Drammen..hoort het bij de leeftijd?

Morgan moet met stoel op de gang indien we dat zouden doen, maar dan kun je niet meer naar de wc want ik heb een kleinpishalletje. Zonder stoel kan niet want dan gaat ze naar boven… Enne laatst wilde we haar straf geven, in de stoel met der gezicht naar de muur. Bleek die muts stukjes brood in der steol verstopt te hebben en die zat ze op te eten dus straf vond ze het niet.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben eigenlijk geen strafplek. Ik vind het nog niet nodig. Als we haar negeren, dat is voor haar al erg genoeg. Ze weet dan donders goed dat ze iets fout heeft gedaan. Met echt straffen wacht ik tot ik weet dat ze het begrijpt.

Maar ieder zn eigen aanpak. ik heb het idee dat het nu nog niet echt zin heeft bij Nora.

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Michelle: ik zei al in een ander topic, dat hij juist rustig wordt in zn slaapkamer, omdat ie dan even minder prikkels om zich heen heeft en rustig kan spelen. het gaat mij nog niet echt om een strafplek. daarom ook het knipoogje achter : straf gehad
hij wordt altijd heel rustig als hij even in bed zit. maar goed dat is voor iedereen anders.
als het me echt te gek wordt heb ik de tip van mini-boy ook overgenomen, met de stoel in de gang. daar is het ontzettend kaal namelijk, echt boring!.

@iedereen:
Rico heeft vanacht echt drama gehad met zn kiezen.
hij was zo hard aan het gillen en aan het bijten gegaan. zijn temperatuur was onder de 36 gezakt. terwijl zn nekje redelijk aanvoelde.
ik snapte er niks van het was best warm op zn kamer!
nou heb ik m toch een pcm gegeven en een droge pamper.
kwartier later begon hij weer te gillen en te krijsen. de verwarming had ik inmiddels aangezet. even bij mij neergelegd toen viel ie in slaap. toen heb ik m weer zachtjes in bed gelegd en hij sliep door tot ik bij de deur was. toen begon hij weer te krijsen. ik vond het zo zielig dit was ook even een moment dat ik bang was: dit gaat zo de hele nacht door! toen heb ik heel lang langs zn bedje gezeten want hij was helemaal in paniek.
toen heb ik hem op het aankleedkussen gezet, neusje gesprayed en trouwens ook de snotzuiger gebruikt. nou er kwam een hoop derrie uit dat ik zoiets had van: waar BLIJFT het allemaal. toen heb ik hem een maillot aangegeven, en wat dampo gesmeerd. toen ging ie vrolijk kletsen (??) en heb ik hem een beetje water gegeven dat ie wat rustiger zou worden van binnen. toen terug gelegd en hij sliep weer.
al met al ben ik 4 uur lang met hem bezig geweest. heb m ook in het begin laten huilen na alles nagekeken te hebben. maar niks hielp.
wat het hem uiteindelijk gedaan heeft weet ik niet. maar eigenlijk boeide me dat toen ook niet. ik was onderhand doodmoe.
hij begon namelijk om half 11 te tieren… tel maar uit.

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 10:21:55

Hey Inge,

Ik had laatst ook zo’n nacht met Nora, ongeveer precies zoals je het nu omschrijft. Ik kan je mischien geruststellen, het bleef bij 1 nacht en Nora had ook wat ondertemperatuur. Dacht toen toch ook haar kiezen en inderdaad, de volgende dag was de eerste punt van de derde kies echt goed doorgekomen.

Hopen dat je vannacht weer lekker door kunt slapen, maar vroeg naar bedje toe, dan!

liefs

@Liske: Rico heeft dit namelijka l vaker gehad. maar nog nooit hier thuis. dat was altijd bij opa en oma als ie daar logeerde (met mij samen)
hij is wel bezig met kiezen, 1 is voor de helft door (nog steeds haha) en die andere is een puntje door. Met die 1ste kies bleef het echt heel lang bij dat ene puntje en ineens schoot ie door.
hopelijk is dat nu ook het geval.
maar dentinox hielp niet vanacht.
volgens mij deed dat snotzuigertje en die maillot het hem want sinds dien was ie stil. ja na het water drinken dan.
daar is toch niks op tegen dat ie een beetje water uit een flesje drinkt? bedoel het is geen voeding, en als ik b.v. een nachtmerrie ofzo heb gehad dan drink ik ook wat om tot rust te komen.

@Liske, ik heb het boek gehad van de Supernanny (jaja!) en daar staat inderdaad in dat het nu geen zin heeft om zo’n strafplek te hebben, omdat ze het niet begrijpen. Dat idee heb ik ook, dus wij hebben ook geen plek nog. Misschien als ze 2 is en echt begrijpt dat ze stout is…!

@Inge, wat een drama joh! Is Rico nu weer rustiger?

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Inge, Nee hoor das niet erg, Morgan moest heel erg hoesten en die heb ik ook een beetje water gegeven. Een slokje uit een bekertje en daarna is ze weer lekker gaan slapen.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow: oke ze begrijpen dus nog geen strafplekken, dan mag ik rico rustig in zn bed neer kwakken als ie lastig is, hij snapt dat toch niet, en ik hoef niet naar zn gekwehk te luisteren hij is alleen ontzettend aan het drammen weer.
en voordat ik dit las, hadden we een keer de gang geprobeerd, nou hij zat te schaterlachen en al dus het boeide m niks.
dus wij schaffen de strafplek maar af voorlopig, maar mocht ie drammen en ik wordt er niet blij van gaat ie maar op zn kamer spelen.
is ie meteen rustig

het gaat nu wel weer beter met rico, hij is niet meer in paniek. maar was wel vroeg wakker maarja… hopelijk gaat het vanacht beter. zn neus zit nog wel pot dicht helaas…kunt alleen maar sprayen en snotjes zuigen om het m zo makkelijk mogelijk te maken.

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 12:19:37

Blij dat supernanny het met me eens is!

Ik volg mn gevoel een beetje in die dingen, als ik het idee had dat zo’n plek zin zou hebben, zouden wij het ook ingevoerd hebben, maar bij Nora zou het nu niets uithalen.

Ja, die kiezen zijn echt monsters, kan me ook voorstellen dat het een rotgevoel geeft in zo’n klein mondje. En een slokje water vind ik mag altijd. Even een soort geruststelling en je buikje een beetje gevuld. 's nachts probeer je ook alles om maar te zorgen dat ze gaan slapen, ja toch! Dan sta je inderdaad om 4 uur de luier te verschonen. Ach, als het helpt dan helpt het…

Liefs

haha
ach ieder heeft zijn of haar manier natuurlijk.
ik had zoiets van: van al dath uilen heeft ie zo’n rauwe keel, lekker slokje water zal wonderen doen en ja hoor!

hij ligt nu ook heerlijk te slapen.
hij kreeg net een koekje in de winkel, en hij wilde m niet. hijhad om 12 uur broodg ehad en om 1 uur koek haha, ideale tijd om koek te geven dan weigeren ze wel
na 2 hapjes had ie genoeg.
ach straks mag ie van mij wel een bisquitje als ie wakker is… als het maar niet om 4 uur is want dan heeft ie pech.
kan ie alleen roosvicee krijgen watn om 5 uur is het etenstijd en dan wil ie dat niet.
't zal mij benieuwen hoe dat woensdag gaat (oproep prik 25 november)
ik laat m de dag daarvoor nog even nakijken omdat ie toch zo jengelig is de laatste dagen. oke sprong en kiezen maaar er zit m ook wat dwars met verkoudheid. het gekke was trouwens wel dat hij vanacht zn snotzuigertje oke vond. normaal krijst ie het uit nu bleef ie rustig liggen en zeid ie: aaaah toen ik klaar was haha.
opluchting dus

Is dat voor de mex Inge??? Wij hebben nog geen oproep gehad voor Morgan. Ik heb het topic niet meer gevolgd.

Groetjes,

Michèle

ja voor de mexgriep michele.
en ik ben er nog niet uit hahaha
maar het wordt toch een ja vermoed ik.
heb er wat meer info ingezet in dat topic van de mex.griep
wat in de brief stond.

Ja ik zag het even snel, ik heb hem nog niet gehad. Misschien dat ie ook vandaag in de bus ligt. Anders bel ik van de week de ha wel even want ik wil wel dat Morgan ingent wordt.

Groetjes,

Michèle

komt goed meid, morgen nog een dag en dan kun je altijd nog bellen toch?
de tijd van rico staatn og steeds niet op de site, maar het staat op alfabetische volgorde, dan zou rico om kwart voor 5 moeten
en dat wil ik dus NIET.
beroerde ROT tijd

meneer is weer zooo vervelend.
ik heb er echt hoofdpijn van met zijn gekrijs constant

trouwens, ik had vanacht zoiets geks.
zoals jullie gelezen hadden was ik nogal wat tijd met rico bezig omdathij zich niet fijn voelde.
toen ik zelf eenmaal sliep werd ik s’nachts ineens wakker, en ik zat rechtop in bed ergens aan te voelen. ik dacht dat rico dat was (vraag me niet waarom)
ik bleef de hele tijd datgene wat ik aanraakte vast houden omdat ik niet zeker wist of het rico was (hoe zou die in godsnaam bij ons in bed gekomen zijn hahaha, daar dacht ik niet eens aan want was bang dat ik met hem in slaap was gevallen toen ik m even uit bed had gepakt maar had m allang terug gelegd natuurlijk)
enfin… toen deed ik het nachtlampje aan met 1 hand nog op “dat gene”.
bleek het rijco’s been en voet te zijn hahahaha.
ja echt ik ben niet helemaal oke volgens mij, maar ik had blijkbaar wat liggen dromen en ja zo wakker geworden half in mn slaap.
moest vanochtend meteen weer aan mn terror nightmare denken van laatst, dat ik niet meer durfde te slapen.
echt bizar!
ik dacht toen ik het licht aandeed ook ineens van: djee! ik had rico wel in bed gelegd… waarschijnlijk was ik zo moe geweest toen dat met rico vanacht was, dat ik half heb liggen slapen en het me daarom niet goed herinnerde.
nouja weer iets mafs in mn slaap dus

Gewijzigd door - MamavanRico op 17 Nov 2009 18:08:52

Ik heb vandaag de brief gehad. Eva moet de 26ste om 10.00 uur, gewoon bij ons op het cb. Hebben jullie de brief ook al? Enne…wij gaan dus óók!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Even een beetje offtopic vraagje…

Rico heeft een baby walker gekregen van ons.
hij snapt het opzich wel, maar hij vind kruipen volgens mij veelste leuk.
hij dramt zo door als ik m er dan nog achter zet,
en wil persee kruipen (soms wil ie dan wel lopen maar echt wanneer hem eht uitkomt)
ik denk dat ie er nog niet zo aantoe is ofzo, hij vind kruipen veelste leuk!
dus hiuj heeft vandaag anderhalf uur aan 1 stuk het hele huis doorgekropen en af en toe gelopen.

het probleem is eigenlijk…
wij hebben de babywalker van chicco.
wij hebben ook laminaat. dus die wielen hebben niet echt grip op dat laminaat.
en gaat dan sneller dan de bedoeling is zeg maar…
iemand ervaring mee?