Dubio over 2e zwangerschap, help!

Hallo meiden,

Ehhm tja ik sta in dubio, ik zou heel graag jullie mening even weten.
Mijn partner en ik proberen langzaam aan weer zwanger te worden ( de 1e serieuze poging in december is helaas mislukt) maar…

ik wil erg graag zwanger worden en ik wil ook niet dat er te veel tijd tussen Joaquin en kindje’2’ komt te zitten (als ik het voor het zeggen zou hebben niet meer dan 3,5 jaar).
Ik heb deze week mijn ‘vruchtbare’ periode. Mooi! Zou je zeggen hoppa weer proberen. Maar stel nou dat ik deze keer aantel… dan heb ik in precies dezelfde periode zwangerschap nr 2 en dan beval ik óók weer in oktober van nr 2… dat is toch niet leuk?! Of ben ik nu muggen aan het ziften?

Als ik nog langer zou wachten (wat ik bijna niet kan en eigenlijk ook niet wil !!) en ik zou in februari aantellen, beval ik in november nou… dat is natuurlijk het verschil van zwangerschapsperiode ook niet… ggrrrr ik weet het niet!?!
Is het nou juist leuk om dezelfde periode van je 2e kindje in verwachting te zijn of niet leuk? Mijn gevoel zegt niet leuk 2 kinderen vlak bij elkaar jarig èn dezelfde periode zwanger en bevallen. maarja ik wil opschieten want er mag ook weer niet te veel tijd tussen zitten wat mij betreft… erg hè?! HELP!!!

(als ik over 2 maanden nog niet ben aangeteld dan is de helft van dit dubio niet meer van toepassing behalve dat mijn haast dan nóg groter word)

Ik weet ‘je hebt het niet helemaal voor het zeggen’ maar ik probeer (omdat dat tegenwoordig mooi kan!) toch enigszinds te plannen…

Wat vinden jullie?!

Groetjes Ghis x

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou er persoonlijk liever 2 in oktober hebben dan dat ik een kindje had wat in de sint en/of kerstperiode jarig was. Voor het kind niet leuk en voor jezelf niet leuk.

Tuurlijk heb je het niet voor het kiezen en ook wordt je kind op een superonhandige dag geboren dan ben je er gewoon hartstikke gelukkig mee, maar als je toch wilt proberen te plannen, dan zou ik eerder gewoon nu ervoor gaan en dan daarna een paar maanden even niks doen om te voorkomen dat je in november of december moet bevallen.

En dan nog heb je geen garanties want een kennis was a.s. 4 feb. uitgerekend en die is op 27 december bevallen.

Hier is er vandaag een jarig (de jongste). En ondanks dat we al een aantal weken van de feestdagen af zitten, vind ik het er eigenlijk nog veel te dicht op. Heb je net alle feestdrukte gehad en dan kun je na de jaarwisseling weer een kinderverjaardag gaan regelen.

Maar dan nog: we zijn er gewoon blij mee dat we 2 kinderen hebben mogen krijgen en dan is 24 januari zo’n beroerde dag nog niet om te bevallen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Jan 2012 13:47:05

Ohh bedankt voor je snelle reactie Sje!!

Tja… is ook zo en eigenlijk vind ik het op zich nog niet erg dat er dan 2 verjaardagen in oktober zouden zijn, het ergste vind ik denk ik dat ik dan in precies dezelfde periode zwanger ben, moet bevallen en precies in diezelfde maanden kindje nr.2 even oud is als Joaquin in princiepe… kweenie…

Maargoed, van de andere kant heb ik ook zoiets van: jôh je bent slechts 9 maanden zwanger en dat op een mensenleven hooguit een aantal keer dus waar gààt het over… tis gewoon een gevoel.
Ik persoonlijk heb er nú (!!) gevoelsmatig dan weer totaal geen moeite mee om in december een verjaardag te moeten plannen. Vreemd genoeg, want haha toen ik van Joaquin zwanger was was ik zo blij dat ik in oktober en niet november of december uitgerekend was… ppfffft vreemd hè haha!!

Maar nog meer meningen zijn van harte welkom hoor! ik weet het namelijk nog steeds niet…

Je kan de bevalling inderdaad niet plannen. Ik spreek uit ervaring. Bij de eerste was ik 24 maart uitgerekend en ben ik op 4 januari bevallen en bij de 2e was ik 14 juni uitgerekend en ben ik op 20 april bevallen! daar ga je natuurlijk niet vanuit, maar stel dat je half december bent uitgerekend (inderdaad ook niet handig ivm feestdagen), kun je ook nog in oktober bevallen.
Succes met je keuze!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Ik ben 4 keer zwanger geweest, en heb er nooit aan gedacht dit te ‘‘plannen’’. Ik besloot dat ik zwanger wilde raken, en begon direct, ik heb het geluk gehad alle 4 de keren binnen 3 maanden zwanger te zijn, maar ik was gewoon gegaan voor het liefst zo snel mogelijk dus eigenlijk, direct de eerste poging. Nooi nagedacht over welke maand het dan zou zijn bij de bevalling.

Ik ben zelf op 27 december jarig, en dat is niet echt leuk, maar ik heb het mijn ouders nooit kwalijk genomen dat ze in maart aan het klussen zijn gegaan Haha! Mijn kinderen zijn van oktober (joey, die krijgt een maand later alweer de sintcadeautjes) en januari, net na oud en nieuw dus. Totaal geen problemen mee, het is gewoon zoals het is! Wel achteraf gezien goed gepland eigenlijk, want beide kids zijn vlak na de betaling van de kinderbijslag jarig Nooit zorgen over geen geld voor cadeau’s in ieder geval

Groetjes Anouk

tja hier de ervarings deskundige met 2 dochters op dezelfde datum en 1 zoon 1 dag later!

ik krijg nog steeds te horen doen jullie het maar 1 keer in het jaar ofzo??

ach het is niet leuk maar erg is het ook niet! sofie wilde perse geen zusje op haar verjaardag en victor zou het heel erg leuk vinden

ik was nog nooit zover over tijd gegaan en tja helaas voor Fie kwam emily toch op haar verjaarag maar 1 blik op dat kleine babietje en het was goed

Plannen kan je zoiets echt niet!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Gewoon ervoor gaan en kijken hoe het loopt zou ik zeggen. Voor hetzelfde geldt duurt het nog een tijdje voordat het lukt om zwanger te worden en anders heb je toch gewoon twee oktober kindjes? Zorg er wel voor dat je er gevoelsmatig achter staan hè!
En zoals de anderen zeggen… dit is niet te plannen!
Groetjes Nancy

Gewoon ervoor gaan en kijken hoe het loopt zou ik zeggen. Voor hetzelfde geldt duurt het nog een tijdje voordat het lukt om zwanger te worden en anders heb je toch gewoon twee oktober kindjes? Zorg er wel voor dat je er gevoelsmatig achter staan hè!
En zoals de anderen zeggen… dit is niet te plannen!
Groetjes Nancy

Haha…moet wel lachen om de reacties Bij de 1e lag ik te bevallen met Carnaval (wie bedenkt dat als je een carnavalsvierder bent), bij deze zwangerschap wilden wij graag een zomerkindje, omdat plannen toch niet echt gaat, wij geteld op minimaal 3 keer dat ik niet aanzou tellen… was ik de 2e keer al zwanger! En verwachten wij hem/haar eind maart

Ik zou er gewoon voor gaan, voor alle datums is wel iets te zeggen!

Groetjes mama Jade

Ik zou er ook gewoon voor gaan. Niemand die de garantie geeft dat het gelijk raak is, en dat je bevalt op uitgerekende datum.
Wij zijn al 14maanden aan het klussen en hadden ook het idee 3 maanden bezig te zijn en een lente baby te krijgen. Nu maakt het me echt niet uit als we nog een baby krijgen wanneer het geboren word het is gewoon een wonder.

Houd je ons op de hoogte hihi.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Haha, op zich wel herkenbaar hoor… maar eigenlijk alleen de eerste maand dat je gaat proberen.

Wij hadden eerst ook bedacht dat we augustus over zouden slaan met ‘klussen’, zodat we niet 2 mei kindjes zouden hebben.
Maar toen het de eerste 3 maanden niet meteen gelukt was… was eigenlijk de teleurstelling al steeds zo groot, dacht ik ook: ben wel gek als ik nu een maand over ga slaan! Tja… en raakte ik zwanger: in augustus! In de eerste instantie had ik zelfs precies dezelfde uitgrekende datum als van mijn zoontje, uitgaande van mijn laatste menstruatie.
Maar zoonlief was 5 dagen daarvoor geboren, en bij onze dochter bleek bij de eerste echo dat we 2 weken minder ver waren dan berekend, late eisprong waarschijnlijk. En ze kwam 2 dagen na de uitgerekende datum… dus zit er alsnog 3 weken tussen de verjaardagen.
En ach… wat maakt het uit? Ik ben zelf ook in dezelfde periode jarig, hebben we het maar allemaal achter elkaar gehad

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ik herken dat gevoel ook wel hoor. Ik had eigenlijk ook liever een zomer- en een winterbaby gehad ofzo, maar dat is er niet van gekomen. Max liet wat langer op zich wachten en dus was ik, na 7 ronden, ook in exact dezelfde periode zwanger. Ik hoopte nog dat Max bv begin oktober zou komn (ik was 27-09 uitgeteld), maar hijkwam al op 29-09. Eva is van 30-08, dus net een maand verschil. Tja. Het is niet anders. Plannen kun je probeeren, maar de natuur bepaalt soms echt anders. Zie maar bij Kimmetje! Ik zou er gewoon voor gaan hoor, succes!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wij hebben alles keurig verdeel
Dochter februari. Vriend juni. Ventje in Augustus. Ik november…

Maar augustus is ook niet leuk… altijd in de vakantie… Bah
Nee joh, maak ik me niet druk om… ik ben al jaaaren in de koude en donkere tijd van het jaar jarig, en zou zo graag eens naar de mooie zomer willen… Niks voor het zeggen lekker doen!

@Manderijn, niet leuk in de vakantie jarig? Waarom niet?

Ik ben zelf altijd in de meivakantie jarig… heerlijk!!! Meestal zijn we met mn verjaardag lekker weg, hahaha! Ik vier mn verjaardag dan gewoon lekker een paar weken later, samen met mijn zoon.
Met andere woorden… gewoon een kinderverjaardag, waarbij ik alleen door de cadeautjes meeprofiteer en voor de rest geen gedoe voor/over mij.
Ik houd helemaaaal niet van verjaardag vieren maar voor de kinderen vind ik het wel leuk.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Na in de 6 weken dat iedereen vrij is, en op vakantie is, jarig zijn…
Toen is geboren werd waren veel vrienden en ook familie op vakantie, mijn eigen broers/schoonzussen die hem pas zagen toen ie een week oud was!
Toen vond ik dat jammer… Toen ie 1 werd, zijn er een paar broers/schoonzussen niet geweest, omdat ze op vakantie waren!
Ik kan me best begrijpen dat je daar niet voor thuis blijft, maar het zijn toch dingen die je wel graag deelt…!
Nou… daarom dus

Als ik het lees drrait mijn maag een beetje om, mijn god zeg waar je al niet aan denkt als je zwanger wil worden.
Misschien dat dat komt omdat wij er 4,5 jaar op gewacht hebben voor ik zwanger werd van Dion.
Voor mijn appart was hij 5 december of 31 december om 24.00 uur geboren wat is is zo, toch.
Go for it.

@vlokje: dat heb ik inderdaad ook. wij zijn dan niet zo lang bezig als jullie (14maanden) maar hoe langer het duurt hoe minder het uitmaakt wanneer de baby zal komen. Dan maakt de datum echt niet meer uit.

Het blijft gewoon een wonder, een kindje.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

denk niet dat je daar druk om moet gaan maken anders lijk het net of je op tijd moet klussen( zo gevoel zal ik krijgen)

ik heb hier zelf niet aan gedacht, ik ben in aug gestop en in okt zwanger geraakt.
de kleine komt ongeveer 2 maanden na mijn dochters verjaardag.

Als je een tweede kinde wilt, zou ik er lekker voor gaan. Je weet nooit wat er in de toekomst allemaal nog bijkomt op of rond een datum. Wij hebben met de familie van eind augustus tot begin oktober elk weekend vol met verjaardagen staan. De zoon van mn mans beste vriend ook nog is een dag na Nora geboren, dus die verjaardagen moeten we altijd op elkaar afstemmen (veel zelfde vrienden). Je vindt er altijd wel weer een weg in. Voor mij voelt het een beetje tegennatuurlijk om dan ineens te stoppen met proberen. Als je een kindje wilt, wil je er een, wat maakt die datum dan uit?

Maaaar dat is hoe ik erin sta. je vraagt om onze mening vandaar. Als ik jou was zou ik lekker doen wat je zelf wilt. Dus als jij neigt naar een maandje pauze, vooral doen. Het is helemaal rot als je zo ‘teleurgesteld’ ben dat je zwanger bent!

Ik heb er echt nooit bij na gedacht wanneer de kleine geboren kan worden. Het komt zoals het komt. We wilde graag kinderen en dan ga ik niet iedere maand denken. Kunnen we het nu proberen of wordt het dan op een onhandige datum geboren. Ik denk altijd maar zo je mag blij zijn dat het lukt om kinderen te krijgen. Lullig gezegd zijn er mensen waarbij dit niet zo is en die zouden er heel wat voor over hebben al wordt hun kind op kerst of oudejaarsdag geboren ofzo.

Daan is bijna 1 maand te vroeg geboren. Dus ja dan zou het betekenen dat je deze maand maar ook de volgende 2 maanden over moet slaan omdat als het te vroeg geboren wordt je mogelijk 2 verjaardagen vlak na elkaar hebt.

Niet om je bang te maken, maar na Tim heb ik 3 miskramen gehad. Hoop niet dat je dit gaat meemaken natuurlijk. Maar dit soort tegenslagen zou je ook nog tegen kunnen komen.

Kortom, succes met klussen en ik hoop dat je snel zwanger bent.

Groetjes,
Sandra