Eetprobleem

Haha ze gaat het al leren die kleine meid… grappig he als ze zelf de fles vasthouden. Jurian doet dit ook al poosje … maar nooit met 2 handjes altijd 1 handje en dan ligt hij die andere uitvoerig te bewonderen!

Hopelijk gaat het goed met de nutriton afbouwen. Tip: doe hem niet door de papfles dan scheelt al een fles en … deze is al dik genoeg van zichzelf. Zelf zou ik hem weglaten en alleen voor de nachtfles (de laatste voor het slapen) nog geven… want het voedt ook beterder.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoe bedoel je weglaten?? Helemaal eruit gooien en dan alleen door de laatste??

Groetjes,

Michèle

Morgan heeft weer doorgeslapen. Sterker nog ik moest haar wakker maken om half zeven. Eigenlijk was ik wel benieuwd hoe laat ze uit zichzelf wakker zou zijn geworden maar dan is mijn schema weer door de war helaas. Maar ze was blij en vrolijk alleen nog wat suffig. Dus alles lekker in het donker en in stilte en ja hoor mevrouw was zo weer vertrokken. Dus mamma was ook blij. Oh ja en haar hele fles leeg in plaats van vanaf 170 te gaan mieren. Misschien dat ze toch te snel en te veel afgeleid word op het moment dat ze daarom niks leegdrinkt. Gek genoeg kreeg haar favo leidster het ook niet voorelkaar vrijdag. Ze dronk 180, maar ze was niet lekker dus haar tante kwam helpen en daar dronk ze wel alles bij op. Vreemde gezichten maken toch indruk blijkbaar.
Maar goed nu om 10 uur sperciebonen gegeten en grappig genoeg pakte ze soms mijn hand om zelf haar lepel naar haar mond te brengen. Oke andere momenten duwde ze alles met haar tong naar buiten en deed ze prffffff erg leuk met een mond vol bonen (pappa bedankt) en om 11 uur heeft ze 180 van haar fles gedronken. Erg netjes na de bonen moet ik zeggen.

Ze ligt nu te slapen in alleen haar slaapzak. Geen deken en geen laken. Ik had haar bedje afgehaald en alles in de was gegooid, maar ze was zo moe dat ik alleen even een onderlaken op bed gegooid heb en haar met haar slaapzak erop. Ze sliep zo. Ik weet niet wat ze heeft, maar ze weet zeker dat we gaan winkelen en dat ze misschien als ze dit allemaal doet nog meer verwend wordt

Ik ga alleen toch maar even kijken voor een goedkoop wippertje want dat gaat denk ik wat makkelijker met eten dan zo’n doomoozak. Wanneer mogen ze in een kinderstoel ook alweer??

Groetjes,

Michèle

Als ze een beetje redelijk kunnen zitten, zo rond de zes à zeven maanden. Maar dan niet te lang. Vanaf een maand of acht à negen kunnen ze pas echt zelfstandig zitten en dan kunnen ze ook langer in de kinderstoel.

Heerlijk dat ze zo heeft doorgeslapen! En dat ze zo goed heeft gegeten en gedronken. Misschien weer op de goeie weg?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik heb gekeken maar een beetje wipper is ook 30 euro en ze is nu 5 maanden. Volgens mij moet ze dan vanaf volgende maand voor dat beetje groente en fruit wel in een kinderstoel even kunnen zitten met stoelverkleiner of zal ik er toch 1 halen???

En ja heerlijk. Ze heeft nu net niet alles opgedronken want ze was te moe. Dus ze komt uit op 750 met wat sperciebonen. We zullen zien vanacht. Ze is in iedergeval nu al onder zeil. Dagje winkelen met mamma is vermoeiend…

Groetjes,

Michèle

hee michele fijn ge shopt zeker nog leuke dingen gekocht??
enne geef jij nou alleen groente? of alle 2?
en hoeveel eet ze daarvan op?
heb vandaag echt een duffe dag gehad.
meer huishoudelijke taken dan wat anders, en rico was chagerijnig vandaag. wilde niet slapen s’middags en uiteindelijk viel ie dan toch in slaap na de voeding van 15:00 om half 4 iets eerder geloof ik…tja hij hield het niet meer en toen sliep ie tot 10 over half 7 dus helaas, kon niet met sperzieboontjes beginnen vandaag

Oh ja onnwijs leuke dingen gekocht bij de hennes, zeeman en villa Happ. Wist niet dat die in rijswijk zat… gevaarlijk zo dichtbij

Enne Morgan gaat ze weer aan de boontjes Drie dagen en dan fruitjes.

Groetjes,

Michèle

oke en hoeveel geef jij dan?
want rico eet een half potje leeg en dan stop ik eigenlijk omdat ik niet weet of ik al meer mag geven nu. denk dat ik het toch ga proberen s’ochtends in ieder geval met fruit.
en ik gaf dus omdat hij een half potje per x op at 4 dagen dezelfde fruit en groenten in het begin dan om et kijken hoe hij reageerde. want anders moest ik een half potje weggooien en wilde zeker weten dat hij er niet fout op zou reageren het enigste is met die wortel da ze zo oranje gaan poepen als maar zijn kan. en dadelijk met boontjes weer groen:S haha

Volgens mij mogen ze een heel potje voor 4 maanden, maar voor Morgan is alles nog zo nieuw dat ik haar rustig wil laten wennen. Ondanks dat ze zelf de lepel in haar mondje deed waren er ook momenten van alles naar buiten duwen. Misschien dat ze straks het fruit lekkerder vind en dat ze dan wel meer eet, maar nu is het 1/3 potje zeg maar.

Groetjes,

Michèle

ooh dat is knap
ja ik weet niet zo goed hoe ik het moet doen met zijn flesjes dan want krijgt morgan nog 5 flessen?
ik weet niet als ik hem laat eten tot hij genoeg heeft van zn potjes of hij dan die 5 flessen nog wel nodig heeft en of dat uberhoudt al mag met zn leeftijd/gewicht/lengte om op 4 flessen over te gaan…

Morgan krijgt er de laatste 3 dagen maar 4. Ik maak haar niet meer wakker voor de 5e en ze komt er ook niet voor. Ja ja ja mamma’s van ikke ben. Morgan heeft wederom doorgeslapen. Het lijkt erop dat ze de slag te pakken heeft (klop klop klop). Volgende maand gaat ze natuurlijk naar de 2 van nutrilon dus ik ben blij dat ik hem al kwijt ben. En als ze het fruit lekker vind dan mag ze gewoon hele potjes, en vanaf volgende maand moet ze toch meer gaan eten. in de zin gaan we voor fruit en groente. De sperciebonen nu waren eigenlijk meer om te kijken hoe ze er nu op zou reageren. Ze heeft geen vlekken alleen een beetje pijn in haar darmen, maar dat heeft ze op het moment toch al meer omdat haar ontlasting steeds zo dun geweest is.

Groetjes,

Michèle

ooh wat goed van haar!!
echt fijn voor jullie ook!
enne groente werkt altijd wat stoppend en fruit wat laxerend volgens mij dus denk ik dat ze dan van groente meer krampjes krijgen rico had dat ook bij wortel…

Ligt eraan wat voor fruit he. Banaan verstopt, peer en kiwi laxeren. En ja ik ben ook heel trots op haar hoor en ik snap jij ook op Rico. Ja onze puppy’s doen het heel goed

Ik ga even een fles voor Morgan maken, kan ze daarna nog even slapen (hoop ik) ze is bekaf.

Groetjes,

Michèle

haha succes
ja tuurlijk ben vooral trots dat hij al minimaal tot 6 uur zonder doek kan slapen, ik moet ook niet te veel in 1 x willen natuurlijk dit is al echt een mijlpaal voor dat kleine ventje.
maar ja ik heb 2 x zn tut moete geven zn maaiende armpjes stil moeten houden en toen ging het wel en om 7 uur ging toch de wekkeren toen was hij rustig.
ja banaan werkt in principe wel stoppend maar met die potjes valt het wel mee rico poepte zich suf ervan, ik ewet niet wat daar in zat maarre…

Hoi allemaal,

Mijn zoontje mike is nu bijna 6 maand, en sins een week wil hij de melk slecht drinken… hij krijgt 210cc met 7 scheppen zou dat te veel worden met de groente en fruit er bij? hij slaat de fles gewoon weg. hij laat iedere x opngeveer 60cc staat. maar de volgende fles drinkt hij dan wel weer gewoon leeg.
dit is zijn schema nu.

9:00 fles (pap)
11:00 fruit
13:00 fles
15:00 Groente
17:00 fles
21:00 fles

Wie kan mij helpen. zou hij toe zijn aan wat anders?

Groetjes danielle

of een sprongetje waar hij last van heeft of teveel melk probeer anders wat minder te maken ga b.v. de fles die je geeft NA het fruit en NA het groente 150 cc en 5 scheppen.

sprongetje had ik helemaal nog niet aangedacht…hoop dat dat het is.

Ik vind wel dat hij in korte tijd veel krijgt hoor, als hij pas om 9 uur de eerste voeding krijgt. Als je om 7 uur zou beginnen bv., dan zou het wat meer verspreid worden allemaal en de kans is best aanwezig dat hij dan wél z’n flesjes drinkt. Persoonlijk zou ik de dag niet om 9 uur pas laten beginnen.

Groetjes!

Morgan begint haar dag tussen 6 en half zeven, dus de flessen zijn erg gespreid. Om de 4.5 soms 5 uur. Daartussen gaan we nu dus de fruit en groentehappen bouwen. Net zo lang tot er weer een fles af kan. Wij zijn niet van moet want ze is best vlot nu al met een fles te laten vervallen omdat zij zelf aangaf niet meer te willen. Zoals ik aangaf bij de start van deze topic liet morgan heel duidelijk zelf merken dat ze een fles niet meer hoefde. Daardoor is een paar dagen haar ritme weg geweest, maar nu zitten we weer op ons 4.5 uur schema en gaan alle flessen weer op. Wij moeten er alleen bij Morgan op letten dat ze niet te moe is anders eet ze geen fles leeg. Zoals net was het wikken en wegen. Ze was moe en had toch ook honger. Ze had een half uurtje geslapen en toen haar fles. Die gaat dan wel op maar daarna was het weer bedje toe. Even flink brullen van mam ik had al geslapen maar als ik haar der tul geef vallen haar luikjes toch echt dicht Nu licht ze al sinds kwart over elf te slapen en ik zie wel hoe laat ze wakker word. We moeten pas om 14.30 ongeveer weg

Groetjes,

Michèle

Heerlijk, zo’n slaapkopje. En ook heel fijn dat ze doorslaapt én je straks geen laatste fles hoeft af te bouwen. Wat een grote meid al zeg!