Eigen naam

Morgan is aardig op weg om een aardig vocabulair te krijgen. Zo weet de alle geluiden van kinderboerderij bijna, ze zegt voluit welterusten tegen de katten en worden als auto, bal, poes en zo draait ze der hand niet echt meer voor om, maar der naam zegt ze nog niet. Vroeg me af of er kindjes zijn die dat al wel doen of wanneer dat normaal is dat ze dat gaan doen.

Groetjes,

Michèle

Jesse zegt al een tijdje zijn eigen naam. Eerst was het Sjesse, maar nu is het gewoon Jesse.

Liefs

en hoe is de rest zijn praten?? Is hij ook zo vlot net als morgan??

Groetjes,

Michèle

goed van Morgan hoor!

nou ik weet dat Bo van wildrie zn eigen naam kan zeggen, haha maar dat heeft hij te danken aan de naam opzich
Rico kan nog eerder Bo zijn naam zeggen dan zijn eigenste
ik heb geen idee hoelang dit kan duren.
mijn broertje zat op de kleuterschool en zei toen zefls nog steeds, dat als de juf vroeg: ik ben juf ellie, hoe heet “jij” ??
dan zei hij: JIJ!

oh trouwens, hij heet Rob, en toen hij dan eindelijk wel iets zei over zijn eigen naam was het: RRRRRRRRROBBBIEEEEEEEEE hahahahha

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 10 Apr 2010 18:02:27

Ik zou het van Mdelon niet meer weten en tja Dylano zegt nog niets buiten papa en mama en ja en nee dus zijn eigen naam zal er voorlopig ook nog niet inztten

Knap van Morgan dat ze al zoveel zegt. Ik ben JALOERS

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hihi, Michelle, ik ook wel een beetje hoor!
Lijkt me heerlijk als ze wat gaan kletsen…
Maar ook Seth zegt nog bar weinig (ook al is hij wel wat jonger).

Dus hier nog geen eigen naam!

Liefs, Anne

Lindsey is ook nog niet zo ver hoor, ik merk wel de laatste paar dagen dat ze steeds meer probeert en oefent. zo zegt ze nu ook dikkie (van dikkie dik), verder papa en mama, ja en nee, en poe (dat is poes). en verder een hoop dezelfde klanken voor bepaalde dingen. ik kan die niet echt typen, maar zodra ik ze hoor weet ik wat ze bedoelt.

m’n nichtje (is van half augustus 2008) zegt wel d’r naam ook die van Lindsey trouwens, dat klinkt tenminste een beetje als linses. maar ook zij is een meisje die al behoorlijk veel woordjes kan zeggen.
weet niet echt vanaf wanneer het normaal is eigenlijk.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Erik zegt al tijden z’n naam. Zo rond z’n 1e verjaardag al. Maar goed, nou is 'ie natuurlijk snel met praten. Eerst was het ‘Ikik’ en nu ‘Edik’. De ‘r’ moet 'ie nog even leren en dan is het helemaal goed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Eva weet wel dat ze Eva heet, maar ze kan haar naam zelf niet zeggen. Volgens mij duurt het wel even eer kindjes hun naam echt zeggen en ook weten dat zij diegene zijn. Net wat Inge zegt, dan zeggen ze dat ze ‘jij’ heten, net zoals mama gewoon ‘mama’ heet en ze geen voornaam heeft. Ik heb het idee dat het echte bewustzijn, dus van: ‘Ik ben…’ wel even duurt. Morgan is ook niet echt een makkelijke naam om uit te spreken? Maar misschien kent ze haar naam straks ook wel heel snel? Oefenen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Tim kan sinds een paar weekjes zijn eigen naam zeggen. Maar Morgan is jonger, dus ze heeft nog even

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh, lees net dat Erik en Tim het al wel kunnen? Nou ja, Eef nog niet!

Nick zegt ook zijn eigen naam sinds kort. En dan wijst hij ook. Volgens mij hebben ze dat op de creche geleerd. Wijzen en naam zeggen want hij kent ook alle namen van de kindjes en leidsters.
Verder zegt hij heel veel dingen zoals auto, brommer, bal, aardbei, bumbakoek(erg favoriet ) enz. Ook steeds vaker in 2 of 3 woordjes achter elkaar.
Ik begrijp hem in ieder geval steeds beter!!

Groetjes Bianca

Wrijf het maar in Bianca

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ja oke als ze miep had geheten had ze het wel makkelijker kunnen leren misschien

Maar ik ben al heel trots op wat ze WEL kan maar ik vroeg het me gewoon af. Overigens is het heel grappig om een ukkie achter een koe aan te zien gaa en boe te horen roepen Alleen was Iris (zo heet de koe) niet echt onder de indruk. En als ze achter het schaap aan gaat hoor je Beeeheee over de wei.

Groetjes,

Michèle

Jesse is volgens mij ook best snel met praten. Iemand gaf hier de tip gegeven om ze een keer op te schrijven. Heb dat gedaan en ben kwam op 71, maar nu zegt hij er nog wel een paar meer. Maar als hij bv vlinder zegt is het inder, maar weet dat hij daar vlinder mee bedoeld. Net zoals varken is arken.

liefs

Ik denk dat het per kind erg kan verschillen wanneer hij/zij de eigen naam zegt. Julian heeft een poosje Juja tegen zichzelf gezegd, maar heeft het nu alleen nog maar over ‘jij’. Wij denken dat het komt doordat wij altijd jij en jou tegen hem zeggen: die is van jou, dat mag jij opeten e.d. We letten nu op dat we weer vaker zijn naam tegen hem gaan zeggen enzo. Maar als ie wat wil vragen, weet ie heeeeeeeel goed ik te gebruiken haha. 'Mag ik pakkie ost hebbuh? (mag ik plakje worst hebben?) En zo’n lieve nette vraag kun je toch bijna niet weigeren…

Dani zegt sinds een tijdje ook zijn eigen naam. Het lijkt met op Jani, maar hij bedoelt echt zichzelf ermee. Als we ook vragen waar Dani is dan wijst hij naar zich zelf of als hij iets wil hebben of iets van hem is dan zegt hij zijn naam er ook bij.
Nu merk ik dat hij de laatste weken zo ie zo veel meer woordjes kan zeggen. En hij praat echt van alles na.
Laatst deed ik gel in zijn haar en als hij nu gel ziet staan dan benoemt hij het bijvoorbeeld., zo grappig.
Ook langere woorden zoals tandpasta en appelstroop kan hij zelf benoemen. De woorden worden ook steeds duidelijker.
Maar nog geen 2 woorden zinnetjes hoor, dat zou ook wel heel snel zijn.

Volgens mij ligt het er ook nog aan of ze een moelijke naam hebben of niet!
Bijvoorbeeld Tim is een geheel en kort maar mijn naam danielle is veel moeilijker voor een kind dat zijn 4 lettergrepen.
Ik weet dat mijn zus vroeger Dalelle zei omdat het gewoon te moeilijk was.

Gr, Danielle

Waaaaaaat? Kent Jesse 71 woorden? Niet normaal Kikie! Ik zag laatst ergens een top 20-lijstje in staan en ik ging na welke woorden Eva kende. Zij kwam op 15 ofzo. Ik was daar al erg trots op (en nog steeds), maar als ik dit allemaal zo lees praat Eva nog slecht. Ik snap haar wel. Ze gaat ook steeds meer dingen na zeggen. Laatst zei ze opeens ‘Doeiii!’, wat ze eerst niet deed. Ze komt ook steeds met nieuwe woorden, maar 71…nee. En ook geen meerdere woordjes achter elkaar. Toch maak ik me niet druk, want ze legt moeiteloos verbanden. Dan pakt ze de autosleutel en zegt ze ‘toettoet’. Ze stopt die sleutel dan ook in haar loopkar, om hem te starten. Dat soort dingen. Dieren kent ze helemaal niet, daar zijn we nu mee aan het oefenen. Ach, het komt allemaal wel. Als ik Eef zo observeer, weet ik zeker dat ze datgene kan wat ze zou moeten kunnen en uitzonderingen - zoals Jesse - heb je altijd. Ik vind 71 woorden echt hééééél erg veel! Laat Jesse eens bellen met zijn lover Eef Kikie, misschien kan hij haar ook nog wat leren!

Eva is echt niet traag!!! Jesse was traag met rollen kruipen enzo. Iedereen is verschillend. Ben natuurlijk wel erg trots op Jesse. Even opscheppen hoor Het praten is echt van de 3 maanden. Daarvoor zei hij ook niet veel. Veel woordjes achter elkaar doet hij ook niet veel. Alleen Poesje aaien en mamma dorst of drinken. Thuis praat hij ook wel meer dan ergens anders. Of hij moet het er echt goed kennen en op z’n gemak zijn.
En Eef snapt toch prima wat je bedoeld allemaal. Niks om je druk over te maken.
Geef Eef haar mobiele nummer maar zal Jesse haar bellen

Liefs

Gewijzigd door - kikie op 10 Apr 2010 22:06:35

Gewijzigd door - kikie op 10 Apr 2010 22:07:55