Drinken uit fles

Joey vertikt het nog steeds om uit een tuitbeker te drinken. Ik heb vorige week ook speciaal een avent beker gekocht met zo’n zachte tuit, maar hij speelt er alleen mee. Ik vind het wel belangrijk dat hij extra vocht krijgt met dit warme weer. Gisteren heb ik, eigenlijk tegen mijn gevoel in, een flesje diksap gegeven. het was de lelijkste en goedkoopste fles die ik hier had liggen, ooit gekregen, en ja hoor, hij pakt hem zelf aan (doet hij met de melkfles niet, al zitten er handvaten aan…) en ik zit even op de computer te kijken. Draai ik me 2 minuten later om, heeft hij dat hele flesje al leeg! Zo’n 140 cc!
Al die dure flessen en bekers voor niks, meneertje wil die lelijke sapfles… Wat zouden jullie doen, het is natuurlijk niet goed, ook voor de tandjes, om uit een fles te drinken, maar zo krijgt hij tenminste wel wat binnen… doen of toch niet…? Ik blijf de tuit natuurlijk ook aanbieden…

Lilypie

Lilypie

Hier begon de tuitbeker heel ruig ik den dat gaat goed helaas was dat ook maar 1 keer. hij krijgt het nu ook gewoon uit de fles en ga met een gewone beker oefenen. wel zorg ik dat hij de fles of in 1 keer leegdrinkt en zoniet dan gaat hij voorlopig weer weg dus niet dat hij om de 5 minuten kan drinken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik zou de tuitbeker vullen met water en bij hem in de box leggen zodat hij hem zelf eens kan pakken.
Water kan altijd, diksap is niet goed voor zijn tandjes als je hem om de 5 minuutjes laat drinken.
Onze kleine is zover nog niet maar op mijn werk hebben we het ook zo gedaan met een meisje van 8 maand. en na een tijdje pakt ze de beker zelf en gaat toch een proberen wat er in zit. Nu drinkt ze hem in een keer leeg zonder dat ze maar naar de fles taalt.
Succes ermee

Lilypie

Heb zelf de anti lek beker van Nüby… is een soort (pfft hoe noem je dat nu)??? Het is net zo’n idee als die bekers die de wielrenners op hun fiets hebben (lach me nu ff niet uit …)…

Jurian wilde nl ook niet uit een tuitbeker drinken … toen gaven ze op het cb dit advies… en ja hoor meneer doet het zelf… en zeiden ze het is ook beter want het is rond ipv recht. Dit ivm spraak etc in toekomst. Tuurlijk gewone oefenbeker van difrax is nog beter maar… .dat is een grote knoeipartij!

Gewijzigd door - mini-boy op 26 Jun 2009 10:47:31

je bedoeld een bidon mini_boy?

Liefs Michelle

hmmz mijn reactie stond niet in beeld dus jij zag waarschijnlijk ook niet dar er op jou vraag gereageerd was mini_boy dus nieuwe poging

Liefs Michelle

jaaaaaaaaaaa die bedoel ik… kent iemand die? Is dus een simpele anti lek fles die Jurian net als zijn gewone flesje (met fv) vasthoudt… die met 2 handvaten houdt hij ook niet vast… tja … kindjes kunnen eigenwijs zijn

Oh ja die ken ik… Maar ik ben bang dat ik weer voor niets iets ga kopen… Meneertje is nogal kieskeurig.
Een oefenbeker begin ik nog niet aan, daar is hij veel te wild voor, en mama heeft een hekel aan dweilen, haha!
Ik hou het maar even bij de fles met diksap, want water wil hij helemaal niet hebben. Hij drink dat flesje wel in een ker leeg, dus voor de tandjes zou het dan wel meevallen. daarnaast leg ik een tuitbeker in de box, en wie weet leert hij het binnenkort wel, ahaha!

Lilypie

Lilypie

ook ik ga die gekke tuitbeker maar in de box leggen en kijken voor zo,n bidon en intussen oefenen met een gewone (oefen) beker.
Kind wordt traumatisch als ik dit zo lees

Liefs Michelle

quote:
Ik hou het maar even bij de fles met diksap, want water wil hij helemaal niet hebben. Hij drink dat flesje wel in een ker leeg, dus voor de tandjes zou het dan wel meevallen.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/PbWqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdf.lilypie.com/nD3jp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” /></a>

Hier ook geen water boy!!

Dylano moet ook geen water maar ga toch echt geen tuitbeker met diksap in de box leggen stel dfat hij openschiet of gaat lekken ofzo wat een plakzooi heb ik dan dus gewoon water in de tuitbeker

Liefs Michelle

Eva vertikt het ook om uit een tuitbeker te drinken. Het ding wordt elke dag
aangeboden en elke dag gaat ze gillen en smijt ze 'm meteen weg! Ze moet 'm niet! Maar denken jullie dat mevrouw wel diksap uit een fles drinkt? Niks hoor. Ze drinkt niks. Alleen melk. De echte oefenbeker gaat dan nog het beste. Gisteren gaf ik haar wat van mijn appelsap (ongezoet) en dat ging redelijk. Ze maakt haar lipjes er nat mee, maar echt drinken…nou nee. Volgens het cb kan het geen kwaad, maar ik maak me zeker met die weer zorgen. Ze plast nauwelijks…Ik weet echt niet hoe ik haar aan het drinken krijg. Ze drinkt niet uit de fles, niet uit de beker en niets anders dan melk dus. Vervelend!

Ik ga die bidon toch effe bekijken Mini Boy. Ik doe alles om Eva te helpen met drinken! Heb al zeker 6 bekers hier staan, van een lekbeker (grr) van Difrax tot Avent tot Etos tot Mepal of zoiets. Niets werkt!

@ Anouk, kan jou het schelen als Joey wel sap uit de fles drinkt nu? Wees blij dat hij goed drinkt zo joh, ik zou wel willen dat Eva dat deed. Beter zo dan niets drinken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@rainbow
Als je wilt dat ze met dit weer extra vocht binnenkrijgt dan kun je misschien gewoon wat melk extra geven maar dan met veel meer water misschien trapt ze daar in. Je kunt het niet dwingen en komt echt wel keer vanzelf. of thee met melk

Liefs Michelle

Irritant he, dat ze dat niet doet? Wel een goede tip van die ‘watermelk’ of thee met melk. We gaan het proberen, anders droogt ze straks half uit!

Haai,

Ik leer mijn kinderen al zo vroeg mogelijk uit een tuitbeker te drinken.
Ze zijn nu 1 en 3 jaar oud en drinken al sinds ze 7 mnd oud waren uit de tuitbeker.
Mijn dochter van 3 dronk tot haar 3de uit de tuitbeker en Sjors van 1 drinkt nu sinds kort uit een plastike beker.
Dit doet sjors erg goed!
Mijn kinderen willen ook alleen maar water drinken. Iets anders willen ze niet. hihihi!
Beter voor de tandjes toch!
Niet de hele dag door drinken aanbieden.
Het beste is om je kindje te laten drinken, stopt hij/zij dan beker wegzetten en later nog eens aanbieden.

Ik ben trouwens nieuw en vindt ikkeben leuk.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

allereerst
welkom Lisan! je bent van harte welkom

rico weigert een tuitbeker in zoverre…dat hij erop gaat bijten en niet drinken hij wil m dus wel maar puur om in te bijten haha.
die kleine zwevert weet me wel elke keer uit te testen zeg aach mn moppie, ik heb zoiets van dan maar geen tuitbeker dus ben m nu uit een beker aan het leren drinken ahha hij voelt zich heel stoer daarbij gaat dan kirren enzo als ie een slok heeft genomen en met zn handjes wapperen.
maargoed…weet het verder ook niet, heb geen tips behalve dan een beker leren??
enne ik heb ook een bidon voor rico zo’n ding haha die gebruiken fitnessers ook he!! maar goed daar zit een soort rietje aan en dat vind ie helemaal raar en slaat ie uit mn hand

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn zoontje is nu 8 maanden, ik laat hem niet uit de tuitbeker drinken maar uit een beker met oortjes zonder tuit en dit gaat super!

Gisteren meteen zo’n bidon met rietje gekocht, maar Eef snapte er geen zak van en sloeg 'm uit mijn hand. Vandaag dronk ze 10cc appelsap (van Coveld ofzo, staat bij de Roosvicee) en dat ging uit de zuigfles. Soms oefenen we met een gewone beker en dat lukt dan nog het beste. WEER geld weggegooid met de bidon dus. Jammer, want ik hoop steeds iets te vinden waar ze wel uit gaat drinken. En dan nog iets zoeken wat ze lekker vindt buiten melk om…Drinken is en blijft drama!

ik ben blij dat dylano in ieder geval wel uit de fles iets anders drinkt dan melk maar voor de rest is het hier ook nog geklooi hoor. zat er aan te denken om het ventiel uit de tuitbeker te halen dan hoeft hij niet te zuigen loopt het zo in zijn mond wordt ook een geklieder ben ik bang maar goed we zullen zien

Liefs Michelle

hoi rainbow,

ik zou gewoon eens water op een lepelte proberen.mijn zoontje wilde nooit drinken idd ook alleen maar melk. en toen met het mooie weer water van een lepeltje gegeven. reuze interessant of natuurlijk uit mijn glas is ook erg interessant. probeer het eens voor extra vocht en ze went een beetje aan de smaak zodat ze het later herkent in haar fles.

gr ikina