Doorslapen

Hallo allemaal,

Djayden is nu 11 weekjes oud en slaapt sinds een week niet meer door.
Normaal kreeg hij om half 12/ 12 uur de laatste keer voeding(borst)en sliep dan tot 6 uur.
Nu meld hij zich om half 4 soms eerder alweer.
Kan dit komen omdat hij zo’n rommelig schema heeft gehad?(zie topicK VINDT HET ZWAAR)
en zal dit vanzelf terugkomen?
Ik ben helemaal op namelijk en kan zowat niet meer!

Gr Diana

Hoi Diana,

Waarom geef je hem zo laat nog voeding?
Wij hebben ontdekt dat het echt niet uit maakt hoe laat je de
laatste fles geeft.
Wij geven hem altijd rond 21.30 en dan wordt ze smorgens half 6/6
uur wakker.
Als je hem heel laat geeft (24.00 uur) dan zijn babys vaak in een
hele diepe slaap en dan zijn ze ook eerder wakker.
Anne werd ook wel eens snachts wakker en dan stopten we de speen
in en sliep ze nog even door tot half 6.
Als je de borst vroeg in de avond geeft dan kan je zelf ook lekker
vroeg slapen.
Wij liggen altijd om 22.00 op bed.
Heeft hij wel een slaapzakje aan met een dekentje erover?
Wij zetten de kachel ook even aan savonds, vlak voordat ze op bed
gaan.
Hoe ziet zijn schema er nu uit (eten en slaapjes)?
Hoe lang is Djayden op voor hij weer moe word?
Missschien kan ik je helpen.
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 16 week

Week 10,5 t/m 12,5 is een sprongetje volgens het oei-ik-groei-boek, dus kan kloppen dat hij even niet lekker in zijn velletje zit! Geen zorgen over maken.

Ik zou willen dat het oei-ik-groei-boek verplichte kost werd voor alle kersverse ouders. Dat boek maakt zoveel meer duidelijk en neemt zoveel onrust en onzekerheid weg!

Groetekes, Sje

inderdaad net wat Sje zegt.

Hier brengt dat boek ook veel rust.
Vandaag was Lieke hangerig kon echt een uur op schoot zitten!! Nou dat is echt niks voor haar. IS normaal echt geen schootje zitter. (ik vondt het dus wel lekker) Ik keek in het boek want ik denk dan steeds wat zou ze hebben??
En jawel hoor er komt weer een sprongetje aan.
Die sprongetjes heeft Lieke ook echt volgens het oei ik groei boek.
Slapen doet ze dan wel goed.
Maar is dan futloos, hangerig en wil niet alleen spelen en minder goed eten.
Allemaal kenmerken van het sprongetje.

Het neemt bij mij dan ook veel onzekerheid weg!

Echt een aanrader

groetjes Gytha

Hoi Heleen,

ik heb de verwarming wat hoger gezet op Djayden zijn kamertje,hij had steeds koude handjes en wangetjes(gewoon echt blauwe nageltjes)het is nu lekker warm.
Laten we beginnen met voeding s’morgens:
meestal 6 uur soms 7 uur
huilt hij om 6 uur dan voedt ik hem op bed,sta dan op en leg Djayden in de box want in zijn bedje wil hij dan nog niet.
Ik ga dan de oudste verzorgen,en bij het ontbijt zet ik Djayden gezellig erbij in zijn wipstoeltje.
Als ik Justin naar school heb gebracht en ik kom thuis wil Djayden vaak al wel weer eten en voedt ik hem tegen 9 uur.tegen 10 uur leg ik hem dan in bed en hij slaapt heerlijk.
Om 12 uur half 1(soms later)wordt hij wakker,maar dat is meestal omdat ons huis nogal gehorig is en Justin heel luidt is,maar ik verschoon hem en voedt hem dan weer,2 uur later leg ik hem weer in bed,met geluk slaapt hij met pech wil hij niet en houdt niet op met huilen.slaapt hij wel dan moet ik hem meestal wakker maken tegen half 7/7 uur voor zijn badje en voeding.tegen 9 uur in bed en laatste voeding tegen half 12 /12 uur.dat ging heel goed en hij sliep door maar door een verstoord dagritme (denk ik)is hij dus om half 4 weer wakker(dat was eerst 2 week lang 6 uur)
Djayden slaapt ook in een dun slaapzakje wel met dekentjes over,strak ingestopt,overdag ben ik begonnen met inbakeren omdat hij niet goed in slaap kan komen,sávonde en s’nacht is dit geen probleem.

Gr Diana

Hoi,

Ik snap echt niets van die sprongetjes waar het vaak over gaat.
Anne is altijd vrolijk, drinkt goed, speelt graag in de box.
Vindt het ook leuk om op schoot te zitten en als je tegen haar
kletst, kletst ze terug en flink schaterlachen.
Ze is nooit futloos/hangerig zoals Ghytha schrijft.
Hebben wij misschien een makkelijk kindje of komen die
sprongetjes nog?
Wij hebben het oei ik groei boek ook wel in huis en zal het
nog eens goed gaan lezen.

Groetjes Heleen

heleen dijkstra-grondsma

Hoi,

Ik snap echt niets van die sprongetjes waar het vaak over gaat.
Anne is altijd vrolijk, drinkt goed, speelt graag in de box.
Vindt het ook leuk om op schoot te zitten en als je tegen haar
kletst, kletst ze terug en flink schaterlachen.
Ze is nooit futloos/hangerig zoals Ghytha schrijft.
Hebben wij misschien een makkelijk kindje of komen die
sprongetjes nog?
Wij hebben het oei ik groei boek ook wel in huis en zal het
nog eens goed gaan lezen.

Groetjes Heleen

wij merken meteen als ze hangerig is of wat minder eet.
Kunnen we ons voorbereiden op het sprongetje en na enkele dagen kan ze weer wat meer!!
Het kan ook zijn dat je dit van je kindje niet merkt.
Zou echt het boek eens lezen ik zweer erbij haha

groetjes Gytha

Geen enkel kind ontkomt aan de sprongetjes zoals omschreven in het oei-ik-groei-boek. Alleen het ene kind heeft er meer “last” van dan het andere kind. Daarom worden de periodes waarin ongeveer de sprongetjes plaatsvinden zo ruim genomen.

Onze oudste had altijd hele duidelijke sprongetjes en de jongste heeft ze wel gehad maar veel minder duidelijk. Dus het verschilt echt per kindje.

Groetekes, Sje

Hallo,

Nou ik heb het oei-ik-groei boek spreekuur op de bank besteld en hoop hier veel uit te kunnen halen.

gr diana

Hoi Diana,

Ik was even benieuwd of het nou beter gaat?
Of is de kleine nog steeds zo vroeg wakker?
Als hij om 21.00 op bed gaat kan je dan niet om 20.30 de fles geven
en dan gewoon wachten tot ie zich meld.
Misschien slaapt hij dan ook wel door.
Dan kan je misschien zelf ook vroeg op bed gaan.

Groetjes Heleen

Hoi heleen,

Ik denk idd dat het niet veel uitmaakt hoe laat ik hem voedt.
Ik maak Djayden wakker voor zijn laatste voeding tegen half 12/12uur,meestal ben ik wel een uurtje bezig,want hij is niet zo snel en dat is ook goed hoor maar afgelopen nacht lag hij dus om kwart voor 1 in zijn bedje en om 3 uur was hij er al weer,gevoedt tegen 4 uur half 5 weer in zijn bedje en om half 7 kon ik weer voeden.
Ik weet niet meer wat ik moet doen,maar ik begin aardig vermoeid te raken.
een speentje wil hij niet die spuugt ie uit of blokkeerd ie met zijn tongetje.
overdag slaapt hij wel langer.

Groetjes Diana

Hoi Diana,

Als je zo oververmoeid bent waarom probeer je het dan niet zo
als ik het schreef.
Gewoon om half 9 een fles geven, dan kan hij daarna slapen.
Dan kan jij daarna op bed, en dan wacht je gewoon tot hij
zich snachts meld.
Jij hebt je rust ook nodig hoor!
Jammer dat je niet de fles geeft, dan kon je man de laatste
voeding geven.
Zo doen wij het meestal. Als ik erg moe ben dan geeft mijn
man de fles.
Zo kan je kleintje gewoon lekker doorslapen om 23.30/24.00.
Misschien komt hij dan pas tegen de morgen?
Ik leef trouwens wel met je mee!
Dit houdt je echt niet lang vol.
Wij hebben het denk ik beter getroffen. Anne is alleen vroeg wakker
(half 6) en dan is ze uitgeslapen, en ze gaat om 7 uur weer op bed.

Groetjes Heleen.

hoi heleen,

ja ik vindt het geweldig om borstvoeding te geven en ik vond het heerlijk toen djayden doorsliep,maar helaas was dat maar van korte duur,en ik dacht dat dat s’nachts maar een paar dagen zou zijn maar het is ellke nacht weer.
Ik moet volgende week toch naar het cb en zal het melden en bespreken als het dan nog zo is want idd ik kan gewoon bijna niet meer.

Gr diana

Vervelend he, die nachtvoedingen af en toe! Thije kan er ook wat van. Vannacht schrok ik voor het eerst wakker, hij lag ook voor de eerste keer op zijn eigen kamer. Om 22:00 had hij de laatste voeding gehad, en om 5:00 schrok ik dus wakker! Is voor dit mannetje heel knap! Kans is heel klein dat de komende nacht weer zo gaat hoor, maar voor een keertje was ik al blij!

Misschien kan je smiddags ook even gaan liggen? SLaapt hij snachts bij jullie? Dat scheelt weer lopen, en kan je hem zo aanleggen. Als je liggend voedt, dan kan je zelf ook een beetje suffen. Ik heb ook wat luiers en doekjes naast het bed liggen, hoef ik er helemaal niet uit, ben nogal lui
Probeer niet op de klok te kijken en laat lekker het licht uit. Dit is allemaal ook tegen mij gezegd, en ik moet zeggen, het helpt wel. Ik kan alleen niet smiddags gaan liggen, want dan is luca er ook. Wat je ook kan proberen is de nachtvoeding met de fles te geven (afkolven of kunstvoeding), maar dan kan je productie wel teruglopen. Kijk anders hier even:

http://www.borstvoedingsforum.nl/index.php

He, en als het echt niet gaat… je hebt al 3 maanden bv gegeven… een vermoeide mama is ook niets! Het is al hartstikke knap dat je het zolang doet!!!

Hallo Heleen,

Ik wil wel even zeggen dat het met borstvoeding een beetje anders gaat dan met de fles. Je kan wel een beetje op tijd voeden, zeker de laatste voeding, die doe ik ook altijd om 22:00, maar dat is ook de enige voeding die op tijd gaat. Voor de rest weet je het gewoon niet. Op vraag voeden is echt veel beter, anders loopt je productie terug.

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

Hallo Diana,

Ik heb zelf ook drie maanden borstvoeding gegeven en als ons meisje niet van de ene op de andere dag weigerde te drinken gaf ik het nog steeds.
Om je kleintje te laten doorslapen helpt het echt om de laatste voeding een flesje afgekolfde melk te geven. Je productie loopt er niet van terug als je nadat er niks meer uit je borsten komt toch nog een 2 tal minuutjes blijft kolven. Lijkt een beetje dom omdat er niks meer uitkomt, maar zo rem je je productie niet af. Als je gewoon kolft net voordat je het flesje geeft kan het zo “warm” gegeven worden. Zo drinkt je kleintje meer en makkelijker en slaapt hij langer door. Het is wel even “oefenen”. Ons meisje sliep zo toch van 11 tot ongeveer 6 uur.
Het is niet makkelijk om van borstvoeding naar flesvoeding over te gaan. Alé, ik bedoel mentaal niet makkelijk. De “letterlijke” overgang gaat vlot. Maar je moet je kleintje een beetje loslaten. Ik vond het ook heel jammer… Maar mss kan het met het kolven wel, en heb je je nachtrust toch.

Groetjes en succes!

Tamara

hoi tamara

ik heb het geprobeerd en hij sliep in elke geval een uurtje langer door dan normaal maar ik probeer het vanavond nog een keer.
het flesje op zich was al drama want dat wou hij helemaal niet.

gr diana

ik ga het vanavond ook eens proberen, eerst afkolven en dan dat geven! Heb 1x een tijdje kunnen slapen snachts, en dat is toch wel goed bevallen hahahah. Ik wil meer!!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Lilypie Breastfeeding Ticker

hey mamakim,

jaaaaa ik wil ook meer,ga vanavond ook voor ronde 2.
heb een schimmel en borstontsteking en dat allemaal in 1 borst,dus kolven is dan zowiezo ook wel even prettig.
ik hoop dat Djayden vannacht nog langer slaapt,ik ga voor 6 uur morgenochtend.
jij ook succes

Groetjes

Hallo Mama kim en Diana,

Succes ermee! Ze zeggen soms dat borstvoeding makkelijker is dan flesvoeding, niks is minder waar… Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het erg heilzaam is voor onze kleintjes. Chapeau dat jullie het volhouden ondanks de korte slaapjes! Ik hoop dat jullie nachtrust erop vooruit gaat…

Groetjes,

Tamara