Eerder wakker, wat doen?

Hallo meiden,

Misschien een beetje een stomme vraag, maar ben erg benieuwd naar jullie meningen. Mijn kleine man van 11 weken slaapt meestal van voeding tot voeding. Ik maak hem dan of zelf wakker of hij wordt rond voedingstijd wakker (soms half uur eerder). Ik verschoon hem dan, speel soms nog even met hem en dan wil hij echt eten. Daarna weer even spelen en wanneer hij moe is naar bed toe.

Nu gebeurt het af en toe dat hij eerder wakker wordt. En dat het nog zeker 1,5 uur voor zijn voedingstijd is. Mijn vragen zijn:

• wat doen jullie als je kleintje eerder wakker wordt en begint te huilen. Laten jullie ze huilen (net als bij inslaap gaan, bijvoorbeeld 10 minuten?) en tot etenstijd in bed liggen? Dit lukt bij mij mannetje eigenlijk niet, want hij is dan te wakker en als hij eenmaal 10 minuten achter elkaar huilt zal hij niet zomaar weer in slaap vallen. En als jullie ze wel uit bed halen wat gaan jullie dan met ze doen?
  • Als ik hem eruit haal, wil hij vaak eten omdat hij dat gewend is. Ik wil zelf eigenlijk minimaal 3 uur tussen de voedingen laten zitten. Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes

Ik zou me gewoon aan zijn ritme houden, hem niet niet aan jouw ritme. Heb ik ook gedaan bij mijn ventje en is helemaal goed gekomen!

Ja Morgan is nu een stuk ouder en die gaat spelen dan of iets anders, Zij slaapt wel veel nog moet ik zeggen hoor. Ze is twee uur wakker en dan slaapt ze zo twee uur en dan weer twee uur slapen enz. En 's nachts slaapt ze redelijk vlot door. We zijn nu weer aan het rommelen met haar schema want ze vertikt het om flessen leeg te drinken, maar das een ander topic

Morgan heeft de eerste 8 weken ontzettend veel gehuild in zoverre dat ze alleen maar beneden sliep of bij ons. Ze bleek kiss te hebben dus ik was blij als ze sliep. En anders liep in rond met haar. Maar ze at wel om de drie uur steeds.

Groetjes,

Michèle

Krijgt hij de borst of de fles? Bij borst kan je natuurlijk gewoon op verzoek voeden, bij fles zit je aan een max. van 1000 cc gebonden qua voeding per dag vanwege de niertjes.

Erik heeft ook nooit veel geslapen en toen hij 11 weken was al zeker niet meer van voeding tot voeding. Hij kreeg de fles, dus we konden hem gewoon niet altijd voeden na een uurtje slapen. We moesten dus wel rekken en hem aan ons schema laten wennen, dat was niet anders. We haalden hem dan uit bed als hij wakker was en ik legde hem dan bv in de wipstoel met een speentje. Die kon hij in het begin niet goed zelf inhouden, dus stopte ik hem regelmatig terug…uiteindelijk snapte hij het principe dat wakker worden niet per se voeden betekent.

Begrijp me goed, ik ben vóór aanpassen aan het schema van je kleintje maar in ons geval zat dat er gewoon niet in.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zo heeft elke leeftijd weer wat anders he Nou ja zo blijft het een uitdaging. Ik informeer me nu alvast bij jullie topics, zodat ik me kan voorbereiden, haha!

Omdat hij zo in zijn ritme zit denkt hij bij uit bed gaan dat hij binnen korte tijd mag eten. Hij krijgt nu meestal 165 + 5,5 schep en vanmiddag heb ik hem 180 + 6 scheppen gegeven omdat hij dus te vroeg kwam. ik dacht misschien heeft hij niet genoeg gegeten. Konden ze af en toe maar eens praten Ik wil ook niet dat hij teveel voeding krijgt, want ze mogen geloof ik niet boven de liter. Nu is dit nog nooit gebeurd…

Er zat hem denk ik meer dwars, want hij wilde net echt niet slapen. Nu is het al 10 minuten stil, dus wie weet.

Lastig hè? Dat niet kunnen praten. Kunnen ze dat nou niet veranderen?

Dus je geeft de fles, tja dan zul je een beetje moeten plannen als hij echt altijd wil eten als hij wakker wordt. Misschien heb je iets aan hoe wij het deden (zie boven in mijn andere posting).

Succes!

Baby’s worden naar mate ze ouder worden steeds wakkerder. Tim heeft de 1e 2 maanden ontzettend veel geslapen. S’nachts sliep hij direct door en overdag sliep hij ook bijna alleen maar. Hij was maar af en toe eventjes wakker. Daarna was hij steeds vaker wakker tussen zijn voedingen. Dus als hij wakker was legde ik hem in de box en als hij moe was ging hij naar bed.

Groetjes,
Sandra

Mriek was zelf net een berichtje aan het tikken gelijk met jou denk ik

Ik geef inderdaad flesvoeding en moet me dus ook wel aan het schema houden. Er zit dan niets anders op denk ik om hem dan toch tot aan de volgende voeding (3 tot 4 uur later) zoet te houden met speentje, spelletjes etc. Hij zal toch op een gegeven moment minder gaan slapen denk ik, dus hij moet er toch wel aan gaan wennen.

Da’s toevallig…haha. Maarre, je schrijft “tot de volgende voeding, drie a vier uur later”. Ik zou denken dat je ongeveer vier uur tussen de voedingen hebt, dus als hij eerst drinkt en dan even slaapt hoef je toch niet meer vier uur te overbruggen? Of snap ik je verkeerd?

Staat er inderdaad niet helemaal duidelijk…
Ik bedoel dat er tussen de voedingen 3-4 uur zit. Daar gaat een half uur voeden en zeker een uur slapen vanaf, dus dan ongeveer 1,5 uur zoet houden. Maar ja dat kan lang zijn als hij echt wil drinken, haha.

De hele dag alleen maar slapen en eten is natuurlijk niet de bedoeling, maar tussendoor lekker spelen met dat kereltje.
Of naar buiten: lekker wandelen. Boodschappen doen enzo.

Als je niet naar buiten wilt, leg m in de box met wat speeltjes.
Of op een kleed op de grond.

M.

Ik wil wel graag met hem naar buiten en wandel ook wel af en toe met hem. Maar vind zelf nog veel te weinig…
Dit komt ook omdat ik graag wil dat hij goed slaapt en in de wagen slaapt hij een beetje, maar is toch vooral wakker. Als we dan thuis komen en ik leg hem in zijn bedje is het meestal huilen.
Ook vind ik het wel spannend om alleen met hem op pad te gaan. Ben dan bang dat hij gaat huilen ofzo. Maar goed dit is weer meer een kwaaltje van onzekere mama Maar dat is weer een andere topic

wij hebben Jurian ingebakerd en dan heb je een heel strak schema waaraan je jezelf moet houden. Dan is het echt drinken- kroelen - zelf spelen - slapen. En niet uit bed tot de volgende voeding. Dit is goed gegaan tot op een zeker moment hij wel eerder kwam maar hij dacht dan ook uit bed is eten!! Tja ik wist met geen raad hoe met deze tijd om te gaan… Heb deze doorbroken door ook te gaan wandelen buiten. Maar toen het echt elke voeding gebeurde ben ik de voeding gaan ophogen. Van 150 + 5schepjes, naar 180 + 6 schepjes en dan om de 3,5 tot 4 uur. Lag eraan wanneer hij het beste sliep. Hij sliep hier de ochtend heel erg goed dus dan zat er makkelijk 4 uur tussen de voedingen maar de middag was altijd maar net tot de 3,5 uur. Dus misschien een idee?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mini-boy: Mijn zoonje wordt ook ingebakerd, dus zit met datzelfde strakke schema. Als hij dus uit zijn bedje komt denkt hij ook dat hij mag eten. Ging jij dan met hem wandelen als hij te vroeg wakker werd, dus bijvoorbeeld een uur voor zijn voeding wandelen. Of ging jij na de fles met hem wandelen en zodra je thuis kwam hem in zijn bedje leggen?

als hij té vroeg voor de volgende voeding wakker werdt liet ik hem eerst kwartiertje piepen/huilen. Soms viel hij dan toch weer in slaap. Maar als hij door bleef ‘jammeren’ wist ik dat dit hem niet ging worden. Dus dan pakte ik hem in en ging ik wandelen (ben nooit ingebakerd met hem op pad gegaan… moest wel van de verpleegkundige maar dacht doei dat doe ik niet) Jurian ging dan ook nooit meer slapen in de wagen. Bleef soms huilen/piepen maar vaak kon ik het op deze manier wel een poosje rekken. Zodra ik dan thuis kwam wilde hij wel drinken.

Maar ben daarna ook al snel de voeding gaan ophogen hoor… en mijn ervaring. Na de 180 + 6 schepjes (5 voedingen op die leeftijd van jouw kleine) vragen ze niet meer om nog meer. Tegen die tijd dat ze dat wel gaan doen mag jij al fruit/groente gaan geven dus kan je het daar mee rekken. Ook heb ik Nutriton door zijn voeding gedaan, dit is officieel tegen spugen maar ook goed voor darmen én ook belangrijk het ligt zwaarder op de maag dus voedt beter en langer.

Kan je hier iets mee? wil je wat weten? gewoon roepen hoor of mailen mag ook!

Johannesbroodpitmeel gebruiken wij ook in de voeding. Eerst deden we dit voor het spugen, maar nu ook zodat hij niet binnen 10 minuten zijn fles al leeg heeft.

Inbakeren vind ik echt goed werken en ritme en regelmaat ook. Die van ons wordt er in ieder geval rustiger van. Het enige is dat ik het idee heb dat als ik zijn ritme verstoor hij gelijk ook eerder van slag is. Bijvoorbeeld vorige week. Ik ben na zijn fles gaan wandelen. Hij had 15.30 gegeten, 16.00 gaan wandelen en rond 17.00 weer thuis. In eerste instantie slaapt hij dan in de wagen, maar na ongeveer een half uur wordt hij wakker. Eenmaal thuis heb ik hem eerst in de box gelegd maar hij begon al vrij snel te jammeren, dus naar bedje toe. Dat wilde hij dus echt niet, huilen, huilen en nog eens huilen. Toen toch zijn volgende fles maar wat eerder gegeven. Of als ik ergens naar toe moet en hem daardoor eerder wakker maak is hij ook van slag. Herken jij dit?
Ik heb het idee dat ik dit gewoon toch een paar keer moet doen, zodat hij misschien ook went aan het feit dat het ook wel eens anders gaat.

oh zo herkenbaar. En nog heb ik daar moeite mee…

Moet eerlijk zeggen dat in die periode dat hij ingebakert is, ik aan huis gekluisterd was. Wilde en durfde niet weg met hem. Mijn man is daar veel nuchterder in en die deed het soms wel. Maar eigenlijk kan het geen kwaad. Je moet alleen zijn schema goed in de gaten houden omdat dat voor ingebakerde kindjes wel belangrijk is. Die structuur hebben ze dan juist nodig. Dus wij gingen dan bijv. naar opa en oma toe savonds (1/2 uur rijden). Vaak klein half uurtje na de voeding vertrokken we dan, zodat hij niet meer spuugde. In de auto viel hij vaak in slaap. Bij opa en oma mocht hij even knuffelen maar niet in teveel handen want dan was het mis. En daarna ging papa of mama hem inbakeren (als hij aangaf moe te zijn anders had het geen nut) en volgde dan hetzelfde ritueel als thuis. Als we dan naar huis gingen deden we hem zelf ook uitbakeren en in de maxicosi en niet meer knuffelen etc. Maar gelijk auto in en rijden. Dan viel hij weer in slaap en kreeg hij thuis pyama aan en nog een fles en ging hij weer heerlijk slapen…

Soms was het toch nog drama want dan wilde hij niet slapen bij een ander. Tja dan maar niet moet je denken en dan thuis maar weer…

hallo,

ook ik gebruik nutriton.
maar hoeveel doe jij in de voedingen ?
ik doe 1 schepje maar dit blijk niet genoeg te zijn.
zou ik er meer in kunnen doen ?

Groetjes ons

oke hier kan ik ook mijn vraag neerzetten.
wat doen jullie als de nachtvoeding er al een tijdje af is, maar hij wordt plots s’nachts wakker? (bij ons als rede omdat hij zonder doek moet slapen s’nachts vanwege inenting en omdat we het toch af moeten bouwen)

ik weet dus niet zo goed hoe ik hem s’nachts rustig kan krijgen dat hij weer slaapt.
kan hem moeilijk laten huilen

Nutriton staat op verpakking hoeveel. Heb het nu helaas niet meer hier staan anders kon ik het even nakijken voor je. Maar wij deden 4 schepjes bij 200 ml en dat was niet de max! dus 1 is wel beetje erg weinig…