Eerder licht, eerder wakker

Hallo allemaal,

Hebben jullie daar ook last van, dat jullie kinderen eerder wakker worden 's ochtends omdat het eerder licht is (en de vogels een kabaal maken…)? Ik heb er zelf ook last van trouwens.

Mijn dochter van 16 maanden is altijd wel een vroege vogel geweest, maar als ze om 6.00 uur wakker wordt gaat ze tegenwoordig niet meer slapen, terwijl ze dat een paar maanden terug nog altijd wel deed.

Ze gaat 's avonds om ± 19.00 uur naar bed, is dan helemaal afgedraaid. Overdag nog 1 slaapje.

Hoor graag jullie ervaringen!

groeten
Iris

hoi, ook puck werd vroeger wakker. Wij hebben het genegeerd 's ochtends ( tot op bepaalde hoogte). Ze gig na 15 minuten weer slapen en zit ze weer in haar gewone ritme.
De vogels, ik kon ze wel wat. War een kabaal om 6 uur. Ook hier went Puck aan zoals wij dat ook doen.

Maare, 16 maanden. Er zit een hele heftige sprong aan te komen. Wellicht de eerste tekenen.

Groet Loes

Minke is wel iets jonger, maar ik herken dit helaas. Ondanks verduisterend rolgordijn en gordijnen is ons vroege volgeltje ook nog vroeger van de partij. 6 uur geen uitzondering…pfffffff. En inderdaad die vogels! Ook bij ons fluiten ze al vanaf uur of vijf… Nou vind ik 6 uur geen ramp op doordeweekse dagen, maar ik zat afgelopen zondag ook om 06.30 uur beneden achter een bordje brinta .
Ach ik ben wel bij dat ik niet de enige ben! Hihi.

Hallo,

Loesie, alweer een sprong… ik hoop van niet! We hebben er volgens mij net één heftige achter de rug…! Enorme driftbuien, hard schreeuwen en bonken met hoofd, zelfs tot bloedens toe in haar bedje (tand door de lip…). Het is nu net weer wat rustiger.

Enne Linette inderdaad goed om te horen dat er nog meer van die vroege vogels (figuurlijk!) zijn!!

Ik wilde inderdaad ook verduisterende gordijnen gaan proberen, hoop dat het helpt.

groeten
Iris

De 17 maanden sprong begint zo rond de 70 ste week, afschuwelijk he? Wij dachten ook dat we het even gehad hadden maar ja hoor; de volgende sprong is al weer in volle gang!

Groetjes van Christa

Hoi Hoi,

En ik maar mopperen dat Jony(17mnd) zo vroeg wakker is ipv 09u nu 07/07,30u maar dat valt dus nog reuze mee
Mij hoor je niet meer mopperen…

Groetjes Cora

Hoi hoi,

Daar had ons dochtertje ook last van, maar we hebben toen een verduisterend rolgordijn gekocht. Sindsdien slaapt ze tot 9.00/9.30 's ochtends!!

Groetjes Linda

Mijn kids zijn altijd om 6 uur wakker
Is het 7 uur is het luxe voor ons
En ja sorry hoor jullie zeggen die rotvogels
Ik vind het heerlijk die vogeltjes die weer een mooie dag inluiden

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi, dat is het dubbele. Je geniet van de voogels en de lente, maar dat je kind er zo vroeg wakker van wordt dat is minder genieten. Ik ben heel blij dat de vogel bij mij voor een ander onderkomen heeft gevonden. Puck wordt weer na 7 uur wakkker. Kijk al je gewend bet om om 6 uur op te staan is 7 uur een luxe. Als je 8 uur gewend bent is 7 uur een straf. Tis maar hoe je het bekijkt.

Hier helpt het verduisterende gordijn helaas niet zo goed, pff tot 0900 uur slapen, nou dat zie ik de komende jaren niet veel gebeuren! Ach, er zijn ergere dingen

Ben het met je eens Linette1

quote:
Ach, er zijn ergere dingen
Zo denk ik ook En goed mijn mannen zijn ook wel eens om half 6 wakker @ Loesie
quote:
Kijk al je gewend bet om om 6 uur op te staan is 7 uur een luxe. Als je 8 uur gewend bent is 7 uur een straf. Tis maar hoe je het bekijkt.
Wie zegt dat je er aan wend om 6 uur uit je bed Niets wend het is maar hoe je ermee omgaat En gelukkig heb ik er niet veel problemen mee KInderen hebben geen beschrijving afs ze geboren worden EN ik wil niemand aanvallen hoor Maar ik zit het dan te lezen en denk dan wat maken mensen zich druk om 1 uurtje eerder uit bed Er is zoveel ellende overal 1 uur eerder op is 1 uur extra met je kindje in mijn geval mijn kindjes en ik vermaak me wel moet ik zeggen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Sorry maar 1 uurtje op de vroege morgen dat doet toch wel pijn hoor… Tuurlijk is er genoeg ellende in de wereld maar dat is weer een heel ander onderwerp dan kindjes die vroeg wakker zijn. Volgens mij is het ook geen ellende maar eerder vermoeiend enne … altijd vrolijk zijn ze ook niet als ze zo vroeg wakker zijn… dus liever uurtje langer slapen dan korter… en overdag gezellig heerlijk met elkaar geniet van de kindjes…

Maar helaas het zijn geen computers die je kan inprogrammeren. Maar vind persoonlijk wel dat ze moeten leren om er niet mega vroeg uit te gaan… ik ga echt niet met Jurian om half 7 al beneden zitten om te eten. Tussen half 8/8uur is vroeg genoeg… dan blijft hij maar effe in bed jengelen tot mama zich klaar gemaakt heeft om voor de dag te komen…

helemaal met je eens Mini Boy…

Oh… ik zit dus echt in het weekend om 06.30 achter een bordje brinta met die kleine dame! In bed laten liggen jengelen vind ik persoonlijk zielig… ze is dan namelijk echt klaarwakker en zo blij als ik binnenkom dat ik meteen vergeten ben dat het zondag is en iedereen nog slaapt . Overigens als ze echt zou blijven liggen kletsen zou ik ook nog even blijven liggen, maar Minke gaat echt huilen als er niemand op haar vrolijke gekwaak afkomt. En dat vind ik dus zielig. Tja ik zal wel op tijd naar bed moeten de komende jaartjes!

puck jengelt niet in bed, maar ligt lekker te kletsen. Vaak valt ze na een paar minuten weer in slaap omdat ze nog echt moe is.
Als ze zou huilen ging ik haar ook wel halen.

ou ja, het begint een discussie te worden en daar heb ik niet zoveel trek in. Iedereen doet het op zijn/haar manier.

Groet

Oh zo bedoelde ik het niet hoor! Ik ben gewoon jaloers op de mama’s met minder vroege ochtenden dan ik !

oke dan!!!
Ik schiet soms wat in de verdediging. sorry

Hier ook een jochie dat tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker is. De ene keer kletst 'ie vrolijk tot ik hem om 7.00 uur kom halen, de andere keer is 'ie iets minder blij. Hoe dan ook kom ik om 7.00 uur z’n kamertje in en begint de dag. Als 'ie echt overstuur zou zijn, ga ik natuurlijk naar hem toe, maar dat is eigenlijk nooit zo.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Oh.. ik zit dus echt in het weekend om 06.30 achter een bordje brinta met die kleine dame!

zal aan je denken als ik me omdraai

Mini boy jij bent slecht !!! Mriek jij bent zo te zien net zo gezegend als ik

Gewijzigd door - Linette1 op 08 May 2009 13:31:43