Mogge,
Vannacht hebben we niet zo lekker geslapen. Julia werd vaak wakker en wilde dan per sé de speen hebben. Ze ging niet huilen, maar ze lag klaarwakker te kletsen tegen Muis. Ik heb haar om half 3 gevoed, de laatste voeding had ze gehad rond half 11.
Nu weet ik dat je niet kunt afdwingen dat kindjes gaan doorslapen, maar…kun je het ze niet een beetje aanleren? We moeten Julia regelmatig wakker maken voor haar laatste fles en dan nog komt ze tussen twee en drie meestal. Moeten we haar laten slapen 's avonds of toch wakker maken? Ik denk dat ze dan rond één uur komt en dan weer heel vroeg en dan komen we in de knoop met de rest van de voedingen…
En wat nu als ze naar vier voedingen moet? Dan zou ze 's nachts niet meer kunnen drinken…Dat krijg ik denk ik niet voor elkaar hoor! Ik heb al geprobeerd om haar 's avonds pap te geven, maar dan slaapt ze niet langer dan met alleen een melkvoeding. Ik moet zeggen dat de gebroken nachten me soms wel een beetje opbreken. Ik slaap er toch op en word dus vaak wakker omdat ik denk dat Julia hoor. Mijn collega zei net dat haar kindje van 14 maanden nog niet doorslaapt…pfff. Ik ben er hooguit een half uur mee zoet, maar toch…doorslapen zou wel fijn zijn! Nu ligt ze ingebakerd, maar als dat straks ook nog wegvalt, vrees ik dat we heel lang zoet zijn met haar temmen met de speen…Hoe heeft jullie kindje leren doorslapen?
Ik zit nu fris en fruitig op kantoor, maar zou zo nog even een tukje kunnen doen! Zzzzzzz!
Hoe lang duurde het voor jullie kids doorsliepen?
Groetjes Rainbow, trotse mama
[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />