Dringende vraag, zere benen en koorts

hoi mede moeders.

mijn dochter ilona 3,5 jaar heeft sind ongeveer 3 dagen zere boven benen, vooral als ze even gezeten heeft of net wakker word. maar sind gisteren werd het erger en had koorts 38. maar vandaag kon ze helemaal niks aan haar benen, zelf optillen deed zeer. en had inmiddel ook 39,3. dus ben bij de weekendarts geweest maar die kon niks vinden. dus nu moet ik het aan kijken en paracetamol geven.
korts was wel vanmiddag gezakt naar 38 maar inmiddels nu de avond zit ze weer op 39.
ze drink redelijk goed en eet ook wel een beetje. en voor de rest is ze niet suf. wel slaapt ze graag.

hebben jullie dit ook mee gemaakt of heb een idee wat het is.
groetjes henny

Misschien een zomergriepje??

Groetjes,

Michèle

Als ik griep heb, dan heb ik ook vaak pijn in m’n lijf. Lijkt op spierpijn. Misschien heeft je dochter dat ook? En anders misschien een combi van een virusje en groeipijn? Beterschap voor d’r!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

datis het hem nu juist ze is helemaal niet ziek.
het is koorts en zere benen.
en de arts zei dat het geen groeipijn was, hoe ze dat zien weet ik ook niet?
groetjes henny

Het heet pas koorts vanaf 38,5. Anders is het gewoon verhoging.

Mogelijk is dit iets om in de gaten te houden zolang ze koorts houdt:
Zakt koorts goed met paracetamol dan heeft ze een virus
Zakt koorts niet goed met paracetamol van heeft ze een bacteriële infectie en moet ze behandeld worden met antibiotica.

Groetekes, Sje

Nee sje dat is niet zo,
alle doktoren die ik heb gesproken hierover zeggen dat het tussen de 37.5 en 38 verhoging is, boven de 38 koorts en boven de 38.5 hoge koorts.
zo redeneren ze bij kinderen tot 12 jaar. daarna ligt het een halve gr. hoger.
Toevallig zei de kinderarts dit een paar weken geleden nog tegen me, omdat ik dat in de gaten moest houden voor zijn operatie.
niet om je in de reden te vallen trouwens hoor

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

nou het is weer aardig goed volgens mij.
ze is nu net een tijdje beneden geweest en het lopen ging opeens een stuk beter.
heb haar temp. en had 38,3. dus dat ging al naar beneden. en nu lig ze net op bed en voelt weer lekker koel aan niet meer zo het en haartemp is nu 37,5.
ben blij dat het opeens zo snel zakt.
maar wat het kon zij??? misschien de warmte???
het is nu heerlijk koel dus dat heeft haar ook wel goed gedaan denk ik.
en de zetpil helpt natuurlijk ook goed.

ik schrik altijd snel als er wat met mijn meiden is.
groetjes henny

quote:
niet om je in de reden te vallen trouwens hoor

Nou dat deed je anders wel jongedame!!!

Groetekes, Sje

tuurlijk schrik je je dan kapot, is niks meer dan normaal.
mama’s zijn vaak overbezorgd… maar ik zeg altijd: liever overbezorgd dan dat je je kind aan zijn lot over laat toch?
niet voor schamen is vrij natuurlijk

te vroeg gejuigt denk ik, net had ze 38,8 en weer veel pijn.
eerst kon ze niet lopen, nu net heeft ze een stukje geschuifeld aan de hand mee.
ik snap het niet meer.
bij groeipijn is volgens mij geen koorts en dat was toch alleen in de avond en nacht.

Wat ik van groeipijn ken bij mijn dochter is indd 's avonds en 's nachts en zonder koorts.
Ik zou morgen even je eigen ha inschakelen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik zou ook meteen bellen, want pijn in benen enzo en koorts kunnen ook duiden op iets in de bloedvaten, niet om je bang te maken maar er zit blijkbaar iets niet in orde.

het is vandaag ook kwakkellen,
als ze lang stil zit heeft ze pijn en stijf.
ze durft nu niet te staan. als ik haar til deed haar onderrug zeer.
de koorts is wel weg. tot nu toe.
morgen naar onze eigen ha. mijn schoonmoeder zei ook misschien bloed prikken, daar kunnen ze ook veel in zien.

en groeipijn is toch ook als ze stil zitten, dan heeft ilona juist geen pijn.

ik hoop sneldat het over gaat of weten wat het is.
groetjes henny

ik denk ook niet dat dit groeipijn is daar krijg je volgens mij geen dagenlang koorts van hoor.
ik zou aankaarten of het iets in haar vaten kan zijn. of dat er misschien zenuwen zijn afgeknelt doordat het warm is dat misschien de zenuwtunnels vernauwd zijn snapje?
en misschien een virusje erbij mbt de koorts

Groeipijn is indd ook als ze stil zitten. Dit is geen groeipijn.

Liefs Michelle

Misschien de vijfde of de zesde ziekte? Vorig jaar heeft de onze de zesde ziekte gehad, hoge koorts en niet willen lopen/kruipen en hangen als hij werd opgepakt (pijn). Drinken en eten deed hij aardig normaal. Na een paar dagen zakte de koorts en kreeg hij vlekjes.

Hier wordt trouwens van verhoging gesproken tussen de 38 en 38,5. Alles wat daar boven zit is koorts. Maar dat is volgens onze arts. Als je van verhoging mag spreken tussen de 37,5 en 38, dan zou de onze altijd verhoging hebben. Die heeft nl. een normale temperatuur van rond de 37,8

het is hier gewoon niet goed,
was net weer veel schreeuwen van de pijn, nu ook weer in de armen.
ga zo de ha bellen en een verwijsing vragen voor de kinderarts en wel gelijk vandaag. zo gaat het niet langer.
groetjes henny

goedzo meid! doorzetten en laat je niet afwimpelen he! jij bent haar moeder en jij weet het beste hoe of wat met je kind.
sterkte meisie!

Wat heftig. Sterkte en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Sterkte!

Liefs Michelle