Drinkt ie niet te weinig?

hoi
onze zoon is nu 4 maanden en drinkt al een maand 120cc en dat 5 x per dag ik heb geprobeerd het op tevoeren maar dan drinkt ie tot de 120 en dan stopt ie. ook extra lang tussen de voedingen gaf geen resultaat. hij krijgt wel groente en fruit en dixsap drinkt hij ook wel tussendoor. ben gister bij cb geweest en hij weegt 7150 gram en is 67cm dus das ok.
zijn er meer kindjes die maar weinig melk per keer drinken. ik hoor dat ie al op 180 cc hoort te zitten maar dat gaat me nu nooit lukken.

Your the best thing that ever happned to me!!!

In de bijvoeding en diksap zit ook vocht en als zijn luiers goed zijn en hij met tranen huilt gaat het allemaal goed. Sommige kindjes kunnen veel drinken en zijn echte natnekken en andere drinken minder.

Groetjes,

Michèle

Hij krijgt zat vocht, want inderdaad in groenten, fruit en diksap zit ook vocht. Dus ik zou me geen moment zorgen maken als ik jou was.

Groetekes, Sje

Nee hoor, zolang hij er tevreden op is is dat prima! En je mág max. 1000cc per dag geven, je moet niets!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Met 4 maanden hebben ze nog geen dixap nodig. Ik zou daar persoonlijk mee stoppen. Misschien dat hij daardoor wat meer melk gaat drinken, want dat is nu het belangrijkste om binnen te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Hallo,

Mijn zoontje is ook 4 maanden en hij dirnkt soms 270 cc… In overleg met het cb heb ik dat gedaan omdat hij een hongerige baby is… Nou drinkt hij dat nu niet meer helemal op… En krijgt alleen een fruithapje… Ik mocht nog niet met groente beginnen pas na 5 maanden… Ik vind 4 maanden groente en fruit en diksap erg vroeg… Maar misschien is hij daar wel aan toe…

Liefs

nouja, hoort te zitten…rico drinkt ook maar 160 cc en is 4.5 maand en zal wellicht nooit meer krijgen ook omdat hij het niet binnen kan houden. hier (en bij de ka) is mij verteld dat sommige baby’s nooit hoger gaan dan een bepaald cc, niet elk kindje hoeft aan de 200 of hoger te komen.
als hij goed groeit en doet het verder goed is het toch prima? krijgt bijvoeding en daar doen ze het uiteindelijk ook mee. en wat water tussendoor geven kan ook geen kwaad maar hij krijgt heus wel genoeg vocht binnen als hij voldoende plast en het verder ook goed doet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hij was er indd aan toe en hij eet zonder teknoeien ik hoef geen slabber te gebruiken. hij smakt constant en keek ons eten uit de mond en melk vond hij te min ik ben zelfs met 3,5 maand begonnen met fruit dan he.
kijk je moet zelf het inzicht krijgen waar jouw zoon of dochtertje aan toe is hij huilde veel en toen ik hem begon te voeden was hij stil en tevreden bij elke hap opent hij zijn mond en smakt 2 x en het is weg volgende hapje en zijn mondje is al weer open. als ik zijn bordje pak en zijn lepel schatert die van plezier en als ik hem in de kinderstoel zet is ie helemaal in zijn element.

ik zou wel stoppen met diksap heeft ie nog niet nodig

ik woon in zweden en hier is het normaal om te geven tijdens het eten enz het consultatie bureau geeft het ook aan om te beginnen daar mee ook andere dingen die anders zijn van hier en nederland is dat je hier ook een beetje vlees of vis mag geven nou doe ik dat niet ik doe lekker wat ik denk dat goed is voor mijn schatje. het zijn immers maar een paar druppels om de smaak van water te verdoezelen want dat lust ie niet.

hier lust meneer niks geen water etc. dus denk ook dat die diksap enigste oplossing is… .en denk zoals Sje het aan haar dochters geeft (een druppel diksap )dat dit geen kwaad kan…

stond gister in de krant dat kindjes die ligt producten etc krijgen omdat ouders bang zijn dat ze te dik worden … vatbaarder zijn voor ziektes etc. Omdat kindjes juist die voedingsstoffen en bouwstoffen nodig hebben… wil niet zeggen dat je ze alleen maar zoet moet geven hoor … maar ook niet de andere kant op gaan… (zou voor mij nl ook een gevaar zijn… )

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

maar in dixsap zit niet eens suiker dus het is niet slecht en ik heb aan mijn zoon gegeven wat ik dacht van nou dat kan wel. hij is nog niet 1 keer ziek geweest verkouden of wat dan ook en ik heb geen zin in dadelijk zo`n kind wat niks wil of lust ik leer hem nu zoveel mogelijk te eten wat hij kan eten en soms laat ik hem iets proeven van wat wij eten zo leert ie smaken kennen. tegenwooordig vind ik er te veel kinderen tussen zitten met allergien voor dit of dat of nee! ik lust dat niet…of van die kinderen die alleen snoep krijgen omdat ze geen groenten of fruit eten maar alleen van die gezoeten ontbijt ballen met melk huh daar kan ik me best kwaad om maken. tis echt wat je je kind zelf aanleert om te eten

ik zou hem nog geen diksap geven geef dan iets van water of thee
duksap gaf ik pas vanaf 6 maanden

thee lekkere coffe-ienen bom nee dat ga ik zeker niet geven dat lijkt me echt niet goed om te geven dan geef ik nog liever dixsap. ach het zijn maar een paar druppels voor de smaak het proeft niet eens ergens naar zo weinig zit erin tis maar voor zijn smaak hij merkt direct of er iets wat dixsap inzit of niet hier is dixsap trouwens vanaf 4 maanden en niet 6 maanden. en het is nog biologish ook hahahah

mijn moeder gaf mij rosvicee ook verdund met water zelfs met magere yogurt verdund toen ik 3,5 maand was en dat staat op de kaart van het consultatie bureau dus zo`n ramp is het niet.

thee is helemaal geen coffieen bom hoe kom je daar bij,mijnmids hebben het altijd gehad aangelengd met wat water

diksap hebben ze hier nog nooit gehad voor hun zesde maand thee is lekker vor ze

Het klopt wel dat er cafeïne zit in thee, maar je hebt ze ook zónder. Even bij de natuurwinkel kijken anders.

precies mriek je heb ook zonder caffeine het cb raadde hier diksap vanaf 6 maanden want ze kunnne er diarre van krijgen

thee of water is het beste vanaf 4 maanden

nog effe een reactie dat kids geen groente lusten, jij lust zelf neem ik aan ook niet ale groenten

Dat van die diarree wist ik niet. Goed dat je het zegt. Wij geven ook af en toe diksap sinds Erik 6 maanden is, maar hij moet er nog niet veel van hebben. Van thee of water ook niet trouwens…we blijven volhouden!

ik wist ook niet dat je daar diaree van kon hebben maar hier in zweden waar ik woon is dixsap vanaf 4 maanden. en even een responce op lieke ik lust wel degelijk alle groenten die ik tot nu toe ooit heb gegeten , maar daar gaat het niet om je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel er zijn veel kinderen die niet veel lusten van groenten en fruit…tegenwoordig.