Mijn zoontje is sinds zaterdagavond ziek. Hoge koorts, maandagmiddag begon ie heel erg te spugen. Maandagavond is ie een nacht opgenomen geweest met uitdrogingsverschijnsel en heeft ie extra vocht gehad via een zonde. Ondertussen is ie weer thuis. Koorts nog steeds niet weg en alles wat er boven in gaat lijkt gelijk aan de onderkant er weer uit te komen.
Hij heeft nu 200cc gedronken.
Kan ik nog afwachten of moet ik de dokter bellen?
Dringende vraag!
Als je je zorgen maakt, kan je altijd de dokter bellen!!
Verder: Geef je hem ORS, hiervan kan je hem regelmatig een paar slokjes geven, voorkomt uitdroging verschijnselen en is te verkrijgen bij de apotheek.
Beterschap!
liefs, Anne
Wat zegt je moedergevoel? Ik kan me indenken dat je de huisarts belt, helemaal omdat hij al opgenomen is geweest. En sowieso die ORS halen, dat is ook goed spul. Sterkte!
Groetjes,
M
Ik vind het heel moeilijk. Hij is al best wel iel en kan niet veel hebben.
Heb hem net wakker gemaakt omdat ie al de hele ochtend sliep en dat ging niet al te makkelijk. Hij heeft toen wel 50ml ors gedronken maar is daarna weer gelijk gaan slapen.
Beter 1 keer te veel gebeld, dan 1 keer te weinig. Een beetje goede huisarts zal dat begrijpen.
Groetjes,
M
Sinds zaterdagavond hoge koorts? Dan had je al lang de dokter moeten bellen!
Na 4 dagen koorts niet weg: onmiddellijk dokter bellen! Het is woensdag!
Groetekes, Sje
Dat is het hem dus ook. Mijn huisarts is op vakantie, dus ik zal naar een vervangende moeten gaan. Mijn zoontje heeft al heel wat gezondheidsproblemen achter de rug dat maakt het aan de ene kant makkelijker om te bellen en aan andere kant ook weer moeilijker omdat zo’n vervanger hem dus niet kent.
Van maandag tot dinsdag heeft ie in het ziekenhuis gelegen en heeft ie zonde gehad met vocht en ors.
Maakt toch niet uit dat je een vervanger krijgt?! Het gaat om de gezondheid van je kind! Al moet je ervoor naar de andere kant van het land. Na 4 dagen koorts bel je gewoon de huisarts. Maakt niet uit welke.
Je vergeeft het jezelf nooit als je niet gebeld hebt omdat je eigen huisarts met vakantie is en dat je kindje daardoor onnodig ernstiger ziek wordt.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2010 13:36:27
Ik sluit me bij de rest aan. Ook al moet je naar een vervanger. Jammer dan het het gaat hier wel om de gezondheid van je zoontje. 4 dagen koorts is erg lang. Zeker als hij al een nachtje in het ziekenhuis heeft gelegen. Dat is niet voor niets gebeurd, dus gelijk bellen.
Groetjes,
Sandra
En als het goed is heeft een vervangende huisarts toch toegang tot de patiëntendossiers van de huisarts die hij vervangt?! Dus is heel de ziektegeschiedenis van je kindje binnen bereik.
Ik snap echt het probleem niet waarom je twijfelt om te bellen.
Groetekes, Sje
Mijn advies is ook de huisarts te bellen. Als je maar zorg krijgt. Meteen de telefoon pakken!!!
Heel vreemd dat ze je nog laten afwachten, na je verhaal over het verloop van de situatie sinds zaterdag.
Als er morgen nog geen verandering in zit, weer bellen! En desnoods bel je vanavond de huisartsenpost als je zo de nacht niet in durft te gaan.
Groetekes, Sje
We zijn net bij de dokter geweest en hij denkt dat het een virusinfectie is met daar bovenop een bacterieleinfectie en oorontsteking. aan beide kanten. Hij heeft nu antibiotica gehad en mocht ie weer gaan spugen gelijk bellen.
Nou zie je wel! Goed dat je toch actie hebt ondernomen! Alle beterschap met de kleine man.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 07 Jul 2010 17:07:03
was je kind beter toen ze hem lieten gaan uit het ziekenhuis?
want als dit niet het geval is is dat eigenlijk tegen de regels!
Bij Rico was dit ook zo dat ie daar lag omdat ie was uitgedroogd,
en er moest meer input dan output zijn dus: meer binnen komen dan eruit ging.
en daarna moest ie 24 uur daarblijven ter observatie dat hij ZELF at en dronke n dat het er ook inbleef.
heel vreemd dat als je kind nog zoveel diarree had dat ze m hebben laten gaan, kan echt NIET.
en idd een vervangend arts boeiend als je kind ziek is issie ziek.
sterkte meid
Hij had wel diarree maar niet zoveel. Toen ze hem lieten gaan had ie alleen 100ml gedronken verder niets. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ie naar huis mocht maar was natuurlijk wel heel blij. Dat wij niet graag naar een andere dokter gaan is omdat we behoorlijk wat nare ervaringen er mee hebben. Zo heeft ie bijvoorbeeld drie maanden verschrikkelijk pijn moeten lijden voordat ze er wat aan gingen doen. We zaten toen elke week bij de huisartsenpost en ziekenhuis. Uiteindelijk bleek ie ernstige maag problemen te hebben.
100 ml is veelste weinig, ze moeten 1000 aan vocht binnen krijgen voordat ze een kind laten gaan normaliter gezien.
rico moest zelfs 1200 binnen krijgen in 24 uur omdat hij al 16 dagen diarree had en al 4 dagen overgaf.
ook onze dokter is er 1 waar ik absoluut niet trots op ben, dankzij haar waren ze er niet op tijd meer bij, en duurde het allemaal behoorlijk lang voordat ie naar huis mocht. gelukkig at hij net voordat het kerstavond was genoeg zodat hij 1 dag voor kerstavond naar huis mocht. wat waren wij blij!
ik snap natuurlijk dat je ook blij bent maar als het voor jou niet goed voelt moet je dat gewoon aangeven, dan houden ze daar vaak ook rekening mee, dat moeten ze wel…moeder instinct liegt niet!
Die invaller he, was DAT die arts waar jullie zolang mee aan het sukkelen waren geweest? want dan begrijp ik het idd ook wel, maar niet elke dokter is hetzelfde, desnoods bel je dan gewoon een andere dokter op (willekeurig bij je in de buurt) want jij bent vrij om je eigen arts te kiezen, dat is gewoon een wet in nederland. als er iets met je kind is en jij voelt je totaal niet op je gemak bij die ene arts, mag je gewoon een andere bellen.
hoe is het nu met je zoontje? heeft ie nog koorts?
Ik heb het idee dat het wel iets beter met hem gaat. Hij heeft voor het eerst in 4 dagen weer een koekje gegeten. Morgen ff afwachten. Dokter heeft gezegd dat als ie weer gaat spugen dat ik gelijk moet bellen.