Een tweede kindje minder interessant lijkt

Het viel me al op toen ik zwanger was. Mensen vroegen me veel minder hoe het met me ging dan bij Eva. Van vriendinnen hoorde ik soms weken niks. Mijn zwangerschap werd eigenlijk als ‘feit’ aangenomen.

En nu is Max geboren en merk ik het weer: mensen vinden het blijkbaar minder interessant als je een tweede, derde, vierde kindje hebt gekregen. We kregen minder kaarten en mensen komen lang niet meer allemaal op kraamvisite. Gek eigenlijk, terwijl voor mijn gevoel elk kindje dat je krijgt een wonder is! Ik vind die kraambezoekjes niet zo erg, dat die minder zijn, want Max heeft veel rust nodig en tot nu toe is iedereen die is gekomen erg lang blijven plakken. Ondanks dat we duidelijk maakten dat we moe zijn…Hoe dan ook, mensen besteden er over het algemeen veel minder aandacht aan. Herkenbaar??

Waarin ze NIET veranderd zijn…in het maken van irritante opmerkingen. Max had toch al ‘best een bolle kop’ en oooo, wat is hij groot. Dat zei iemand die zelf een kind heeft dat echte spekrollen heeft (zegt ze zelf ook wel, maar goed), dus kijk even naar jezelf. En haar vriendin, die iets van 24 weken zwanger is, was ‘toch lang niet zo ZWAAR als jij’. Ach ja, ik was met +10 kilo natuurlijk ook een abnormaal grote zeekoe! Waarom houden mensen niet gewoon HUN BEK? En soms doen mensen ook zielig omdat ik mijn oude kleding nog niet pas. Halloooo? Ik ben 5 weken geleden bevallen? Ik had ook liever gewild dat ik een loeistrakke jeans aan kon, vind ik ook wel mooi, maar het is volgens mij volkomen normaal dat je niet meteen je eigen lijf terug hebt! Bah! Ik kan me er echt mateloos aan irriteren!

Zo, die stoom is even uit mijn oren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik herken dat een 2e kindje minder interessant lijkt, maar ik kan wel zeggen: mensen moeten altijd iets te zeuren hebben! Fijn dat die stoom uit je oren is meid!

Groetjes,
M

Haha die rainbow. Ben je het kwijt meid.
Dat van de 2de vond ik ook overduidelijk inderdaad. Vond dat ook erg raar.
Veel minder kaartjes en de visite was ook een stuk minder hier. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel prima vond omdat het hier toen ook niet echt liep.
Vreemd blijft het wel waarom een mens zo redeneert bij een 2de kindje.
Enne rainbow…adem in…adem uit…haha.

Gr Patries

Hahaha, zit hier in lotushouding in-en-uit-te-ademen! Heerlijk om af en toe lekker te klagen over zeurmensen en rare lui!

hahahaha…

Ik vond het super dat er minder mensen op kraamvisite kwamen … gewoon geen geplak van vage bekende of oom en tantes die je nooit zie!! Wel hebben wij zeker niet minder (misschien wel meer) kaartjes gehad bij Levi…

Verder is Levi ook een flinke boy … maar HIJ ZIT LEKKER IN ZIJN VEL… en dat komt door die reserves hahaha… Lekker genieten !!!

hahaha hoe herkenbaar…zeker nu met Emily… sommigen stonden wel gelijk op het stoepje hoor… maar er zijn er ook een paar bij die het afdeden met een kaartje …tja het is nr 4 he

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik merk het met mn zwangerschap ook wel een beetje. Misschien ook omdat ik er zelf wat minder mee bezig ben. Ben benieuwd hoe dat zo gaat als ze geboren is. Maar er zijn inderdaad wel een paar mensen waarvan ik het niet erg zou vinden als ze het deze keer bij een kaartje houden, erg he???

En die mening van iedereen… Ja, dat blijf je houden ben ik bang. Sinds een paar rake opmerkingen op mn werk heb ik er nu geen last van eigenlijk. Alleen maar mensen die me ineens mooi zwanger vinden. (nou ik ben bleek en ben de helft van mn haar kwijt) En een collega zegt elke dag dat ik er moe uitzie. dan zegt ik iedere dag dat ik dat ook ben, hahaha! Op gegeven moment heb ik dat wel weer gehoord moet ik zeggen.

Gelukkig heb je hier op ikkeben heeeeel veel interesse gehad in vooral het laatste stukje zwangerschap en de geboorte van Max!

Lekker even razen, lucht enorm op! Ik neem meestal mn man als uitlaatklep, maar misschien dat ik hem de volgende keer spaar en ook hier even stoom af kom blazen. Heb de behoefte vaak zat de laatste tijd

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Tja hier nog geen tweede. aaar mijn schoonzus ‘klaagde’ daar ook over toen der tweede geboren was. Ik hoor het om me heen ook hoor, maar ook de mamma’s in spe lijken er minder mee bezig te zijn.

En dat gezeur dat hou je helaas. Morgan is twee en nog krijg ik opmerkingen. Mensen laat ons lekker met rust zeg…!!!

Groetjes,

Michèle

Weet je, eigenlijk vind ik het ook heerlijk dat er minder mensen over de vloer komen. Zeker omdat Max veel slaap moet inhalen en wij hier ook eindelijk wat rust in de tent hebben…Ik geef er zelf ook niet zo heel veel om, al ligt het er wel aan wie er komen…Opvallend is het wel! En ja, ik was zelf ook veel minder bezig met deze zwangerschap dan met de eerste…Maar toch…het is altijd bijzonder om een baby te krijgen, al is het je 20ste!

En jaaaaaa…hier heb ik MEGAVEEL aandacht gehad! En ook veel kaarten en zelfs cadeautjes vielen er op de deurmat! Echt gaaf! Daar klaag ik niet over…

Vanavond zijn wij lekker thuis, niemand over de vloer. Zalig! Heb net een was gestreken…en nu mag ik de rest van de avond op de bank!

Oooh heel herkenbaar! Ook hier bij Joey belachelijk veel bezoek en kaarten, en bij Jessey van beide nog niet de helft! En de mensen die wel kwamen (directe familie uitgezonderd) hadden ook meer oog voor Joey dan voor de nieuwe baby! Want wat issie al groot, wat kan die veel praten en maar kunstjes laten doen… Arme nieuwe Jessey lag daar maar eenzaam in de box zonder de koetsjiekoetsjie hoofden erboven die Joey wel had Ach ik vond het ook allang best, lekker rustig in de kraamperiode!

Groetjes Anouk

@Snoekie, zo gaat dat hier ook! Oh, Max ligt in de box? Leuk…En waar is Eva? Oh, wat is Eva toch leuk! Oh, wat praat ze goed! Oh, wat een mooi kind! Oh, ze zet thee! Het is meer Eva, Eva, Eva! Eva de diva vindt dat natuurlijk allemaal goed en doet extra leuk. Ze gaat ineens mensen koffie geven en doet suiker in mijn cola en oh, wat vindt iedereen dat grappig! Ach, Max vindt het allemaal best, die knort lekker door en denkt WHATEVER!

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar merk het wel al tijdens de zwangerschap. Bij de zwangerschap van Tim kreeg ik al veel kaartjes om me te feliciteren met mijn zwangerschap. Nu heb ik welgeteld 1 kaartje gekregen. Verder vragen mensen er idd veel minder naar dan bij Tim.

Het is idd heel raar, want ik maak zelf geen onderscheid in 1e, 2e of 3e kindje. Ik ga niet naar een 1e kindje wel en naar een 2e kindje niet. Vind dat nergens op slaan. Begrijp ook niet waarom mensen zo denken.

Haha al zou ik het echt niet erg vinden om dit keer minder kraambezoek te hebben. Bij Tim kwamen er tantes en ooms die ik voor de formaliteit een kaart had gestuurd. Want ja het waren toch tantes en ooms. Maar ik zag ze bijna nooit. Maar mooi dat ze wel allemaal kwamen. Tja en mijn moeder heeft 13 broers en zussen en mijn vader 7. En dat dus keer 2 kwam alleen al langs. En dan nog allemaal collega’s, vrienden, buren etc. En juist de minst leuke mensen blijven het langste hangen. Maar goed we zullen het zien.

Groetjes,
Sandra

Zeg zeurkous wil je niet zo zeuren over die mensen, die hebben ook gevoel!!!

Die opmerkingen, tja, wat moet je er mee… ene oor in, andere oor uit (met de stoom mee hihi)… En de visite wordt idd minder, maar ik merk ook dat dat komt doordat je minder “vrienden” overhoudt als je je eerste kind hebt gekregen…

Gewijzigd door - yavahn op 04 Nov 2010 22:39:26

Ik zou het zelfs niet erg vinden als er NIEMAND (op onze ouders na) komt als de baby geboren word… Heb er zooooo geen zin in.
ook wij sturen er veel mensen een kaart puur tja… omdat het netjes is, en familie… maar we zien of spreken ze nooit… Dus van mij mogen ze ook wel weg blijven.

Daar kan ik echt wel tegen op zien… de kraamperiode… pff

Liefs, Melanie

o wat herkenbaar bij de tweede kreeg ik al bijna geen vragen meer
maar nu bij de derde weten mensen niet eens hoe ver ik ben en wanneer de babay komt
en vragen hoe het gaat kan er ook niet vanaf
zelfs mijn schoonmoeder weet niet wanneer ik uitgerekend ben
niet om dat ik haar nooit zie hoor
maar ze vraagt er nooit na
dus ik ga uit men zelf niks zeggen hoor ze kan voor mij de boom in

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Heel herkenbaar

Ik vond het niet leuk dat mensen mijn tweede kindje minder bewonderde.
Al wist ze het niet, ik vond het zo sneu.

oja hoezo herkenbaar? intresse is bij andere mensen echt stukke minder bij de tweede! ik vindt dit zo erg. voor ons is de tweede net zo belangrijk als de eerste.
en vaak krijg ik te horen"mirte heeft toch alles van lieke?"getver ja en… die mag ook nieuwe spullen!

Groetjes Gytha

Hahahaha, het feit dat er minder mensen komen, vind ik niet eens zo erg. Ik vind het alleen gek dat mensen eerst op visite komen en het nu afdoen met een kaart. Of niks laten horen, zoals een collega. Zij kwam eerst nog op kraam en nu heb ik helemaal niks gehoord. Ik ben bij haar wél nog geweest…Of ook erg, als mensen zeggen: ik kom kijken en ze komen niet. Of: jullie krijgen nog een cadeau hoor…ik ben van één stel bij wijze van nog op het cadeau voor Eva aan het wachten! Nóóit meer iets gekregen. Nou, dan niet. Maar zeg het dan ook niet! Zelf vind ik ‘baby kijken’ altijd leuk, de hoeveelste het ook is!

@Bakmama, hahaha, Jorg groot? Zeiden ze dat? Hoe klein wil je ze hebben inderdaad? Max is al behoorlijk gegroeid en ja, dat laten mensen je dan wel weten. Terwijl het ook weer niet goed is als dat kind te klein zou zijn…En dan nu NOG zeuren over mijn buik…gek word ik ervan! Dadelijk kom ik weer op het werk en gaan mensen weer zaniken dat ik nog niet in maatje 36 kan…Dat was bij een collega van mij. Zij is wat dikker gebleven na de bevalling en meteen was het: ‘Ja, Sandy heeft haar oude figuur ook echt nog niet terug he? Ja, ze was al dikker na de bevalling van Davy en nu blijft ze die buik toch houden…’ NOU EN?? Ik ga maar alvast een dikke huid kweken, want misschien word ik toch wat minder aardig als alle hormonen weg zijn. Ik ben altijd positief over een ander, of over hun (klein)kinderen, ook al zijn ze oerlelijk. Dan zeg ik toch: ‘Wat een grappig gezichtje’ ofzo, maar als iemand lullig tegen mij doet, zeg ik voortaan ook: ‘Wat een lekkere dikkerd!’ Ik denk dat ik een stuk minder vriendelijk ben dan voorheen, als mensen niet aardig zijn voor mij, nou, dan zeg ik voortaan ook wat ik denk! KILL EN ATTACK!

Weet je dat nu ik dit lees denk ik huh … ken het niet helemaal hoe zou dat komen. Maar weet het antwoord al. Ik heb een negatief zelfbeeld en geef daarom ook altijd het negatieve weer van mijn kindjes. Als ze bijv komen zeg ik gelijk al: oh hij is niet klein meer hoor … een flinke boy. Terwijl ik hem wel klein en fijn en gezellig vind. Maar … dit niet van andere wil horen…

Ga ik ook doen… wel gekke mama zegt er nu iets negatiefs over zijn kindjes?! Ik ben juist heel positief over ze … maar het is gewoon bekend dat Jurian een groot hoofd heeft en dit moet ik elke keer weer aanhoren dat ik daarom al bijvoorbaat zeg … Ja dat is onze oudste met zijn grote hoofd. Stom eigenlijk, en voor de kids ook echt niet leuk!! Ik ga voortaan zeggen Ja dat is onze oudste met zijn mooie ogen