Danielle, voor jou: BETERSCHAP! Half Nederland ligt plat hoorde ik net op het journaal!
Julia heeft, zoals alle die-hard fans van Ikke ben weten, een tijd gehad dat ze heel veel honger had. Het was niet aan te slepen. Nu lijkt dat weer over te zijn, laat ze soms zelfs haar papfles deels staan. Vanmorgen dronk ze om 07.45 uur en toen pas op het kdv om 13.00 uur. Thuis gekomen dronk ze pas om 18.30 uur en ze gaf geen kik! Ze kan dus op zich best lang op een fles ‘teren’, zelfs als het niet nodig is. Ik bedoel, ze mag rustig om de 4,5 a 5 drinken om ons schema te houden. Ik denk dat het deels gewenning is dat ze 'snachts nog wil drinken. Ze drinkt dan ook vrij gulzig. Vaak heeft ze gepoept en daar wordt ze wakker van en dan denkt ze: ‘Oef, ik heb ook honger eigenlijk!’ Als ze wordt afgeleid, zoals op het kdv of als we in de stad zijn, dan taalt ze niet naar voeding.
Ik ben een beetje bang om ‘De Morganmethode’ toe te passen, want dan komt Julia misschien al om 01.00 uur weer en dan weer om 05.30 uur ofzo. Wij hoeven pas tegen 08.30 uur te beginnen op het werk en ik zou niet aan mijn nachtrust toekomen als ik er dan 2x op een nacht uit zou moeten. Michele, bij jou scheelt het dat jij er toch vroeg uitmoet misschien? Ik zou dan nog even terug naar bed kunnen, snap je? Ik moet zelf nog even zo’n stap durven zetten…eigenlijk. Misschien durf ik meer ‘de speentjes-rek-methode’ te gebruiken. Kijken of ze dan toch in slaap valt, desnoods even 5x een minuut uit bed om de speen in te doen. Waarschijnlijk drinkt ze omdat ze trek heeft, maar we kunnen het een keer testen met de speen…
Nutriton heb ik ook geprobeerd. Dat hielp wel goed om de erge honger te stillen, maar niet bij het doorslapen. En pap helpt ook niet helaas. Ik denk dat het kwestie is van ‘afleren’ en rekken met de speen en, als mama er aan toe is, misschien toch een keer vanzelf laten komen?
Nu ligt ons mopje alweer een dik uur in dromenland, met een vol melkbuikje. Ze is altijd doodop na een dag kdv. Zoveel indrukken, zoveel ‘kletsen’ met de andere kindjes…Ze wou echt slapen in de doek…Toen ik haar naar bed bracht, lachte ze keihard, haar mondje stond helemaal open: hihihihihi. Alsof ze blij was dat ze mocht slapen! Zoooo lief als ze zo lacht! ![]()
Bedankt voor al jullie tips en het meedenken en Mriek, jij voor het mailen van de Slaapgids. Ik haalde er toch wat tips uit, al deed ik veel dingen al wel, zoals Julia 's nachts niet uitkleden in het licht enz. En straks ga ik die ‘doorslaapmethode’ toepassen, als Julia er aan toe is!
Groetjes Rainbow, trotse mama
[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />