Dreumesforum?


#1

Sinds Eva 1 jaar is, ben ik verhuisd naar het peuterforum. Ik merk alleen nu al dat het verschil in leeftijd tussen Eva en andere kindjes soms groot is. Op het babyforum waren ze allemaal 0-1 jaar en dat is herkenbaar. Nu is het ene kindje (Eva bv) 1 en het andere 4. Die hebben natuurlijk een totaal andere ontwikkeling. Waarom is er niet nog een dreumes-forum ofzo? Bv van 1-2 jaar en dan een peuterforum van 3-4? Ik mis een beetje de herkenbaarheid en daarom ga ik nog vaak naar het babyforum om met mij bekende mama’s te kletsen! Die hebben ook kindjes van rond dezelfde leeftijd. Wat ik dus wil zeggen, ik vind de leeftijdsmarge 1-4 zo groot?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker


#2

Was mij ook al opgevallen rainbow maar is misschien gewoon ff wennen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie


#3

Ja … denk dat wij de overstap allemaal te groot vinden. We blijven nog graag in het baby forum hangen…


#4

Maar wij vinden het ook wel heel gezellig, dat jullie allemaal nog even blijven hangen
Liefs, Anne

PS, Verder vind ik het een goed idee!!

Lilypie


#5

Goed idee Rainbow! Ik sluit me helemaal bij je aan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#6

Ja het zou wel makkelijk zijn. Ik hobbel nu ook heen en weer inderdaad. Want nieuw bedjes en zo kan ik ook nog niets mee. Van 0-1 was te overzien, maar 1-4 is zo ontzettend lang. Maar ik denk dat Kim of Asje hier haar ligt over moet laten schijnen.

Groetjes,

Michèle


#7

Ik heb er nooit moeite mee gehad ( en nog niet ). Ik pik gewoon eruit wat interessant voor me lijkt. Daarbij kan het toch ook nog zo zijn dat je wel een idee/gedachtengang of tip hebt als het bv om het omleggen naar een groter bedje gaat ? Is dan maar een voorbeeld he. Offuuuuhm zie ik dat verkeerd ?
Ik kan toch ook al uit de dreumessen zijn, maar wel meelezen en adviseren ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 05 Sep 2009 15:13:43


#8

Ik ben ook uit de baby’s en de dreumessen maar lees wel alles mee want ik kan wel goede tips hebben uit ervaringen die ik zelf met de meiden in die tijd had. Ik let er eigenlijk niet eens zo op in welk forumonderdeel topics staan.

Groetekes, Sje


#9
quote:
Ik let er eigenlijk niet eens zo op in welk forumonderdeel topics staan.

Groetekes, Sje


Tja dat heb ik nu ook, alleen bij het zelf plaatsen van een topic let ik er even op waar hij het beste past.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#10

Ja, precies, dan let ik er ook op (hoewel ik zelden topics start).

Groetekes, Sje


#11

Zal best een goed idee zijn, maar ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Ik kijk eigenlijk op alle forums, en post bij baby en zwanger, omdat die van mij van toepassing zijn. Maar als ik een tip kan geven bij de kleuters doe ik dat ook.

Lilypie

Lilypie


#12

Hmm…zelf kan ik echt niets met kleuters wat dat betreft en daar zal ik dan ook niet op reageren. Misschien is het inderdaad wennen hoor! Ik mis gewoon dat er elke dag allemaal topics bijkomen waar ik op kan reageren. Gewoon, omdat ik niet alles weet wat in het 1-4 forum staat. Ik vond het babyforum juist daarom zo gezellig, omdat je echt overal over mee kon praten. Voorlopig hang ik dan maar een beetje op het zwanger-, 0-1 en 1-4-forum rond…Dat 1-2 leek mij wel handig eigenlijk…!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker


#13

Ik heb ook hetzelfde gevoel als jou Rainbow. Vind de leetijdsmarge ook erg hoog, dus ik ben ook voor een forum voor 1-2 jarige. We zullen er denk ik toch aan moeten wennen, alhoewel Tim nu ruim 14 maanden is en ik er nog steeds niet erg aan gewent ben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers


#14

Eigenlijk niet zoveel moeite mee. Zo lees je ook eens iets wat je dan voor kunt zijn als Anna zich zo gaat gedragen of zo.


#15

Zo te zien aan de reacties moeten we er maar aan wennen… jammer. Want er is verder wel voor iedereen een forum en dreumus is toch een ander onderdeel dan peuter…

Merk zelf dat ik nu minder actief ben op ikkeben omdat er weinig informatie voor mij is op het peuterforum. De leeftijden verschillen té veel… waardoor je er al snel door heen gelezen ben en er verder geen tips oid aan kwijt kan omdat Jurian die leeftijd nog niet bereikt heeft.

Kruip al snel terug naar het gezellige baby forum


#16

Ik ook MiniBoy. Normaal zat ik vaak op het forum, maar nu ook een stuk minder. Omdat je snel ‘klaar’ bent met lezen. Op sommige topics kun je gewoon minder goed reageren en dan ben je snel klaar. Ik vind het minder interessant om iets te lezen over een kindje van 3, omdat dat voor ons nog zo ver weg is en het tegen die tijd allemaal weer anders is. Maar ja. Dan blijven we gewoon gezellig even bij de baby’s hangen toch?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker


#17

Vindt de leeftijdsgrens ook te groot eigenlijk maar ik lees alles toch wel omdat ik er ook al 1 van 19 heb dus alle leeftijden al doorgehobbelt ben

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie


#18

ik heb er wel over nagedacht, en jullie ideen ook zeker meegenomen maar toch.

het is me teveel moeite en omzetting voor niets extra, er zit een knop actieve topics… dan hebben jullie alle nieuwe topics in 1 oogopslag of het nu in het baby, schoolgaande kinders mama’s hoekje is of niet

kinderen 1-4 dekt een hele goeie lading in mijn ogen

zeker omdat het zoveel tijd beslaat, want de een zit met 2 jaar in de peuterpubertijd en de ander al met 1.5

dus nee

op ikkeben zullen jullie het moeten doen met deze rubrieken

groet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#19

Jammer, want ik vind er ook wel iets voor te zeggen.

Het is niet dat je de topics van kinderen buiten de leeftijdsgroep van eigen kind niet leest, maar toch is wel prettig om alle onderwerpen waar je over mee kunt praten, bij elkaar te hebben. Aan het onderwerp zie je niet altijd om welke leeftijd het gaat en scheelt veel tijd als je snel even kijken of er nog iets gebeurd is en of je ergens nog aan bij kunt dragen.

Als je dan is uitgebreid de tijd hebt, kun je alles doornemen. Zo zie ik het een beetje.

Nu selecteer ik maar een beetje op wie de topic startte, omdat ik weet welke moeders in dezelfde leeftijdszone zitten qua kind. Maar ja, wie weet mis ik daardoor de helft als er een nieuw lid is of iemand die minder actief is. Het zou voor ons wel heel makkelijk zijn.

Maar then again… ik hoef verder niets aan te passen, dus jouw keuze, kimmetje.

Lilypie - Personal pictureLilypie


#20

Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als een kast inruimen, iedereen doet dat anders. Ik zelf heb er nog nooit bij stilgestaan dat deze categorie te breed zou zijn en heb er inmiddels 2 kinders in gehad zelfs. Dat ik er nooit bij stilgestaan heb betekend dan automatisch ook dat ik er geen hinder van heb gehad, anders had ik daar wel eens mijn gedachten over laten gaan. Dus de ikkeben-kast word door iedereen anders ingedeeld blijkbaar.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!