erg vreemd begrijp er niks van!! inderdaad erg vaag
groetjes gytha mama van lieke

erg vreemd begrijp er niks van!! inderdaad erg vaag
groetjes gytha mama van lieke

Ik vraag me af of je dan wel een zwangerschapstest gekocht hebt!
Zal wel een ander soort test zijn…
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 29 Aug 2007 17:29:19
het is misschien vaag , ik zal het stukje even over typen
Wanneer kan ik met de kruitvat zwangerschapstest testen ?
als u geen idee hebt wanneer u ongesteld moet worden , raden wij u aan minimaal 19 dagen na de laatste keer dat u onbeschermd hebt gevreeen te testen…
en ik schat dat k ongeveer over een 1 week en een paar dagen ongesteld moet worden…
En dan nog iets, van onveilige sex kun je niet alleen aids krijgen, maar ook soa`s en wist je dat een soa verantwoordelijk is voor baarmoederhalskanker ? Dus tja, zullen vast wel meer meiden van 16 zijn die onveilig vrijen maar ik zou het niet als excuus gebruiken om het dan maar zelf ook te doen. Als je iets oploopt kun je immers niet zeggen, "maar die en die deden het ook ".
quote:Als je niks gebruikt is dat inderdaad jouw zaak, maar meld het hier dan niet als je er geen commentaar op wenst. Wat men bedoelde is dat ze inderdaad iets anders te doen hadden op hun 16e dan een eisprong bij te houden en had men het hier verder niet over sex. Juist omdat je wist van je eisprong, is het vreemd dat je toch voor onveilige sex hebt gekozen. En wat bedoel je met "zogenaamd daar niet meer over durft te praten "?
maar dokter was er niet , en ik was alleen thuis ouders op vakantie...en wat ik niet snap dat jullie het zo raar vinde dat iemand van 16 geen condoom gebruikt...is toch mij zaak...nu hier zogenaamd komen zegge had wel andere dingen op me 16de , maar geloof me ben niet de enige hoor...hier zit er vast ook wel eentje tusse..maar die nu al moeder is en zogenaamd daar niet meer over durft te praten

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
ik versta het toch ook niet helemaal! je vraagt hier hulp op het forum en advies en als de dames dan iets zeggen dat misschien hard aan komt ga je direct in de tegen aanval! je bent 16 jaar je hebt onveilige sex! dan moet je ook aan je verantwoordelijkheid denken! als je dan uiteindelijk wel zwanger bent ga je nog heel wat verschieten!
als je dan zo bang bent om zwanger te zijn gebruik dan de gewone pil of teminste een condoom!
hopelijk leer hier iets uit

beste wena,
ik ben net nieuw hier en val met mijn neus in de boter zoals ze dat noemen, ik ben het roerend met de andere eens, doe wat aan je nederlandse woordvaardigheid, en je vraagt om reacties en die krijg je dus… tuurlijk is het heel dom wat je gedaan heb, maar ja dat kan je nu niet meer omdraaien… ik hoor je alleen niet over je vriendje??? is die nog in beeld (of heb ik een topic gemist? kan best hoor doe dit vandaag voor het eerst) Wat vind hij ervan als je inderdaad zwanger blijkt? Denk je het zelf aan te kunnen? een baby is heel vertederend, maar worden ook peuters,kleuters en uiteindelijk pubers… (om maar niet te spreken over de peuterpuberteit, waar ik nu middenin zit.) Zoals mijn moeder altijd zegt… kleine kindjes kleine zorgen, grote kindjes grote zorgen… Denk er goed over na…ik ben in principe anti abortus, met de insteek wie oud genoeg is om onveilig te vrijen… maar een kind wat je niet zou kunnen handelen is ook geen goede optie. Heb je al iets aan je ouders verteld? maar goed een vroegere vriendin van mij was ook 17 jaar en geloof me je zal niet veel van je schoolvriendinnen overhouden, die zijn druk met andere dingen en jij met luiers verschonen. maar het is haar gelukt en ze was alleen met haar dochter en heeft haar opgevoed tot een mooie lieve zelfstandige meid, maar het is absoluut niet makkelijk geweest, met name financieel niet. Ik oordeel niet over je maar denk goed na wat je wil, je zal het zwaar krijgen, maar ik (moeder van 1 knul van 3 enhalf en een baby van enhalf week) kan je zeggen het KAN erg leuk en liefdevol zijn.
succes
Nou het spijt me zeer, maar het enige wat ik uit deze hele topic haal is een groot puberverhaal!!
Kom op zeg, de dokter heeft geen tijd… Mijn dokter heeft ALTIJD tijd en als die er niet is, zijn er nog 3 andere waar ik naartoe kan!!
En op 16 jarige leeftijd je eisprong bijhouden en vervolgens toch onbeschermde sex… Waar zat je met je hoofd?? Is het wel zo “per ongeluk” zoals je zegt…
Als ik dit zo lees, hoor ik mezelf praten op 16 jarige leeftijd… Smoesjes en eromheen draaien!!
Ga met je ouders praten en met de dokter als je “denkt” zwanger te zijn, die kunnen je tenminste helpen…
En als je verwacht hier te horen “ach meisje toch, wat erg voor je!!” dan heb je het blijkbaar goed mis!!
Want ik vind het echt heel onverantwoordelijk puber gedrag!!
Een vriendin van mij is op haar 17e zwanger geraakt, zat vervolgens in een daklozen tehuis met een uitkering van niks en woont nu in een huisje in helemaal geen leuke buurt…
Ik wil niet zeggen dat het altijd zo gaat als je op jonge leeftijd zwanger raakt, maar het zijn wel dingen die je aan het denken zetten!!
En aan je naam BabySpeentje te zien, vind je het zelf niet zo ernstig… Dus hou op met dat schijnheilig gepraat…
Nicole & Noa
ik ga niet in de tegen in val
en ik heb niet gezegt dat ik iemadn de schuld ervan geef
ik weet dat ik dom ben geweest en medelijden wil ik ook niet
maar , jullie reageren net of ik een hele grote fout heb gemaakt
en het komt bij mij over of jullie denken dat ik niet goed zal zijn voor een kindje
en ja mijn vriend is nog in beeld…en die zit er ook mee…
maar laat het hierbij want jullie zijn maby te oud voor mij…
zoek wel tiener moeders
en misschien iemand die je taalgebruik wel waardeert…
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

ik ben ook een tienermoeder alle ja bijna dan! ik ben zelf 19 jaar! en toch ben ik het roerend met de andere eens! je weet wat er kan gebeuren als je onveiligt vrijt!!! dan moet je niet in paniek geraken dat je zwanger bent! of wel ben je het en eerlijk ik hhoop voor jou van niet! of wel ben je het niet en dan heb je hier een verhaaltje zitten vertellen! ik geloof toch ook niet dat een dokter geen tijd heeft! er zijn toch nog altijd andere dokters ook??
het is niet omdat de dames hier ouder zijn dat ze anders reageren want er zijn hier een paar tienermoeders en zij worden wel allemaal goed ontvangen!! je verhaal komt gewoon een beetje ongeloofwaardig over!

oke oke misschien wel
maar het is waar…ik zal jullie gewoon zegggen
me dokter had inderdaad geen tijd…
en ik durfde niet naar een andere dokter
tuurlijk komt het bij jullie anders over want ik kon naar een andere dokter gaan
maar ik durfde niet , mijn ouders waren er niet…
en ik drufde de stap niet zelf te nemen om naar een andere dokter te gaan
nou vind het weer een vaag verhaal inderdaad, er komen hier steeds meer van die vage verhalen. Oke ben ook een jonge moeder maar vind het ook je eigen verantwoordelijk hied. En als je denkt dat het makkelijk is nee echt niet en alles wat iedereen nu heeft geschreven over dat baby`s leuk zijn maar ze ook groot worden zal ik maar eens goed na gaan denken.
Liefs en dikke kus brenda en charissa
quote:
hallo k ben wena en ben 16 jaar.. woon in leiden...k heb tijdens mij eispring onveiling sex gehad…en dus is mij vriend in me klaar gekome…k was al 2 maande met de pil gestopt…want k zou aa de prikpil gaan maar steeds als k een afspraak met de dokter had , kon ze niet…( erg vreemd )
dus k ben vorige week naar de dokter gegaan en ze was er dit keer wel ! ( maar wel te laat voor de prik pil ) k heb haar het verhaal verteld…en ze zei me dat k over 3 weken terug moest kome ( nu over 2 weken ) en dat k maar heel goed over iets moest nadenken ( ze maakte me op de een of andere manier een beetje bang.! ) nu is mij vraag aan de mensen hierso…of k de kans heb dat k zwanger ben…
als k er met iemand over prate wil ( zonder te zegge het gaa over mij ) zegge ze allemaal het zelfde JAH 16 JAAR IS ER JONG.! maar k heb niets aan zulke dinge…k wil gewoon ( als k togh zwanger ben ) dat mense zegge jah maar als je 16 jaar bent kan je het ook wel goed hebben.!
k heb een soort draaiend gevoel in me buik , en krampe , en best wel afscheiding…maar jah k zou graag met iemand hier over wille prate…
hopelijk reageert er iemand…!!
Liefs Wena.!
dieuwke buist siersema
Hoi Wena
Sorry er ging iets mis,
Ik ben nieuw op de site en weet nog niet precies hoe ik moet reageren.
Ik ben dieuwke en ben 21 jaar en moeder van zippora die nu 4 maanden is.
Ik wil graag reageren op je bericht, want ik vond de andere reacties erg hard.
natuurlijk heeft een kindje erg veel invloed op je leven, maar je moet niet vergeten dat het ook heel byzonder is.
Een kindje dat in je groeit is natuurlijk een enorm groot wonder, waar je straks voor mag zorgen.
Weet je al of je in verwachting bent? Ik ben erg benieuwd.
Liefs Dieuwke
dieuwke buist siersema