Omdat ze me er vorige week, terecht, bij het cb op wezen dat Eva echt niet meer uit een speenfles mag drinken, zijn we gaan trainen met een ander soort fles. Voor de zoveelste keer. Net als Michelle van Dylano heb ik ook wel 10 verschillende flessen staan, om Eva maar aan het drinken te krijgen: een tuitbeker, een bidon, een rietjesbeker, een tuitbeker zonder anti-lekventiel…bedenk het en ik heb het. We probeerden eerst de Difraxbeker met zachte tuit. Geen succes. Toen kocht mijn moeder een soort bidon sportfles van Avent en daar dronk ze een beetje uit. Dus kocht ik die ook. Maar ze heeft eigenlijk sinds we de fles eruit hebben gegooid nauwelijks meer gedronken. Het cb zegt dat het niet erg is. Maar ik heb er geen goed gevoel bij. Gisteren werd ze lastig en toen bleek ze gewoon enorme dorst te hebben. We hebben haar toen toch een keer de fles gegeven en die was meteen op.
Een gewone beker is voor Eva echt veel te veel stappen te ver. Zij kan/wil niet eens uit een andere fles drinken. Gisteren dronk ze wel melk uit de zachte tuit, maar toen verslikte ze zich vaak. We bieden haar eigenlijk nu alleen die bidonfles aan, maar ze drinkt dan een slok en stopt er dan mee. Ik begin me er nu toch wel druk om te maken, want het arme kind heeft wél dorst!
Waarom lukt het Eva niet? En zouden jullie volhouden en haar dan maar dorst laten leiden? Wat moet ik hier nu mee?
Groetjes Rainbow, trotse mama