Drama's met eten

Hij spuugt het uit … hij eet niks… hij drinkt niks … hij kliedert alleen maar. Gister ging hij naar bed zonder ooit een slok drinken gehad te hebben… toch doet je moederhart dan zeer hoor…

Hij is verkouden … maar dat kan vlgs mij niet de hoofdoorzaak zijn. Drinken was hem altijd alles… en nu? Eten ook … heerlijk zo als hij genoot…! Nu gewoon ongezellig aan tafel.

Negeren - helpt niet

Wat nu?

Toen Jada 1,5 was had ze al veel door, dus als die aan het kliederen was haalde ik haar van tafel en zetten ik haar op de kamer, niet eten, ook goed, maar papa en mama willen wel eten dus jij mag gaan spelen en dan als we klaar zijn kun je weer komen, maar dan hoeft ze echt niet 1,5 uur later te komen met honger, want dan gaat ze zonder eten naar bed! Dan proberen ze het de volgende keer niet meer, iig niet bij mij! En ja das heel moeilijk! Maar anders vraagt ze bij mij gewoon om een koekje terwijl ze net haar rijst niet opat, tja ben niet van gisteren natuurlijk!

In zoverre herkenbaar dat hier alleen het avondeten drama is sinds een paar weken. Dat negeren we inderdaad en bij teveel klooien is het bordje weg en klaar. Dat is toch makkelijker dan dat 'ie ook nog eens niets zou drinken, dat gaat namelijk wél goed.

Is 'ie anders dan anders? Lustelozer, etc.? Zo niet, dan misschien toch even afwachten? Hij zal toch ooit wel weer eens dorst hebben zou je zeggen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nee hij is verder niet anders… ja misschien toch… meer op ontdekking. Misschien wel zo dat dit meer interesse heeft dan al het eten en drinken … dat doen ze al zolang

Jurian gaat nu naar de gang in de kinderstoel als hij niet wil eten… maar is dit wel juiste optie? Spelen vind ik geen optie … eerder beloning. Maar weet dus echt niet wat wijsheid hierin is??

Hoi Mini boy,
Wij hebben het ook gehad en nog steeds (ligt eraan wat we eten) heeft hij avonden dat er een ietsiepietsie eten in zijn buikje terecht komt.
Wij hebben er nooit moeilijk over gedaan en ook geen straf gegeven en lekker gezellig aan tafel gehouden want bij ons werd de gezelligheid er niet minder om.
Had hij niet gegeten…nou, jammer dan…mocht wel een toetje en die zijn er altijd wel in blijven gaan.
Nu trekt het sinds een tijdje weer bij en begint het weer ergens op te lijken.

Ik snap van jou best dat je het frustrerend vind dat hij nu gewoon niks wil omdat hij altijd zo lekker kon eten…maar dat hadden wij ook toen het begon!
Hij kon bij wijze van wel 2 potjes olvarit op en toetjes en dan nog lustte hij iets…zo’n idee had ik altijd en opeens…niks meer!

Echt waar mini boy…maak je eigen niet druk…zet hem niet op de gang maar laat hem gezellig erbij aan tafel en eet zelf met plezier verder…
Zien eten doet eten!

Succes!

Gr, Danielle

Ook ik straf Dylano niet als hij niet eet. Als wij klaar zijn en hij heeft niets gegeten pech gehad, morgen weer een dag. Toetje krijgt hij altijd wel.
Zou van het eten ook geen punt maken, maar wle va het drinken. Dat moet hij toch wel binnenkrijgen,

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

het is hier nog niet zo erg…
maar rico doet dat vooral met zijn brood, dan smeert hij heel zijn tafelblad onder en de korstjes voert ie aan de honden.
ik ben van mening dat je niet alles moet negeren. Je moet ook laten merken dat jij het niet leuk vind.
streng toespreken mag je best doen.
en het zal ook echt niet na 1 of 10 keer helpen.
soms moet je wel 100 keer herhalen voordat ze dingen doorhebben.
ik denk dat dit ook gewoon een fase is en dat het weer voorbij gaat.
idd vanaf 15 maanden is het sporten met de kleine… en gaan ze zo tegendraads doen.
vaak zeggen ze dat de peuterpubertijd erger is dan de tienerpubertijd…pff was het maar voorbij

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Blijven negeren. Uiteindelijk win jij de strijd. Let maar op!

Groetekes, Sje

Marijn eet ook de ene keer goed en de andere keer minder of heeeel weinig. Ik maak hier geen probleem van het schijnt dat een peuter zich heel goed zelf kan voeden. Maar het ligt er wel aan wat we eten vlees gaat er altijd wel in aardappels ook wel gekookt of gebakken. Laatst zag hij de vla staan en wilde geen eten meer toen had ik wel zoiets van eerst nog een hapje eten en dan pas vla maar anders maak ik er geen probleem van. Marijn krijgt altijd vla vooral als hij bijna niet heeft gegeten. Na het eten krijgt hij meestal ook nog fruit dus met een lege maag gaat hij nooit op bed.
Als ze honger hebben gaan ze echt wel eten. Ik was zelf vroeger ook een slechte eter en ik ben ook groot geworden en bijna nooit ziek.

Drinken is een ander verhaal maar als dit een dag is geen probleem van maken. Je kunt ook altijd nog extra fruit geven zit ook vocht in of een papfles.

Als Erik klooit of niet eet, dan zeggen we 'm dat 'ie lekker moet gaan eten en dat we anders z’n bordje wegpakken. En dat doen we dan ook als 'ie doorgaat. Wij eten lekker verder, proberen relaxed te kletsen (soms lastig) en Erik zit erbij. Hij krijgt een toetje als wij klaar zijn met eten en that’s it. Geen straf voor niet eten, behalve bordje weg.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

He, herkenbaar!
Seth is ook al een paar dagen aan het klooien.
Wij laten hem een beetje klooien en als het te erg wordt, krijgt hij een waarschuwing en anders bord weg. Hij gaat vanzelf wel eten!
Wel ben ik blij dat hij overdag wel goed (fruit) eet, dan geeft dat avondeten niet zo.

Hij moet n zal zelf eten, en vanavond heeft hij welgeteld 1 hap binnengekregen…
Liefs, Anne

ja dat is ook wat hé dat zelf willen eten… grr alles eronder…

Tja ze moeten het toch leren… maar het nadeel is dat hij ook bijna geen fruit / koekjes etc eet overdag… voor je moedergevoel zo’n nadeel want je denkt dan waar moet hij het van doen? Wordt hij dalijk met honger wakker? of of of???

Ik vind straffen ook geen goed idee, maar als ze gaan spelen en het eten over de tafel gaan gooien mag ze van mij van tafel en op haar kamer, niet als straf maar omdat er andere zijn die wel willen eten en ik hoef niet haar beker drinken in mijn bord gegooid te krijgen! Soms is het bij ons echt een ravage!

Verder had ze het vanavond weer, spelen met eten en dan een uur later om pap vragen omdat ze honger heeft, en sap enzo! Ja doei! Ik heb nu wel besloten met mijn man om haar bord nu 1 keer weg te pakken en 5 minuten later terug te zetten. Deze discussie heeft me dus wel aan het denken gezet!

BTW wij doen hier niet aan een toetje maar melk en fruit naar het eten en dat wil ze dan ook niet!

Hier gaat avond eten ook al een tijdje niet lekker hoor, en drinken ook niet altijd.
Word altijd over de tafel gegooit.

Wil je niet eten? jammer…maak er geen probleem meer van, ook hier word een toetje altijd gegeven.
en om 19 uur nog een pap voordat ie naar bed gaat.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Mini-boy ze worden niet wakker van de honger als ze niet willen eten In ieder geval Dylano niet
En qua gewicht kan hij het hebben om even minder of niet te eten. Dat wordt bij dylano al erger omdat die nog geen 9,5 kilo weegt, maar die eet overdag gelukkig wel alles goed (afkloppen!!), En moet zeggen (durf het bijna niet op te schrijven, want dan gaat het natuurlijk prompt vanavind mis) hij heeft al 4 dagen goed warm gegeten

Liefs Michelle

oh ja eng is dat soms he… dan schrijf je het op en dan … hup mis!! Duim dat het goed blijft gaan…

Zal ik jullie eens vertellen hoe het vanmorgen aan tafel ging. Papa was al werken dus mama moest het zelf doen… en eerlijk gezegd zie ik er dan beetje tegenop omdat ik al bang ben voor een drama die er aan zit te komen. Dus ik proberen rustig te zeggen. Jurian we gaan samen broodje eten. (we eten altijd aan tafel… ) dus ik hem neergezet en zijn brood klaargemaakt. Ja hoor 1ste stukje ging goed… daarna hup weggooien / uitspugen … ik dacht pech ik eet rustig verder … als ik klaar ben krijgt hij drinken en dan hopen dat dit lukt. Dus ik moest even iets pakken… loop ik terug zit hij mijn brood (niet gesneden) op te peuzelen… tranen van trots over mijn wangen… hij wil ws geen stukjes meer… ??? Wie weet het ei van columbus gevonden. Gewoon grote mensen brood eten en geen stukjes

En zo blijven ze je verrassen, mini-boy…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat je weer wat hebt uitgevonden hoe hij het wil. Wat zou het toch makkelijk zijn als ze konden praten
Avondeten ook goed gegaan mini-boy? Hier wel gelukkig ondanks dat ik het opgeschreven had, je duimen heeft geholpen

Liefs Michelle

Hihi de kleine boef !! Wel super dat hij zo jouw boterham zat weg te smikkelen zonder dat het stukjes waren. Erg knap van hem, hoop dat dit de oplossing is. Anders het avondeten ook wat grover geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi mini-boy,

Kan ook goed aan die verkoudheid liggen hoor. Rens is ook snip verkouden en eet en drinkt ook bar slecht. Eten hoeft hij niet van mij als hij dat niet wil drinken bied ik hem wat vaker aan. Wil hij geen melk drinken probeer dan eens wat anders want melk geeft slijmvorming.
hoop dat die verkoudheid snel over is, tenminste ik vind de dagen met rens behoorlijk vermoeiend zo.

groetjes Ramona