Ha allemaal,
ik zit met een probleempje. Mijn zoontje van ruim 3 maanden slaapt nog niet door. Op zich is dit natuurlijk helemaal niet erg, alleen zitten we met het volgende.
Overdag krijgt hij 5 flessen van 200cc (180+6schepjes). Hij wordt altijd tussen 3.30 - 4.30 wakker. In het begin gaven we hem dan nog een klein flesje (50cc) en vervolgens de speen. Hierna sliep hij, soms met een beetje moeite, weer verder. Dan moesten we hem 's ochtends weer wakker maken voor zijn voeding en had hij niet echt honger. Hij had dat nachtflesje dus echt niet meer nodig, maar vond het gewoon lekker. Snap ik ook wel
Nu zijn we op aanraden van het cb met dat flesje gestopt en geven we hem alleen de speen. Ze voorspelden dat hij dan na 1 à 2 nachten wel door zou slapen. De eerste nacht was drama, hij sliep daarna erg slecht, maar viel uiteindelijk wel in slaap. En weer moesten we hem om 7.00 wakker maken voor zijn voeding, hij had nog steeds niet echt honger :S. De volgende nacht accepteerde hij de speen al makkelijker, en wéér moesten we hem 's ochtends wakker maken voor zijn voeding. Als we hem dan even in de box leggen om de fles klaar te maken, ligt hij lief te wachten, terwijl hij normaal gesproken brult alsof hij vermoord wordt X(.
Ik had dus een hoopje dat hij vannacht door zou slapen, maar nee hoor, hij werd gewoon weer rond dezelfde tijd wakker, had nu weer meer moeite met de speen, maar sliep uiteindelijk tot wij hem weer wakker maakten.
Nu vraag ik mij af waarom hij steeds wakker wordt. Van de honger is het dus duidelijk niet, waarschijnlijk een gewoonte. Maar dat het maar 1 à 2 nachten zou duren klopt dus niet.
Wat kan ik verwachten??? Ik weet wel dat ieder kind anders is, maar zijn er meer mensen die op deze manier geprobeerd hebben hun kindje door te laten slapen en wat zijn jullie ervaringen?? 's Nachts ben ik af en toe echt een beetje radeloos en bang dat hij nooit zal gaan doorslapen. Weet dat dat onzin is, maar ben nogal een zenuwpeesje .
Sorry voor het lange verhaal, maar hoop van jullie wat ervaringen te horen en tips te krijgen.
Alvast bedankt!!!
Groetjes, Annelies