Dringende vraag, zere benen en koorts

Sjonge … dat is pittig.

Jurian had vorige weekend heel het weekend koorts van ruim 39,5 zelfs met pcm zakte hij niet. Dus ik de arts gebeld smaandags en die vonden het onzin dat het dan meer dan een virus moest zijn. Gewoon uitzieken en pcm gebruiken zeiden ze. Ik voelde me wel rot. Maar wat doe je op zo’n moment. Ik denk als het morgen niet over is vraag ik mijn eigen arts (die was er die dag niet) en wonder boven wonder ging het steeds beterder terwijl eerst de pcm niet aansloeg…

De arts gooide het op de 6e ziekte maar … nooit plekjes gezien.

Beterschap met jullie meid…

Heb je misschien ook aan de ziekte van lyme gedacht? Ik weet niet of ze onlangs is gebeten door een teek, maar dat zou wel een aantal klachten kunnen veroorzaken. Mijn neefje heeft dat jaren terug ook gehad. Nooit door gehad dat hij is gebeten door een teek trouwens. Ook een hele tijd kwakkelen, veel pijn in de spieren wat over ging in pijn in de gewrichten, koorts etc. Ze hebben een lange tijd doorgekwakkeld, totdat hij op een gegeven moment niet eens meer kon lopen/zitten/liggen/. Alles deed hem ontzettend veel pijn. Hij is toen accuut opgenomen in het ziekenhuis, en na wat onderzoek bleek dat hij de ziekte van lyme had. Hij kreeg antibiotica en na een herstel periode was alles weer in orde. De reden waarom het zo lang duurde voordat ze er achter kwamen, was omdat ze niet wisten dat hij door een teek gebeten was. Misschien zou de dokter hier even op kunnen testen om het even uit te sluiten.

liefs woezel

Hoe is het gegaan bij de dokter??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hoi, bedankt voor jullie berichtjes.
bij de ha, kon ik gelijk terecht, hij kon ook niks vinden en zei ook spierpijn door griep, terwijl ze niet grieperig is. en weer het hele verhaal uit gelegd.
dus hij de kinderarts bellen. we konden langs komen, er is gekeken en konden ook niks vinden en dacht ook aan pijn door griep. maar hebben bloed afgenomen.
word op diverse dingen getest, na en uur hadden ze wel wat uitslagen maar dat was goed, dus tot nu toe een virus en woensdag rond 4 uur beld de kinderarts voor de andere uit slagen. de waarde van de spieren waren laag, maar dat kan door een virus kunnen. woensdag moet het ook minder zijn anders moet ik weer bij de kinderarts op spreekuur komen.
er word nu tenminste wel verder gekeken. ook al is het een virus wet we tneminste wel waar we aan toe zijn.

dit alles nu de vakantie bij ons net begonnen is, en mijn man ook twee weken vrij is en over een week zouden we kamperen.
staat al geboekt.

is maar hopen dat het snel over is.
groetjes henny

Goedzo Henny! met doorzetten kom je ergens.
fijn dat het tot nu toe goed is… maar goed daar heb je nu in zoverre ook niks aan want nu weet je nog niks. ik hoop dat het allemaal meevalt!
heb je gevraagd of het iets met zenuwen te maken kan hebben of met vaten?

Goed dat er naar gekeken word nu. Heb je het verhaal van woezel meegekregen over die teek? Want dat ze op de ziekte van lym niet automatisch testen dus dat zou je even na kunnen vragen nog.

Hoop voor jullie dat het snel over is en zeker voor de kleine meid.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ben ik helemaal vergeten over de bloedvaten of zenuw, ik heb het opgeschreven en als de kinderarts bel dan kaart ik het gelijk aan. ook de ziekte van lyme heb ik niet aan gedacht, schrijf ik ook op het lijstje, die dingen vergeet je dan gewoon.

het gekke is nu dat ze nu op het moment nergens last van heb en is heerlijk aan het spelen. ze heeft vanmiddag flink geslapen dus nu maar iets later naar bed.
ze is zelf aan het rennen geweest.

het is wel fijn om me verhaal kwijt te kunnen en dat andere ook mee denken.
ik hou jullie op de hoogte.

daar is ikkeben voor meid
je kunt altijd je verhaal doen!

enne dat is vaak zo, onderneem je actie gaat het ineens beter,
maar schijn kan bedriegen, het kan ook gewoon even goed gaan en daarna weer minder je weet het niet…wacht zoiezo nog een paar dagen af, zoek wat dingen op over de zenuwen/vaten/lyme kijk of je wat herkent, misschien helemaal niet dan hoef je je ook niet zo druk te maken als je nu doet…

Hoe is het nu? heeft ze goed geslapen?

ilona heeft heerlijk geslapen en niet wakker geweest.
en kwam helemaal gezond uit bed. nergen pijn of stijf.
juig nog niet te vroeg, eerst nog de rest van de uitslag weten.
maar ben zeker blij dat ze geen pijn meer heb.
ze is nu lekker met haar grote zus aan het spelen en doet alles weer.
zelf zeg ze ik ben weer beter.
groetjes henny

Ow wat fijn dat ze geen pijn meer heeft. De koorts ook weg?

En ach als het indd over is en er komt verder niets uit te testen moet je maar denken ze is weer een keer goed doorgelicht, kan ook nooit geen kwaad

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

als ze dat zegt moet je daarop vertrouwen, ze kan heel goed aangeven of ze toch nog een beetje last heeft. kinderen zijn daar een kei in. die zeggen al gauw: auw en ik heb daar pijn, als het eigenlijk hartstikke meevalt, je kunt het zo zien: toen ze er last van had had ze er wel echt veel last van hoe je het vertelde…
nu ze zegt; ik ben weer beter, zal ze zich wel fijn voelen.
sterkte nog en laat je weten wat de uitslagen zijn?
weet je wanneer je ze hebt?

woensdag rond 16.00 belt de kinderarts. dan heb ik de rest van de uitslagen.
ben echt blij dat het weer beter gaat.
groetjes henny

ik ook voor jullie! is gewoon echt erg als je kind pijn heeft en je kunt gewoon niks doen…sta je machteloos en dat is echt niet tof

nou gaat weer goed, wel met ilona. alleen haar grote zus begint nu ook, pijnlijke benen. eerst dacht ik ze wil ook aandacht hebben, maar ze werd nu ook weer wakker mee en loop net zo als ilona.
ik neem maar aan dat het een virus is. zou het gelijk aankaarten als de kinderarts belt. en dat er misschien een medicijn voor is.

ja het kan goed zijn,
hoe oud is dr zusje? en idd als ze koorts krijgt is het geen na aperij anders misschien toch wel, zie je toch wel vaker he bij die mupkes, als de 1 iets heeft heeft de ander het ook. of het nu wel of niet echt is

Als je kleintje de ziekte van lyme heeft, dan kan dat ook voor het oog weer even weg zijn (ze lijkt dan weer beter) en zo een week of 2 weken later weer terug op duiken(dus weer ziek). Ik zou het vanmiddag dus ook even na vrgane of dat een optie is.

liefs woezel

@Woezel: ja maar als dr zusje het nu ook ineens heeft?
mits het niet na-apen is dan lijkt het toch meer op iets anders.
lyme is niet besmettelijk van mens op mens tenzij ze met een wondje over haar wondje is geweest maar dat lijkt me ook niet echt logisch toch?
zou het wel zeker even in overweging nemen gewoon puur voor als dr zusje niet echt zo ziek is en geen koorts heeft.

nee maar het kan wel dat zij ook gebeten is. Laatst nog een keer mee gemaakt met een kennis. Hun jongste zoontje had verschijnselen, getest en toen bleek hij lyme te hebben. Vlak daarna de oudste tekenen, op vraag van ouders getest, en ja hoor, lyme. Dus het kan heel goed dat ze beiden gebeten zijn.

liefs woezel

we weten het hoor,
er zat mycoplasma stof in het bloed. het is een soort griep virus.
deze komt niet zo heel veel voor. soms kan contact met schapen dit veroorzaken.
en de symptone beginnen langzaam, bij griep ben je gewoon gelijk ziek en met dit virus bouwt het zich op.
testen op lyme vonden ze niet nodig. omdat ze al wat gevonden had.
maar hopen dat het bij mijn oudtse niet zo erg word. tot nu toe had ze alleen vanmorgen last, maar achteraf had ilona dat ook.

ben blij dat we nu weten wat het was.
en jullie ook bedankt
groetjes henny