Dunya wil niet uit een 'gewone beker'drinken

Hallo,

Mijn dochter Dunya is twee jaar oud. Ze is nooit een nathals geweest. Maar gelukkig dronk ze tegenwoordig wel ruim voldoende. Het enige probleem was dat ze geen fan was van de gewone beker. Een tuit beker is veel makkelijker dus dan zei ze ook resoluut nee tegen de ‘gewone’ beker. Daarom besloot ik haar niet meer de keus te geven. Gewoon 's ochtends een 'gewone’beker op tafel. Verder kreeg ze een sticker als ze hem leeg dronk. Daarna maakte ik een kaart met tien vakjes. Elke dag dat ze heel de dag uit een gewone beker drinkt krijgt ze een sticker. Bij een volle kaart heb ik haar een cadeautje belooft. De kaart op zich vindt ze al prachtig. De eerste dag ging het heel goed. Maar daarna bleek ze het toch te veel werk te vinden. En sindsdien drinkt ze gewoon heel erg weinig. Voor ze gaat slapen krijgt ze altijd nog een fles met warme melk. Die doe ik nu extra vol (260 cc) zodat ze dan toch even flink wat binnen krijgt. Ik denk dat ze buiten de fles zón beetje 300 cc over heel de dag heen drinkt. Zo zijn we nu vier dagen aan het modderen. En ik maak me vreselijk druk dat ze misschien te weinig vocht binnen krijgt. Maar om dan maar weer meteen toe te geven aan mijn eigenwijze peuter. Ik weet het even niet meer. Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben? Hoe zijn jullie er mee omgegaan?

Ik denk dat juist die goedbedoelde grote fles melk vlak voor het naar bed gaan de boosdoener is! Daar zou ik mee stoppen want een kind van 2 heeft helemaal geen grote fles melk meer nodig. Althans, ik ken geeneen kindje van die leeftijd dat nog flessen melk krijgt. De babytijd zijn ze al lang voorbij!

Dus stoppen met die fles en alles uit een gewone beker. Voor je het weet drinkt ze zodra ze op de basisschool zit nog steeds elke avond zo’n fles.

Ze weet dat ze overdag niet veel hoeft te drinken want ze weet dat ze 's avonds nog nog die lekkere grote plens krijgt. Zodra ze die plens niet meer krijgt zal ze wel zorgen dat ze overdag meer drinkt.

En vergeet niet dat ze door fruit, avondeten en yoghurt ook vocht binnenkrijgen. Dus niet alleen op het drinken concentreren als je probeert op te tellen wat voor vocht ze binnenkrijgt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Oct 2008 16:19:56

Oeps, na deze woorden durf ik het bijna niet meer te schrijven
Joyce en Amy krijgen ook een fles een half uurtje voor het slapen gaan…
En Joyce is al drie geweest. Ze vinden het hier zo’n heerlijk moment, lekker tegen papa of mama aanliggen en de dag afsluiten. Ter voorbereiding op de nacht.
Joyce vraagt erom, wil net als haar zusje een flesje. Overdags drinkt ze uit een beker, met veel knoeien heeft ze dat geleerd.

flessen zijn ontzetten slecht tancaries kunnen ze er van krijgen hier heeft kevin het ook nog vrij laat gehad maar heb dit wel geweten

Gewoon durven schrijven hoor Miranda, ik eet je niet op! Hahaha!

Ieder moet dat natuurlijk voor zich weten en als kinderen verder door de dag heen goed drinken, prima. Maar ik vermoed dat het bij Dunya juist ervoor zorgt dat ze verder niet goed drinkt, omdat ze toch wel weet dat die lekkere grote fles eraan komt. Hoeft ze overdag geen moeite te doen om dorst te lessen. Dus als Linda haar echt wil leren om uit een gewone beker te drinken, zal die fles weg moeten vallen lijkt me. Althans, zo zou ik het doen.

En net wat Lieke schrijft: zo snel mogelijk van de fles af i.v.m. cariës. Ik heb de meiden hier zo snel mogelijk aan de gewone bekers gekregen. Niet de hele dag aan flessen lopen tuuteren. Ik heb daar zo’n hekel aan om kinderen altijd met een fles of een rietjes-beker te zien lopen. Sommige kinderen kun je uittekenen op die manier. Die zitten vastgeplakt aan hun beker. Ik loop zelf ook niet de hele dag met een glas drinken rond. Ook niet als er wijn in zit!

Groetekes, Sje

sje… ik hang nog steeds graag de hele dag aan die groene fles …

(grolsch)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

whahwhahwha sorry kim leert het nooit meer af!!!

gr Tries

maar nu effe serieus, geloof dat de oudste van me al met 11 maanden normaal uit een pakje kon drinken met een rietje, de middelste rond 15 maanden uit een normaal bekertje

maar nu de kleine man…

die wenst niets anders dan een fles, hij is bijna 19 maanden nu…

als je hem te drinken geeft uit iets anders dan een fles, dan kan ik per dag 6 rompers klaar leggen en 6 schone truitjes… enne hee die tijd is voorbij, als ie zijn drinken wil uit een fles, krijgt ie het uit een fles…(avent met 3 standenspeen)

heb wel wat meer te doen…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hihi Kim is back in town again
Ik hang ook graag de hele dag aan die groene fles maar dan doet moeders niets nuttigs meer en ben ik hier net het derde kind dussem… ik ben van de fles af.

hahaha die kim!
lieke vindt uit beker ook niks aan en knoeit er nog erg mee.
Ze kan het wel maar zit er gewoon mee te spelen.
Uit flesje of rietjes beker, vindt ze toch nog fijner! Kan ze ook zelf drinken en beker moet ik het haar geven want als ze dit zelf gaat doen giet ze alles in haar trui!
Dus lieke drinkt sap uit beker en rest uit fles.
Zo wil ik de fles afbouwen

groetjes GYtha

Ik hang liever aan andere groene flessen. Die met “druivensap” erin! Haha! Maar dat is niet echt een goed voorbeeld voor de kleine moppen geloof ik. Hihi!

Groetekes, Sje

Nee en een goed voorbeeld moeten we toch wezen he ( moet ook nodig stoppen met roken )

oja hier nog een ik doe mee miranda!

groetjes gytha

Afgesproken !

Wanneer beginnen we ?

Offe, ik bedoel wanneer stoppen we ?

Beginnen deed ik helaas al op mijn elfde.

Zijn er nog meer mensen die willen stoppen ?
Kunnen we mekaar aanmoedigen.

gisteren?

groetjes gytha

Misschien leuk om een stoppen-met-roken-topic aan te maken waarin mensen die willen stoppen zich kunnen melden en dat jullie elkaar digitaal steunen om het niet-roken vol te houden?

Groetekes, Sje

Ja daar zat ik ook aan te denken.
Gytha wat goed van je dat je gisteren gestopt ben.
Zullen we een topic aanmaken hieromtrent ?

ja is goed dan vinden we wat steun aan elkaar!
Ben nog niet gestopt hoor miranda! Wil het telkens gisteren doen, maar moet de knoop echt nu doorhakken zeker nu ik weer zwnager ben!

groetjes Gytha

Hoi,

Lekker ja, die druivensap uit de groene fles… Ben eigenlijk niet van plan om daarvan af te kicken! Heerlijk zo’n glaasje bij het eten. Heb tijdens de zwangerschap van Janniek en daarna al lang genoeg ‘op het droge gestaan’.

Maar zonder gekheid, dat manneke van mij dronk ook niet goed uit een beker, hield hem op zijn kop, of scheef, altijd knoeien. Hij vertikte het op een gegeven moment, want zei hij: Martin gaat knoeien.
Nu heb ik hem een tijdje pakjes drinken gegeven in zo’n difrax houder. En waarempel, sinds kort drinkt hij ook fatsoenlijk uit een gewone beker.
Nu nog zindelijk worden, zucht…!

Groetjes,

jantje