Ik schreef het al in mijn Drenthe-topic: Eef heeft de laatste week flink wat driftbuien gehad. Mee driftAANVALLEN. Ik vind het heeeeel moeilijk om hiermee om te gaan!
Voorbeeld: we gingen de supermarkt in, maar het was kil en ik wilde dat ze haar jas aan deed. Haar kermitgroene jas vindt ze prachtig normaal, maar nu is hij opeens fout. Ik deed 'm aan. Zodra haar hand in de mouw zat, begon ze ‘NEE, NEE!’ te roepen, alsof er gif aan die jas zat. Toen moest ze ook nog de wagen in, terwijl ze wilde lopen. Papa en ik gingen de supermarkt in met een keihard krijsende Eef. Ze was knalrood, dikke tranen biggelden over haar gezicht en ze hoestte gewoon van de opwinding. Ik hoorde het even aan, maar na 5 minuten wilde ik dat papa de winkel uit ging. Ik was bang dat ze zou overgeven van het over haar toeren zijn en ik begon dat gegil zelf oervervelend te vinden.
Zo ging het meerdere keren. Vooral als ze de jas aan moest, of als ze wilde lopen en in de kar moest. Papa is wat makkelijker en die laat haar dan los, met als gevolg dat ze overal heen rent. Ik heb gewoon geen puf nu om mee te rennen. Bij mij pikt ze het ook, als ze in de wagen moet. Wel sloeg ze me een paar keer uit woede. Ze moet dan even uitrazen en is na een minuut over de bui heen. Ze komt dan een kusje geven en dan is het voor mij ook over…Ik kom er dan niet meer op terug. Wachtend op de volgende drift-explosie!
Ik weet dat drift veel voorkomt bij kindjes van 2, maar ze heeft ze de laatste tijd meer dan normaal. Om niks ook. Ik geef duidelijk grenzen aan, papa minder. Bij mij ging ze vandaag bv heel lief in de winkel in de kar zitten. Omdat ik dat van haar wilde. Papa geeft snel toe!
Wat moeten we hier nu mee? Wat doen jullie als jullie kindjes buiten zinnen zijn? Of heb ik alleen een kleine duivel? Zo kijkt ze dan namelijk, met van die grote traanogen die vuur spuwen van drift! Ik vind haar soms ook zielig als ze in zo’n bui is, want voor haar moet dat ook niet fijn voelen. En is het frustratie ofzo? Waar komt het vandaan? Ik kan haar normaal prima aan qua diva-gedrag en ze is ook vaak heel lief en behulpzaam, maar als ze zo doet zoals afgelopen week vind ik haar verschrikkelijk! Zeker met 36 weken zwanger kan ik haar gewoon niet trappend en schoppend in een kar duwen, of achter haar aan hollen! Vermoeiend! En ze moet nog 2 worden he…
Groetjes Rainbow, trotse mama