Hallo,
Mijn dochter Dunya is twee jaar oud. Ze is nooit een nathals geweest. Maar gelukkig dronk ze tegenwoordig wel ruim voldoende. Het enige probleem was dat ze geen fan was van de gewone beker. Een tuit beker is veel makkelijker dus dan zei ze ook resoluut nee tegen de ‘gewone’ beker. Daarom besloot ik haar niet meer de keus te geven. Gewoon 's ochtends een 'gewone’beker op tafel. Verder kreeg ze een sticker als ze hem leeg dronk. Daarna maakte ik een kaart met tien vakjes. Elke dag dat ze heel de dag uit een gewone beker drinkt krijgt ze een sticker. Bij een volle kaart heb ik haar een cadeautje belooft. De kaart op zich vindt ze al prachtig. De eerste dag ging het heel goed. Maar daarna bleek ze het toch te veel werk te vinden. En sindsdien drinkt ze gewoon heel erg weinig. Voor ze gaat slapen krijgt ze altijd nog een fles met warme melk. Die doe ik nu extra vol (260 cc) zodat ze dan toch even flink wat binnen krijgt. Ik denk dat ze buiten de fles zón beetje 300 cc over heel de dag heen drinkt. Zo zijn we nu vier dagen aan het modderen. En ik maak me vreselijk druk dat ze misschien te weinig vocht binnen krijgt. Maar om dan maar weer meteen toe te geven aan mijn eigenwijze peuter. Ik weet het even niet meer. Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben? Hoe zijn jullie er mee omgegaan?