Eetprobleem

Dames nieuw probleem.

Morgan weigert sinds een week haar fles van 10.00 leeg te drinken. Ze zit nu op het volgende schema

6.00 200 (pap)
10.00 200 (waar ze maar 100 van drinkt)
14.00 200
18.00 200 (pap)
22.00 165

Wat zal ik nu doen, de laatste fles weer verlagen?? Want die van 10.00 moet denk ik wel want anders is het te lang tot 14.00. Of weer naar de 4.5 uur dat ze op 4 flessen uit gaat komen en kijken wat ze 's nachts doet, Of gewoon even zo laten en voorlopig 's middags gewoon 100 geven. Het komt niet door der verkoudheid want alle andere flessen gaan leeg. Zo schiet het ook niet op, verlaag 's avonds de fles en 's middags gooi ik nog de helft weg. Ze eet het echt niet. Help… tips iemand??

Groetjes,

Michèle

Kreeg ze ook al fruit?

Groetekes, Sje

Nee we hadden 2x worteltjes en 2x sperciebonen gegeven maar ze kreeg die uitslag die niemand in eerste instantie kon verklaren en ze kreeg darmkrampen. Dus daar waren we mee gestopt.

Groetjes,

Michèle

Is de pap 's ochtends misschien wat teveel van het goede nu? Misschien heeft ze nu weer genoeg aan alleen melk, zonder nutrix. Kan zijn dat het gewoon teveel vult nu mét nutrix.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja denk dat ik inderdaad even een schep nutrix minder ga geven ze krijgt er nu drie 's morgens, dus maar even terug naar 2 is dat dan nog teveel dan gewoon 1 of niks. Kan dat wel proberen.

Groetjes,

Michèle

Verder krijgt ze door de dag heen genoeg vocht, dus ik zou me dan geen zorgen maken als ze een fles niet helemaal leegdrinkt.

Groetekes, Sje

Succes. Ben benieuwd of dat het is.

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier maar wat een leuk forum is dit zeg!
Ik kom ook gelijk met een probleem;
Mijn dochter is nu 5,5 maand en wil sinds een paar dagen nog maar max. de helft van haar fles hebben… ze is een paar dagen terug ziek geweest, alleen hele hoge koorts, niet verkouden of zo, en tijdens haar ziek zijn wilde ze wel alles opdrinken maar toen de koorts weg ging wilde ze opeens niet meer. Ze drinkt heel tevreden de eerste helft op en dan duwt ze met haar tong de fles er uit en die komt er dan niet meer in. We willen haar niet dwingen, lijkt me niet goed, maar ben wel bang dat ze niet genoeg vocht binnen krijgt of dat ze iets met haar tong heeft waardoor drinken niet lukt? Ze wil wel heel erggraag een speen terwijl ze dat eerder nooit wilde… misschien tandjes? maar ik voel nog niks, anderen nog tips/ ervaringen? Ze krijgt trouwens om 7, 11, 15 en 19u een fles van 200cc en om 23u een fles van 165cc. Ze is ook huilerig en niet echt happy heb ik het idee.
Graag tips!
Groetjes,
NN

Gewijzigd door - NN op 05 Feb 2009 22:21:09

5,5 maand, ze zit middenin een sprongetje! Zie het oei-ik-groei-boek. Dus verminderde eetlust is te verklaren evenals het jengelige en minder-happy zijn. Ze loopt zichzelf even in de weg tot ze nieuw ritme gevonden heeft.

Daarbij: stel dat je zelf net ziek bent geweest, zou je zin hebben om elke 3-4 uur een plens van 200ml warme melk naar binnen te klokken. Nee! Dus liever kleinere hoeveelheden met kleinere tussenpozen.

Dus ik zou me geen moment zorgen maken. Komt vanzelf weer goed als ze uit het sprongetje is en als ze weer helemaal opgeknapt is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Feb 2009 15:07:30

Hoi Michelle,

Wij moesten Tim altijd s’avonds wakker maken voor zijn 5e voeding en van het CB mochten we daarmee stoppen toen hij 5 maanden was. Aangezien Morgan ook bijna 5 maanden is, geeft zij misschien nu aan dat 5 flessen te veel is. Maar ja ze krijgt natuurlijk nog geen fruit en dat kreeg Tim wel al vanaf 4 maanden. Misschien is het een idee om ipv groente te beginnen met fruit. Dit werd bij ons aangeraden, omdat dit makkelijker te verteren is dan groente.

Groetjes,
Sandra

ja ik denk ook dat 2x pap misschien teveel is dat ze dan minder honger heeft.
rico krijgt nu s’morgens een fruithapje en in de laatste voeding die nutrix en 1 schepje nutriton voor de zekerheid
maarre… rico heeft dus nog steeds honger tussen de voedingen door…weet ook niet goed wat ik daarmee aan moet. kan moeilijk elke voeding pap maken
ik zou idd proberen die papfles eraf te halen of ipv 2, 1 schepje erin doen. mocht dat nog teveel zijn dan toch schrappen.
rico liet trouwens vandaag zijn fles van 11 uur ook ineens staan, zat nog 30 cc in ofzo. vond het ook apart.
maar ja ik had zoiets van het zal wel. hij kreeg daarna wel ineens eerder honger.
ik wilde eigenlijk het bericht maken zovan: ik weet niet hoe dat is als je kind zijn fles niet meer wil want rico eet altijd haha. maar bij nader inzien klopte dat niet omdat hij vandaag die fles neit helemaal op had. zat hij alleen amar wat te tutten aan dat ding en verder deed ie vrij weinig

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Scottie76…

Is dat zo …dat ze vanaf 6 maanden nog maar 600ml per dag mogen?
Ik heb meer gegeven en hij is nu over 4 dagen 7 maanden!
Waar staat dat in!
Ik geloof het best hoor…ze krijgen ook groenten en fruit extra…en sap.

Gr, Danielle

Op de Nutrilon staat dat ze tot de 8e maand 3 à 4 voedingen per dag mogen van 200 cc per keer. Bij 8 maanden zouden ze dan naar 3 voedingen van 200 cc per dag gaan als ik Nutrilon moet geloven. Hier klopt het, maar elk kind is natuurlijk anders. Zo te zien nog geen probleem hoor Danielle!

Denk ook dat ik er een fles zou afhalen michelle… Ze geeft het zelf toch ook aan zie je wel. Dus langere tijden er tussen laten. Hier was het schema met 5 maanden om 8.00 - 12.00 - 16.00 - en voor de laatste altijd wakker maken en dat doen we dan om 21.00 uur.

Ja zit je lekker op een schema gaat er weer iets veranderen… hahah maar die kleine meid geeft het zelf goed aan zie je wel… SUCCES

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb er vanmorgen 1 schep nutrix afgehaald en vanavond ook dus dan zitten we weer op waar we waren zeg maar. Alleen gister had ze zo bijster weinig op tot gewoonlijk dat ze om 2 uur vannacht lag te gillen van de honger dus 100cc deed de truuk.

We gaan even kijken wat het oude patroon doet en anders inderdaad weer naar om de 4.5 uur en de laatste fles eraf. En als ze dan nog honger mocht krijgen weer opde dag kan ik denk ik altijd haar overige 4 flessen wat verhogen.

Groetjes,

Michèle

heeft ze haar 2e fles gehad vandaag? hoe ging dat nu je in de 1ste fles minder nutrix deed? rico heeft trouwens vandaag voor de laatste keer banaan gehad, morgen gaan we worteltjes doen een aantal dagen, dan peer een aantal dagen en daarna sperzieboontjes, gaat dat allemaal goed, mogen we het om de dag afwisselen en gaat dat goed, dan mogen we overgaan op 4+combinaties zeg maar…gemengd fruit gemengd groente met iets…
ben benieuwd

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090202/URwI.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/4KCXp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 Feb 2009 10:37:57

Wij mochten met 5 maanden stoppen om hem voor de 5e fles wakker te maken. Tim was vorige week 7 maanden en moest ook vorige week naar het CB. Wij moeten nu over naar 3 flessen ipv 4. Idd mogen ze nu max 600cc per dag hebben. Maar toen ik met 6 maanden naar het CB moest, moest ik nog gewoon doorgaan met 4 flesvoedingen. En Tim ligt altijd al boven gewicht in de groeicurve. Maar dat maakt niet uit. Zij hanteren vanaf 7 maanden een fles eraf. En dan de volgende bij 9 maanden. Omdat ze dan een toetje mogen na de groente.

Groetjes,
Sandra

Wij geven Erik nu al een toetje…waarom zou dat nog niet mogen? Hij vindt het heerlijk en levert geen problemen op hier. De ene keer yoghurt, de andere keer kwark. Meneertje smult ervan!

Weer maar 100 cc dus We gaan weer naar de 4.5 uur en dan geen fles meer geven om 22.00. Wel een risicio dat ze vanacht nu weer komt omdat ze ineens minder gehad heeft (700 in plaats van 800) maar ja als ze niet komt drinkt ze een keer iets minder. Ze heeft goede volle luiers enne dikke tranen als ze huilt. Dat vertelde de ha me ook als ze geen tranen hebben met huilen zijn ze ook uitgedroogd.

Maar goed Mervin wilde de laatste fles eraf. En weer naar de 4.5 uur. Misschien wel het slimste. We willen van he weekend toch weer sperciebonen proberen…

Groetjes,

Michèle

Spannend weer dus. Ik duim mee! En hopelijk gaan de sperziebonen deze keer ook helemaal goed.