Drinken uit gewone beker

Was even benieuwd of ik hier de enige lakse moeder ben die weinig oefent met een gewone beker. Tim dronk tot 7 maanden alles uit de speenbeker. Vanaf 7 maanden alles uit de tuitbeker en sinds hij 1 jaar is alles uit de rietjesbeker. Af en toe heb ik periodes dat ik er weer aan denk en oefen met een gewone beker. Maar veelal denk ik erniet aan en krijgt hij gewoon alles uit de rietjesbeker. Vraag me ook af vanaf welke leeftijd ze zelfstandig uit een gewone beker moeten kunnen drinken. Moet er toch echt meer mee oefenen. Hij drinkt best goed uit een gewone beker, maar ja hij knoeit natuurlijk wel. En het zijn telkens een paar slokjes, terwijl hij uit een rietjesbeker alles achter elkaar leegdrinkt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh luilak …

Hier nog zo’n moeder… ik denk er niet aan en Jurian taalt er niet naar. Volgens de ‘regels’ is het met 12 maanden toch. Nou hier overal sloom mee… dus dit ook dan maar

Mijn neefje deed het opeens vanaf 2 jaar uit zichzelf … op zo’n moment wacht ik nu ook

Ohhh geen idee wanneer het MOET! zo’n vies woord eigenlijk he! hahahah Ik heb haar wel vanaf 1 jaar echt een eigen plastic beker gegeven, maar dit was meer uit nood geboren dan iets anders hoor!
Ze is nu bijna twee en drink prima uit die beker, alleen valt er af en toe iets over de rand omdat ze het nu leuk vind om er mee te lopen!!! tja ze wil alles zelf doen dus ook drinken in het bekertje doen, van de keuken naar de tafel lopen met haar beker etc! Succes iig en volgends mij is een rietjes beker toch ook prima, zou niet weten waarom niet hoor, maar misschien denken andere er anders over!

Anna drinkt al heel lang uit een gewone beker. Heb het in bad geoefend en dan heb je ook niet zo’n probleem met smeren en knoeien. Je hoeft er ook niet veel moeite voor te doen en zo gaat het eigenlijk vanzelf!!

Hier ook zo’n lui mens hoor. Morgan heeft haar tuit en ze kan uit een rietjesbeker drinken, alleen vergeet ze wel eens dat ze hem niet omhoog moet houden en ik heb een pakjeshouder gekocht gister omdat ze ook wel eens een pakje wil drinken en dan hoef ik hem niet vast te houden

Groetjes,

Michèle

Hier wordt ook nog uit de rietjesbeker gedronken. We oefenen soms wel met een gewone beker. Een paar slokjes gaan goed en de rest gaat ernaast. Hij wil alles snel op drinken en dat lukt niet met een gewone beker. Kom allemaal vanzelf wel

Liefs

Hier drinkt Dani uit een rietjesbeker en tuitbeker. De tuitbeker had ik altijd nog met anti lek, maar het antilekdopje heb ik er sindskort af zodat hij nu wel moet wennen om zijn beker rechtop te houden en dat hij moet proberen met mate te drinken, omdat anders alles er naast gaat.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat Dani zijn melk nog lekker uit een flesje krijgt…ja ik weet het heel slecht, maar Dani vindt dit nog heerlijk & hierdoor drinkt hij het beter. Af en toe doe ik het ook in een tuitbeker.

Verder oefenen we wel af en toe met drinken uit een beker en hij kan het ook wel, maar neemt wel te grote slokken en alles ligt er dan weer naast. Dus een paar keer per week oefenen we het, maar niet heel intensief hoor. Ik doe het nog wel eens als ik een kopje thee pak, dat Dani dan ook een bekertje met drinken mag.

Ik denk dat de tuitbeker zonder antilek ook al een manier is om te oefenen met een beker, omdat ze dezelfde handelingen moeten doen.

Oefenen, niet echt. Erik drinkt wel dagelijks een paar slokjes uit een gewone beker en dat gaat steeds beter. Het zoontje van een vriendin van mij kon het ineens toen hij 2 jaar was, dus ze moeten er ook gewoon aan toe zijn denk ik en oefenen kan niets afdwingen, denk ik. Z’n melk krijgt Erik nog steeds uit een fles (vindt 'ie lekker en ik vind het prima) en verder alles uit de rietjesbeker of rechtstreeks uit een pakje in een pakjeshouder.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal als Judith. Het is niet eens oefenen geweest maar spelen met een beker in bad. En hij vond het leuk om eruit te drinken alleen deed hij dat met badwater . Dus heb ik hem voorgedaan dat hij het water wat uit de kraan komt wel mag drinken. En zo is hij in bad uit de beker gaan drinken.

Alleen overdag is het niet zo’n succes want dan gaat hij er lopend vandoor met de beker (doe ik een beetje water in). En dan wil ie nog wel eens knoeien. Maar als hij rustig zit aan tafel of op de bank dan gaat het goed.
Ik blijf er wel altijd bij. Over het algemeen krijgt hij nog gewoon een tuitbeker. Daar kan hij ook lekker mee rondsjouwen

Groetjes Bianca

Nou, hier nog een luie mama.
Seth drinkt uit een beker met een los rietje, en dat vind ik wel prima!
Zijn melk krijgt hij nog uit een flesje.
Met een beker oefenen we echt heel zelden… komt wel toch,

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat hier al een paar keer gezegd word…vanaf 2 jaar gaat het beter/goed.
Nou…simpel toch?
Dan wacht ik gewoon tot die tijd!
Waarom zou het het nu moeten kunnen en voor wie?
Als ik vind dat hij het moet leren dan gaan we ervoor…voor niemand anders moet hij het kunnen!

Wat ben ik toch lekker simpel he!?!?!

Gr, danielle

Dylano drinkt nog steeds uit de fles Maar nu ook uit een gewone beker maar dan niet meer als een bodempje erin anders gaat het mis.
Iets anders doet hij gewoon niet dus die gaat al die rietjes en tuitbekers overslaan, staat voor een kapitaal in de kast

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nou nou jullie zijn allemaal benoemd tot de luie moeders …

Heerlijk toch even een keer lui zijn… straks van de zomer als ze in het zwembadje zitten gaan ze vanzelf drinken uit het zwem/zandwater

Michelle en ik spannen de kroon, ook Eva drinkt nog uit een fles. Net als Dylano weigert zij al het andere, al drinkt ze soms wel uit een rietjesbeker en dat gaat redelijk. Het maakt me eigenlijk niet veel uit. Eva kan al heel erg goed zelf eten met een vork of een lepel en ik verwacht dat dat drinken ook wel komt. Ze heeft altijd al best weinig gedronken en nu uit de fles drinkt ze volop. Dat vind ik nu veel belangrijker. Ik verwacht echt niet dat ze nu opeens gaat slissen vanwege die fles hoor. Vroeger werd het ook allemaal niet zo gepusht en wij mankeren allemaal niks! Ik doe gewoon wat Eva fijn vindt en ik zal die beker wel gaan pakken, ze drinkt wel water uit bad door naar voren te leunen haha, maar ik raak niet in de stress als ze het niet doet. Ik heb ook vers fruit voorlopig opgegeven, omdat ze het gewoon niet doet, op banaan na. Als ze iets niet wil, doet ze het echt niet, dat is duidelijk. Ik kan me er druk om maken, maar dat heeft geen zin. Dan eet ze maar d’r potjes, dat heb ik liever dan helemaal niks. Het komt echt wel goed. OOIT.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rens drinkt eigenlijk alles uit een gewone beker, maar dat is meer uit nood geboren. Hij heeft tot 11 maanden geweigerd om uit een tuitbeker oid te drinken. Wij zijn met 8 maanden begonnen met de difrax oefenbeker. Hij kan het nog niet helemaal zelfstandig dus help ik hem daar wel bij. Ik zet hem ook altijd in z’n stoel met eten of drinken zo blijft de zooi tenminste beperkt tot een plek in huis want hij knoeit wel behoorlijk.
Persoonlijk zou ik hem wel dagelijks laten oefenen maar het is denk ik ook geen ramp als het nog niet zo goed gaat. Ik weet van een collega dat haar zóon het op de peuterspeelzaal geleerd heeft daar besteden ze er ook aandacht aan en dat is toch vanaf 2,5 jaar ofzo? Tijd zat dus nog.

groetjes Ramona

Volgens mij is het advies om met 7 maandjes te gaan oefenen om te drinken uit een gewone beker. Maar ik ben eerlijk, dat heb ik zelf ook veel later pas vernomen en ben daar dus ook niet mee bezig geweest in die tijd. Op het kinderdagverblijf werd me eens gezegd dat ze er al actief mee bezig waren, terwijl ik dat nog niet deed thuis.
Uiteindelijk is het zonder al te veel moeite, vanzelf gegaan. Dus tja…lijkt me dat je nu al heel goed bezig bent en ik denk dat veel moeders gewoon afwisselen. Waarom niet?

Groetjes

Haha ik ben dus niet de enige moeder die niet heel hard aan het oefenen is Maak me er idd ook niet druk over. Hij drinkt tenslotte al vanaf zijn 1e jaar alleen maar uit rietjesbeker en pakjes en dat is ook prima. Gewone beker komt vanzelf wel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

wat leuk dit topic… Ben zelf nog maar net een paar weekjes bezig om hem uit een gewone beker te laten drinken (en hij is al 2 ) gaat best goed. Maar wel zittend in zijn stoel, als hij ermee gaat lopen blijf ik dweilen… Dus eigenlijk ook gewoon een beetje lui

@Rainbow

Wat een toffe kindjes hebben wij toch. Dylano eet inmiddels wel vers fruit maar alleen geprakt Geef ik het zo tuft hij het uit zucht Echt dat kind van mij is te lui om te kauwen, behalve als het koek is

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier gaat het drinken uit een beker sinds een maand goed. Daarvoor wilde als hij alleen de beker vasthield te snel drinken en wist niet te doseren met als gevold alles nat. En ja in het begin (vanaf een jaar) was ik zelf heel fanatiek maar ja een tuitbeker is zo makkelijk he dus ja dan word je laks. Maar van de een op de andere dag gaat het drinken echt heel goed. Tuurlijk valt er nog wel eens een drup naast maar dat mag ook. Ze verbazen je elke dag weer he.