Drama's met eten

Het kan zo veel zijn met die kleine moppies.
ook hier die periode wel gehad, radeloos wert ik er soms van.
en vond het maar nix dat hij dan uiteindelijk zonder eten op bed ging.
uiteindelijk hebben we het gewoon genegeert, niet makelijk maar werkte na een tijdje wel
Daarna vond meneertje het leuk om het dan op een huilen te zetten in de hoop zo aandacht te krijgen onder het eten, daarin tegen begonnen mijn man en ik gewoon een gesprek (waarvan we elkaar 8 van de 10 keer niet verstonden) maar verder schonken we geen aandacht aan Ruben ook deze periode ging weer over.
en zodra hij wel een hapje eten naar binnen werkte kreeg hij juist alle aandacht en complimentjes, en was ie zo trots.

en zelf nu is het nog wel eens zeuren bij het eten, ik lus het niet!!! nou pech gehad je eet wat de pot schaft en dan negeer ik het verder, werkt na jaren nog altijd

Groetjes Marianne mama van Ruben

nog even gauw een berichtje Rens eet en drinkt ook bar slecht sinds dat hij verkouden is ben vanochtend even bij de huisarts geweest en bleek hij dubbele oorontsteking te hebben en een flinke luchtweginfectie. Dokter zie dat het niet willen eten en drinken ook daaraan kon liggen. Rens heeft helemaal geen koorts(ik dacht dt ze dat hadden met oorontsteking maar hoeft dus niet) Misschien dat je jurrian voor de zekerheid ook even kan laten nakijken? Rens heeft nu peniciline gehad en daar moest het snel beter mee worden.

Groetjes Ramona

Bedankt voor het meedenken!! Maar van Jurian is het echt PP. Gelukkig gaat het al steeds beterder en is het ook weer wat gezelliger… dit dankzij het negeren. 2x aanbieden en dan is NEE NEE… oh wat een strenge mama…

Hier gelukkig nog geen PP vind hem nu al best pittig. wij krijgen vaak het commentaar dat we zo streng zijn voor Rens, maar het werkt wel, dit soort kuren duren bij hem tot nu toe maar kort. omdat hij weet dat hij met ons niet kan sollen
Vind het soms wel moeilijk om consequent te blijven hoor, vooral als je moe bent of je dag niet hebt.

Groetjes Ramona

quote:

Vind het soms wel moeilijk om consequent te blijven hoor, vooral als je moe bent of je dag niet hebt.

Groetjes Ramona

En dat speelt hier momenteel een erg grote rol…

Ja dat zal best. Ben je nog steeds zo beroerd? Hoop voor je dat het deze keer niet zo lang duurt.

Groetjes Ramona

Hoi!

Mijn dochtertje van 1 jaar en 8 maanden wil plotseling geen avondeten meer. Alles wat ik probeer gaat mis. Ze spuugt het gewoon uit als ik het al in d’r mond krijg.
Ze heeft wel eens vaker lastig gedaan maar als ik dan wat strenger ben dan eet ze meestal wel. Wat moet ik nu doen?? Ze heeft nu al bijna een week geen avondeten op en nu doet ze ook al lastig met de boterham.
Wie o wie heeft er een tip?
Groetjes Dolores

Gewijzigd door - Dolores op 21 Jan 2010 11:27:02

Geen tips helaas, het is de peuterpubertijd! Gaat vanzelf weer over, gewoon eten blijven aanbieden op de afgesproken tijden en niet anders zou mijn advies zijn, mijn kleine doet het ook maar ze valt niet af dus neem aan dat het wel okay is als ze echt honger hebben eten ze wel zou ik zeggen. succes

Je kan niet doen beste moeder… echt alles wat je doet werkt averechts.

Wat ik als tip kreeg en het nu doe (waardoor het weer wat gezelliger is aan tafel) is het eten (niet teveel op haar bord! zodat het overzichtelijk is) klaarmaken, het aanreiken/aanbieden. Bij weigering zijn gedrag negeren… het hooguit 2x aanbieden en ondertussen zelf eten en net doen of je het gedrag van je kindje niet zie (moeilijk hoor). Als jezelf klaar ben is het voor hem/haar ook klaar kans genoeg gekregen. Na een paar dagen merk je wel verschil maar negeren en geduld is in deze weken wel toverwoord!!

Succes