Eigen naam

@ Ranbow ik heb bij Morgan nog niet geteld maar ik kom denk ik ook maar tot 15 a 20 hoor. 71 wordt hier ook nog niet gehaald. Morgan is wel weer meer met dieren, maar zij zegt alleen auto tegen een auto en geen toettoet. Bij haar ligt der interesse duidelijk bij haarig en knuffelbaar. Hopelijk tegen de tijd dat ze een vriendje krijgt is die fase over want anders ben ik bang dat ze met bokito thuis komt of zo.

Groetjes,

Michèle

quote:
Oh, lees net dat Erik en Tim het al wel kunnen? Nou ja, Eef nog niet!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/dLrhp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Zoals ik al schreef Rainbow kan hij het pas sinds een paar weekjes, dus zo raar is het echt nog niet hoor dat Eva haar naam niet kan zeggen. Ik moet zeggen dat wij ook nooit geoefent hebben zijn eigen naam te zeggen. Ineens wees hij naar zichzelf en zei Tim. Ook wijst hij telkens naar zijn foto en zegt dan Tim. Haha en dan heel trots kijken, echt zo schattig.

Dierengeluiden nadoen kon Tim al heel snel, maar praten niet. Hij was wel weer snel met kruipen, lopen, klimmen etc. Met 6 maanden kon hij pas 5 woordjes !! De afgelopen maanden is het ineens heel hard gegaan. Hij zat vorige week over de 40 woordjes en deze week zijn er ook weer een paar bij gekomen. Nu kan hij boom en banaan zeggen. De meeste woorden spreekt hij helemaal goed uit, maar er zijn ook een paar woordjes die nog niet helemaal gaan zoals het moet. Een sleutel noemt hij bijv. een teutel. Ach het komt echt allemaal vanzelf wel. Mijn broertje zei tot zijn 2e jaar helemaal niets en begon daarna ineens ontzettend veel te praten.

Haha Michelle het zal toch niet zo zijn dat ze met Bokito thuis zal komen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Erik liep vanmorgen naar de spiegel, zag zichzelf en zei: “Hallo, Edik.”

Geinig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Haha wat ontzetend schattig Mriek.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ Sandra nou ja als je haar nu de keuze geeft zit ie op mijn bank hoor

Overigens al haar lievelingsfruit kan ze ook feiloos zeggen. Appel en banaan en dat roept ze ook te pas en te onpas. Volgens mij is ze zelf een klein aapje.

Groetjes,

Michèle

Noah zegt ipv Mooi - MooA maar NOAH kan die niet zeggen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Haha wat zal Morgan het dan naar haar zin hebben in de Apenheul

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ja dat weet ik wel zeker. We gaan zo ie zo binnenkort nog een keer naar blijdorp want daar hebben we nog gratis toegang door mervin zijn kerstkadoo van zijn werk maar ik wil dit jaar zeker naar de apenheul met haar.

Groetjes,

Michèle

Ach, wat schattig Mriek!!
Lijkt me echt leuk al dat geklets.

Ook hier was Seth vroeg met kruipen en staan ed, maar met praten wat later.
Tjaah… ik vind het wel jammer, maar je doet er niets aan, dus geniet ik lekker van andere dingen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat lief van stoere Erik.
Zo zie je maar. Ze zijn allemaal verschillend.

Liefs

Gelukkig maar hè? Anders zou dit maar een saai forum zijn, als al onze kindjes hetzelfde waren…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat lief Mriek zie het al helemaal voor me.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Sorry Michelle
Ik denk ik reageer ook even met wat Nick kan zeggen… Ha ha. Maar ik heb zijn woordjes ook niet geteld. En ik lees vaak zat dingen hier op het forum die Nick nog helemaal niet kan

Ach ja, ieder kindje verschilt weer en dat is maar goed ook toch.

Groetjes Bianca

Zo is dat

Maar heb liever dat hij praat dan klimt en zijn kleren aan en uitrekt Nou ja aantrekken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@Mriek: haha hallo edik
echt grappig! wat lief!

@Rainbow: dat is bij veel kindjes ook zo hoor, dat ze gewoon “jij” zeggen ipv hun naam.
maargoed de 1 is sneller dan de ander.
Rico zegt het niet in ieder geval…

Rico zegt trouwens wel Koe, Michele
als ie een lammetje ziet of gewoon een koe zegt ie het al: KOEEE
en als ik dan zeg: wat doet de koe?
zegt hij : boeehhh
maar verder kent ie het niet echt hahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Michele: hahahahaha! Dan wordt het Bokito of Pino vrees ik! Pino is wel minder hardhandig! Maar met Bokito kan ze lekker bananen eten!

Het valt me wel op dat Eva zelf steeds meer gaat kletsen, op haar manier. Ze is wel steeds meer met taal bezig en zegt dus ook woordjes na. Vanochtend was het bibi toen ik Neeltje (die naam heb ik gepikt van het kindje van Linette, ik vond het zo’n lieve naam voor haar pop!) haar Babyborn pakte. Ik zei: beebie en toen zei ze: bebbie. Vond ik wel lief. En toen ze vanochtend ging kijken hoe de croissants uit de oven waren gekomen en mij dus alleen in bed achterliet, riep ze weer ‘doeiiiii!’ Ik vind het wel leuk dat ze nu meer gaat kletsen. Als ze wakker wordt praat ze heel veel tegen haar beesten. En dat zijn er inmiddels veel: Purr (poes), Molly (poes), speenbeestje, Polar (beer met Unoxmuts), Mascha (knuffeldoekje), het zusje van Mascha en Winnie de Poeh. Ik denk dat ik er maar twee stiekem uit ga halen, want er is onderhand geen plaats meer in bed! Haha. Ik zeg wel steeds ‘Poes’ als ik Molly of Purr laat zien en doe dan ‘miauw’, maar dat komt nog niet door. Ze deed laatst wel een schaap na en een varken, maar buiten mij zou niemand die dieren herkennen, zo gek klonk het nog!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Marijn noemt zichzelf Marijs en dit doet hij ongeveer vanaf 16 maand. Dion noemt hij Nene (erg logisch).
Marijn begint nu pas duidelijker te praten maar meestal versta ik de helft niet maar we worden er steeds beterder in om hem te begrijpen.

We hadden een keer een jongetje bij ons op de camping die Menno heette en hij noemde zichzelf halloMeno waarschijnlijk omdat er meestal tegen hem werd gezegd hallo Menno.

Jada zegt haar naam vanaf ongeveer 1 jaar, maar dat hebben we wel gedaan door constant te zeggen; wat is je naam? Ook voor papa en mama! Verder is het wel een kletskous hoor! Maar ze weet haar 3 namen (2 voornamen/ 1 achternaam) en die van papa en mama ook! hahahh ik heb trouwens mijn eigen achternaam nog dus die kent ze ook!

Nora weet dat ze Nora heet en noemt zichzelf Nooja. Eigenlijk Noooooja.
Maar niet als antwoord op de vraag hoe heet jij, dat snapt ze nog niet. Ze wijst dan ons en de poes aan, benoemt ons en dan wijst ze naar zichzelf en zegt ze het.

Praten gaat echt ineens in sprongen nu. Ze is echt begonnen met de tweewoordzinnen. Dat maakt dat we steeds beter begrijpen wat er in haar koppie omgaat. Erg leuk. Als er ergens een baby huilt, zegt ze bibi uiuilen en rent ze erop af. Ze is helemaal into baby’s op de creche staat ze vooraan als er een speentje in een mondje gedaan moet worden en om een kusje te geven aan een huilende baby. Ook zegt ze oma uis als oma naar huis gaat, poesje eten, papa auw (terwijl ze met haar vingertje in een schaafwond op mn man zn arm roert) nou ja noem maar op. Iedere dag komen er wel een paar woorden of namen bij.

Net zoals met lopen, tanden, haren, groeien… ieder kind op zn eigen tempo! Als ouder genieten we allemaal van de stappen die ons eigen wondertje maakt!

liefs

Morgan heeft het sinds gister wel ineens over paddy (paddington) dus wat ze zeggen een woordt per dag lijkt te kloppen. Ze riep volgens pappa net bij dora (die overigens dijoa noemt en overal herkent) voluit rugzak mee met de tv.

Groetjes,

Michèle