Doorslapen

Mogge,

Vannacht hebben we niet zo lekker geslapen. Julia werd vaak wakker en wilde dan per sé de speen hebben. Ze ging niet huilen, maar ze lag klaarwakker te kletsen tegen Muis. Ik heb haar om half 3 gevoed, de laatste voeding had ze gehad rond half 11.

Nu weet ik dat je niet kunt afdwingen dat kindjes gaan doorslapen, maar…kun je het ze niet een beetje aanleren? We moeten Julia regelmatig wakker maken voor haar laatste fles en dan nog komt ze tussen twee en drie meestal. Moeten we haar laten slapen 's avonds of toch wakker maken? Ik denk dat ze dan rond één uur komt en dan weer heel vroeg en dan komen we in de knoop met de rest van de voedingen…

En wat nu als ze naar vier voedingen moet? Dan zou ze 's nachts niet meer kunnen drinken…Dat krijg ik denk ik niet voor elkaar hoor! Ik heb al geprobeerd om haar 's avonds pap te geven, maar dan slaapt ze niet langer dan met alleen een melkvoeding. Ik moet zeggen dat de gebroken nachten me soms wel een beetje opbreken. Ik slaap er toch op en word dus vaak wakker omdat ik denk dat Julia hoor. Mijn collega zei net dat haar kindje van 14 maanden nog niet doorslaapt…pfff. Ik ben er hooguit een half uur mee zoet, maar toch…doorslapen zou wel fijn zijn! Nu ligt ze ingebakerd, maar als dat straks ook nog wegvalt, vrees ik dat we heel lang zoet zijn met haar temmen met de speen…Hoe heeft jullie kindje leren doorslapen?

Ik zit nu fris en fruitig op kantoor, maar zou zo nog even een tukje kunnen doen! Zzzzzzz!

Hoe lang duurde het voor jullie kids doorsliepen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hey rainbow…

ik heb van birgitte hier informatie over gekregen alleen is het een heel verhaal… wil het best in de topic plaatsen maar het is 15paginga’s dus als je mij je mail geef kan ik het ook daar naartoe mailen (het is een gedownloaden versie van slaapgids). Wie het wil moet mij maar mail sturen dan komt het jullie kant op!

Wat de slaapgids betreft; deze is voor kindjes vanaf 6 maanden en Rainbow jouw kindje is toch pas 4 maanden? Dus die zou ik nog niet hanteren… ( ken hem overigens wel het is de snelle-controle-methode die jij bedoelt denk ik Miniboy?)
Volgens mij kan je doorslapen niet leren, is het een kwestie van kijken of een speentje helpt maar als dat niet helpt en ze echt honger heeft… dan zou ik haar nog gewoon voeden… Wel zou ik als je eenmaal een paar weken van die nachtvoeding afbent en ze komt weer 's nachts proberen niet meer te voeden, omdat je dan weet dat ze zonder kan. Maar dan ben je al een stap verder dus daar help ik je nu niet mee he ?..

heey

nick mijn mannetje is nu 4maanden kwam heel vaak als we hem voor 11uur voeding gaven om 2uur en dan ook gewoon smorgens vroeg wij wilden ook proberen te rekken maar dat lukte echt niet bij hem en zomaar inneens besloot hij zelf door te gaan slapen hebben hem nooit hoeven inbakeren hebben wel een slaapzak genomen omdat ie zichzelf bloot trapte als ik de verhalen om me heen hoor gaan ze het gewoon vanzelf doen en verschilt per kindje vanaf hoe oud en hangt afhoeveel het kindje slaap nodig heeft dus komt goed heeft alleen tijd nodig
en vaak helpt een vast avondritueel ook wel doen wij om 7uur en dan maken we hem tussen 10 en 11 wakker geven hem de fles en meteen weer in bedje maar verschilt per kindje heel erg

groetjes wen

Klopt inderdaad Linette, mijn dochter is pas 4 maanden. Maar…ik zou het document toch graag hebben hoor, voor ‘als’. Dus Mini-Boy, mail maar. Ik probeerde jou te mailen, maar ik kreeg geen verzendknop? Lukt het jou wel?

Het is en blijft inderdaad erg verschillend per kindje. Bij mijn zus sliepen ze meteen door! Er zijn ergere dingen natuurlijk, maar toch…slapen is ook wel fijn natuurlijk! Tips zijn en blijven dan ook welkom!

We hebben trouwens gisteren de Puckababy geprobeerd om Julia zonder doeken te laten slapen. Nou, ze verdronk in dat ding en ging heel wild spartelen. Het ding zat helemaal niet strak! Ze heeft echt wel méér hulp nodig nog, dus…de Puckababy mag terug naar de winkel!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Mailen niet vanaf het topic, maar even naar iemand zijn profiel gaan anders lukt het niet.

Enne Rainbow ik maak Morgan dus niet wakker voor haar voeding, ik laat haar zelf komen enne vanacht heeft ze weer doorgeslapen zonder laatste fles en ik moest haar om 6.00 wakker maken. En zoveel schelen Morgan en Julia niet. Dus waarom probeer je het niet. Onze dag begint om 6 uur en ik eindig om 19.30 a 20.00 met de fles dus uiterlijk half negen ligt ze er altijd in. En dan ben ik ook een half uurtje bezig 's nachts of zoals vanacht niet.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

slapen is zeker fijn toen die van door ging slapen werd ik smorgens ook weer beetje mens en was ik blij als ik hem hoorde dat ie wakker werd als ik terug den hier paar uurtjes slaap en dan weer 4uurtjes dan breekt je behoorlijk op maar toen hij door ging slapen werd ik nog om de tijden wakker dat ie normaal kwam haha dus duurde het voor mij weer langer om te wennen door te slapen mijn man had nergens last van die kan een flesje geven en daarna zo weer verder slapen dus die doet tegenwoordig vaak flesje geven smorgens vroeg voordat ie naar zijn werk gaat
en toen die nog niet doorsliep deed mijn man vaak tot 12uur opblijven en die kleine voeden als die kwam en ik na 12en ging ik soms wel om half 10 al naar bed en kon ik in ieder geval 6uurtjes achter elkaar slapen en mijn man ook
scheelde een hoop gebroken nachten

wen

Ah doet mij ook zo’n pappa… Mijne is heel lief hoor voor zijn kleine meid, maar met geen mogelijkheid wakker te krijgen 's nachts. Ja de krolse kat van de buren hoort ie twee straten verderop, maar het huilen van Morgan… Ho maar.

Ha ha ha dus deze mamma is heel blij dat haar meisje soms doorslaapt

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Enne…ik wil ook zo’n man! Die van mij zegt: ‘Ik kan niet wakker worden als ik eenmaal slaap, dus…doe jij het?’ Ik slaap meestal eerst 3 uur en na het voeden nog 4 uur…toch zo’n 7 per nacht en dat is wel te doen…Vroeger sliep ik 8 tot 8,5 uur, dus het valt niet tegen. Julia krijgt de laatste fles rond 22.30 uur, dan 's nachts eentje en de eerste 's ochtends rond 07.45 uur. Voordeel is dan wel dat ze 's ochtends niet voor dag en dauw op is, want mama is allergisch voor vroeg opstaan en papa al helemaal! Ach, eigenlijk moet ik niet zeuren, want ik kom best wel aan mijn slaapuurtjes. Maar wat experimenteren met de tijden kan ook geen kwaad he!

wij zijn met de nachtfles gestopt toen ons ventje elke ochtend tot zeker 9 uur kon slapen (pfft weet het al helemaal niet goed meer want het was hier met 5 weken al dat meneer doorsliep) daarna zijn we toen hij weer zolang sliep smorgens de avondfles met 4 maanden gaan afbouwen van 180 naar 150 3 dagen … (lijkt beetje op inbakeren/uitbakeren ) en toen hij op 90 zat hebben we hem weggelaten … tot deze week (is nu 6 maanden) heb ik hem vaak wakker moeten maken om 8 uur. Hij kon met gemak tot 9 uur slapen…

Helaas deze week is het 6 uur… vanmorgen half 7 dus we houden vol. Hij mag niet voor half 8 bed uit … streng he!!

pst hij huilt niet hoor om 6 uur / half 7 maar ligt beetje te jengelen / praten / duimen … is gewoon wakker.

Erik was rond de vierenhalve maand van de nachtvoedingen af. Hij kwam altijd nog, maar toen was hij inmiddels zwaar genoeg om er zonder te kunnen. Dus we hebben met een speentje gerekt en uiteindelijk accepteerde hij dat zonder al teveel morren. Ik denk dat hij vooral uit gewenning nog kwam. En omdat hij het zo lekker vond, het is tenslotte een echte smulpaap…

Wat Julia betreft: hoe zwaar is ze? Want als ze nog klein is, heeft ze de voeding 's nachts gewoon nog nodig en zou het sneu zijn als je haar die niet meer zou geven. Je kan proberen wat Michele doet, de laatste voeding rond achten en dan zelf laten komen.

En hoezo: wanneer ze naar 4 voedingen ‘moet’? Er moet helemaal niks volgens mij, gewoon aanpassen aan haar ritme lijkt me het allerbeste.

Ik weet hoe zwaar het kan zijn (ben ook een echte slaapkop en deed ook alle nachtvoedingen zelf), maar je zult er echt eventjes doorheen moeten. Voor je het weet, slaapt ze door. Forceren kan je dit niet (voeding nodig hebben is gewoon voeding nodig hebben), maar als het écht niet meer nodig is kan je altijd een beetje helpen zoals wij hebben gedaan.

De methode uit die slaapgids ken ik ook en die moet je echt nog niet gebruiken. Dat is echt voor kindjes die de voeding niet meer nodig hebben, maar problemen hebben met doorslapen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan krijgt om 20.00 uiterlijk de laatste van de dag en dan inderdaad zelf laten komen. En wat ze niet nodig heeft krijgt ze zo niet en ze is niet duf of zo 's morgens. Integendeel, als ik haar wakker ga maken dan beweegt ze even en dan ga ik ondertussen haar kleren pakken. Dan praat ik tegen haar en als ik alles heb gaat het grote licht aan en dan trekt ze heel demonstratief of haar doekje of laken over haar hoofd en als ik het dan weg haal dan moet ze heel erg lachen. Dus ze kan prima zonder. Misschien ook nog gewenning dat ze hem krijgt, hoewel ik haar er natuurlijk al een t ijdje niet meer wakker voor maak.

Groetjes,

Michèle

ik moest naar mijn man wel kan heel overtuigend zijn (super moe en saggerijnig worden)
en heb het de eerste 6weken compleet zelf moeten doen gaf borstvoeding en na die 6weken sliep die door tot meestal half 5

geef mij maar een kindje die je smorgens wakker moet maken hahaha die van mij maakt ons elke ochtend hard huilend tussen 6en7 standaard wakker heb honger hahahahaah

we weten wel zeker dat we ons nooit zullen verslapen

de eerste 6weken werd hij ook niet wakker maar toen die over ging op de fles had ie geen excuus meer haha
toen bleek wel dat ie ook heel goed kan doen alsof hij slaapt hahah
maar idd mag van geluk spreken met zo’n man niet tegen hem vertellen want hij denkt dat het normaal is dat mannen dat doen

Hoi Mriek,

Julia weegt nu percies 6400 gram, ze is 4,5 maand. Hoewel dat een gewoon gewicht is volgens het cb en zeker niet te klein, denk ik dat dat gewicht nog niet zwaar genoeg is om van de fles af te moeten. Wat denk jij?

Enne…naar 4 voedingen MOETEN…dat was het cb natuurlijk weer he? Die waren hoogst verbaasd dat mijn meisje nog 's nachts wil drinken! Ook nog iets raars: mijn dochter MAG niet naar fruit toe omdat ze het ‘toch gewoon niet nodig heeft qua vitaminen en ze het gewoon uitplassen en -poepen’ volgens het cb. Maar datzelfde cb (andere lokatie) zegt tegen mijn collega (die in dezelfde stad woont): ‘Ja hoor, je mag met 4 maanden beginnen!’ Er is dus zelfs al verschil tussen cb’s van dezelfde zorgorganisatie in hetzelfde stadsdeel! Idioot toch? Ik denk dat ik toch zachtjes aan eens worteltjes ga proberen hoor!

dat lees ik wel bij meer forums het ene cb zegt andere dingen dan andere bij mij zeiden ze eerst met 4maanden fruit en nu is het weer 6maanden dus geen touw aan vast te knopen
dat was het eerste wat mijn kraamhulp tegen me zei cb is heel leuk voor wegen en meten maar voor de rest volg je eigen gevoel en praat liever met de huisarts

Gewijzigd door - XXwendyXX op 14 Jan 2009 14:26:30

Wel foto;s he Rainbow van het wortelsnoetje…

Enne tja probeer het eens niet wakker maken, je merkt snel genoeg of ze hem nodig heeft of niet. Ik maak Morgan er niet wakker voor wat het CB ook zegt. Want ik ken haar goed genoeg en geloof me mijn gft-bakje komt echt wel als ze eten wil…

Groetjes,

Michèle

He Rainbow,

Aan haar gewicht te oordelen zou ik zeggen dat het niet vreemd is als ze 's nachts nog voeding wil. Leeftijd zegt ook niet alles tenslotte. Laat dat cb maar lullen zeg ik…

Weet je wat het is met starten met bijvoeding bij 4 maanden? Ik ken iemand die werkt als wijkverpleegkundige bij het cb en die vertelde dat ze bv moeten promoten tot een kindje zes maanden oud is. In dat plaatje past niet dat ze zeggen: maar fruit en/of groente mag wél vanaf vier maanden. Bv zou voldoende moeten zijn tot zes maanden tenslotte. Dus daarom zeggen ze dat een kind van vier maanden het nog niet nodig heeft, vanwege die bv-maffia…

Als jij denkt dat je zou willen beginnen, gewoon doen. Je kan altijd nog stoppen als je denkt dat Julia er niet goed op reageert.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou wat rico hielp wat beter de nacht door te komen is dus nutriton door de laatste voeding, als jij bv geeft kun je misschien afkolven voor de laatste voeding en aanvullen met 1 a anderhalf schepje nutriton op zo’n 150 cc ofzo, nu rico 180 cc krijgt doe ik er 2 schepjes in.
hier werkte het goed

(K)Kuzjes!