Een tweede erbij of ....?

Ik heb het idee dat het bij ons in de achterhoek dan toch wat minder leeft, en het aps echt begint op de middelbare school. Ik zit nu sinds een tijdje ook op peutergym, en ik heb het daar nog niet mee gemaakt dat ouders het zo over merken hebben. Sterker nog, bijna iedere peuter loopt daar op scapino sportchoenen van 10 euro per paar. Bo ook hoor!!
Denk dus dat dit dan bij ons mee valt.

Zoals onze financien er nu naar uitzien, moet een sport club makkelijk kunnen , en hij mag dan zelf kiezen wat hij wil, welke sport etc, want dat hij gaat sporten, vind ik wel belangrijk. Maar ik vind het onnodig om hem op 3 verschillende soorten sport te doen. Heb dan ook het gevoel dat je kind dan geen moment rust heeft. Het ene moment is hij of zij opschool, daarna hup naar een sport clubje, daarna snel eten, en huiswerk maken, want je moet ook optijd naar bed. Ik zou al moe worden van elke dag een dergelijk schema, om constant iets te “moeten” en niet echt een moment rust voor jezefl, en dan breekt het weekend aan, dan zou je voor alle drie de clubs misschien wel wedstrijden moeten spelen, weg weekend!!! Kind is dan doodop
Nee ik vind 1 club genoeg, zolang hij maar wel iets doet wat hij leuk vind, of dit nout voetbal, vollybal , basketbal, turnen etc is. dat maakt niet uit.

Ik vind het ook belangrijk dat mijn kind er leuk bij loopt, en dat mensen zeggen, goh wat heeft hij toch leuke kleren aan!! Maar ik denk dat dit niet perse merk gebonden is, want ook kleding zonder een dure merk naam er achter, hebben hele leuke dingen hangen!! Ik koop kleding als ik het mooi vind, en anders niet. In de meeste gevallen zijn dit de goedkopere merken, en heel af en toe een duur iets , wat bijna niet voorkomt. Maar het wil niet zeggen dat als je alles bij goedkopere winkels haalt, je kind er gelijk niet leuk bij loopt!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 06 Jan 2011 13:26:52

En weten jullie wat pas erg is???

Ik heb nog nooit van Vingino gehoord!!!
hahahahahahahaha, ik wist niet eens dat dit een duur merk was, erg he!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Sje had je mijn mailtje ontvangen of ik ook het documentje mag ontvangen?
Bij mij kan er nog heel veel bespaard worden volgens mij, dan maar eens kijken als het goed op papier staat en ik het bij hou waar ik kan besparen.

Mijn beide nichtjes van 6 en7 lopen ook in Vingino ondergoed, ik kende het niet eens. Erg he.

Nee, dat mailtje heb ik niet ontvangen. Althans, ik weet niet wanneer je me gemaild hebt, maar ik heb alle mails tot gisteravond afgewerkt.

Wil je anders nog eens proberen mij te mailen via mijn profiel?

Groetekes, Sje

Natuurlijk begrijp ik het dat je straks veel meer geld kwijt bent. Juist daarom is het nu toch al fijn dat je wat kunt bezuinigen. Al is het alleen maar op de boodschappen, dat is toch wat. Vind niet dat je dan hoeft te zeggen dat dit geen zoden aan de dijk zet.

Ik vind het fijn als mijn kinderen straks gaan sporten, maar 1 sportclub vind ik voldoende. En het lijkt mij dat dit geen 50 eur per maand kost. Het ligt er natuurlijk aan wat voor sport je doet, maar dat moet toch wel voor minder kunnen. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat ze hun zwemdiploma halen. Maar ik zwem al iedere week met Tim sinds hij 4 maanden is en hij is een echte waterrat. Dus dat gaat hij zeker leuk vinden.

Wat betreft merkkleding. Ik vind het echt onzin dat een kind van 6 jaar merkkleding moet hebben. En het lijkt me toch niet dat ze op die leeftijd er al niet meer bij horen als ze dit niet hebben. Natuurlijk wil ik dat mijn kinderen er netjes bijlopen, maar dat hoeft dan echt niet perse merkkleding te zijn. Volgens mij heeft een kind van 6 jaar daar nog geen besef van. Maar daar kan ik naast zitten natuurlijk. Dat zullen we straks gaan ervaren

Groetjes,
Sandra

Hier ook echt geen merk hoor, heb ik zelf ook nooit gehad… Mijn ouders hebben mij goed geleerd dat er ook leuke kleding zonder merk is en als ik het wel wilde, moest ik daar maar voor werken. Zo zal het Nikki en Lisa ook geleerd worden! Wat baalde ik dat ik kleedgeld kreeg ipv met mijn ouders winkelen, dan kreeg ik namelijk veel meer! Zwemles hoeft ook niet duur te zijn. Op sommige scholen heb je nog schoolzwemmen en Nikki heeft 2 zomers in het buitenbad gelest en had ook A, B en C met 6 jaar… Ik was bij elkaar denk ik € 180,= kwijt voor 3 diploma’s… En sporten doet Nikki ook. Ze zit op jiu-jitsu op dinsdagavond en daar zijn we € 22,= per maand voor kwijt. Dat is duur, want volleyball kost hier geloof ik 10 euro per maand en voetbal zelfs maar 20 euro per jaar! Het is zo duur als je het zelf maakt…

Sje, ik heb het geprobeerd via je profiel.

Bedankt alvast.

Grappig om te lezen hoe iedereen zo verschillend is in dit soort geldzaken zeg maar. Ik zit een beetje in het midden, ik koop zat bij de Hema en de hennes maar ook wel eens duurdere merken. Net als voor mezelf eigenlijk. Ik vind zeker dat een kindje geen dure kleding hoeft te dragen om er leuk uit te zien. Maar leren zwemmen vind ik in het kader van veiligheid dus wel superbelangrijk. Sporten of een clubje lijkt me hartstikke leuk voor ze, maar dat hoeft natuurlijk allemaal niet heel duur te zijn. Ach zoals al gezegd je kan niet meer uitgeven dan wat je hebt !

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Sje, ik heb het geprobeerd via je profiel.

Bedankt alvast.

Ik heb nog steeds niks in mijn inbox.

Groetekes, Sje

Die van mij is over een paar maandjes 6

Tuurlijk gaan ze wel vergelijken als ze op school zitten. Hier dus geen interesse in merkkleding, maar speelgoed natuurlijk wel. “B. heeft dit of dat, dat wil ik ook!” Dan noem ik gewoon wat dingen op die hij weer wel heeft, en dat andere kindje niet. Zo heeft hij bijvoorbeeld de grootste Thomas de trein collectie van de klas.
En, als ze allebei het zelfde hebben is het niet meer zo leuk om bij elkaar te spelen. Bij B. spelen ze met het ridderkasteel, en bij ons bouwen we een hut in de tuin of spelen met de trein.

En als hij in de winkel zeurt om iets, wat hij leuk vind dan zeg ik: Als je alles koopt wat je leuk vind staat het huis helemaal vol en is er geen ruimte om te spelen. Het is veel leuker als je lekker veel speelruimte hebt, én het is makkelijker kiezen als je niet zo veel hebt.

Ik ben met je eens dat het een lastige situatie is als je zoontje/dochtertje er niet meer bij hoort zonder DS of Vingino onderbroek, de kindjes misschien zelfs gepest worden, ze niet meer met hem willen spelen en er veel gehuild wordt maar toegeven zou ik dus zeker NIET !!! Misschien zou ik wel een andere school overwegen want ik vraag me af of ik wel happy zou zijn met die situatie. Dan wordt je min of meer verplicht om mee te doen met die Gooise hebzucht … en de kindertjes zo jong als ze zijn krijgen bepaalde normen en waardes mee waar ik me moeilijk mee kan verenigen. Een kindje met Zeeman kleertjes hoort er ook gewoon bij.

Mijn vriendin heeft 4 kindjes maar op hun 5e jaar kregen deze nog geen DS. De oudste die nu 12 jaar is heeft een DS gekregen, vroeg genoeg.

Ongetwijfeld zijn er ook kindjes van 3 jaar met een laptop … en als ze 6 zijn lopen ze met een echt mobieltje ??

Merkkleding is mooi en prima maar waarom worden kinderen en volwassenen bekeken op wat ze aan hebben? Waarom en dat is nog erger, worden kinderen genegeerd, gepest? Ik vind dat een trieste ontwikkeling.

Mooi opgelost Suzje …

Ik vertel mijn dochtertje ook dat ze niet alles kan krijgen en dat als ze iets wilt, we er voor kunnen sparen.

Hmm ja dat ervoor sparen hou ik even af nog bij hem
Hij krijgt voor zn verjaardag van mijn schoonvader altijd best veel geld, dus dan is hij zo uitgespaard. En ik wil ook gewoon niet dat hij dat zomaar opmaakt aan speelgoed, hoe leuk hij dat ook vind.

Hij mag zo ongeveer 1x per maand van zijn eigen geld iets kopen van 5 euro, en bijv. vlak na zijn verjaardag, als hij iets niet heeft gekregen waar hij wel op gehoopt had mag het best een keertje wat meer zijn.

@Springetje, gelukt! Zie je mail.

Ik lees hier verder niet meer mee in dit topic (ik heb al 2 kinderen. haha!), dus ik krijg ook geen verzoeken om het document meer mee die hier geplaatst worden.
Dus voor wie hierna nog komt en het document wil, ik zie alleen verzoeken die ik via mail ontvang.

Groetekes, Sje

ik moet eerlijk zeggen dat als bo voor zoiets gepest zou worden en in en in verdrietig zou zijn, ik denkik ook zou toegeven, maar ook ivm dezelfde reden als bakmama, als niets anders zou helpen. ik denk dat je nu heel makkeljk kunt zeggen van, oh daar zal ik nooit aan mee werken, maar idd het word anders als jre kind gepest wordt en in en in verdrietig is daardoor!! neemt niet weg dat ik dan ook zeker een babbeltje zal maken met de betreffendeouders van de pest kinderen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Tja, dan nog krijgt mijn dochter geen merkkleding omdat ze er dan niet bij hoort! Als het alleen daan om draait!!! Ze had trouwens wel met 5 jaar een DS (na 3 maanden werd ze 6), die kreeg ze voor de helft van ons voor haar zwemdiploma. Ik heb er zelf één en zag dat ze er uitstekend en zuinig mee omging, dus dat ligt ook aan je kind denk ik… Dat heeft mijns inziens niet met meelopen te maken…

Tja dan ben ik toch blij dat het in Malawi allemaal niet speelt, hier hebben kinderen uniformen aan naar school, en buiten school lopen ze er bij in tweedehands kleding, merken zijn hier absoluut niet aan de orde, gelukkig. Ik hoop dat het over 10 jaar nog zo is!

Ja, schooluniformen zouden van mij hier ook wel mogen hoor, zou het zelfs een uitkomst vinden!!!

Van de ene kant wel fijn een uniform, vande andere kant kunnen ze zich dan ook niet uiten hoe ze willen.
Ik ben zelf nogal van de spelcomputers, dus een DS en WII hebben we al met al een heleboel spellen, scheelt toch weer. En mijn vriend geeft gitaarles, dus dat is ook al gratis
Iedereen moet gewoon een middenweg vinden denk ik. De dingen die ik belangrijk vind kan ik mijn kind moeilijk ontzeggen, dat zou hypocriet zijn, Ik vind het wel belangrijk om hem niet teveel te verwennen, maar zoals ik al schreef, blijft het als alles goed is bij eentje, dus dan verwen je volgens mij toch al meer.
Ik vind het ook gewoon leuk om dingen te kopen, of het nou voor mezelf of voor Colin is en dat zal hij ook snel genoeg doorhebben helaas…

22-12-2009 colin geboren

Voorlopig maak ik mezelf nog wijs dat het geld dat ik nu besteed aan het kdv voldoende is om sportclub/muziekschool te betalen… En als dat niet het geval is, zoek ik wel een oplossing als het zover is.