@Sugers303 , Als je gaat proberen om je kleine in de kinderstoel op de gang te zetten, zorg er dan wel voor dat ze er niet uit kan klimmen!!! Ik weet natuurlijk niet welke kinderstoel je hebt, wij hadden er bv 1 waarbij Bo er absoluut niet uit (3 punts gordel)kon, Maar nu gebruiken wij een andere met een los tuigje, maar mooi dat hij dus in dat ding kan staan, met tuigje en al. En geloof mij, ze zijn je altijd een stap voor!! Dus als je denkt, dat kan ze niet, ga er dan vanuit dat ze het wel kan, voor je het weet heb je ongelukken.
MBT dat andere kindje die wat rustiger was, ikw eet niet of zij al kon lopen, maar valt mij ook op dat toen bo nog niet kon lopen, hij veel rustiger was dan kindjes die dat wel konden, mbt dingen doen die niet mogen. Komt puur doordat ze lichamelijk ook meer kunnen. Zou dus heel goed kunnen dat dit bij het andere kindje nog komt.
Wat betrfet die drift buien, die heeft bo ook, maar ik ben heel simpel, zijn we in de winkel, en dus in principe “veilig” , dan loop ik weg, zeg dan dag bo, mama gaat!! (tuurlijk houdt ik hem wel in de gaten, maar doe voor hem net alsof) en dan komt hij mij als een speer achter na. Als hij iets niet wil (in de kinderwagen ofzo) pech, als ik wil dat hij er in gaat, dan gaat hij er in, ook al duurt het 10 minuten voordat het uiteindelijk lukt. IK blijf dan heel rustig met mijn arm achter zijn nek, en 1 arm tussen zijn benen zodat hij niet uit de kinder wagen glijd wanneer hij zich in boosheid overstrekt, en zeg niks, totdat hij zijn lichaam ontspant, en dan snel armen door het tuigje en dichtklikken, en dan is het ook zo weer over. Krijg dan ook zat blikken van anderen, want het is toch zielig als hij er in moet?? Tja, als ik nog 2 km naar huis moet lopen, en bo wil niet lopen, maar op de arm (wat ik niet trek 2 km lang) dan is het de kinderwagen. Ook mbt luisteren als we op de stoep lopen. HIj mag zelf lopen , maar wel een handje aan mama. DOet hij dat niet, pech, dan in de kinderwagen.
Thuis vallen de driftbuien mee, het is voornamelijk provoceren, dingen expres doen die niet mogen en dan ook duidelijk laten merken dat hij op het punt staat iets te gaan doen wat niet mag, zodat mama gaat kijken. Echt drift buien valt nog mee. Valt mij wel op dat hij dit voornamelijk doet wanneer hij heel moe is, dan blijft hij namelijk aan de gang. Het is bij hem een teken dat het tijd voor bed wordt,
liefs woezel