Een vraag

hallo k ben wena en ben 16 jaar…
woon in leiden…

k heb tijdens mij eispring onveiling sex gehad…en dus is mij vriend in me klaar gekome…k was al 2 maande met de pil gestopt…want k zou aa de prikpil gaan maar steeds als k een afspraak met de dokter had , kon ze niet…( erg vreemd )

dus k ben vorige week naar de dokter gegaan en ze was er dit keer wel ! ( maar wel te laat voor de prik pil ) k heb haar het verhaal verteld…en ze zei me dat k over 3 weken terug moest kome ( nu over 2 weken ) en dat k maar heel goed over iets moest nadenken ( ze maakte me op de een of andere manier een beetje bang.! ) nu is mij vraag aan de mensen hierso…of k de kans heb dat k zwanger ben…

als k er met iemand over prate wil ( zonder te zegge het gaa over mij ) zegge ze allemaal het zelfde JAH 16 JAAR IS ER JONG.! maar k heb niets aan zulke dinge…k wil gewoon ( als k togh zwanger ben ) dat mense zegge jah maar als je 16 jaar bent kan je het ook wel goed hebben.!

k heb een soort draaiend gevoel in me buik , en krampe , en best wel afscheiding…maar jah k zou graag met iemand hier over wille prate…

hopelijk reageert er iemand…!!

Liefs Wena.!

tja, doe een test en je weet het zeker, neem je verantwoordelijkheid ook als je 16 bent en sex kan hebben kan je ook condooms gebruiken…hoe weet jij dat je je eisprong hebt gehad…

Plus ik vind dat je als 16 jarige best in normaal nederlands je vraag kan stellen, daar ben je ondertussen ook "volwassen"genoeg voor.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik snap dat nieuwe Nederlands eerlijk gezegd ook niet zo. Allerlei letters weglaten enzo. Verschrikkelijk. Wordt daar op school niet op gelet? Oh wacht even…het is nog vakantie in bepaalde delen van het land. Dus school hoeft er niet op te letten.

Groetekes, Sje

In het regelement van dit forum staat

quote:
Probeer dus duidelijk je probleem te omschrijven en check je bericht op mogelijke taalfouten of kromme zinnen.

We zijn geen msn hier. Als je serieuze antwoorden wilt, zou ik maar eens gauw serieuzer gaan schrijven.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

oke , ja sorry ik ging het snel typen want mij broer was in mij kamer…
ik weet dat mij eisprong erwas omdat ik mijn ongesteld heid en die dagen ( weken ) er tusse op schrijf en was daarmee naar de dokter gegaan en zo kon ze het zien

ik ben erg onzeker en als ik eerlijk ben vind ik jullie best wel hard reageren.

maar dat kan aan mij liggen

Ja dat ligt aan jou lieve schat !
Ooit weleens tegen een muur opgelopen ?
Dat is pas hard !

En ja, ik mag zo reageren,
Ben net bevallen en mijn hormonen zijn dus nog niet helemaal mijn lichaam uit !

tuurlijk mag je zo reageren
maar het komt wel een beetje hard aan zeker nu ik echt zo onzeker ben…

ik ben blij voor je en hoop dat het kindje gezond is.

liefs wena…

je onzekerheid kan ik begrijpen., je daadwerkelijke kop in het zand steken niet… geef de dokter maar de schuld joh… condooms 1 euro…en dan dit…

quote:
maar k heb niets aan zulke dinge..k wil gewoon ( als k togh zwanger ben ) dat mense zegge jah maar als je 16 jaar bent kan je het ook wel goed hebben.!
dat is pas erg.......

wacht even ik geef niemand de schuld ik heb alleen gezegt dat ik over 3 nu 2 weken terug moest komen
ik weet zelf ook dat het mij eigen schuld is … en dat de dokter er steeds niet was … kan zei ook niets aan doen , misschien had ze andere dingen te doen…
maar wat ik als eerste schreef daar stond niet in dat ik de dokter de schuld gaf.!
toen ik sex had was ik er zelf bij dus het zou zowieso altijd mij eigen fout zijn.!

Maar als je zo onzeker bent over een mogelijke zwangerschap, waarom doe je dan niet gewoon een test? Dat staat toch los van de aanwezigheid van je dokter?

Je vraagt “Kan het mogelijk zijn dat ik zwanger ben”. Dat kunnen wij toch digitaal niet bepalen? Alleen een test kan dat uitwijzen.

Dus morgen naar het Kruidvat, of de DA, of de apotheek, test halen en volgende ochtend thuis uitvoeren die test en dan heb je eindelijk zekerheid.

Groetekes, Sje

ja ik wou die vraag stellen omdat jullie al kinderen hebben dus ik dacht misschien hadden jullie ook kramp in jullie buik enso…

ja de dokter zei tegen mij dat ik dat pas na 10 of 14 dagen kon doen…
en het is ongeveer 9 dagen geleden
maar dan ga ik morge wel een test halen…

liefs wena

ik weet dat ik het zwaar zal krijgen…
ik moet over ongeveer 1 week en 4 dagen ingesteld worden…
maar ik had de dokter vanochtend gebelt en ik kon morgen al terecht…

en het is jou wel gelukt op een jongen leeftijd.?

Hoezo hard reageren. Tuurlijk ben je onzeker maar op de manier waarop je schrijft is het moeilijk om iemand serieus te nemen hoor. Daarbij als er geen arts is, is er altijd wel een vervangende en als het gaat om een ongewenste/ongeplande zwangerschap had ik hemel en aarde bewogen voor de morning after prik/pil, desnoods een andere arts, waar dan ook !
En dan nog iets, als je bij voorbaat al weet dat je eisprong er is, kies je dus toch voor inwendig klaarkomen zonder ook maar iets te gebruiken, op dat moment geen onzekerheid ???
We hebben als eens eerder in een dergelijk topic gereageerd, in bed een flinke meid, daarna dan ook. Ik kan niet zeggen of je zwanger bent, dat gevoel is voor iedereen en ook per zwangerschap anders. De ene voelt er wel iets van, de ander niet dus die onzekerheid kan ik bij voorbaat al niet bij je wegnemen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik ben het met de ladies hier eens!
Een zwangerschap voelt voor iedereen anders, je maakt je nu zo druk erover dat het misschien wel voelt als zwanger zijn, maar het dat waarschijnlijk helemaal niet is. Ik heb nog nooit gehoord trouwens dat iemand van 16 zijn eisprong bijhoudt, ik had het toen wel druk met andere dingen, maar waarom heb je onveilige sex als je weet dat je je eisprong hebt?
Maar goed, als het nog 1 week en 4 dagen duurt voor je ongesteld moet worden, is je eisprong dus ongeveer 3 dagen geleden en dan kun je nu echt nog niet voelen of je zwanger bent hoor!!! Dus als je 1 dag overtijd bent een testje doen, dan weet je meer.

Groetjes,
Inge

inderdaad helemaal eens met de anderen!!!
waarom zo jong en onveilige sex hebben, je had verstandiger moeten wezen!!!
dit kan ik echt niet begrijpen sorry hoor!!!
en waarom geen morning after pil genomen!! zeker als het geen geplande zwangerschap is, nu zit je in onzekerheid die je niet had hoeven hebben!!
Ik had het op die leeftijd ook wel drukker met andere dingen en was nog helemaal niet bezig met de ei sprong!!

Ik zou zeggen wees verstandig en laat zien dat je 16 jaar bent!!!

groetjes Gytha

ik hou het bij omdat ik onregel matig ongesteld was…
en ik wou die pil wel halen , maar dokter was er niet , en ik was alleen thuis ouders op vakantie…en wat ik niet snap dat jullie het zo raar vinde dat iemand van 16 geen condoom gebruikt…is toch mij zaak…nu hier zogenaamd komen zegge had wel andere dingen op me 16de , maar geloof me ben niet de enige hoor…hier zit er vast ook wel eentje tusse…maar die nu al moeder is en zogenaamd daar niet meer over durft te praten

dat is ook jou zaak maar dan moet je nu niet zeggen dat je onzeker bent dit had niet gehoeven. wees dus verstandiger dan had het niet hoeven te gebeuren.
Het zal wel vaker voorkomen dat denk ik wel jammer dat de jeugd zo onverstandig is. ik slikte de pil al toen ik 14 was!!! wilde niet dat dit mij overkwam op die zeer jonge leeftijd.
het is ook jou zaak maar deze reacties ga je krijgen als je onverstandig bent.
Dus wees verstandig voorbehoedsmiddelen zijn echt niet duur hoor!!!

als je zwanger zou zijn lijkt me sterk dat je het nu al voelt.

groetjes Gytha

Dat is inderdaad helemaal jou zaak, maar je komt hier “raad” vragen, maar de antwoorden bevallen je kennelijk niet.
Je wilt kennelijk horen “ach meisje toch, wat vervelend voor je, komt allemaal wel goed bla bla bla”, maar de meeste hier zijn eerlijk en recht voor zijn raap dus dan zit je op het foute adres.
En ho eens, ik had ook sex op mijn 16e, maar was aan de pil en gebruikte daarnaast ook nog eens condooms ivm aids en andere soa’s.
Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent, maar vind wel dat je zeer onvolwassen gehandeld hebt, je had ook bij de huisartsenpost in het ziekenhuis een morning after pil kunnen halen of bij de vervangend arts.

ja daar heb je gelijk in
maar daarom kwam ik ook hier aanmelde omdat ik niet wist . ik dacht dat mij moeder en dan vanaf moest weten
ik heb nu een test gekocht , maar er staat op dat ik het na 19 dagen na de sex moet testen , maar dat is nog geen 19 dagen geleden kan ik de test dan wel doen.?

sinds wanneer staat er op een zwangerschapstest 19 dagen na de sex?? het word een lekker vaag verhaal hier dame