wil voor mijn kind…
Ik ben alleenstaand en ben kapot moe! Wat zouden jullie doen in deze situatie??

Ik zou zeggen, nu huisartsenpost bellen (want al 4 dagen hoge koorts!!!) en maandag op zoek naar een andere huisartsenpraktijk. Zeker als je kinderen hebt moet je op je huisarts kunnen vertrouwen.

Niet nog even aankijken: bij 4 dagen hoge koorts moet er een arts in actie komen dus als hij wakker wordt en hij heeft nog steeds koorts, dan huisartsenpost bellen.

Die klachten die hij nu heeft hoeven niks te maken te hebben met de luchtweginfectie die hij gehad heeft. Kan gewoon puur toeval zijn dat-ie er een buikgriep bij gekregen heeft.

Is zijn urine nagekeken? Het kan zijn dat-ie een urineweginfectie heeft. En dan moet-ie antibiotica krijgen. En dan hoeft “ja maar hij heeft toch net antibiotica gehad” niet te gelden want als die urineweginfectie veroorzaakt wordt door een bacterie die resistent is tegen amoxcilline, dan kan hij gewoon een urineweginfectie hebben en moet-ie andere antibiotica krijgen dan amoxcilline.

Je kunt overigens zelf testen of een kind een virus of een bacteriële infectie heeft. Als koorts goed genoeg zakt met paracetamol dan is het een virus. Zakt koorts niet of niet genoeg, dan is het een bacteriële infectie. Of als de koorts zakt en hij is binnen het uur na toedienen van de paracetamol net zo hard weer terug, dan is het ook een bacteriële infectie.

Beterschap met je kleine man.

Groetekes, Sje

Hallo,

Dankje voor je reactie! Hij ligt nog steeds ( nu bijna 2,5uur ) al te slapen, zodra hij wakker word zal ik hem meteen zijn temp opnemen. Het was voor hij op bed ging 38.8 gr, maar inderdaad 4 dagen ineen koorts hebben lijkt me sowieso ook niet goed!!! en vooral voor een kind van nog geen 2…

Nee urine is nooit gecontroleerd, het enige wat die huisarts elke keer doet is alleen maar luisteren naar de longen, maar daar kom je niet ver mee.
Ik wil inderdaad een andere huisarts dus dat ga ik ook zeker doen!
Hij zegt elke keer namelijk nee is niks aan de hand, want mijn zoon is al geopereerd aan de neusamandelen omdat hij maanden lang ineen verkouden was, maar goed, voor je na een KNO arts kan moet je eerst een verwijsbrief hebben van de huisarts, maar met moeite heb ik die gekregen, want hij dacht dat er toch niks ging gebeuren omdat hij nog te jong zou zijn ( hij was toen 16 maanden ), maar eenmaal bij de KNO arts zei de arts meteen dat hij de week erna meteen geopereerd zou worden, nog voor de winter zou komen.
En zo heb ik nog wel meer van die dingetjes…

Nou bedankt iniedergeval voor je reactie!
Ik houd het hier wel even op de hoogte van hoe en wat…

Groetjes!

Ben het met Sje eens … niet wachten want daar mee wordt je niet gerust gesteld. 4 dagen koorts is best lang.

Zeg dat je je zorgen maakt om de gezondheid van je zoontje, gewoon bellen met de huisartsenpost. En idd een andere huisarts zoeken waarbij jij je serieus genomen voelt.

Beterschap met je zoontje.

Gr Esther

Nou ik heb gebeld en ik kan om 8uur met hem terecht.
De arts die ik aan de telefoon had zei precies hetzelfde en dat het goed is datik heb gebeld. Laten ze hem maar eens goed onderzoeken!

Hartstikke fijn meid, hopelijk stelt je dit al wat gerust, laten ze je zoontje maar even goed bekijken … laat je weten hoe het afgelopen is?

Sterkte!

Groetjes Esther

Fijn dat je zo snel terecht kon!
Laat je nog even weten hoe het was?

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Bah, wat naar dat je zo afgescheept wordt telkens door je huisarts. Weg daar en een andere zoeken inderdaad. Succes straks, laat je het weten nog?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Idd goed laten uitzoeken nu! Heb je wat aan, zo’n huisarts zeg… Helemaal met een jong kind!
Ik hoop dat het mee valt meid!
Succes!

Goed dat je meteen gebeld hebt! Ben benieuwd wat ze bij de ha-post zeggen.

Groetekes, Sje

Nou ben weer thuis van de HAP, arts heeft hem goed onderzocht, tot nu toe geen risicofactoren. Wel morgen even langs het ziekenhuis om zijn ontlasting te onderzoeken. Dus wat daaruit komt, moeten we afwachten.
Iniedergeval zijn we een keer serieus genomen en dat geeft weer een vertrouwd gevoel naar de arts toe. Waarsch is het toch een infectie in de maag/darmkanaal, maar dat moet uit het onderzoek blijken…
Nu ligt ie weer lekker in zn bedje, en we zullen morgen zien hoe en wat! Kan ik iniedergeval een beetje met een gerust hart slapen! Moet alleen wel goed in de gaten houden hoeveel hij drinkt, na mijn idee voldoende maar hij plast helemaal niet… Nou bedankt iedergeval voor alle reacties, wat uit het onderzoek komt, laat ik ook wel even weten!

Fijne avond nog!!!

Fijn dat je nu eindelijk serieus genomen werd zeg… belachelijk hoe je huisarts er mee omgaat… Fijn dat er geen risicofactoren zijn gevonden.
Sterkte met de kleine.
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat er goed naar hem gekeken is.
Hoe is het op het moment?

Groetekes, Sje

Op dit moment gaat het wel redelijk… Hij is nog wel heel erg moe en nog steeds verhoging… Eten gaat redelijk, en drinken gaat goed. Gelukkig is zijn ontlasting ook wat dikker dan gisteren! Hij slaapt nu lekker, en straks even zijn ontlasting naar het lab sturen, en morgen nog even met zijn urine naar de huisarts, dat moet allemaal gecontroleerd worden, en zien of er ergens een ontsteking zit…
We doen vandaag gewoon lekker rustig aan met zn 2en, en zien morgen wel weer verder…

Gauw weer beter worden Nathanael!!!

En je mama gauw een andere huisarts zoeken, da’s toch niet normaal dat je zo aan het twijfelen raakt omdat je huisarts het allemaal niet zo nodig vind…wat irritant zeg. Logisch dat je je dan bezwaard voelt om weer naar de HA te gaan, maar dat zou toch echt niet zo mogen zijn!

Fijn dat er na je bezoekje aan de huisartsenpost echt even serieus actie wordt ondernomen, hou ons op de hoogte!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Nou wat een gedoe, ik hoop dat je snel een huisarts vindt die je serieus neemt!! Zoals al gezegd belachelijk hoe je eigen huisarts heeft gehandeld, het mag niet zo zijn dat je als moeder de huisarts maar niet meer belt omdat ze je niet serieus nemen…jij als moeder bent de beste graadmeter als het gaat om de gezondheid van je kind want jij kent hem het beste!
Even een tip voor alle moeders hier: mijn moeder werkt in het ziekenhuis als verpleegster en die zegt altijd “als je huisarts je niet serieus neemt en jij maakt je ECHT zorgen, gewoon naar de eerste hulp gaan!”. Nooit risico nemen als het om je kleintje gaat en dan op die manier maar een dokter laten kijken.
Beterschap voor je kleine! groetjes

Nou heb de urine ingeleverd, en vanmiddag nog de uitslag gehad. Ze konden niks vinden in de urine.
Nu is het nog wachten op de uitslag van de ontlasting…
Dat kan, volgens de huisarts enkele dagen duren…

Maar in die tijd, hoop ik niet dat hij erger ziek begint te worden… Hij hoest de longen uit zijn lijf, heb al bij de kruitvat Daro Thijmsiroop gehaald tegen het hoesten, en heeft hij ook niet bepaald eetlust…
Ik vind het nog steeds gek dat hij wel drinkt maar bijna geen plas komt…
Ook had hij net weer diarree en de hele dag verhoging …
Maar even aanzien dus…

Nathanael is van 10-06-09

Onze kleine man is 22 maanden en heeft 6 januari de waterpokken gekregen en daarna werdt hij verkouden en kreeg later steeds hele hoge koorts (40) toen naar de dokter … dubbele oorontsteking, keelontsteking, volle holtes en hogeluchtweginfectie … kuurtje Amoxcicilyne gekregen.
En nu is hij weer ziek … koorts en diaree en ook heel moe, hij heeft vandaag ook 2 keer geslapen en lag er vanavond om 18.30 alweer in, ik hoor hem nu af en toe hoesten op de babyfoon.
Lijkt jou mannetje wel he, ik hoop ook dat hij snel weer opknapt.
de “R” is nog niet uit de maand dus we kwakkelen lekker verder.
Ik denk zelf aan een buikvirusje

Gewijzigd door - vlokje03 op 14 Feb 2011 20:10:24

Hi, joh dat is inderdaad ook niet echt fijn voor jullie vent!
Klinkt inderdaad als een buikvirus, daar dacht de arts van de hap ook aan bij mijn ventje, maar een vriendin van mij heeft het er met een kennis van ons over gehad die zelf ook bij de hap werkt en verpleegkundige is geweest en die zei dat het bij mijn ventje ook wel op salmonnella lijkt… Hoop het niet natuurlijk want dan mag er nu wel wat gebeuren, maar ik heb even op google gekeken en hij heeft van de symptomen wat er bij staan heeft ie er 2 niet en de rest wel… Maar ik kijk het nog even aan, maar als hij vannacht weer ademtekort krijgt en het weer lijkt op dat hij hyperventileerd net zoals afgelopen nacht dan bel ik gewoon… Beter teveel gebeld dan helemaal niet…
Jij ook beterschap met je ventje!

Nathanael is van 10-06-09

Hoi,

wat vervelende zeg dat je zoontje al zo lang aan het kwakkelen is.
Nu heb ik 1.5 jaar geleden ook zoiets meegemaakt met mijn zoontje (nu 5 jaar toen was ie 3) Hij kreeg nl. ook NADAT hij een amoxicilline kuurtje gehad heeft,
werd hij alleen niet beterder van , maar zieker, ook overgeven en diarree…
Nu stond dat geloof ik ook wel in de bijsluiter (?) maar dat weet ik niet meer zeker.
Bovendien kreeg hij ook rode vlekken en uitslag. Dus hij is er allergisch voor,
en krijgt het niet meer.

Ons jongste zoontje heeft meteen met zijn geboorte al 14 dagen amox…
gekregen en heeft er totoaal geen last van.

En idd op gegeven moment ook ontlasting op kweek , gelukkig was alles goed.

HEel veel succes met je zoontje, beterschap!!!
Groetjes , mama van 2 kids (5 en 3 jaar)