voor erg veel wateroverlast zorgt…
Dat had ik maandagochtend, ons aquarium zo lek als een mandje, de kamer stond blank! God zij dank dat ik het hoorde voor ik de hond uit ging laten, anders had ik in een zwembad thuis gekomen. Wat een gedoe joh. Gelukkig had ik Joey al in de wagen gezet, dus die heeft zijn pak droog gehouden, maar het was flink soppen. Je weet niet wat je mee maakt joh, emmers eronder helpt ook niet, want die lopen ook in no time over…2 uur later was alles weer droog en opgeruimd, vissen in veiligheid gebracht in de specikuip, eindelijk kon de hond uitgelaten worden, even uitwaaien in de koude gure wind. Pffff ik was gesloopt!
Een aquarium met een barst
Bij ons zit dat in de verzekering standaard dus het komt nogal eens voor blijkbaar. Hier heb ik hem inmiddels al een paar jaar niet meer. Wel tof dat je de vissen hebt kunnen redden.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Oh jee, da’s inderdaad drama. Wij hebben ook een aquarium, maar gelukkig nog nooit lekkage gehad. Nou, dat wordt een nieuwe kopen voor jullie!
Groetjes,
M
het nieuwe exemplaar is inmiddels besteld en word vanmiddag opgehaald!
Gelukkig gebeurd het niet vaak hoor, ik heb de boel ook schadeloos kunnen redeen verder, dus dat scheelt. Ik was er optijd bij zal ik maar zeggen. Ach ja, dingen kunnen gebeuren he, maar je staat wel raar te kijken, je weet echt even neit wat je overkomt
Dat kan ik me voorstellen, dat je gek staat te kijken. Fijn dat de nieuwe al zo snel komt en dat er verder geen schade is. En gelukkig was je thuis toen het gebeurde!
Wij hadden trouwens eens een klein kreeftje of heel grote garnaal in ons aquarium en die was ontsnapt. Gewoon langs een plant omhoog gekropen en door een piepklein gaatje bovenin (voor snoeren ofzo) eruit gekropen. Ik zat op de bank te lezen en hoorde de hele tijd gekras op het laminaat achter me. Dacht eerst dat het de kat was. Tot ik achterom keek en me doodschrok; de kreeft! Die kleine schaartjes op het laminaat, dat kraste zo. Ik ben op de bank gesprongen, heb manlief gebeld en die kwam thuis van het werk om de kreeft (en mij, haha) te redden. Waarom vertel ik dit? Oh ja, omdat ik toen ook raar stond te kijken…
Groetjes,
M
Haha M, ik kan het me voorstellen. Wij hebben het aquqrium ook omdat manlief het leuk vind, ik vind het ook wel leuk, om naar te kijken, maar schoonmaken en dat gedoe met die vissen. Maandag wist ik ook ineens weer waarom ik nooit met mijn handen in dat ding zit, maar goed, nood breekt wetten. Dus ik kan me goed voorstellen dat jij manlief gebeld hebt om jullie te redden hihi
Ik moet meteen denken aan die reclame van die knul met die haai van even apeldoorn bellen, maar zo erg zal het niet geweest zijn
Groetjes,
Michèle
nou inderdaad Michele, ik moet zeggen dat dat wel even door mijn hoofd geschoten is, ik had alleen geen tijd om Apeldoorn te bellen haha We hebben wel haaien in het aquqrium trouwens
Gewijzigd door - Wieb16 op 12 Feb 2010 15:25:17
ja, zo’n grote als van die reclame past niet in ons aquarium hoor. Maar ze zijn nog best groot, ik denk dat de grootste bijna 20 cm is!
Oke wat voor soort is dat dan?? En zout of zoetwater??
Eh ja nou ja eh ik weet niet hoe groot jullie wonen
Groetjes,
Michèle
Wij hebben een tropisch aquarium. En inderdaad ook omdat manlief het leuk vindt, het is niet mijn hobby. Vind het leuk om naar te kijken, maar neemt ook wel veel ruimte in. Maar ach, geven en nemen, hè?
Groetjes,
M
wij hebben een zoetwater aquarium,zout is wel heeeeeeel veel werk, maar wel mooi. Ach ja, als alles goed is geaclimatiseerd dan valt het werk eraan ook best wel mee hoor. We zijn nu bezig met ons nieuwe exemplaar. dus ben benieuwd?!
ik heb niks met vissen, integendeel. Ze zeggen dat het rustgevend is maar ik wordt gestrest van aquariums
Groetjes,
Michèle
nee, het nieuwe aquarium is nog niet klaar. Gisterenavond de achterplaat erin geplakt, vandaag grind erin, water er in en planten erin. Volgende week mogen de vissen dan weer verhuizen.
Rustgevend of niet, je blijft vaak wel naar zo’n bak met vissen kijken, net als een openhaard (hebben wij toevallig ook), daar blijf je ook altijd in kijken!
Mits goed schoon, natuurlijk. Manlief heeft nog wel eens de neiging om te lang te wachten met schoonmaken en dan zie je alleen maar alg met heel vaag vissen erachter. Dan is het niets aan.
Veel plezier met je nieuwe aquarium inrichten!
Groetjes,
M
Dat je gestresst kan worden van de relaxtheid van die vissen, Michèle. Heb ik soms last van…
Groetjes,
M
Oh gelukkig ik ben dus niet de enige die echt niks snapt van de rust van dat water
Groetjes,
Michèle