hela Diana,
probeer eens het zwangerschapskussen rond het hoofdje te leggen dat geeft ze geborgenheid helpt echt bij ons hij kan dan tasten met zijn handjes en hij voelt dan kussen anders is het een leegte en in de baarmoeder was er ook een wand
Hopelijk helpt het laat mij weten
Camille mama van Quentin bijna 5 maand
Doorslapen
hoi,
ik vindt dat wel wat eng zo’n kussen,straks raakt hij erin verstrikt ofzo,ik denk niet dat ik dan rustig slaap.
gr diana
nou, het hielp bij mij niets hoor…jammer!! Ik had iets van 140 cc gekolft. En dat ging er ook wel helemaal in, maar met moeite, dus volgens mij was het genoeg. Ik ben nu voor de tweede keer in twee weken ziek,… en moe!!!
Heeft t bij jou gewerkt diana???
hoi
ja,mamakim,het scheelt maar een uurtje,hij sliep weer tot 5 uur i.pv 4 uur,dus die heb ik dan weer te pakken.
ik hoop dat het binnenkort weer een uurtje is,
als ik jou was zou ik het gewoon nog eens proberen,misschien komt het ook omdat je ziek bent?
gr diana
Hallo Mama Kim,
Je melkproductie loopt altijd een beetje achteruit als je ziek bent of als je niet genoeg rust krijgt. Maar 140 cc zou voldoende moeten zijn voor je kleine man van 2 maanden. Het wordt vanzelf meer als je terug op krachten bent. Kan je overdag met je kleintje meeslapen of is dat moeilijk met je andere bengel? Mss kan je een vaste dag in de week zorgen voor een paar uurtjes opvang door grootouders of andere familieleden (mss fijne buren). Dan kan je op die namiddag toch een beetje de slaap inhalen. Mijn zus heeft het zo gedaan om weer krachten te verzamelen. En zo had ze af en toe ook tijd voor haarzelf. Eens lekker in bad zonder de babyfoon…
Groetjes,
Tamara
hij was er vannacht nog eerder! 2 uur snachts. Ik was lekker vroeg naar bed gegaan, had iets eerder gekolft zodat dennis het kon geven. Maar niets hoor. En ik heb een knoop doorgehakt! Ik ga minderen met de borstvoeding. Sinds een week heb ik weer bijna elke voeding een onrustig en huilend kind aan de borst. Met veel pijn en moeuite krijg ik er wat in en daarna is hij helemaal pieperig. Alleen de avond / nacht en ochtendvoeding gaan best goed, dus ik probeer die erin te houden. Hopelijk lukt dat, want het is best vroeg om af te bouwen.
Hallo Mama Kim,
Goed dat je het nog zo lang hebt volgehouden nadat het moeilijk werd! Je voelt zelf het beste aan wat je best doet. Hier ben ik ook na 3 maanden overgegaan omdat ons meisje niet meer wilde drinken. Soms zijn de kleintjes vlugger aan flesvoeding toe.
Succes ermee en chapeau dat je het toch zolang hebt gedaan met heel veel moeite.
Groetjes,
Tamara
Echt fantastisch dat je door bent gegaan!! Zo zie je maar weet, de aanhouder wint! Je moet er wel wat voor over hebben, maar je kunt trots zijn op jezelf! Geef jezelf maar een schouderklopje hoor! Als het elke keer een beetje beter gaat, ben jij ook wat rustiger en slaapt je kleintje misschien ook wat langer door! Hoe klein ze ook zijn, spanning en stress voelen ze haarfijn aan!
Groetjes,
Judith
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
nou,het kolven is hier gestopt,na 2 nachten tot 5 uur te hebben geslapen,kwam Djayden de derde nacht weer gewoon de oude tijd.
Het was dus maar van korte duur.
Ik wil niet stoppen met borstvoeding maar om half 4 voeden en dan weer om half 6 of 6 uur is heel vermoeiend en ik ben ook helemaal op zo langzamerhand.
Daarbij zit ik ook net lekker in mijn vel,en hoop dat er toch wel weer snel verandering komt in de nachtelijke voedingen.
groetjes Diana
hoi,
heeft ie om 4 uur echt honger… wij hebben het hier ook gehad maar hij wilde gewoon warmte hebben dus ff knuffelen speentje erin en hij sliep weer verder.
hij sliep dan soms ook verder op me buik zo kon ik ook een beetje rusten.
ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding en vind het ook soms zwaar vooral als ie zo onrustig is en me ze armen zwaait enz…
hij krijgt soms een flesje…
hoi
ja speen weigert hij echt en flesje ben ik wel mee bezig geweest met afgekolfde melk maar wil wel doorgaan met borstvoeding.
ik hoop dat het straks met wat vastere voeding beter mag gaan
gr diana
he balen joh dat hij nou opeens weer eerder komt!!! Blijven proberen!
Ik heb weer een nieuw “probleem” erbij, zie mijn topic!!! En zo blijven we lekker bezig, Dus niets half om half… gewoon fulltime aan de borst… met alle nachtvoedingen en onrustig zijn erbij! Hopelijk helpt het!
Hallo,
gisteren het cb gebeld want zie het niet meer zitten.
Nou,Djayden krijgt de laatste voeding om 12 uur,ze zeiden dat ik om 8 uur de laatste moest geven en hem niet wakker maken voor de volgende voeding.
zo gezegt zo gedaan,maar ik lag nog maar net of hij werd wakker en wou eten.
ik hem aangelegd.
Ook zeiden ze dat ik hem niet meer s’nachts moest gaan voeden om half 4 maar een speentje geven of iet som op te sabbelen,maar speen wil hij niet,wel mijn pink dus dan kan ik er alsnog naast gaan zitten???
alsik hem aanleg om half 4 drinkt Djayden heel gretig en heeft gewoon honger,moet ik hem dan weigeren?
ik heb nu besloten het te proberen met een flesvoeding voor de nacht omdat dit toch wat zwaarder op de maag ligt en zo het patroon van de nachtelijke uurtjes te doorbreken om vervolgens het gewoon verder met bv te kunnen doen.
Het cb spreekt hier over een 'gewoonte’die Djayden gecreeerd heeft.
ik hoop dat het vannacht goed mag gaan.
omdat Djayden krampjes heeft maak ik de voeding aan met rooibosthee.
ik geef hem 4x 3 theelepeltjes per dag en hij heeft weinig tot geen krampjes meer dus probeer ik het nu ook zo te doen.
Gr Diana