Een aquarium met een barst

sja, je hebt er wat mee of niet he?! Hoewel het soms ook aan de verlichting van het aquarium kan liggen hoor, als je van die harde TL’s hebt word je ook niet echt rustig.
Hier inmiddels het nieuwe exemplaar geinstalleerd en meteen ook maar de kleine vissen erin gedaan. Tis nog wat mistig, maar wrschl is dat morgen weg!?

Oh jee!! Hoe groot is/was je aquarium dan?

Ik moet er niet aan denken dat dat hier zou gebeuren, brrr.
(dan zou ik 450liter water op moeten dwijlen)

Mistig in het aquarium…hadden jullie de grind goed uitgespoeld?
Als ik het water ververs dan is het meestal ook wat wit van kleur, tenminste zo lijkt het dan.

Ik heb er geen moeite mee om in het water te zitten met mijn handen. Vandaag heeft vriendlief het aquarium eens onder handen genomen…toen ik weg was en vond het best jammer dat we het niet samen gedaan hebben, als is het resultaat wel mooi hoor!

Ik hoop dat je aquarium snel de goede waardes zal krijgen en alle vissen er in kunnen. Wanneer jullie de pomp (de filters) van het vorige aquarium gebruiken en water van het oude aquarium zou je na een paar dagen de vissen er al in kunnen zetten zonder problemen. Wanneer je ongeveer 25% van de totale inhoud ‘oud’ water hebt kun je alles al nu er in zetten. Vaak genoeg dat mensen 3/4 van het water verversen

Succes ermee in ieder geval!

@Michèle: nee hoor, snap wat je bedoelt.

@Wieb: is de mist al opgetrokken?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
sja, je hebt er wat mee of niet he?! Hoewel het soms ook aan de verlichting van het aquarium kan liggen hoor, als je van die harde TL's hebt word je ook niet echt rustig. Hier inmiddels het nieuwe exemplaar geinstalleerd en meteen ook maar de kleine vissen erin gedaan. Tis nog wat mistig, maar wrschl is dat morgen weg!?

Dat is het denk ik ook, ik heb niks met vissen. Overigens heb ik zo ie zo niks met beesten die je niet kan knuffelen. Mijn ex had een spin. Ik ben er niet bang voor maar ik vond er ook geen moer aan want ondanks het haar was ie niet aaibaar want dan beet ie en hij was giftig.

Groetjes,

Michèle

de mist is aardig weg getrokken. Komende week de rest van de vissen weer verhuizen! Gaat weer helemaal goed komen hier!

@Jolan, ik denk dat er in ons aquarium zo’n 200 ltr water zat, da’s ook best veel om op te dweilen

Oef ja, 200liter is ook veel!!

Lekker in laten draaien en visjes verhuizen.