Dylano cb gweest (eindelijk)

Zo na 5 maanden mochten wij ons vandaag ook weer is op het cb laten zien
Ik heb een lang mager ventje
Hij weegt nu 9300 gram en is 77 cm lang, geen wonder dat al zijn kleren 68 niet meer passen en mt 74 dus bijna wordt overgeslagen
Lengte en gewicht komen niet echt overeen maar ze dagen daar ook wel dat het een mannetje is dat veel verbruikt

Met de prikken gaf hij geen kik en de verpleegster kreeg zelfs nog een big smile van hem, die wist niet wat ze zag hahahaha. Ze zei ook als ze niet huilen kijken ze meestal wel erg boos, maar hij lacht gewoon naar me. Dat ik een charmeur heb wist ik al wel met zijn donkere kijkers en gulle lach

Ook het propje pakte hij braaf met ieder handje.

Wat de vitamine D betrefd hier is het ook 10 druppels als ze geen opvolgmelk meer krijgen en dat krijgt hij dus niet meer.

De hoeveelheid zuivel is tussen de 300 en 500 cc en heeft hij een keer 550 ka nhet ook geen kwaad.
Ze hebben dit aangepast ivm de vetten (kan bij dylano geen kwaad ) en omda nederland een melkland is en hier in verhouding veel darmkanker voorkomt, Niet daadwerkelijk bewezen dat het van melk komt.
Maar er zijn kindjes op deze leeftijd die nog een liter melk krijgen en das echt te veel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat fijn dat alles goed was op het bureau. Jeetje 5 maanden niet geweest!!! Op die leeftijd is dat echt heel erg lang. Blijf het raar vinden hoor dat je bij jullie zo lang moet wachten, terwijl je bij andere CB’s wel om de paar maanden langs komt. Zou toch ook een landelijke regel voor moeten zijn.

Maar goed belangrijkste is dat alles goed was met Dylano. Fijn dat ze wel gewoon 500 cc zuivel mogen krijgen. Tim zit daar namelijk altijd wel aan. Hij krijgt s’ochtends pap van 200 cc halfvolle melk en dan s’middags nog 200 cc bij zijn boterham en dan nog een toetje. Zit er toch over te denken om bij zijn boterham wat minder melk te geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Dylano komt er net niet aan komt aan de 480 hahahhah

Liefs Michelle

Goed zeg, dat Dylano zich zo dapper heeft gehouden met de prikken!
Hij is inderdaad lang en licht als ik het zo hoor! Tja, dat heb je met van die bezige figuren, die verbruiken een hoop energie direct. Ik heb het idee dat Nora sinds ze loopt ook steeds langer en dunner wordt. De vetjes op de benen verdwijnen (heel) langzaam en ze oogt gewoon langer.

En goed dat ik dit lees, want we geven Nora sinds ze gewone melk krijgt maar 5 druppels. Wel krijgt ze nog poeder (4 schepjes) in haar pap 's ochtends. Moet ik dat dan meerekenen? Zal mara gewoo overstappen op 10 druppels vitamine D in het vervolg. Maar toen ze BV krege, was het ook 5 druppels volgens mij, wel raar eigenlijk.

En veel plezier met maatje 80 dan! Nora is er nog niet aan toe hoor! Ze heeft wel veel 74/80 qua rompers enzo… En een paar broeken die ik nog omsla aan de onderkant!

Liefs!

Dat is het ergste Liske, zijn broeken zakken met 74 nog van zijn kontje af laat staan met 80 ow menn dat wordt echt riemen kopen

Liefs Michelle

Ja, dat heb ik ook een tijd gehad met Seth!! Hij is op zijn buik vrij mager, en zijn armen en benen zijn lekker stevig.
Hij is nu denk iets van 72 cm, en kan qua buikmaat nog makkelijk maat 62 aan!
Probeer broeken te kopen met van dat elastiek aan de bovenkant, dat kan je dan aantrekken, zonder dat het er gek uit gaat zien!
Hebben ze in ieder geval vaak bij de H&M.

Liefs, Anne

Is indd vreselijk die maten, Hier voor zijn buik zeg maar 68 maar voor de lengte moet ik naar 80. Wordt indd elastiek of riem hahahah

Liefs Michelle

Ha ha ha wat een mannetje. Is zijn vader ook zo Michelle???

Groetjes,

Michèle

Het gaat dus helemaal top met Dylano! en niet huilen bij prikken…vind ik knap hoor.

Ik ga gelijk ook even door op de melk. Dani krijgt nog steeds opvolgmelk (straks die vanaf 10 maanden), maar hij krijgt nu nog in totaal 3 keer 210 + 7 scheppen. 's ochtends verwerkt in zijn pap en 's middags en de avondfles. Als ik het zo vergelijk met jullie dus veel te veel!!! Maar hij lijkt het toch echt nodig te hebbben. Moet ik ze dan toch langszaam aan maar verlagen? Te beginnen bij 180 + 6 scheppen???

[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ja, dat kan natuurlijk ook!
Ik heb bij de C&A een broekje gekocht waar en riem doorheen zat, en dat is echt wel heel handig, gewoon even zoeken naar broekjes waar die bij zit
Liefs, Anne

Ook ik ben heel opgelucht te lezen dat de hoeveelheid zuivel gewoon ongeveer 500 mag zijn!! Deze week las ik hier op het forum dat dit 300 zou zijn ivm de nieren. Ik had daar nog nooit van gehoord, hebben ze nooit gezegd op het CB, wat ik overigens belachelijk vind. Maar goed, 500 is fijn om te weten want Jack is ook echt een melk mannetje en komt er inclusief toetje ook wel aan denk ik. Dus ik ben helemaal opgelucht!!

Enne, wij wonen vlakbij Rotterdam en hier is het wel vaker controle hoor op het CB. Echt stom dat je zo lang hebt moeten wachten zeg. Rond die leeftijd was het hier eens per 2 maanden. Nu eens per half jaar maar goed Jack wordt ook 2 in december.

Fijn dat alles goed is met je ventje!!

Groetjes van Christa

quote:
Ik ga gelijk ook even door op de melk. Dani krijgt nog steeds opvolgmelk (straks die vanaf 10 maanden)

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Da’s toch de nummer 3, Saro? Je kan gewoon tot 12 maanden op de nr. 2 blijven hoor. De nummer 3 hebben ze gezoet, zodat de overstap naar gewone melk straks moeilijker kan worden. En in de nummer 2 zitten alle voedingsstoffen. Ik zou je dus willen aanraden bij de nummer 2 te blijven. Is ook een topic over geweest een tijd terug, Nutrilon 3 heet het geloof ik. Anders even opzoeken.

@Michell: wat een lange lijs heb je! Haha. Fijn dat alles goed is met 'm en dat 'ie zo stoer was bij de prikjes. Enne, succes met het kledingprobleem…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed dat je het zegt Mriek, want ik was inderdaad op 3 over gegaan. Dan hou ik het lekker bij 2. Dank je!!

Dylano is inderdaad een lang dun piertje! Maar alles komt veel meer in verhouding straks. Ik merk ook aan Eva dat ze ietsje dunner is dan eerst, laatst zag ik zelfs haar ribbetjes toen ze stond en haar beentjes lijken inderdaad ook, zoals Liske dat zo leuk zegt, minder ‘vetjes’ te hebben. Het wordt meer echt een beentje. Die maten vind ik ook vreselijk! Eva zit in 74, maar ik vrees dat ze broekjes in 80 nog lang niet aan kan. Ik kan wel een riempje gebruiken, wat ik nu soms ook doe, maar de lengte! Ze is maar 73 cm (nou ja, met 11 maanden, nu weet ik het niet) en ze struikelt straks over die 80! Ik heb zelf ook relatief korte pootjes en zij volgens mij ook!

Ik wilde je nog mailen om je te vragen of je nog eens over die melk wilde beginnen, maar dat deed je gelukkig zelf al! Thanks! Rotterdam zegt weer wat anders dan Eindhoven, dus ik doe lekker wat ik zelf denk dat goed is. Eva krijgt nu gewoon pap 180+6 en 's middags 90+3 en dan nog een toetje. Ik heb tóch groeimelk van Bambix gekocht, want daar voelde ik me zelf toch het best bij. Vanwege de toegevoegde vitamines. En ja, het smaakt zoeter, maar ik heb flink research gedaan en er zit GEEN TOEGEVOEGDE suiker in (zou van de overheid natuurlijk ook niet mogen) en kindjes worden er niet dik van. En als ik zou zien dat dat wél gebeurt, haak ik daar natuurlijk op in. Eva krijgt dus Bambix pap én groeimelk en dat vind ik prima. Dan 's avonds nog een klein toetje, bv Optimel. Dan zit ze rond de 350, netjes toch! Ik denk ook dat het geen kwaad aan om iets uit te wijken, want in België mogen ze wél 500cc! Fijn dat je het even hebt gevraagd, stelt ons ook weer gerust. En uiteindelijk moeten we doen waar wij ons goed bij voelen en ik vind 300cc wel WEINIG!

En…wat cool dat Dyloano geen kik gaf met de prikken! Eva hield het 1 prik vol en krijste bij nummer 2 alsnog de hele boel bij elkaar! Maar dan óók nog lopen sjanzen met de verpleegster, dat is echt stoer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Grrrr wat een rotprikken zijn het ook daarstraks 39.3 em met zetpil nog maar teruggezakt naar 38.7 maar zat al wel een hoop slaap bij denk ik dus hij ligt al in zijn bedje Wel gewoon alles opgegeten en goed gedronken

@michèle
Renè heeft indd ook geen kont, wel buik intussen en ook een charmeur dus ja net zijn vader

@Christa ik moet nu met 14 maanden dan als hij 2 wordt en dan 3 en 4 dus echt heel weinig.
Ze vroegen vandaag wel wat we er van vonden en of we ze betuttelend vinden ofzo, nou dat zijn ze hier niet maar weet wel de reden waarom zo weinig, ten eerste heel veellllll kindjes en babysterfte in rotterdam hoog die 2 bij elkaar opgeteld, hoeven de kindjes die het goed doen weinig te komen zodat ze wel plek hebben voor kindjes die het minder doen. Net of ik niet wil weten hoe het met mijn mannetje gaat. Maarja tis niet mijn eerste dus weet wel wat wel en niet goed is ongeveer.

Liefs Michelle

Ha ha ha iets met een appel en een boom dus.

Groetjes,

Michèle

Saro, graag gedaan!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Indd michèle

Liefs Michelle

Trouwens Michelle, vervelend dat Dylano last heeft van z’n prikjes. Hopelijk gaat het na een nacht goed slapen morgen stukken beter met 'm!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik hoop het ook Hij was daarstraks wakker in zijn bedje en lag heerlijk te babbelen dus heb hem gewoon lekker laten liggen en hij is weer in slaap gevallen dus lijkt me een goed teken

Liefs Michelle