Doorslapen

Oh jongens hou maar op over de BV maffia. Heb niet voor niks uit frustratie een t opic erover gestart. Maar Mriek Morgan krijgt als ze doorslaapt ook maar 4 flessen en die weegt minder dan Julia, speelt het feit dat ze kleiner is dan wel een rol nu?? Morgan was 6000 en ongeveer 60 cm (ze meten bij ons maar om de afspraak, dus met 5 maanden wordt ze pas weer gemeten)

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Morgan is dan misschien maar een kleintje, maar slaapt uit zichzelf door en vraagt dus niet meer om nachtvoeding dan. Ze is 's ochtends goed wakker en alert, dus geen probleem. Maar als ze wel zes kilo wegen en nog wél om nachtvoeding vragen, zeg ik: gewoon geven, want ze zijn nog zo klein. Snap je?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Wij hebben nu ene paar keer geprobeerd om de fles van 9 uur savonds eraf te halen en hem er niet wakker voor te maken.
Alle keren is het mislukt, dus ik ga er nog maar even mee door.

Wendy…jij zegt dat je zoontje doorslaapt…hoeveel uren precies dan…van hoelaat tot hoelaat want ik lees dat ook jij hem nog wel wakker maakt voor de laatste fles.

Enne…ik heb er zelf veel last van dat ik snachts erg veel wakker ben ook al ligt d ekleine super goed te slapen…ik kan dan gewoon niet in slaap komen!
Dat is ook erg vervelend want zo ben ik smorgens niet uitgerust.
en nu…de afgelopen week ben ik nog ziek ook…heb een flinke griep zit in de ziekte wet maar ik heb ene fantastische moeder gelukkig die al 3 dagen van 7 uur smorgens tot 5 uur blijft tot Johan terug is!
Maar ja…overdag kan ik al helemaal niet slapen!

Ik zou wel eens een slaaptabletje willen hebben maar dat durf ik weer niet want dan hoor ik de kleine niet denk ik…dan slaap ik er doorheen denk ik.

Nou ja…ik lucht mijn hart even…haha…jullie zullen wel denken…wat zemelt ze nou!!!

Groetjes Danielle

Ah ja dan snap ik je. Nee hoor geen zorgen ons mopje meld zich wel. We hebben wel gemerkt dat ze sneller doorslaapt als ze op de dag minder geslapen heeft. Zoals gister en vandaag ook weer. Er zijn wat nieuwe kindjes op de creche dus het is wat drukker en dan slaapt ze minder. Ze wil niks missen enne als ze in slaap moet vallen dan moet het eigenlijk stil zijn anders duurt het lang. Als ze eenmaal slaapt kun je een bom laten ontploffen zeg maar.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Danielle, voor jou: BETERSCHAP! Half Nederland ligt plat hoorde ik net op het journaal!

Julia heeft, zoals alle die-hard fans van Ikke ben weten, een tijd gehad dat ze heel veel honger had. Het was niet aan te slepen. Nu lijkt dat weer over te zijn, laat ze soms zelfs haar papfles deels staan. Vanmorgen dronk ze om 07.45 uur en toen pas op het kdv om 13.00 uur. Thuis gekomen dronk ze pas om 18.30 uur en ze gaf geen kik! Ze kan dus op zich best lang op een fles ‘teren’, zelfs als het niet nodig is. Ik bedoel, ze mag rustig om de 4,5 a 5 drinken om ons schema te houden. Ik denk dat het deels gewenning is dat ze 'snachts nog wil drinken. Ze drinkt dan ook vrij gulzig. Vaak heeft ze gepoept en daar wordt ze wakker van en dan denkt ze: ‘Oef, ik heb ook honger eigenlijk!’ Als ze wordt afgeleid, zoals op het kdv of als we in de stad zijn, dan taalt ze niet naar voeding.

Ik ben een beetje bang om ‘De Morganmethode’ toe te passen, want dan komt Julia misschien al om 01.00 uur weer en dan weer om 05.30 uur ofzo. Wij hoeven pas tegen 08.30 uur te beginnen op het werk en ik zou niet aan mijn nachtrust toekomen als ik er dan 2x op een nacht uit zou moeten. Michele, bij jou scheelt het dat jij er toch vroeg uitmoet misschien? Ik zou dan nog even terug naar bed kunnen, snap je? Ik moet zelf nog even zo’n stap durven zetten…eigenlijk. Misschien durf ik meer ‘de speentjes-rek-methode’ te gebruiken. Kijken of ze dan toch in slaap valt, desnoods even 5x een minuut uit bed om de speen in te doen. Waarschijnlijk drinkt ze omdat ze trek heeft, maar we kunnen het een keer testen met de speen…

Nutriton heb ik ook geprobeerd. Dat hielp wel goed om de erge honger te stillen, maar niet bij het doorslapen. En pap helpt ook niet helaas. Ik denk dat het kwestie is van ‘afleren’ en rekken met de speen en, als mama er aan toe is, misschien toch een keer vanzelf laten komen?

Nu ligt ons mopje alweer een dik uur in dromenland, met een vol melkbuikje. Ze is altijd doodop na een dag kdv. Zoveel indrukken, zoveel ‘kletsen’ met de andere kindjes…Ze wou echt slapen in de doek…Toen ik haar naar bed bracht, lachte ze keihard, haar mondje stond helemaal open: hihihihihi. Alsof ze blij was dat ze mocht slapen! Zoooo lief als ze zo lacht!

Bedankt voor al jullie tips en het meedenken en Mriek, jij voor het mailen van de Slaapgids. Ik haalde er toch wat tips uit, al deed ik veel dingen al wel, zoals Julia 's nachts niet uitkleden in het licht enz. En straks ga ik die ‘doorslaapmethode’ toepassen, als Julia er aan toe is!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

quote:
Ik ben een beetje bang om 'De Morganmethode' toe te passen, want dan komt Julia misschien al om 01.00 uur weer en dan weer om 05.30 uur ofzo. Wij hoeven pas tegen 08.30 uur te beginnen op het werk en ik zou niet aan mijn nachtrust toekomen als ik er dan 2x op een nacht uit zou moeten. Michele, bij jou scheelt het dat jij er toch vroeg uitmoet misschien? Ik zou dan nog even terug naar bed kunnen, snap je? Ik moet zelf nog even zo'n stap durven zetten...eigenlijk. Misschien durf ik meer 'de speentjes-rek-methode' te gebruiken. Kijken of ze dan toch in slaap valt, desnoods even 5x een minuut uit bed om de speen in te doen. Waarschijnlijk drinkt ze omdat ze trek heeft, maar we kunnen het een keer testen met de speen...

Rainbow, Morgan komt maar 1 keer. Als ik haar haar gang laat gaan slaapt ze gewoon door tot later. Ik weet niet hoe laat omdat ik haar door de weeks om 6 uur wakker maak en in het weekend om 7 ivm met haar schema, maar ik hoef er maar 1 keer uit als ze komt. En dat heb ik liever dan om het kwartier eruit voor de speen. Ik haat tullendienst. Dus ik slaap of met een half uur onderbreking een complete nacht of ik slaap een complete nacht. Want omdat ze om 20.00 een papfles eet en dan om 1 uur een gewone komt ze aan 1000cc en dat moet dat lijfje eerst voledig verwerken. Misschien juist nu Julia minder trek heeft is het een goede om te proberen. En doe het dan eerst in het weekend dan kun je ‘uitslapen’ de volgende dag. Maar je moet niks natuurlijk. Maar als jullie het nou proberen en het werkt dan kan ik ook een boek schrijven. Rainbow jij gaf de titel al. de morgan methode… Zet ik het ook op het net en ga ik er ook geld voor vragen

Groetjes,

Michèle

Ik had je die slaapgids niet gemaild hoor Rainbow…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heey heey

die van mij brengen we om 7uur naar bed
meestal slaapt ie met een kwartiertje maken we om 10uur wakker tegenwoordig flesje erin meestal niet eens een boer ligt ie al in coma en slaapt ie tot 7uur en dat gaan we steeds iets eerder doen zodat ie straks heel makkelijk vervalt
dus eerst 3uur en dan 9uur achter elkaar
maar die van mij kwam eerst altijd standaard om 2uur en half 5 en zomaar was dat weg dus…

wen

Gewijzigd door - XXwendyXX op 15 Jan 2009 07:18:39

Nee Mriek, klopt! Foutje. Het is de mama van Mini Boy!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Gaaaaaaap. We hebben vannacht ‘De Morganmethode’ toegepast. Julia was erg moe en ze is om 20.00 uur naar haar bedje gegaan. Eigenlijk geven we haar altijd drinken rond 22.30 uur, maar ze sliep zo heerlijk dat we haar maar lieten slapen. Ze kwam toen om 01.00 uur en toen heeft papa haar de fles gegeven. Maar…daarna werd ze voortdurend wakker en om 05.00 uur was ze klaarwakker! Toen hadden we ‘speentjesdienst’ en toen ik rond 08.30 uur ging werken lag ze nog helemaal in coma. Het werkte eigenlijk niet, want nu moesten we er twee keer lang en een paar keer kort uit. Normaal hoef ik er maar een minuut of twintig uit en verder niet…Misschien proberen we het later nog eens, maar deze keer was het niet zo’n succes.

Zelfs bij mij wordt ie aangepast nu. Het is prachtig dat ze doorslaapt 's nachts maar op de dag heeft ze meer honger. Dus wij gaan maar proberen om om de 4 uur te geven en de 5e om 22.00. Dus toch maar wakker maken ervoor want 's nachts komt ze niet of te laat zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Aha, dus voordat je je boek gaat schrijven, moet jij je eigen methode dus ook nog even ‘finetunen’? Julia heeft, volgens papa, geslapen tot 09.30 uur en kreeg haar eerste voeding vandaag pas om 10.00 uur. Die liet ze half staan. Nu ligt ze te slapen, terwijl ze eigenlijk rond 13.30 uur voeding krijgt. Het schema klopt niet meer en ze heeft ook opeens weer veel minder trek. Die hongeraanval van twee weken terug was duidelijk een sprongetjes-verschijnsel. Nu is ze weer normaal. Nu krijgt Morgan dus weer veel honger? Die kindjes blijven de boel ook gewoon omgooien he? Hoe kun jij nu nog in Godsnaam een goed boek schrijven, als je eigen ‘proefkonijntje’ zich niet aan de naar haar vernoemde methode houdt?

Nou ja meer honger. Ze is ineens van 1000 naar 800 cc gegaan. Ik denk dat ze gewoon nog niet aan lijnen toe is…

Ja zo dacht ik dus ook. Zo worden we nooit rijk

Groetjes,

Michèle

dus nu tog weeer op de 5flessen michele?

Ja gister om de 4 uur. en om 22.00 wakker gemaakt eerst der luier verschoond want anders slaapt ze te vast. Toen fles. Toen weer luier verschoond. Ze is verkouden (weer) en met der tanden bezig dus het is niezen en meteen zit die broek vol. Maar goed half elf lag iedereen in bed en om 2 uur had ze even een heftige droom denk ik, maar om 7 uur heb ik haar wakker gemaakt. Om half acht lag ze weer in bed te slapen en om 10 uur zin Morgan en mamma wakker geworden (wel ieder in eigen bed) Dus de meides zijn weer uitgerust. Ik weet alleen niet of ik haar nu vanavond om 23.00 wakker zal maken. eigenlijk willen we haar weer even laten slapen tot ze zelf komt kijken wat ze dan doet. Komt ze niet tja dan zit ze vanaf 19.00 zonder fles. We kijken even. Het is een experiment weekend zeg maar

Groetjes,

Michèle

ja je moet het gewoon uitproberen ik ben nu wel de laatste fles aan het vervroegen zodat ik niet om 11uur met een wakker kind zit dus we doen nu die laatste tussen half 10 en 10uur en dan kunnen mamma en pappa ook lekker vroeg naar bedje toe en is die kleine ook een stuk vrolijker
wij doen dan gewoon eerst een schone luier en daarna lekker naar bedje
ja die van mij heeft ook beetje spuitluiers ach een ding scheelt in ieder geval geen moeite met zijn ontlasting

Ik heb morgan toch maar wakker gemaakt. Ik moet zeggen het is voor mij ook minder vermoeiend om aan een stuk door te kunnen slapen. Mevrouw wilde vanacht alleen een kruik. Het kleumpje… Echt heel grappig zij huilen, voelt ze de kruik hoor je haar zuchten en plop ze sliep weer. Vanmorgen om pappa te helpen heb ik haar op haar kamer de fles gegeven en een half uur later sliep ze weer. Kon hij ook nog even terug. Hoop alleen voor hem dat ze is blijven slapen. Hij snapte niet waarom ze bij hem 's morgens niet meer sliep. Hij gaf haar beneden met alles aan de fles… fout. Maar als het goed is slaapt bij mij alles thuis

Groetjes,

Michèle

haha nou hier is het anderzom bij mij man slaapt ie smorgens vaak meteen na de fles en bij mij pas 1anderhalf uur later nick heeft iets nieuws kan zijn tong uitsteken zit dus nu ook de hele dag met zijn tong naar buiten ziet er niet uit hasahaahah zal pappa wel geleerd hebben

Hoe oud is jouw mannetje?? Morgan is ook zo lekker met haar tong bezig. Die is op het moment ‘volzinnen’ aan het maken

Groetjes,

Michèle

over 10dagen 4maanden jah en hij kwijlt ook de laatste tijd erger dus met die tong naar buiten word het alleen maar erger en lang dat ie tong is haha