Dunya wil niet uit een 'gewone beker'drinken

Oh inderdaad Gytha, ik wil niet belerend klinken maar tijdens je zwangerschap kun je dat echt niet maken. Ik ben twee keer toe gestopt tijdens mijn zwangerschap en toen Joyce er eenmaal was is er nooit meer binnen gerookt maar in de tuin.

Ik hoop echt dat het je lukt want je kindje is het zo waard.
Verder zal ik er nooit over oordelen als het niet lukt. Het is een rotverslaving.
Ik wou dat het nooit uitgevonden was dat roken.

hoi,

ik heb ook gerookt tijdens beide zwangerschappen heb geprobeerd te stoppen had veel sntress en dat is ook slecht zei de gyn.
dan maar blijven roken

wij roken zo ie zo nooit binnen!
altijd buiten zo ook fam en vrienden weten dat.
Nee wil niet dat de kids er last van hebben!
Met zwangerschap van lieke heb ik ook gerookt maar een stuk minder.

groetjes gytha

Anna drinkt uit een beker bij het eten en 's middags geef ik haar een fles met drink tuit dat ze lekker diksap kan drinken. 's Avonds krijgt ze ook nog een fles melk, kan ze lekker van slapen en daarna lekker naar bed.

Na het flesje 's avonds, kan je zo lekker even met haar kroelen… Heerlijk! Echt het toppunt van de dag! Dan is ze zo heerlijk rustig en lekker roosig van de warme melk… Om haar helemaal plat te knuffelen! Super!

Ik heb gelukkig nooit gerookt en mijn man rookt ook niet, we hebben niet eens een asbak thuis! Ook drink ik zeeeeeeeer zelden en al helemaal niet tijdens de zwangerschap. Als ik twee keer een mixje drink in 5 jaar is het veel… Wij lusten beiden geen wijn en ook geen bier, dus als je het niet in huis hebt, kun je ook niet in de verleiding komen…

Succes met stoppen!

Wij hebben ook geen asbak in huis. Ik heb nog nooit een trekje van een sigaret geprobeerd. Roken heeft me nooit geïnteresseerd. In onze familie wordt ook door bijna niemand gerookt en wie er wil roken gaat naar buiten. In mijn huis geen sigarettenrook! Het is de enige plek ter wereld waar ik het helemaal voor het zeggen heb en daar wil ik frisse lucht!

Groetekes, Sje

Gelijk heb je Sje! Het scheelt ook in de kamer met schoonmaken en verven! Nog meer redenen om vol te houden om met het roken te stoppen meiden!

ik ben aan het minderen stoppen begin ik niet aan

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die haar kind nog een fles geeft voor het slapen gaan. Ik poets haar tanden er trouwens na zodat de melk niet heel de nacht op haar gebit in kan werken. Zo verkom je dus gaatjes.

Het gaat inmiddels een stuk beter. Het was wel even doorzetten maar nu drinkt ze een redelijke hoeveelheid over de dag heen. Ze is ook erg trots op haar stickerkaart. Ze wil wel het liefst met een rietje. Maar gewoon drinkt ze ook. En oh ja, ze krijgt nog steeds een fles. Ik heb haar gewoon geen tuit meer gegeven (wat ik bij tijd terwijle wel moeilijk vond omdat ze weigerde te drinken) en ik geloof dat ze zich daar nu gewoon bij heeft neergelegd.

groetjes Linda

Let erop dat je tandjes pas poetst minimaal een half uur nadat ze iets gegeten of gedronken heeft. Nooit meteen na eten en drinken! Door de zuuraanval van het eten of drinken is het glazuur nog een poosje zachter dan normaal en dat kun je beschadigen met tanden poetsen, met als gevolg dat de tanden en kiezen extra gevoelig worden voor gaatjes.

Met meteen na het drinken van die melk poetsen voorkom je dus geen gaatjes, je werkt ze juist in de hand. Dan zou het zelfs nog beter zijn om te poetsen voor die melk en na die melk gewoon zo naar bed. Die melk blijft namelijk niet de hele nacht op die tandjes inwerken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Oct 2008 22:02:53

na het nuttigen van voedsel of drinken moet er zelfs 1 uur gewacht worden met poetsen. Remineralisatie door het speeksel neemt een uur in beslag.

's morgens eerst poetsen daarna ontbijten is goed, maar 's avonds gaat dit niet op. 's avonds de melk na het poetsen geven is niet verstandig, er zitten melksuikers (lactose) in de melk. Deze kunnen de hele nacht lekker inweken op het tandglazuur, en dit geeft meer schade omdat er tijdens de slaap geen speekselproductie is, dus het remineralisatieproces gaat nog trager. Resultaat> cariës. . Met schone tanden naar bed dus.

Ik vind een drinkbeker met een rietje voor onderweg best acceptabel. Of een pakje. Thuis lekker een gewone beker., blijven aanmoedigen. Ik drink samen met Milo, en geef m enorme complimentjes. Hij wil mij graag kopiëren en als ik hem aanmoedig dan zie ik hem “groeien”.
Maar een fles vind ik echt geen potje…neefje van Milo is 2 mnd ouder en loopt nog met zo’n aventfles onder zn arm…geen gezicht man…laat ik het maar niet over zn tanden hebben.

x Floss

Oh, kijk: 1 uur zelfs! Ik heb altijd geleerd een half uur, maar het blijkt dus nog langer te zijn. Dank voor de tip Floss!

Groetekes, Sje